Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Viikonloppuna Hesasta Turkuun ajoin.. Samaan suuntaan Mersu ajo edellä koko ajan vasenta kaistaa. Jossain vaiheessa ajoi hiljaa ja joutui, HUOM. Joutui väistämään oikealle että pääsen ohi, siitä alkoikin sitten näytelmä. Koko sen jälkeisen matkan se mersu oili vasemmalla kaistalla niin että näkyi mun sivupeilissä, keula takapuskurin kohdalla, ei väliä ajoinko 115 tai 150 niin siinä pysyi kuin takiainen. Vituttihan se kun hitaampia ohitti niin koko ajan pelko persiissä että hyökkää kylkeen sieltä. Välillä jättäytyi kauemmas kunnes taas tuli todella kovaa takaa ja jarrutti siihen mun takavasemmalle. Loppui sit kun meni hermot ja hiljensin alle sataseen.. Oli lähellä et vaimo olis menny kouluttaa kuskia :)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on vaikeuksia käsittää mitä liikkuu niiden ihmisten päässä jotka ohittavat motarilla ja sitten hidastavat vauhtia alle minun nopeuden heti kun pääsevät eteen. Miksi vitussa tätä tapahtuu?
 
Tänään joku liimas ittesä takapuskuriin kiinni kun lähdin valoista varmaankin ajatuksena saada enempi vauhtia mutta vittumaisena ihimisenä teen päinvastoin ja ajoin karvan alle nopeusrajoituksen niin eikös tämä sankari kaahannut ohi risteysalueella ja kääntyi 300m jälkeen...
Normaalisti päästelen tuossa paikassa 10-20km/h yli rajoituksen...
 
Työmatkalla on yksi tienpätkä jossa on ensin 2 kaistaa noin kilometrin verran, ja sitten vasen kaista päättyy vasemmalle käännökseen samalla kun oikea jatkaa suoraan. Tässä risteyskohdassa siis myös liikennevalot. Joka helevatan kerta kun siihen osuu ruuhka-aikaan, jolloin suoraan menevien oikean kaistan jono matelee automäärästä johtuen, löytyy kasapäin taulapäitä joiden mielestä on ihan ok ajaa vasenta kaistaa sinne loppuun asti ja sitten kiilata siihen toiselle kaistalle juuri ennen kaistan päättymistä. Tekisi usein mieli repiä seuraavissa liikennevaloissa nuo kuskit ulos autosta, ja kysyä että kuinka paljon heidän aikansa on arvokkaampaa kun muiden jonossa ajelevien aika. Ei meinaan yhtään lisää tuosta pullonkaulasta läpi kulkevaa automäärää per aikayksikkö, mutta lienee vähän vaikea tajuta joillekin oman elämänsä sankareille. Ymmärrän että jotkut voivat olla ko. pätkällä liikenteessä ensimmäistä kertaa, jolloin ei ehkä tajua hommaa alusta asti. Sitä en tosin vielä hahmota, miksi erittäin merkittävä osuus näistä turisteista ajelee matkailuvaunun kokoisilla citymaasturilla juuri tuohon kellonaikaan kyseistä reittiä... En tiedä ovatko samaisia turisteja, mutta kova kiire tuntuu olevan myös punaisiin odottamaan näillä nykypäivän karavaanareilla, vaikka alueen kaikki liikennevalot on ajastettu. Enkä nyt puhu mistään "neloselta suoraan ykköselle 200 m ennen valoja"-ajotyylistä vaan ihan normaalista kaasun keventämisestä jos punaista ympyrää pukkaa näkökenttään.
 
Työmatkalla on yksi tienpätkä jossa on ensin 2 kaistaa noin kilometrin verran, ja sitten vasen kaista päättyy vasemmalle käännökseen samalla kun oikea jatkaa suoraan. Tässä risteyskohdassa siis myös liikennevalot. Joka helevatan kerta kun siihen osuu ruuhka-aikaan, jolloin suoraan menevien oikean kaistan jono matelee automäärästä johtuen, löytyy kasapäin taulapäitä joiden mielestä on ihan ok ajaa vasenta kaistaa sinne loppuun asti ja sitten kiilata siihen toiselle kaistalle juuri ennen kaistan päättymistä. Tekisi usein mieli repiä seuraavissa liikennevaloissa nuo kuskit ulos autosta, ja kysyä että kuinka paljon heidän aikansa on arvokkaampaa kun muiden jonossa ajelevien aika. Ei meinaan yhtään lisää tuosta pullonkaulasta läpi kulkevaa automäärää per aikayksikkö, mutta lienee vähän vaikea tajuta joillekin oman elämänsä sankareille. Ymmärrän että jotkut voivat olla ko. pätkällä liikenteessä ensimmäistä kertaa, jolloin ei ehkä tajua hommaa alusta asti. Sitä en tosin vielä hahmota, miksi erittäin merkittävä osuus näistä turisteista ajelee matkailuvaunun kokoisilla citymaasturilla juuri tuohon kellonaikaan kyseistä reittiä... En tiedä ovatko samaisia turisteja, mutta kova kiire tuntuu olevan myös punaisiin odottamaan näillä nykypäivän karavaanareilla, vaikka alueen kaikki liikennevalot on ajastettu. Enkä nyt puhu mistään "neloselta suoraan ykköselle 200 m ennen valoja"-ajotyylistä vaan ihan normaalista kaasun keventämisestä jos punaista ympyrää pukkaa näkökenttään.

Sitten kun tekee mieli repiä autosta ulos molempien kaistojen kuskit riippumati siitä, miten ajavat, alat päästä Kukko Vesan maailmaan. Mikä on ollut yllättävän seesteinen viime aikoina. Niinkään eivät toiset mulkut vituta vaan nuo tiet. Aivan käsittämätöntä monttua, kuoppaa, tärinäpätkää, perunapeltoa ja venälästä asfalttia alkaa olla koko Pirkanmaa täynnä. Ostakaa niitä uusia autoja, sanovat. Ajakaa niillä Suomen teille, sanovat. Se on hausk...vitut ole!

Kyllä jaksetaan porilaisista homoista itkeä saatana....jatsata oikeen vittu....tulkaa perkele ajamaan täkäläisille teille hetkeks saatana. Hermot menee perkele! Autot hajoaa ennen aikojaan satanus! Vittu tulukaa nyt tänne kattomaan. Mene ite kirjottamaan sinne lehtees se juttu vittu! Ei tästä tule paskaakaa.

Onneks ei tarvi mennä saatana katsastukseen sentään muutamaan vuoteeeeeeen....
 
Jotkut on näköjään vähän hitaampia oppimaan kuin toiset. Istun taksissa matkalla lentokentältä kotiin. Hyvinkäälle mennessä tämä ammattikuljettaja on meinannut ajaa kolme kertaa jonkun perään, kun on vaihtanut oikealta kaistalta vasemmalle aivan helvetin lähelle juuri meidät ohittaneen perään ja joka kerta tämä ohittaja on joutunut jarruttamaan jonon perään heti kun mun kuski on siirtänyt autonsa sen takapuskuriin kiinni.

Enkä mä edes liioittele hirveästi, koska joka kerta tämän auton varoitusjärjestelmä on alkanut huutamaan ja vilkuttamaan merkkivaloa, joten voin olla melko varma siitä, että ollaan oltu vähän turhan tiukassa tilanteessa, eikä musta vain tunnu siltä.

E: Lisäksi joko tämä kuski ajaa paskaa, tai sitten Riksu haisee pierulta...
 
Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
Jotkut on näköjään vähän hitaampia oppimaan kuin toiset. Istun taksissa matkalla lentokentältä kotiin. Hyvinkäälle mennessä tämä ammattikuljettaja on meinannut ajaa kolme kertaa jonkun perään, kun on vaihtanut oikealta kaistalta vasemmalle aivan helvetin lähelle juuri meidät ohittaneen perään ja joka kerta tämä ohittaja on joutunut jarruttamaan jonon perään heti kun mun kuski on siirtänyt autonsa sen takapuskuriin kiinni.

Enkä mä edes liioittele hirveästi, koska joka kerta tämän auton varoitusjärjestelmä on alkanut huutamaan ja vilkuttamaan merkkivaloa, joten voin olla melko varma siitä, että ollaan oltu vähän turhan tiukassa tilanteessa, eikä musta vain tunnu siltä.

E: Lisäksi joko tämä kuski ajaa paskaa, tai sitten Riksu haisee pierulta...
Ei yhtään yllätä. Taksikuskit on kyllä ihan ylivoimaisesti suurimpia kusipäitä tuolla liikenteessä. Ei nyt tietenkään kaikki ole, mutta todella usein niitä tulee vastaan kun kaupungissa ajelee.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nuo rattiraivoajat vielä joku kerta raivoaa väärälle tyypille.
Yes. Pari kertaa jo raivonnu...

Suomalainen liikennekulttuuri nyt vaan on semmosta että jos tööttäät vaikka varoittaaksesi jostain niin on sormi pystyssä.

Kerran kävi näin kun oli muksun kanssa kiire sairaalaan ja mulkero käänty eteen puhelin korvassa ja körötteli vajaa 40kmh 50kmh alueella ja painoin tööttiä että jos mentäisi vähän reippaammin. Näytti keskisormea ja painoin tööttiä uudestaan niin mitä hän tekee -> liinat kiinni ja takapuskuriin.

Vastaantulijatkin pysähty ihmettelemään, mutta onneksi on nykyään vähän pidempikatseinen noille tilanteille ja oli tosiaan vähän kiire... Siinä se jotain piipitteli kuitenkin...

Kerran tuli myös kuski autosta ulos kun tuli ilman vilkkua vasemmalle kaistalle risteyksen jälkeen mistä ei saa ajaa kuin bussit suoraan. Itse tulin vilkulla samalle kaistalle risteyksen jälkeen ja melkein kolari ellen olisi jarruttanut. Kuulemma hän oli oikeassa kun tuli oikealta puolelta... No kipitti autoonsa takaisin aika nopeasti.

Motarilla aikani ajoin kerran pakun perässä reipasta alinopeutta aikani tyhjähköllä tiellä, kunnes vilkun kautta lähdin hitaasti oikealta ohi ja hän yrittää kiilata ilman vilkkua mut kaiteeseen... vitutti taas sen verran että heitin parkkikiekolla ja sitten rupateltiin 60kmh vauhdissa... kuulemma motarilla ei tarvitse käyttää vilkkua....
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ylivoimaisesti suurinta vitutusta tuolla liikenteessä aiheuttaa ne "minulla on oikeus ajaa vittu seittemää-kaheksaakymppiä satasen alueella, koska vittu kovempaa en uskalla ja bensaakin säästyy"-kuskit. Menkää ens kerran Onnibussilla, niin meillä muilla autoilijoilla matka taittuu mukavammin ja turvallisemmin.
 
Mielipiteitä tästä perheparkkeerauksesta?


35987332_10156817367412590_3046789416837185536_n.jpg
 
Oon viimeiaikoina miettinyt että kun vituttaa kaikki epäoikeudenmukaisuus ym. paska mitä tuolla liikenteessä ja kaduilla joka päivä tapaa, ja se on iso haitta itselleen. Niin onko ainoa ratkaisu olla bentsoissa päivätpitkät vai olla itse vaan samanlainen mulkku ja olla välittämästä mistään.

Ollako vai eikö olla... :ROFLMAO:
 
Viikon autoilijapalkinto jaettiin näemmä jo heti maanantaina. Venailin kutostiellä Kouvolasta Porvooseen päin sulkuviivan päättymistä että pääsisi edessä ajavasta ohi, ja kyseisessä kohdassa sitä viivaa riittää muutaman kilometrin verran kun siinä on jonkinlainen kylä risteyksineen tien varrella. Noh, eikös kyseisen kyseisen pätkän aikana ihan perseeseen kiinni ilmesty joku mursuviiksillä varustettu taksikuski mersullaan (omaan makuun vähän liian lähellä siis jos pystyy viiksimuodinkin arvioimaan peräpeilistä). Arvasin ajotyylistä että kova kiire on herralla Tebikselle lihistä vetämään, joten valitsin oman ajolinjan ja etäisyyden edellä ajavaan siten ettei varmasti jäänyt epäselväksi että itsekin aion mennä ohi heti kun se sulkuviiva päätyy. Noh, mitä tapahtuu kun sulkuviivan päättymiseen on n. 15 metriä ja itse juuri iskenyt pienempää vaihdetta silmään ja vilkun päälle ohitusta varten? Taksikuski vetää kaasun pohjaan :hyper: ja lähtee ohittamaan mua täsmälleen samaan aikaan, ja ois tullut varmaan takakontista sisään jos en ois ohjannut takaisin turvallisesti omalle kaistalle. Tekis mieli asentaa joku dashcam nopeustutkalla ja ruveta latamaan nettiin aina päivän parhaat autoilusuoritukset, sais vähän mainetta ja kunniaa noille teiden ritareillekin.
 
No joo....oli nälkä.
Oon viimeiaikoina miettinyt että kun vituttaa kaikki epäoikeudenmukaisuus ym. paska mitä tuolla liikenteessä ja kaduilla joka päivä tapaa, ja se on iso haitta itselleen. Niin onko ainoa ratkaisu olla bentsoissa päivätpitkät vai olla itse vaan samanlainen mulkku ja olla välittämästä mistään.

Ollako vai eikö olla... :ROFLMAO:

Ite totesin, että noiden vaihtoehtojen välillä ei tarvi valita - ne voi valita molemmat. Opamoxia kaaliin ja radalle. Kolmiolääke? Kadut on täynnä kolmioita ja pitävät sitä hyvänä ideana.
 
Mielipiteitä tästä perheparkkeerauksesta?
Tämä on suunnilleen samaa sarjaa Hyvinkään Willan parkkihallin vähäpäästöisille autoille tarkoitettujen ruutujen kanssa. Eilen siellä oli Opel Insignia Turbo, joku paha Honda ja wanha Volvo V70. Ei sillä että mikään noista olisi vähäpäästöinen, mutta tuo Volvo oli jo niin huono yritys, että pisti hymyilyttämään.
 
parkkihallin vähäpäästöisille autoille tarkoitettujen ruutujen kanssa.

Nuo ruudut on jokseensakin epäonnistunut idea jo lähtökohtaisesti, mikä hitto ees on vähäpäästöinen kenellekin. Vaihtaa auton tuoreempaan niin se jo voi olla vähäpäästöinen edelliseen verrattuna.

Toisekseen eikö eniten päästöjä päästävät pitäisi ohjata just lähelle sisäänajoa ja ovia, ettei niillä ajeta hallin viimeiseen nurkkaan ja samalla päästellä reilusti kun ajetaan pidempään. Sähköautot voi ohjata viimeiseen nurkkaan kun niistä ei tule päästöjä hallin sisälle ja ei haittaa kun ajelevet pidempään paikkaa hakiessa.
 
Kyllä ylivoimaisesti suurinta vitutusta tuolla liikenteessä aiheuttaa ne "minulla on oikeus ajaa vittu seittemää-kaheksaakymppiä satasen alueella, koska vittu kovempaa en uskalla ja bensaakin säästyy"-kuskit. Menkää ens kerran Onnibussilla, niin meillä muilla autoilijoilla matka taittuu mukavammin ja turvallisemmin.

Satasen alueellahan ei ilman pätevää syytä saa seittemää kymppää körötellä. Jos kuitenkin köröttelee, on tällöin annettava tietä niille, jotka ajavat tien sallimaa nopeutta.

Vai onko sulla mailimittari? :D
 
Nuo ruudut on jokseensakin epäonnistunut idea jo lähtökohtaisesti, mikä hitto ees on vähäpäästöinen kenellekin. Vaihtaa auton tuoreempaan niin se jo voi olla vähäpäästöinen edelliseen verrattuna.

Toisekseen eikö eniten päästöjä päästävät pitäisi ohjata just lähelle sisäänajoa ja ovia, ettei niillä ajeta hallin viimeiseen nurkkaan ja samalla päästellä reilusti kun ajetaan pidempään. Sähköautot voi ohjata viimeiseen nurkkaan kun niistä ei tule päästöjä hallin sisälle ja ei haittaa kun ajelevet pidempään paikkaa hakiessa.
Ei täysin totta, koska vähäpäästöiselle autolle on olemassa ihan oikea määritelmä ja tällä hetkellä se tarkoittaa bensa- ja dieselautoilla alle 100 gramman paikallisia hiilidioksidipäästöjä kilometrillä.

Suurempi ongelma on se, että ihmiset ei tiedä tuota rajaa tai eivät tiedä autonsa päästöjä ja ylivoimaisesti suurin ongelma on se, että ei välitetä. En mä siitä suurempaa numeroa jaksa tehdä, mutta periatteessa vähän harmittaa kun itse ajan vähäpäästöisellä autolla, mutta en voi hyödyntää noita etuja.

Tuossa parkkihallissa se muuten on juuri noin, että vähäpäästöisten paikat on siellä takanurkassa missä on myös sisäänkäyntikin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom