Meille tulee lähes joka aamua avoero kun aamu ruuhkassa keskustassa ihmiset tekee jotain aivan hölmöä kuten matelee kävelyvauhtia vaikka vihreät palaisi ja mulla kärähtää käpy tästä.
Olenkin tullut siihen tulokseen että nämä ihmiset on vain sellaisia ettei he välitä tai heitä ei kiinnosta muiden elämänmeno niin sitten millään tavalla eikä anna siksi asioiden vaikuttaa heidän toimintaansa.
Toisaalta vaikka itse ajelen kohtuu reippaasti niin yksi soitti mulle torvea kun en ilmeisesti mennyt kääntyvälle kaistalle riittävän nopeasti, johtuen siis siitä että siellä oli autoja.pysähdyksissä ja jouduin siksi hiljentämään, melkein olisi tehnyt mieli lähteä perään kysymään että revitäänkö käsi vai torvi irti.
Tai sitten ne on jotain kerran viikossa kaupungissa käyviä maalaisia/keski-ikäisiä/arkoja kuskeja ja se ajaminen on just sen mukaista. Pahin on kyllä se keski-ikäinen mies. Asenne on just, että MINÄ teen mitä MINÄ haluan. Ei vilkkua, vasemmalle kääntyvien kaistalta voi huoletta leikata oikealle kääntyvien kaistalle, koska MINÄHÄN en turhia u-käännöksiä tee vaan menen tästä ym mukavaa Toki oma lukunsa on porukka joka ei osaa arvioida etäisyyksiä. Lähdetään ohittamaan niin, että oletus on että vastaantulija painaa jarrua tai tekee tilaa. Yksi suosikki on myös ohituskieltoalueella kääntyvällä tiellä sokkona ohittaminen. Kuinka kuolematon ihminen voi kuvitella olevansa, kun tuollaista tekee?
Torvi käyttöön vaan heti. Ite piippailen useasti jo sen takia, et oletusarvoisesti muut on vaan idiootteja. Jos valoissa on esim. kaksi autoa mua ennen, piippaan välittömästi kun vihreät vaihtuu, koska olen todistanut useasti sellaista vajakkitoimintaa, että valot on ehtiny vaihtua takas punasiks vaikka edes olis vaan yksikin auto. Ja se on edelleen siinä....vittu muutakin tekemistä kun odotella, että nuo nuokkujat herää vihreisiin. PIIPPI käyttöön vaan - heti. Aivan sama loukkaatuuko joku vihreitä äänestävä homo siellä...
Mä oon vähän himmannu tuota torven käyttöä. Nuorempana se oli vakio, että torvi soi ja keskari nousi. Sitten rupesi mietityttämään että entäs jos siellä ratin takana on asiakas tai tuleva työnantaja. Lisäksi sahasin useamman vuoden töissä pakulla täynnä tavaraa, niin näki senkin puolen että joskus ne paskat vaan ei kiihdy ja asioita pitää ennakoida. Arkussa maatessa se kun ei auta, vaikka olis kuinka ollu oikeassa.
Soitan kyllä torvea edelleen tarpeen vaatiessa ja keskarin oon vaihtanu peukkuun. Mutta esim tossa kuvailemassani tilanteessa nämä sankarit menee vaan paniikkiin, ja sitten se auto on vilkku päällä pysähdyksissä kiihdytyskaistan päässä ja kaikkia vituttaa. Just sen takia oonkin ruvennu jättämään väliä ennen kiihdytyskaistaa, että ainakin mä ehdin liittyä normaalisti. Yleensä takana tulevakin on ton tajunnut, että kyllä sitä kiihdytystilaa kyllä jää, jos on yhtään pelisilmää. Toki jos liittymistie on todella ruuhkainen, niin kyllä mä töötillä teen todella selväksi sen, että nyt olis hyvä hetki kiihdyttää.