Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meille tulee lähes joka aamua avoero kun aamu ruuhkassa keskustassa ihmiset tekee jotain aivan hölmöä kuten matelee kävelyvauhtia vaikka vihreät palaisi ja mulla kärähtää käpy tästä.
Olenkin tullut siihen tulokseen että nämä ihmiset on vain sellaisia ettei he välitä tai heitä ei kiinnosta muiden elämänmeno niin sitten millään tavalla eikä anna siksi asioiden vaikuttaa heidän toimintaansa.
Toisaalta vaikka itse ajelen kohtuu reippaasti niin yksi soitti mulle torvea kun en ilmeisesti mennyt kääntyvälle kaistalle riittävän nopeasti, johtuen siis siitä että siellä oli autoja.pysähdyksissä ja jouduin siksi hiljentämään, melkein olisi tehnyt mieli lähteä perään kysymään että revitäänkö käsi vai torvi irti.

Tai sitten ne on jotain kerran viikossa kaupungissa käyviä maalaisia/keski-ikäisiä/arkoja kuskeja ja se ajaminen on just sen mukaista. Pahin on kyllä se keski-ikäinen mies. Asenne on just, että MINÄ teen mitä MINÄ haluan. Ei vilkkua, vasemmalle kääntyvien kaistalta voi huoletta leikata oikealle kääntyvien kaistalle, koska MINÄHÄN en turhia u-käännöksiä tee vaan menen tästä ym mukavaa :rolleyes: Toki oma lukunsa on porukka joka ei osaa arvioida etäisyyksiä. Lähdetään ohittamaan niin, että oletus on että vastaantulija painaa jarrua tai tekee tilaa. Yksi suosikki on myös ohituskieltoalueella kääntyvällä tiellä sokkona ohittaminen. Kuinka kuolematon ihminen voi kuvitella olevansa, kun tuollaista tekee?

Torvi käyttöön vaan heti. Ite piippailen useasti jo sen takia, et oletusarvoisesti muut on vaan idiootteja. Jos valoissa on esim. kaksi autoa mua ennen, piippaan välittömästi kun vihreät vaihtuu, koska olen todistanut useasti sellaista vajakkitoimintaa, että valot on ehtiny vaihtua takas punasiks vaikka edes olis vaan yksikin auto. Ja se on edelleen siinä....vittu muutakin tekemistä kun odotella, että nuo nuokkujat herää vihreisiin. PIIPPI käyttöön vaan - heti. Aivan sama loukkaatuuko joku vihreitä äänestävä homo siellä...

Mä oon vähän himmannu tuota torven käyttöä. Nuorempana se oli vakio, että torvi soi ja keskari nousi. Sitten rupesi mietityttämään että entäs jos siellä ratin takana on asiakas tai tuleva työnantaja. Lisäksi sahasin useamman vuoden töissä pakulla täynnä tavaraa, niin näki senkin puolen että joskus ne paskat vaan ei kiihdy ja asioita pitää ennakoida. Arkussa maatessa se kun ei auta, vaikka olis kuinka ollu oikeassa.

Soitan kyllä torvea edelleen tarpeen vaatiessa ja keskarin oon vaihtanu peukkuun. Mutta esim tossa kuvailemassani tilanteessa nämä sankarit menee vaan paniikkiin, ja sitten se auto on vilkku päällä pysähdyksissä kiihdytyskaistan päässä ja kaikkia vituttaa. Just sen takia oonkin ruvennu jättämään väliä ennen kiihdytyskaistaa, että ainakin mä ehdin liittyä normaalisti. Yleensä takana tulevakin on ton tajunnut, että kyllä sitä kiihdytystilaa kyllä jää, jos on yhtään pelisilmää. Toki jos liittymistie on todella ruuhkainen, niin kyllä mä töötillä teen todella selväksi sen, että nyt olis hyvä hetki kiihdyttää.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä melkeen mieluummin vilautan valoja jos eka ei meinaa tajuta lähteä, sitten vasta torvea.
Ihan siitä syystä että vituttaa vielä enempi nuo vinkuintian ja vetelä-euroopan autokulttuurit jossa ajetaan enempi pilli pohjassa kun ilman sitä.

Luuri korvalla parkkipaikoilla peruuttavia idiootteja on nykyään ihan liikaa....

Äskenkin just yksi molopää meinasi peruuttaa suoraa kylkeen ..... äänimerkki kyllä herätti!:ROFLMAO:

-So its goes - (Those three famous words from Slaughterhouse-Five, by Kurt Vonnegut)

Zone-sarja -42%
Mansessa ollut taas säpinää liikkeellä ja liikenteessä:

Tamperelaisvaltuutettu rikkoi taksin sivupeilin ja joutui yliajoyrityksen kohteeksi – "Taksikuskin toimi oli käytännössä kosto"
Kaupunginvaltuutettu Juhana Suoniemi (vihr.) kertoi sunnuntaina, ettei ole vielä tehnyt tapauksesta rikosilmoitusta.
UUTISET22.04. 13.00 Päivitetty 14.02
JUKKA VUOKOLA / ERIIKA AHOPELTO / AAMULEHDEN ARKISTO

Juhana Suoniemen päälle yritettiin ajaa Tampereen Koskipuistossa.

Arttu RantakärkkäAamulehti
Tamperelainen kaupunginvaltuutettu Juhana Suoniemi (vihr.) kirjoitti sunnuntaina Facebook-tilillään joutuneensa yliajoyrityksen uhriksi lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.

Suoniemi oli Tampereen Koskipuistossa pyöräillessään noin kello 0.30 kohdannut keskelle pyörätietä pysäköidyn taksin ja kuskia huomauttaakseen läpsäissyt kädellään ajoneuvon sivupeiliä. Isku oli kuitenkin niin voimakas, että peili rikkoontui, mikä ei ollut Suoniemen mukaan hänen tarkoituksensa.

Suoniemi ei itse huomannut tilanteessa rikkoneensa peilin, vaan jatkoi matkaansa. Tällöin taksikuski lähti ajoneuvollaan Suoniemen perään ja kiilasi tämän pois pyöränsä päältä.

"Taksikuskin reaktio oli takaa-ajo ja kiilaus yli Koskipuiston kevyen liikenteen väylän. Minä törmäsin päin auton keulaa ja sen seurauksena lensin tangon yli katuun," Suoniemi kirjoitti.

Suoniemi myöntää tehneensä väärin kolhiessaan taksia, mutta pitää kuskin reaktiota kohtuuttomana.

"Oli melkoisen älytön tunnelma, kun tajusin, että minut on käytännössä juuri yritetty tappaa, tai ei varmaan oikeasti tappaa, mutta on ollut pakko olla sellainen ymmärrys, että vahinko voi olla vakava. Taksikuski painoi omaa hätänappiaan ja ohikulkijat soittivat paikalle poliisin. Lukuisat todistajat todistivat, että taksikuskin toimi oli käytännössä yliajo, kosto. Itse olen poliisille myöntänyt läpsäisseeni väärin keskellä pyörätietä seisseen taksin peiliin. Korvaan totta kai aiheuttamani vahingon," hän jatkoi.

Aamulehden tavoittama Suoniemi kertoo, ettei hän halua kommentoida tapausta tässä vaiheessa enempää.

–Tapaus etenee oikeusprosessiin. Välikohtauksella on sen verran silminnäkijöitä, että mielestäni tapahtumien kulussa ei ole mitään epäselvää. En ole vielä tehnyt asiasta rikosilmoitusta. Poliisin kanssa on sovittu, että he ottavat minuun pian yhteyttä ja edistämme asiaa yhdessä, Suoniemi sanoo.

Tampereen Aluetaksi Oy:n toimitusjohtaja Helvi Liukkaala kertoi sunnuntaina iltapäivällä keskustelleensa kuljettajan kanssa.

–Kyseessä ollut auto on tavoitettu ja kuljettajaa kuultu alustavasti. Jatkamme keskusteluja ensi viikolla tarkemmin ja katsomme sitten, millaisia seuraamuksia tällä voi olla, Liukkaala sanoo.

Juhana Suoniemi poisti kirjoituksensa sunnuntaina iltapäivällä sen herättäneen huomion ja keskustelun vuoksi.

Päivitetty 22.4.2018 kello 14.02. Lisätty tieto, että Tampereen Aluetaksi Oy on tavoittanut kuljettajan ja keskustellut hänen kanssaan.

Päivitetty 22.4.2018 kello 13.09: Lisätty tieto, että Suoniemi on poistanut Facebook-kirjoituksensa.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/ta...kuskin-toimi-oli-kaytannossa-kosto-200894797/

Kävin tsekkaamassa täkälaisiä routavaurioita maanteillä. Ei nämä nyt pahoja monttuja ole. Huomaa ajaessa mitään! Priimakunnossa.

31948363_2169894109695294_7481078064575676416_n.jpg

Tossa oli ehkä pointtina se, että ton 5 minuutin aikana rekan perästä on huono näkyvyys. Mikä sinänsä on aika tyhmää, koska toihan korjaantuu ihan pelkästään sillä et pitää riittävän pitkän välin siihen. Mä en oo enää jaksanu rekkoja ohitella edes, ellei oo kahta kaistaa samaan suuntaa. Ne vetää kuitenkin 100 alueella aina rajotinta vasten ja se riittää mulle hyvin.

Rekat ajaa lähes poikkeuksetta 89km/h vauhtia. Tutkalukema. Siis 100 ja 80 alueilla.

Joku ennakoivan ajon kurssi pitäisi laittaa kaikille pakolliseksi vaikka 5 vuoden välein. Ihmiset ovat käsittämättömän huonoja kuskeja. Näin niinkun yleisesti. Nyt varsinkin kun moottoripyörällä ajaa niin joutuu oman turvallisuuden vuoksi kiinnittää enemmän huomiota muiden ajamiseen. Ainakin 2 kertaa mut olisi kolattu kunnolla jos en olisi ollut hereillä. Eniten vituttaa turvaväli(jännä että peräänajo-kolareita on niin paljon) ja tasa-arvoisissa risteyksissä oikealta tulevan väistämättä jättäminen. Varsinkin naiset painaa laput silmillä suoraan eivätkä tajua väistää oikealta, "pienemmältä" tieltä tulevaa.

Joku ennakoivan ajon kurssi pitäisi laittaa kaikille pakolliseksi vaikka 5 vuoden välein.
Mä olen ihmetellyt miten huonosti ihmiset liikenteessä ennakoi. Ja puhun nyt taloudellisen ajon näkökulmasta. Useimmat eivät tunnu uhraavan hetkeäkään sille ajatukselle, että jos käännyn sadan metrin päästä, niin pitäisikö nyt jo ihan viimeistään tässä kohtaa päästää kaasusta ja alkaa vaikka moottorijarrutella. Ei, kun painetaan viittäkymppiä loppuun asti, siihen formulatyylinen jarrutus, vilkku päälle tässä vaiheessa ja sen jälkeen ratista kääntö. Asun tällaisen loivan alamäen varrella missä pääsen laskettelemaan viimeisen 400 m vapaalla. Mäki on niin loiva, ettei vauhti säily siinä, vaan tippuu tuolla matkalla noin 55 -> 45. Joskus pistää hieman hymyilyttämään, kun laskettelen mäkeä alas ja joku liimautuu takapuskuriin kiinni ajatuksella, että vittuako siinä hidsastelet. Ja kohta se tiukka jarrutus ja 100 metriä ennen mun risteystä sivutielle, kun olisi itsekin voinut alkaa jo hidastella sieltä mäen päältä. Mutta aikahan on kuulemma rahaa ja tuolla ajotyylillä säästää ainakin viisi sekuntia.

Mutta eipä silti. Parhaita on nämä sepät jotka joutuu moottoritiellä ennen poistumisramppia rekan perään ja kun pääsevät kääntymään rampille rekan jatkaessa suoraan, niin kaasu pohjaan ja naama irvessä kerran vielä perkele sen rekan ohi. Pakko painaa kaasu pohjaan vaikka näkee, että siellä rampin yläpäässä on valot punaisella tai autoletka. Onhan se nyt hienoa näyttää sille perkeleen rekkapenalle, että mun tielle et vittu tule. Sen jälkeen laikat punaisena sen jonon perään odottamaan, josko itsekin pääsisi jatkamaan matkaa. Mitä siitä kun polttoainetta paloi taas desi lisää ja jarrulevyistä sorvautui sentti pois, kun tuli taas urosteltua oikein rinta rottingilla. Kirotaan siinä jonossa vielä vähän rekkoja, kun kallista aikaa tällä tavoin tuhlaavat. Jos sitä pysähtyisi joskus edes hetkeksi miettimään, että mitä tapahtuu, jos sen rekan perästä pois kääntymisen jälkeen rullaisikin vapaalla sitä ramppia ja alkaisi hetken päästä moottorijarrutella. Juu, ei tapahdu yhtään mitään muuta kuin polttoainetta, jarruja ja hermoja säästyi taas hiukan, mutta aikaa ei mennyt sekuntiakaan hukkaan.

Eipä juurikaan mikään hirmuisesti ärsytä liikenteessä - kaikkihan pieniä arviointivirheitä tekevät joskus, turha niistä stressata liikaa, yhteispelillä ja joustavuudella liikenne sujuu paljon paremmin. Enpä ole itse tööttiä käyttänyt laisinkaan (jos esim. jollakulla sammuu auto liikennevaloissa - ei se auto sen nopeammin käynnisty vaikka kuinka tööttiä painaa - menen sitten seuraavilla vihreillä, jos ei enää ehdi).

Ennakoivaa ajoa pyrin itse harrastamaan myös. Joskus huvittaa kuinka esim. kaksikaistaisella tiellä valoristeykseen tultaessa joillakin on kova kiire päästä seisomaan punaisiin valoihin, kun pienellä moottorijarrutuksella ja ennakoinnilla voi päästä pysähtymättä valoista läpi (varsinkin tutulla seudulla valojen rytmitykset oppii nopeasti).

Se mikä hieman kyllä ärsyttää on, että moottoritiellä osalla ohittajista on hirveä kiire takaisin oikealle kaistalle, vaikka edessä on kilometritolkulla tyhjää tietä - etenkin sateella/huonolla kelillä tämä on kyllä ärsyttävää.

Ihmetyttää myös se, että jos moottoritiellä ohittaa hitaammin ajavan (siten, että itsellä on GPS -nopeus 120 km/h), voi takaa tulla joku reilua ylinopeutta ajava kiinni puskuriin vilkuttelemaan valoja (ja tämä ylinopeutta ajava on siis ollut kaukana ennen kuin siirryn ohittamaan edellä ajavaa) - en kyllä tästä huolimatta siirry yhtään sen aikaisemmin toisen eteen, etenkään huonolla kelillä (vrt. edellinen kappale).

Eipä juurikaan mikään hirmuisesti ärsytä liikenteessä - kaikkihan pieniä arviointivirheitä tekevät joskus, turha niistä stressata liikaa, yhteispelillä ja joustavuudella liikenne sujuu paljon paremmin. Enpä ole itse tööttiä käyttänyt laisinkaan (jos esim. jollakulla sammuu auto liikennevaloissa - ei se auto sen nopeammin käynnisty vaikka kuinka tööttiä painaa - menen sitten seuraavilla vihreillä, jos ei enää ehdi).

.

Jaaha! Onko mies kanadalainen? Vai peräti tanskalainen? Ihme anti-nipottaja! Siellä vaan..nii siellä vaan mennään ja ajetaan...ei turhia ressata...varmaan hymynkarekin kasvoilla..ainakin toisinaan...ennenkuulumatonta suomalaisessa liikenteessä....aivan sairasta peliä.....en ymmärrä tällaista!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen joku tuli aika rohkeasti Harley Davidsonilla kaksipäällä aivan auton takapuskurissa kiinni. Vauhtia kuitenkin 100, niin siinä kun olisi joutunut lyömään jarrut kiinni, niin se homosohva olisi löytynyt jostain Priuksen takapenkin tienoilta. Enemmän pelotti se, että siinä oli takaluukussa matkustava koira välissä.

Jaaha. Se on tänään jos koskaan se päivä kun napsahtaa, jos on napsahtaakseen. Kolme läheltä piti -tilannetta vartin sisään.

Ensin joku liittyy moottoritielle alinopeutta aivan mun eteen, toteaa ilmeisesti, että ajan liian lähellä ja päättää jarruttaa.

Kohta sen jälkeen kaupan parkkipaikalla joku meinaa peruuttaa ruudusta kylkeen. Juuri samassa paikassa muuten peruutettiin kylkeen muutama vuosi sitten.

Ja pari minuuttia sen jälkeen joku saatanan taneli kääntyi suoraan eteen, vaikka mahdollisuus oli nähdä mut sata metriä ennen. Tuli siis mua vastaan ja kääntyi itsestään katsoen vasemmalle mun kaistan yli. Huomasi viime tipassa ja päätti jarruttaa jääden poikittain puoliksi siihen mun kaistalle ja puoliksi omalleen.

Eli kyllä tässä vielä jotain tänään sattuu...

Itselle kyllä tuli tänään taas melko käsittämätön taulapää vastaan liikenteessä. Ohitan ihan normaalisti 125 lasissa motarilla enkä ole mitenkään edes jäänyt kaistalle matelemaan. Taakse pärähtää tuhatta ja sataa volvo xc90 ja alkaa välittömästi välkyttää pitkiä. Menin sitten takaisin oikealle kaistalle kunhan olin saanut ohitettua niin jätkä ohittavassa autossa alkaa näyttelemään jotain pistoolieleitä kädellä minua päin. Vastasin toki keskarilla tähän. Kyse oli siis ihan muutamasta sekunnista kun joutui hidastamaan, ainoa mikä jäi harmittamaan on etten jäänyt vittuillakseni ajelemaan vaikka vähäksi aikaa siihen toisen auton rinnalle, kyllä joku saatanan roti täytyisi rattiraivollakin olla. Ei nuo tiet ole pelkkiä kaahareita varten olemassa.

Se on just näin. Pelkkää tuommosta nykyään! Ei tuolla kerpele viitti enää illiman sinkoa ajaa...ja kun sellaista ei saa mistää ostaa, vähiin käy liikkuminen autolla nykyään. Ei vaan pysty. Sole ko maks. 3 minuuttia ni alkaa suoni katketa päästä ja lähinnä tulee koko ajan mietittyä, että käynkö taas kusemassa tuonki auton konepelille kun saavat koslansa parkkiin ja hiipivat markettiinsa....Ei vaan pysty! Ei kele! Jotain kohta opamoxia tässä tarvii. Ei tästä tule helvetti mtään. :eek::cry:

Viimeksi muokattu:
Itselle kyllä tuli tänään taas melko käsittämätön taulapää vastaan liikenteessä. Ohitan ihan normaalisti 125 lasissa motarilla enkä ole mitenkään edes jäänyt kaistalle matelemaan. Taakse pärähtää tuhatta ja sataa volvo xc90 ja alkaa välittömästi välkyttää pitkiä. Menin sitten takaisin oikealle kaistalle kunhan olin saanut ohitettua niin jätkä ohittavassa autossa alkaa näyttelemään jotain pistoolieleitä kädellä minua päin. Vastasin toki keskarilla tähän. Kyse oli siis ihan muutamasta sekunnista kun joutui hidastamaan, ainoa mikä jäi harmittamaan on etten jäänyt vittuillakseni ajelemaan vaikka vähäksi aikaa siihen toisen auton rinnalle, kyllä joku saatanan roti täytyisi rattiraivollakin olla. Ei nuo tiet ole pelkkiä kaahareita varten olemassa.

Lahdentie, Turunmotari, Kehä I ja Kehä III ja aivan sama onko kesä/talvirajoitukset niin tätä kokee paljon.
Kehä I:llä tämmöinen käytös on ainakin omalta kokemukselta vähentynyt lisääntyneiden kameratolppien myötä.

Itse en ymmärrä millä logiikalla nää teiden sankarit niitä valoja vilkuttelee. Jos on tyhjä kaista, niin kaahatkoot mutta eihän ketään kanssaajajaa voi "pakottaa" ajamaan ylinopeutta. Mä oon ainakin tehny päätöksen, että jos kaarassa on nopeusmittari ja sen nopeus on täsmennetty tienvarsinopeusmittarien ja gps:n mukaan niin että ajanen suurinta sallittua nopeutta, niin minä en ala ylinopeussakkoja ottamaan sen takia, että jollain kusipäällä on tarve ajaa 78km/h 70 alueella.

Noh, enivei välillä näkee niitä kiireellisiä, jotka ovat ottaneet saksasta mallia. Eivät tule perseeseen, jättävät turvaväliä ja kun siirryn oikealle kaistalle rekan ohitettuani niin pistävät nastan lautaan ja kaasuttelevat ohi. On aina ilo mielelle kokea semmoinen ohitus - vaikka ylinopeuksia päästelevätkin.

Itse en ymmärrä millä logiikalla nää teiden sankarit niitä valoja vilkuttelee. Jos on tyhjä kaista, niin kaahatkoot mutta eihän ketään kanssaajajaa voi "pakottaa" ajamaan ylinopeutta. Mä oon ainakin tehny päätöksen, että jos kaarassa on nopeusmittari ja sen nopeus on täsmennetty tienvarsinopeusmittarien ja gps:n mukaan niin että ajanen suurinta sallittua nopeutta, niin minä en ala ylinopeussakkoja ottamaan sen takia, että jollain kusipäällä on tarve ajaa 78km/h 70 alueella.
.

Juurikin näin. Itse ajelen sen 40-50tkm vuodessa ja siinä vaiheessa mua kiinnostaa mm ajamisen taloudellisuus jonkin verran. Tästä syystä en kaasuttele menemään millään kahjoilla ylinopeuksilla vaan ajelen ihan sitä nopeusrajoituksen määräämää nopeutta. En koe että mulla on velvollisuus olla antamassa jokaiselle perkeleen kuumakallelle tietä. Kaiken päälle tuollainen jatkuva kaasuttelu, jarruttelu ja raivoaminen on ihan perkeleen väsyttävää ja kuluttavaa hommaa, olisin varmaan mielisairaalassa jos joka reissun ajaisin tuolla tavalla.

Juurikin näin. Itse ajelen sen 40-50tkm vuodessa ja siinä vaiheessa mua kiinnostaa mm ajamisen taloudellisuus jonkin verran. Tästä syystä en kaasuttele menemään millään kahjoilla ylinopeuksilla vaan ajelen ihan sitä nopeusrajoituksen määräämää nopeutta. En koe että mulla on velvollisuus olla antamassa jokaiselle perkeleen kuumakallelle tietä. Kaiken päälle tuollainen jatkuva kaasuttelu, jarruttelu ja raivoaminen on ihan perkeleen väsyttävää ja kuluttavaa hommaa, olisin varmaan mielisairaalassa jos joka reissun ajaisin tuolla tavalla.

Minä oon sinne jo kovaa vauhtia menossa, vaikka ratissa en oo ollu kohta kolmeen viikkoon....Riittää että muistelee, millasta vajakkia siellä vetää menemään ja lukee täältä....Voi hevetti jos olis mahdollista kirjottaa itelle sairaslomaa diagnoosina FXX.X Burnout muusta liikenteestä ja FXX.X Mulkeroiden kanssa liikenteeseen joutumisen jälkeinen post-moottoriteinen stressisaatanareaktio, ni kirjottasin....Ei tästä hyvää seuraa...

Ja kuvaa tulee - nyt Nokia-Tre-väliseltä motaripätkältä jotku Kalkun vajakkiveljekset näytti autolla ajamisen mallia. En vihjaa, että ihan totta puhusisin mutta ei aivan pieleenkään mene jos olet noille hoodoille eksynyt ajelemaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom