Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Totta. Uuteen autoon harkinnanalainen kapistus, hinta 3-4 saturaista. Teknisistä apuvälineistä huolimatta saattaisin kyllä silti ohittaa, sen verran toi heijaaminen häiritsee. ;) Taidan sijoittaa satkut toisaalle!

Adaptiivinen ei näköjään toimi sitten jos on liian lumista, vastaan sattuu ajelemaan joku niin että vakkari ei siitä tykkää. Hirveellä sateella se ei myöskään mene päälle.
Eli siinä on aika paljon noita turvallisuuteen liittyviä seikkoja, jotka rajoittavat sen toimintaa.

Tietty ongelmaksi myös muodostuu ne jotka liittyy/vaihtaa kaistaa nenän eteen - auto tökkää ja alkaa hakemaan turvaväliä uudestaan.

Itse en kyllä vaihtaisi pois enää. Ei tartte tosiaan Kehien pikkuruuhkissa muuta ku rattia käännellä ja kuunnella radiota. Ei tartte niin paljoa ottaa kieppiä siitä mitä muut sählää, kun unohtaa sen nopeuden ja antaa Audin ajella sitä nopeutta mitä edelläajava. EI ole kyllä se kaikkein bensaa säästävin keino, mutta hermot lepää - pääosin. :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tietty ongelmaksi myös muodostuu ne jotka liittyy/vaihtaa kaistaa nenän eteen - auto tökkää ja alkaa hakemaan turvaväliä uudestaan.
Saisivat tehdä tästäkin niitä valistavia radiomainoksia samaan tyyliin kuin "Autoilija, kiitos kun tunnet autosi valoautomatiikan toiminnan..." ja muut vastaavat. On nimittäin ehkä vittumaisin asia mitä joku voi ehkä ajattelemattomuuttaan tehdä etenkin moottoritiellä. Siellä kun ei ole mikään pakko vaihtaa kaistaa suoraan metrin päähän, mutta silti joku tulee siihen roiskuttamaan rapaa ja heittelemään kiviä ja nastoja, eikä sitä voi kukaan muutenkaan turvallisuutta parantavaksi tempuksikaan kutsua.
 
Pikkujuttuja mutta.. ainakin työmaan parkkiksella: miksi vitussa siihen laitimmaiseen ruutuun pitää ajaa niin että apparin nurkka on linjassa sen lämmitystolpan kanssa? Siinä on kuitenkin toisella puolella tyhjää sen 30m niin voisi ottaa sitä autoa vaikka saatana metrin enemmän sinne. Mutta ei, ajetaan niin että menee koko rivin jako vituiksi. Mukava tulla autolle ja ahtautua sellasesta 30cm raosta sisään.. Muutamilla tuntuu olevan säännöllisesti vaikeuksia tuon kanssa, ei se V70 tai Kia ole mikään puolikas.
 
Itse en kyllä vaihtaisi pois enää. Ei tartte tosiaan Kehien pikkuruuhkissa muuta ku rattia käännellä ja kuunnella radiota. Ei tartte niin paljoa ottaa kieppiä siitä mitä muut sählää, kun unohtaa sen nopeuden ja antaa Audin ajella sitä nopeutta mitä edelläajava. EI ole kyllä se kaikkein bensaa säästävin keino, mutta hermot lepää - pääosin. :D

Jos et olisi maksanut extraa olympiarenkaista rahat olisi riittäneet myös kaista-avustimeen joka kääntää rattia sun puolesta :sneaky:. Saahan renkailla toki extrana huolettomia kilometrejä ja öljynkulutuksen joka alittaa bensan kulutuksen :LOL:

No niin vittuilu sikseen. Korealaisen kodinkoneen ratin takaa totean että kaista-avustin ja adaptiivinen vakkari on todella mausteita josta kannattaa maksaa. Tänään mentiin jonossa vesisateessa pimeällä seitsemääkympiiä enkä edes tajunnu ennen kuin vilkaisin mittaria.
 
Jos et olisi maksanut extraa olympiarenkaista rahat olisi riittäneet myös kaista-avustimeen joka kääntää rattia sun puolesta :sneaky:. Saahan renkailla toki extrana huolettomia kilometrejä ja öljynkulutuksen joka alittaa bensan kulutuksen :LOL:

No niin vittuilu sikseen. Korealaisen kodinkoneen ratin takaa totean että kaista-avustin ja adaptiivinen vakkari on todella mausteita josta kannattaa maksaa. Tänään mentiin jonossa vesisateessa pimeällä seitsemääkympiiä enkä edes tajunnu ennen kuin vilkaisin mittaria.

Kyllä se niin on, että kun on kerran Pirkkamersuun ihastunut, niin ei auta muu kuin maksaa siitä ilosta. :D
 
Kyllä se niin on, että kun on kerran Pirkkamersuun ihastunut, niin ei auta muu kuin maksaa siitä ilosta. :D
Aiemmin sanottiin että Saabismi on sairautta. Olisko Audismi sitten autismia. Onhan ne nättejä kärryjä, mutta kun laatu on 100tkm ja paaliin niin toivoo että voisko Nipponista tulla joku Toyotan insinööri hiukan kouluttamaan.

VagAreenalta. Nauroin varmaan vartin http://www.vagarena.fi/index.php?topic=836.90

"Vaihdoin Kia Ceed'in "Rinkelipussiin" ja huolettoman ajamisen, vainoharhaiseksi kuunteluksi."
 
Aiemmin sanottiin että Saabismi on sairautta. Olisko Audismi sitten autismia. Onhan ne nättejä kärryjä, mutta kun laatu on 100tkm ja paaliin niin toivoo että voisko Nipponista tulla joku Toyotan insinööri hiukan kouluttamaan.

VagAreenalta. Nauroin varmaan vartin http://www.vagarena.fi/index.php?topic=836.90

"Vaihdoin Kia Ceed'in "Rinkelipussiin" ja huolettoman ajamisen, vainoharhaiseksi kuunteluksi."
No höpsistä!
Kauhee pulla ollu, kun ei oikein mitään vikoja mitä ei autoissa yleensäkin on niin ole edes ollut.
Viimetteeks puhkes kumi - se tuskin oli merkistä riippuvainen. Ja löpöä joutuu lisäileen silloin tällöin. Öljyä taasen ei.

Mutta Audimies on Audimies!!!
 
No entäs se, kun pimeässä vastaantulija - ehkä rekka - täräyttää pitkät päälle sekunti ennen sivuuttamista? Onko vain minua haittaavinaan?
 
No entäs se, kun pimeässä vastaantulija - ehkä rekka - täräyttää pitkät päälle sekunti ennen sivuuttamista? Onko vain minua haittaavinaan?
Toi on kyllä aivan liian aikaisin. Ei oo onneks koskaan ainakaan muistaakseni itsellä tullu vastaan, että joku vaihtais tylliin 20 metriä ennen kohtaamista pitkät päälle. Hiukan ennen, kuin autot on kohdakkain ne kannattaakin vaihtaa kun se ei häikäise enää toista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oululaiset autoilijat on tunnetusti suomen paskimpia mutta on tämä valoista lähteminen täällä jotenkin absurdia. 4-5 autoa jonossa, niin vihreät ehtii vaihtua jo punaisille ennenkuin itse pääset edes liikkeelle nytkäyttämään. Miksi on niin helvetin vaikeaa lähteä liikkeelle synkassa, pääsis tuplat autoja samalla valoajalla. Nyt tuo vaikuttaa lähinnä siltä että kun edellä oleva lähtee liikkeelle, aletaan laittemaan vaihdetta silmään ja miettimään sitä omaa lähtöä.
 
Oon joutunut tässä viimeisen viikon sisällä ihmettelemään ohituksia, tai oikeastaan niiden järkevyyttä. Tulin ohitetuksi, mutta mietin miten tarpeellista sekin oli, kun viidentoista minuutin aikana, ennen kuin käännyin toiselle tielle, oli ohittanut auto vetänyt 400 metrin kaulan, eli voitti alle 20 sekuntia. No, hän ei ilmeisesti tykännyt ajaa perässä, mutta samaan lopputulokseen olisi päässyt, jos olisi napauttanut vakionopeudensäädintä yhden pykälän alas. Toinen täräytti lumipolanteisella tiellä melko vaarallisen oloisesti musta ohi ja sadan metrin päässä kahdesta muusta autosta ohi ja kääntyi 500 metrin päästä tästä toiselle tielle. Pitää olla melkoinen kiire kun jaksaa muutaman sekunnin takia lähteä ohittamaan. Ja jonkinlaisen riskinkin siinä ottaa kun keli ei ole ihan viimeisen päälle.
 
Oon joutunut tässä viimeisen viikon sisällä ihmettelemään ohituksia, tai oikeastaan niiden järkevyyttä. Tulin ohitetuksi, mutta mietin miten tarpeellista sekin oli, kun viidentoista minuutin aikana, ennen kuin käännyin toiselle tielle, oli ohittanut auto vetänyt 400 metrin kaulan, eli voitti alle 20 sekuntia. No, hän ei ilmeisesti tykännyt ajaa perässä, mutta samaan lopputulokseen olisi päässyt, jos olisi napauttanut vakionopeudensäädintä yhden pykälän alas. Toinen täräytti lumipolanteisella tiellä melko vaarallisen oloisesti musta ohi ja sadan metrin päässä kahdesta muusta autosta ohi ja kääntyi 500 metrin päästä tästä toiselle tielle. Pitää olla melkoinen kiire kun jaksaa muutaman sekunnin takia lähteä ohittamaan. Ja jonkinlaisen riskinkin siinä ottaa kun keli ei ole ihan viimeisen päälle.
Eikä ole yksi tai kaksi kertaa että nämä samat henkilöt kääntyvät sellaisessa paikassa että ohitetut joutuu reilusti hidastamaan/pysähtymään kun odottelevat toisen kääntymistä.
Reggailu aikana etenkin talvisin ahdisti aivan vitusti kun sattuneesta syystä täysperä ei aina liukkaallakaan lähde alle 10s 0-100km/h niin usein kävi että joku ohitti kun oli kiihdyttämässä ja jäi sitten eteen köröttelemään.
Mistä johtuu että kun keli menee tosi liukkaaksi ja pöpperöiseksi niin sitä enemmän ihmiset ajaa aivan miten sattuu ja valot on tolpissa vain koristeena, siis etenkin punainen? Myös fillaristit ja jalankulkijat tuntuvat jotenkin sekoavan eikä valojen värillä ole mitään vaikutusta meneekö vai ei tien yli.
 
Reggailu aikana etenkin talvisin ahdisti aivan vitusti kun sattuneesta syystä täysperä ei aina liukkaallakaan lähde alle 10s 0-100km/h niin usein kävi että joku ohitti kun oli kiihdyttämässä ja jäi sitten eteen köröttelemään.
Tätä tapahtuu välillä ihan henkilöautollakin. Mulla on työmatkalla liityntä tielle missä kulkee kaksi kaistaa samaan suuntaan ja nopeusrajoitus 80. Välillä joku tulee kiihdyttäessä välittömästi ohi kun on tielle liittynyt, vaikka ei sillä ole tietysti mitään käsitystä siitä mikä on mun tavoitenopeus. Kiihdytän ehkä heidän mielestään liian hitaasti, vaikka mun mielestä se on ihan normaali ripeähkö kiihdytys. Mutta kai joillakin on tehokas auto ja tarve polkea.

Noissa "turhissa" ohituksissa lienee takana ainakin osaksi sellainen asia, että ihmisillä ei ole ymmärrystä siitä miten paljon aikaa oikeasti säästyy matkalla X jos nostan nopeutta Y verran. Tulee monelle yllätyksenä jos otan joskus laskimen esiin ja lasken. Lasken kuulemma väärin. Jos näitä asioita pysähtyisi joskus miettimään, niin ei tarvitse ottaa turhia paineita siitä jos jumittuu vaikka rekan perään viideksi minuutiksi.
 
Zone-sarja -42%
Jos näitä asioita pysähtyisi joskus miettimään, niin ei tarvitse ottaa turhia paineita siitä jos jumittuu vaikka rekan perään viideksi minuutiksi.

5 minuuttia on 6,5 kilometriä. Kyllä mä siinä ajassa paina ohi, jos se on turvallista ja nopeusrajoitusten mukaan mahdollista. En säästymättömän ajan takia, vaan siksi, etten yleisesti tykkää ajaa rekan perässä (nopeus tai näkyvyys).
 
5 minuuttia on 6,5 kilometriä. Kyllä mä siinä ajassa paina ohi, jos se on turvallista ja nopeusrajoitusten mukaan mahdollista. En säästymättömän ajan takia, vaan siksi, etten yleisesti tykkää ajaa rekan perässä (nopeus tai näkyvyys).
Todistit juuri mun pointin. Häviät 6.5 kilometriä vain pysymällä paikallasi. Jos ajaisit satasta, pääsisit viidessä minuutissa 8.3 kilometriä. Se mitä häviät, on tuo erotus. Toisin sanoen ajassa yksi minuutti.
 
Todistit juuri mun pointin. Häviät 6.5 kilometriä vain pysymällä paikallasi. Jos ajaisit satasta, pääsisit viidessä minuutissa 8.3 kilometriä. Se mitä häviät, on tuo erotus. Toisin sanoen ajassa yksi minuutti.
Tossa oli ehkä pointtina se, että ton 5 minuutin aikana rekan perästä on huono näkyvyys. Mikä sinänsä on aika tyhmää, koska toihan korjaantuu ihan pelkästään sillä et pitää riittävän pitkän välin siihen. Mä en oo enää jaksanu rekkoja ohitella edes, ellei oo kahta kaistaa samaan suuntaa. Ne vetää kuitenkin 100 alueella aina rajotinta vasten ja se riittää mulle hyvin.
 
Tossa oli ehkä pointtina se, että ton 5 minuutin aikana rekan perästä on huono näkyvyys. Mikä sinänsä on aika tyhmää, koska toihan korjaantuu ihan pelkästään sillä et pitää riittävän pitkän välin siihen. Mä en oo enää jaksanu rekkoja ohitella edes, ellei oo kahta kaistaa samaan suuntaa. Ne vetää kuitenkin 100 alueella aina rajotinta vasten ja se riittää mulle hyvin.
Joo, totta. Näinhän tuon voi myös lukea. Mä yhdistin sen heti siihen aikaan kun siitä itse puhuin.
 
Eikä siinä "säästäisi" edes minuuttia, ellei ohitus tapahtuisi heti. Mutta en halua ärsytystä, siksi mieluummin ohitan, jos se on turvallista.

E: Eikä jättäytymisessä ole mitään väärää.
 
Mikä on kun edessä tietyö kaksikaistaisella tiellä ja vieressa ajaa auto vasenta kaistaa niin miksi on pakko koittaa ängetä eteen vaikka takana ei olisi ketään eli nostaisi hiukan kaasua ja jäisi sinne mutta kun ei niin, pitää painaa kaasua ja koittaa tunkea toisten autojen väliin niin että muut joutuu jarruttelemaan?
Tänään oli yksi sellainen mulkku enkä vittu jarrutellut, ajeli perässä vaikka kuinka ja pitkään niin mietin jo että onkohan tulossa vetämään turpiin :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom