Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten rekan tulisi huomioida takana tulevaa liikennettä? Bussipysäkille ei oikein mahdu väistämään, ja ylimääräinen pysähtely lisää polttoaineen kulutusta ja vie aikaa. Toki takana tulevalle voi vilkuttaa, että voi lähteä ohittamaan, kuten jotkut tekevätkin. En ole rekkaa ajanut, kuorma-autoa kylläkin. 80-aluella välillä henkilöautot toimivat tukkona isoimmille, johtuen luultavasti siitä, että henkilöautoissa mittarit kusettavat enemmän ylöspäin, kun taas raskaan liikenteen autoissa nopeusmittari on aika tarkasti kalibroitu.
Eipä ne rekat yms. raskasliikenne mihinkään tosiaan väistämään pääse.
Se mikä raskaassa liikenteessä kummastuttaa, että eikö nopeusrajoitukset heitä koske?
Monasti Vuosaaren satamaan päin ajaessa on aina joku rekka perseessä - alamäessä - mutta kuitenkin. On kuitenkin monesti myös poliisisetä ajellu samoja teitä, joten itse en ainakaan tietyissä kohdissa vaan "uskalla" päästää mittaria 70- kympän alueella yli 75 (siis mittarinopeutta).
Ja kyllä, on gps ja tutkanäyöillä (niitä mitä on teiden varsilla) täsmennetty niin että tietää mitä nopeutta oikeasti päästelee.

Tänään oli taas Kehä III tukossa... Syy onkin varsin normaali - nelostiellä kolari. Sama homma joka perjantai. :)
Ja voi, että niitä ovelia veijareita jotka kaahaa vasenta kaistaa ns. loppuun asti kehällä ja tukkivat kaikki kaistat.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miten voi olla niin vaikeaa reipas lähtö valoista ruuhka-aikaan?
5km/h nopeudessa ei tarvitse olla 50m turvaväliä?

Jos joku miettii, miksi alan piippailla heti kun vihreät vaihtuu...niin tuon takia...että se kaikista eniten bentsoissakin ajava vajakki heräis ja painais kaasua ja painuis hemmettiin edestä tukkimasta risteystä...toimii joka kerta...
 
Hiljaisena aikana on ihan sama oottaako että koko tolppa muuttuu vihreäksi mutta muulloin nämä ääliöt voisi edes sen pienen hetken olla hereillä.
Olen vakuuttunut että liikenteessä olevat haaveilijat äänestää vihreitä, ovat humaaneja sekä kuvittelee olevansa jokseenkin hyviä ihmisiä muutenkin.
 
Miten rekan tulisi huomioida takana tulevaa liikennettä? Bussipysäkille ei oikein mahdu väistämään, ja ylimääräinen pysähtely lisää polttoaineen kulutusta ja vie aikaa. Toki takana tulevalle voi vilkuttaa, että voi lähteä ohittamaan, kuten jotkut tekevätkin. En ole rekkaa ajanut, kuorma-autoa kylläkin. 80-aluella välillä henkilöautot toimivat tukkona isoimmille, johtuen luultavasti siitä, että henkilöautoissa mittarit kusettavat enemmän ylöspäin, kun taas raskaan liikenteen autoissa nopeusmittari on aika tarkasti kalibroitu.

Rekan ei moottoritiellä tarvitse lähteä ohittamaan vauhdilla 82 edellä ajavaa rekkaa. Tai jos lähtee, niin se toinen voisi sen verran himmata muutamaksi sekunniksi, että toinen pääsee ohi. Ei tietenkään mitään pysähtymisiä. Sellaista yleistä jouhevuutta toivoisin ja vitkastelun välttämistä.
 
Eipä ne rekat yms. raskasliikenne mihinkään tosiaan väistämään pääse.
Se mikä raskaassa liikenteessä kummastuttaa, että eikö nopeusrajoitukset heitä koske?
Monasti Vuosaaren satamaan päin ajaessa on aina joku rekka perseessä - alamäessä - mutta kuitenkin. On kuitenkin monesti myös poliisisetä ajellu samoja teitä, joten itse en ainakaan tietyissä kohdissa vaan "uskalla" päästää mittaria 70- kympän alueella yli 75 (siis mittarinopeutta).
Ja kyllä, on gps ja tutkanäyöillä (niitä mitä on teiden varsilla) täsmennetty niin että tietää mitä nopeutta oikeasti päästelee.
Tottakai koskee, ja mielestäni "vielä enemmän" kuin henkilöautoja. Isommat massat ja pidemmät pysähtymismatkat, niin liikenneturvallisuuden kannalta erittäin tärkeää noudattaa rajoituksia. Lähinnä viittasin siihen, että jossain maantiellä jos joku ajelee 80 hlöauton mittarin mukaan, niin todellinen nopeus voi olla 75. Valitettavasti kaikki kuljettajat eivät ymmärrä, että se oma mittari ei välttämättä näytä sitä oikeaa nopeutta.
Rekan ei moottoritiellä tarvitse lähteä ohittamaan vauhdilla 82 edellä ajavaa rekkaa. Tai jos lähtee, niin se toinen voisi sen verran himmata muutamaksi sekunniksi, että toinen pääsee ohi. Ei tietenkään mitään pysähtymisiä. Sellaista yleistä jouhevuutta toivoisin ja vitkastelun välttämistä.
Ymmärrän kyllä miksi jotkut lähtevät, rekat on rajoitettu eri tavalla, osa 83 km/h ja osa 90, mutta tuosta himmaamisesta olen samaa mieltä. Sitä toivoisi kaikilta tienkäyttäjiltä.
 
....mutta tuosta himmaamisesta olen samaa mieltä.

En kyllä tajua miksi? Jos mä nyt ajelen rajoituksen ilmoittamaa nopeutta ja joku haluaa ohittaa mut 3km/h korkeammalla nopeudella niin mun pitää siis hidastaa että se pääsisi nopeammin ohi?
Vai koskiko tää vaan raskasta liikennettä?

Niillä rajoittimet yleensä tosiaan pikkuisen yli että voivat tarvittaessa kelata mäkiin vauhtia.
Tosin heittelevää perävaunua sillä ei taida voida suoristaa...
 
Mikä pointti on siinä että liikennevaloissa seistessä jotkut jättää 10m välin edellä olevaan? Siis että väliin mahtuisi heittämällä auto tai toinenkin.
Vituttaa ihan suunnattomasti ja joka kerta jos olen vieressä niin tööttään ja käsillä näytän kuskille kuinka vitun tyhmää tommonen on
 
^ näin käy itselle joskus kun pysähtyy jonoon ja sitten alkaa edessä se ihme nykiminen, siirrytään puoli metriä kerrallaan eteenpäin vaikka valot on punaisella koko ajan. Omassa autossa on start&stop systeemi enkä jaksa käynnistellä turhaan sen takia että edessä olevat kärkkyvät valojen vaihtumista vaikka siitä ei ole mitään hyötyä. Sitten sitä välimatkaa edellä olevaan on vähän enemmän mutta ei siinä kukaan mitään menetä?
 
Mikä pointti on siinä että liikennevaloissa seistessä jotkut jättää 10m välin edellä olevaan? Siis että väliin mahtuisi heittämällä auto tai toinenkin.
Vituttaa ihan suunnattomasti ja joka kerta jos olen vieressä niin tööttään ja käsillä näytän kuskille kuinka vitun tyhmää tommonen on

Kuinka typerää on tööttäillä ja vauhkota omassa pikku kotterossaan tämmösestä asiasta? Kompaten edellistä kommentoijaa, jos autossa on start/stop-moottorin sammutusohjelma ei sitä jaksa käynnistää aina sen puolen metrin siirtymän takia. Myös liikkeellelähtö on sujuvampaa kun pystyy ennakoimaan vaikkei edelläolevan jarruvalot ole vielä sammuneet.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo kun on lyhyt pätkä ennen seuraavia liikennevaloja, ruuhka-aika ja kaikki vitun tumpelot tekee tuon saman niin siinäpä on kivan pitkät jonot.

Noh, kukin tyylillään ja start/stop startin rääkkääjästä nyt en viitti mitään sanoa
 
Joo kun on lyhyt pätkä ennen seuraavia liikennevaloja, ruuhka-aika ja kaikki vitun tumpelot tekee tuon saman niin siinäpä on kivan pitkät jonot.

Noh, kukin tyylillään ja start/stop startin rääkkääjästä nyt en viitti mitään sanoa
Omalla työmatkalla on kaksi sellaista vasemmalle kääntymiskaistaa jotka usein ruuhkaisia. Se kaista kun sitten täyttyy, niin sinne mahtumattomat tukkivat suoraan menevien kaistan, jossa olisi vihreä valo. Sitten saa suoraan menijätkin odottaan vasemmalle kääntyvien vihreiden vaihtumista. Itse pyrin tässä jättämään aina niin lähelle puskuria kuin mahdollista, että mahdollisesti kaikki mahtuisivat kääntyvien kaistalle.
 
^ näin käy itselle joskus kun pysähtyy jonoon ja sitten alkaa edessä se ihme nykiminen, siirrytään puoli metriä kerrallaan eteenpäin vaikka valot on punaisella koko ajan. Omassa autossa on start&stop systeemi enkä jaksa käynnistellä turhaan sen takia että edessä olevat kärkkyvät valojen vaihtumista vaikka siitä ei ole mitään hyötyä. Sitten sitä välimatkaa edellä olevaan on vähän enemmän mutta ei siinä kukaan mitään menetä?

Heh. Olin eilen tästä johtuen luultavasti ärsyttävä jonkun takana tulevan mielestä. Tähän kun yhdistää tuon adaptiivisenruuhkavakkarin (mikä lie onkaan virallisesti), niin avot.
Itselle helppoa kun ei tartte polkimia stadissa vaan antaa auton mennä omiaan, kunhan rattia vähän vääntelee mutkissa. :)
Mutta eilen oli testi päivä ja on vielä aika hidas lähdöissä tuo auto itsestään.

Eilen myös ärsyynnyin itse, kun jotain toista vitutti selkeästi ripeä liikkeelle lähtöni. Olin valoissa, lähdin reippaasti ja luonnollisesti nopeuteni "stoppasi" liikennemerkin antamaan nopeuteen. Tämän jälkeen perässäni tuleva auto ajoi perseessä, kaistojen auetessa ohitti ja tuli n.3 metrin päähän eteeni ja jäi siihen... Meni hermoon. Tein saman hänelle - väärin tehty mutta vituttaa tommonen saatanan pelleily, että sadekelillä pitää tulla naaman eteen kun ei osata numeroita.
 
Pakko avautua vielä niistä vatipäistä jotka ei rampista lähtiessä osaa kiihdyttää nopeasti. Kun pitäisi liittyä muiden autojen sekaan joiden nopeus 80-100km/h niin edessä joku tollo vetää kuuttakymppiä vilkku päällä kun ei osaa sitä tarvittavaa nopeutta kerätä jolla pääsis sinne kaksikaistaiselle
 
ruuhka-aikana bussikaistaa ajavat päälliköt ärsyttää.Pahimmillaan estävät bussien pääsyn pysäkille.Sen lisäksi että ärsyttävät. Ei ne kaikki voi olla menossa synnyttämään
 
Pakko avautua vielä niistä vatipäistä jotka ei rampista lähtiessä osaa kiihdyttää nopeasti. Kun pitäisi liittyä muiden autojen sekaan joiden nopeus 80-100km/h niin edessä joku tollo vetää kuuttakymppiä vilkku päällä kun ei osaa sitä tarvittavaa nopeutta kerätä jolla pääsis sinne kaksikaistaiselle
Eilen joku umpimulkku homokeppi liittyi moottoritielle samalla periaatteella. Huomattavaa alinopeutta suoraan eteen, ihan kuin se väistämissääntö ei koskisi moottoritietä. Hienointa siinä oli se, että tämä viisauden ruumiillistuma ei ollut jaksanut putsata autoaan lumesta ja siitä alkoi lennellä hirveitä lumi- ja jäälaattoja heti kun se vähän vauhtia keräsi. Tietysti suoraan mun tuulilasiin. Vittu että vitutti.
 
Vakionopeudensäädin, hieno laitos. Paitsi kun edessä ajava sahaa 85 +-5 km/h. Ongelma ja sen tuottama ärtymys olivat tosin ratkaistavissa. Ehkä hidastin 75 kilsaan tunnissa. Onneksi ärryttäjä ei toiminut samoin.
 
Vakionopeudensäädin, hieno laitos. Paitsi kun edessä ajava sahaa 85 +-5 km/h. Ongelma ja sen tuottama ärtymys olivat tosin ratkaistavissa. Ehkä hidastin 75 kilsaan tunnissa. Onneksi ärryttäjä ei toiminut samoin.
Joku voisi sanoa, että adaptiivinen vakionopeudensäädin, mutta ei niitäkään ihan noin vain hankita. Olis kyllä mukava, mutta ei ole mullakaan ollut ikinä muita kuin tavallisia.
 
Sitäkin ilmiötä tuntuu olevan ärsyttävän usein isolle tielle rampista tultaessa, että osataan kyllä kiihdyttää tarvittavan reippaasti, mutta sitten jostain syystä haluttaisiin juuri se mun käyttämä 5 metriä siitä päätiestä, eikä mun edessä ja takana olevaa tyhjää viittä sataa metriä. Itse siis ajan päätietä vakkari päällä ja ajattelen että liittyjän pitäisi olla tosi helppo tulla kun mun edessä ja takana on parhaimmillaan silmän kantamattomiin tyhjää. Mutta ei. Silti tullaan siihen viereen ajamaan sitä samaa vauhtia ja pällistellään miksen kiihdytä tai hidasta pois alta.
 
Zone-sarja -42%
Joku voisi sanoa, että adaptiivinen vakionopeudensäädin, mutta ei niitäkään ihan noin vain hankita. Olis kyllä mukava, mutta ei ole mullakaan ollut ikinä muita kuin tavallisia.

Totta. Uuteen autoon harkinnanalainen kapistus, hinta 3-4 saturaista. Teknisistä apuvälineistä huolimatta saattaisin kyllä silti ohittaa, sen verran toi heijaaminen häiritsee. ;) Taidan sijoittaa satkut toisaalle!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom