Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se on toi turvavälin pitäminen kyllä jotenkin ihan mahdotonta osalle kuskeista. Itse ajan pitkää pätkää motaria melkein joka päivä työajossa enkä vetele mitään villejä nopeuksia. Tamperetta lähestyessä taas joku tattiaivo takana tuli puskuriin kiinni ja alkoi vilkutella pitkiä kun ohitin letkaa 110 vakkarissa. Polkaisin pari kertaa voimakkaasti jarrua niin kyllähän se turvaväli sieltä sitten lopulta löytyi. Teen näin jokaisen tällaisen kohdalla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ennemminkin viheliäinen kuin ärsyttävä asia - Helsinki, talvi, ruuhka-aika, keltaiset valot, väistämisvelvollisuus.

IMG_1910.PNG


Oikealta tulevaa väistettävä, niinkö se tässä tieliikeennelainsäädännön mukaan tulkitaan? Vai määrittäväkö kaistamerkinnät etuajo-oikeuden (mikä lumisena ajankohtana ruuhkassa ei välttämättä ole kovin helposti havainnoitavissa)? Täytyy tsekata onko tuolla mitään teemaan liittyviä liikennemerkkejä.
 
Uusi ärsyttävä asia löydetty. Mäkkärin autokaista. En tiedä riippuuko paikasta vai onko ne standardeja, mutta siihenhän mahtuu juuri ja juuri kolme reiluhkon kokoista autoa peräkkäin niin, että ensimmäinen ja viimeinen on luukulla. Toisinaan vain käy niin, että keskimmäinen auto jättää kolmen metrin välin ensimmäiseen autoon, jolloin taas kolmannella autolla ei ole toivoakaan päästä ensimmäiselle luukulle asti. Mä en tajua miten joku voi olla niin ajattelematon. Okei, ei sitä varmaan tajua jos ei ole itselle niin käynyt ja peilistä etäisyyksien arvioiminen on puolimahdotonta. Mutta vituttaa se silti.
 
Uusi ärsyttävä asia löydetty. Mäkkärin autokaista. En tiedä riippuuko paikasta vai onko ne standardeja, mutta siihenhän mahtuu juuri ja juuri kolme reiluhkon kokoista autoa peräkkäin niin, että ensimmäinen ja viimeinen on luukulla. Toisinaan vain käy niin, että keskimmäinen auto jättää kolmen metrin välin ensimmäiseen autoon, jolloin taas kolmannella autolla ei ole toivoakaan päästä ensimmäiselle luukulle asti. Mä en tajua miten joku voi olla niin ajattelematon. Okei, ei sitä varmaan tajua jos ei ole itselle niin käynyt ja peilistä etäisyyksien arvioiminen on puolimahdotonta. Mutta vituttaa se silti.
Meillä olisi varmaan ratkiriemukasta autoilu yhdessä kun tuntuu samat asiat olevan kestoketutuksen aiheena :)
Tänään pitäisi käydä ajelemassa vieraalla kirkolla niin voin taas kuvitella kuinka tuo lumipyry kohottaa mielialaa...
 
Uusi ärsyttävä asia löydetty. Mäkkärin autokaista. En tiedä riippuuko paikasta vai onko ne standardeja, mutta siihenhän mahtuu juuri ja juuri kolme reiluhkon kokoista autoa peräkkäin niin, että ensimmäinen ja viimeinen on luukulla. Toisinaan vain käy niin, että keskimmäinen auto jättää kolmen metrin välin ensimmäiseen autoon, jolloin taas kolmannella autolla ei ole toivoakaan päästä ensimmäiselle luukulle asti. Mä en tajua miten joku voi olla niin ajattelematon. Okei, ei sitä varmaan tajua jos ei ole itselle niin käynyt ja peilistä etäisyyksien arvioiminen on puolimahdotonta. Mutta vituttaa se silti.

Kaikenlainen tupeksointi ja siitä johtuva täysin turha jonottaminen on mitä sapettavinta. Noi pitäisi luukulta 2 ohjata uudestaan jonoon.
 
Valtatielle tuleminen, sinällään on hyvä että lähtee ihan ripeästi mutta viimeksi tänään katsoin kun isommalta sivutieltä yksi ampaisi ihan suoraan valtielle käyttäen bussipysäkkiä jonkinlaisena kiihdytyskaistana vaikkakin vauhtia keräsi hitaammin kuin mummo hangessa vesiämpäreiden kanssa. Itse jos olisin ajanut valtatietä olisin varmasti pelästynyt että toinen ajaa sieltä suoraan eteen.
70 kympin alueella voi toki ajaa hyvinkin 60 kilsaa tunnissa, etenkin sitä vasenta kaistaa koska 8km päästä aikoo kääntyä vasemmalle.
Kun on kurakeli niin miksi ajaa lähes perseessä kiinni 30km? Eihän se minua haitannut mutta mietin että eikö yhtään vituta pestä tuulilasia ihan kokoajan kun jättämällä hiukan väliä saisi ajella kirkkaalla lasilla?
2 kaistaa muuttuu kolmeksi niin miksi ajaa 100 metriä sitä samaa kaistaa ja sitten keksiä yhtäkkiä että eikun tolle kaistalle, siis suoraan melkein toisen päälle joka on siirtynyt sinne heti kaistan alussa päästäkseen ohi tästä tupeksijasta?
Oli kyllä taas sellainen kerätään koko värisuora, mietin että vois vaikka voittaa lotossa ja palkata oman kuskin kun meinas suoni revetä päästä.
 
Valtatielle tuleminen, sinällään on hyvä että lähtee ihan ripeästi mutta viimeksi tänään katsoin kun isommalta sivutieltä yksi ampaisi ihan suoraan valtielle käyttäen bussipysäkkiä jonkinlaisena kiihdytyskaistana vaikkakin vauhtia keräsi hitaammin kuin mummo hangessa vesiämpäreiden kanssa. Itse jos olisin ajanut valtatietä olisin varmasti pelästynyt että toinen ajaa sieltä suoraan eteen.
70 kympin alueella voi toki ajaa hyvinkin 60 kilsaa tunnissa, etenkin sitä vasenta kaistaa koska 8km päästä aikoo kääntyä vasemmalle.
Kun on kurakeli niin miksi ajaa lähes perseessä kiinni 30km? Eihän se minua haitannut mutta mietin että eikö yhtään vituta pestä tuulilasia ihan kokoajan kun jättämällä hiukan väliä saisi ajella kirkkaalla lasilla?
2 kaistaa muuttuu kolmeksi niin miksi ajaa 100 metriä sitä samaa kaistaa ja sitten keksiä yhtäkkiä että eikun tolle kaistalle, siis suoraan melkein toisen päälle joka on siirtynyt sinne heti kaistan alussa päästäkseen ohi tästä tupeksijasta?
Oli kyllä taas sellainen kerätään koko värisuora, mietin että vois vaikka voittaa lotossa ja palkata oman kuskin kun meinas suoni revetä päästä.

Etkö nyt vielä ole oppinut, että vältä Pirkanmaata, jos pystyt! Tämän on autoilijan helvetti. Joka kerta kun auton rattiin astuu/istuu, näkökenttä sumenee, koska muiden perselöinti kasvattaa mulkkua myös omassa otassa. Kohta näe enää mitään! :eek:
 
Ihan vastaisuuden varalle https://www.trafi.fi/tietopalvelut/trafin_rekisterit/tietojenluovutuskiellot
Nämä yksityiset parkkifirmat ei ole mitään viranomaisia niin saavat ihan samat tiedot kuin vaikka rengaskauppiaat ja kun ei tiedä omistajaa niin aika paha lähetellä lippusia.
Joo lähinnä mietin että toi on mun mielestä aika selkeä asia ja googletin liikeministeriön lakisivultakin tiedon että jos parkkeeraat kiekkoajan ulkopuolella ja poistut ennen sen alkamista niin kiekkoa ei tarvitse laittaa ollenkaan kojelaudalle ja silti tuli virhemaksu sanoilla puuttui kiekko. Eli kuinka pälli se sakottaja on vai onko mulla jäänyt joku asia nyt tajuamatta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo lähinnä mietin että toi on mun mielestä aika selkeä asia ja googletin liikeministeriön lakisivultakin tiedon että jos parkkeeraat kiekkoajan ulkopuolella ja poistut ennen sen alkamista niin kiekkoa ei tarvitse laittaa ollenkaan kojelaudalle ja silti tuli virhemaksu sanoilla puuttui kiekko. Eli kuinka pälli se sakottaja on vai onko mulla jäänyt joku asia nyt tajuamatta.
Laitat sinne version asiasta ja lisäksi maininnan että tämä on yksityisoikeudellinen asian selvittely joka maksaa 150e/h ja hyväksytte tämän jos lähetätte jonkun vaatimuksen vielä.
 
Se, kun liikenneympyrään tultaessa ei osata näyttää vilkkua oikein

Sua ärsyttää aivan turhaan. Suosittelen visiittiä Poriin. Siellä on noin tuhat liikenneympyrää ja niiden jälkeen kysellään "Muistithan vilkuttaa?"

Melko virallinen liikennelainsäädäntö kertoo, ettei liikenneympyrään tultaessa tarvitse ollenkaan vilkuttaa.
 
Ihan vastaisuuden varalle https://www.trafi.fi/tietopalvelut/trafin_rekisterit/tietojenluovutuskiellot
Nämä yksityiset parkkifirmat ei ole mitään viranomaisia niin saavat ihan samat tiedot kuin vaikka rengaskauppiaat ja kun ei tiedä omistajaa niin aika paha lähetellä lippusia.

Ihan tiedoksi taas että, Trafin tietojenluovutuskielto ei ole täysi luovutuskielto. Kertoo auton omistajan nimen ja sen perusteella voi hakea puhelinnumeroa josta taas saa selville osoitteen. Jotta saat täyden tietojen luovutuskiellon täytyy sinun perustella kielto ja perusteluksi hyväksytään esim. Olet poliisi tai vastaava viranomainen jne.

Tietenkin jos on salainen numero tai prepaid niin silloinhan eivät saa mitään tietoja selville.

Mutta noita yksityisten sakkoja ei tarvitse maksaa kun vaan kiistät pysäköineesi mainitulle alueelle ja kun pyytävät tietoja sinulta kuka sinun autosi on sinne pysäköinyt, niin vastaat että ei tarvitse kertoa mitään ja heidän tarvitsee tehdä sopimus pysäköineen henkilön kanssa ja näyttövelvollisuus siitä kuka on pysäköinyt on heillä. Juttu kaatuu siihen kun vaan kiistät ja et tiedä kuka milloinkin autoasi on ajanut. Helppoa ku mikä :rolleyes:
 
Nouse kaarevaa ramppia jonkun 3-litraisen uudehkon tdi-audin perässä. Vauhtia on huimat 30-40 km/h. Ajattelin sitten että kuski varmaan polkaisee siinä lyhyellä suoran pätkällä sen verran, että liityttäessä vauhti on jossain 90-100 km/h välillä. Jätin silti vielä reilusti väliä, että voin toteuttaa tuon itse omalla alle 100 hp paskakinnerilläki audista huolimatta. Suora alkaa ja mitä audikuski tekee, lipuu kuin joku höyrylaiva sitä samaa 40km/h yli 2x kovempaa ajavien autojen sekaan. :confused:

Mikä siinä on niin vaikeaa kiihdyttää? Miksi ostaa auto jossa on tehoja tuollaista käyttöä ajatellen varmaan nelinkertaisesti? Kuskinahan oli keski-ikäinen mies.
 
Nouse kaarevaa ramppia jonkun 3-litraisen uudehkon tdi-audin perässä. Vauhtia on huimat 30-40 km/h. Ajattelin sitten että kuski varmaan polkaisee siinä lyhyellä suoran pätkällä sen verran, että liityttäessä vauhti on jossain 90-100 km/h välillä. Jätin silti vielä reilusti väliä, että voin toteuttaa tuon itse omalla alle 100 hp paskakinnerilläki audista huolimatta. Suora alkaa ja mitä audikuski tekee, lipuu kuin joku höyrylaiva sitä samaa 40km/h yli 2x kovempaa ajavien autojen sekaan. :confused:

Mikä siinä on niin vaikeaa kiihdyttää? Miksi ostaa auto jossa on tehoja tuollaista käyttöä ajatellen varmaan nelinkertaisesti? Kuskinahan oli keski-ikäinen mies.

Meille tulee lähes joka aamua avoero kun aamu ruuhkassa keskustassa ihmiset tekee jotain aivan hölmöä kuten matelee kävelyvauhtia vaikka vihreät palaisi ja mulla kärähtää käpy tästä.
Olenkin tullut siihen tulokseen että nämä ihmiset on vain sellaisia ettei he välitä tai heitä ei kiinnosta muiden elämänmeno niin sitten millään tavalla eikä anna siksi asioiden vaikuttaa heidän toimintaansa.
Toisaalta vaikka itse ajelen kohtuu reippaasti niin yksi soitti mulle torvea kun en ilmeisesti mennyt kääntyvälle kaistalle riittävän nopeasti, johtuen siis siitä että siellä oli autoja.pysähdyksissä ja jouduin siksi hiljentämään, melkein olisi tehnyt mieli lähteä perään kysymään että revitäänkö käsi vai torvi irti.
 
Zone-sarja -42%
Nouse kaarevaa ramppia jonkun 3-litraisen uudehkon tdi-audin perässä. Vauhtia on huimat 30-40 km/h. Ajattelin sitten että kuski varmaan polkaisee siinä lyhyellä suoran pätkällä sen verran, että liityttäessä vauhti on jossain 90-100 km/h välillä. Jätin silti vielä reilusti väliä, että voin toteuttaa tuon itse omalla alle 100 hp paskakinnerilläki audista huolimatta. Suora alkaa ja mitä audikuski tekee, lipuu kuin joku höyrylaiva sitä samaa 40km/h yli 2x kovempaa ajavien autojen sekaan. :confused:

Mikä siinä on niin vaikeaa kiihdyttää? Miksi ostaa auto jossa on tehoja tuollaista käyttöä ajatellen varmaan nelinkertaisesti? Kuskinahan oli keski-ikäinen mies.

Torvi käyttöön vaan heti. Ite piippailen useasti jo sen takia, et oletusarvoisesti muut on vaan idiootteja. Jos valoissa on esim. kaksi autoa mua ennen, piippaan välittömästi kun vihreät vaihtuu, koska olen todistanut useasti sellaista vajakkitoimintaa, että valot on ehtiny vaihtua takas punasiks vaikka edes olis vaan yksikin auto. Ja se on edelleen siinä....vittu muutakin tekemistä kun odotella, että nuo nuokkujat herää vihreisiin. PIIPPI käyttöön vaan - heti. Aivan sama loukkaatuuko joku vihreitä äänestävä homo siellä...

Meille tulee lähes joka aamua avoero kun aamu ruuhkassa keskustassa ihmiset tekee jotain aivan hölmöä kuten matelee kävelyvauhtia vaikka vihreät palaisi ja mulla kärähtää käpy tästä.
Olenkin tullut siihen tulokseen että nämä ihmiset on vain sellaisia ettei he välitä tai heitä ei kiinnosta muiden elämänmeno niin sitten millään tavalla eikä anna siksi asioiden vaikuttaa heidän toimintaansa.
Toisaalta vaikka itse ajelen kohtuu reippaasti niin yksi soitti mulle torvea kun en ilmeisesti mennyt kääntyvälle kaistalle riittävän nopeasti, johtuen siis siitä että siellä oli autoja.pysähdyksissä ja jouduin siksi hiljentämään, melkein olisi tehnyt mieli lähteä perään kysymään että revitäänkö käsi vai torvi irti.

Joka vitun päivä on tämä sama tunne. Ennen ehti ajella montakymmentä minuuttiä ennen kun tämä tuli, mutta nykyään saa laskea melkeen sekunneissa kun auto lähtee liikkeelle. Jos ite ei olis hereillä, aika monen auton kylkeen olisin vetäny ja ovea repinyt irti, kun tanan tollot osaa kert kaikkiaan enää kattoa, että jos lähtee parkista muun liikenteen sekaaan, niin sää vittu katot, ettet tunge muiden eteen ja etenkään vilkutta. Seuraavan kerranb ajan kylmästi kylkeen ja kiihdytän....siinä kuskin ja puskurin välissä ole kun ovi ja jos sieltä näkyvyys on noin huono, niin raivataan sitä näkötilaa siihen sitte kunnolla.
 
tanan tollot osaa kert kaikkiaan enää kattoa, että jos lähtee parkista muun liikenteen sekaaan, niin sää vittu katot, ettet tunge muiden eteen

Jalankulkijana todistin tuollaista tapahtumaa eilen. Heppu lähti parkista tehdäkseen uukkarin. Hän kääntyi suoraan takaa tulevan eteen. Takaa tuleva tööttäsi. Munaaja remusi autossa. Siinä siksakatessa autoaan toisesta suunnasta tullut auto tööttäsi. Munaaja remusi entistä kiivaammin autossaan. Sain katsekontaktin munaajaan ja nostin peukkua onnistuneen suorituksen merkiksi. Munaajalta näytti tulevan mehut. Uukkari valmistui ja E5 ruiskusi.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom