Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tossa hiljattain aamulla työmatkallani edessä ajeli uudenkarhea qashqai. Liityin rampista nissanin perään ohikulkutielle, jossa 100 rajoitus. Ei muita autoja qashqain edessä. Sulkuviivaa pitkän aikaa, nissanilla vauhtia mittariin 79,86km/h. En ajanut perseessä kiinni ja koitin muutenkin viimeiseen asti välttää päästämästä sisäistä bemariteiniäni valloilleen (ajan mazdalla). Tätä jatkui muutama kilometri kunnes tie vaihtui kaksikaistaiseksi, siten että vasen kaista jatkui ja oikea alkoi liittymästä uutena. Nissani jäi vasemmalle rutkuttamaan 80km/h(edelleen 100 rajoitus), oikealla kaistalla n.400m päässä rekka.
Jonkin sataa metriä odottelin nissanin takana josko hän kiihdyttäisi, mutta kun näin ei tapahtunut niin väläytin pitkiä ja näytin omaa vilkkuani vasemmalle. Nissan siirtyi lähemmäs keskiviivaa kuitenkaan vaihtamatta kaistaa. Odottelin vielä n.5-7s jonka jälkeen päästin bmw-teinin valloilleen ja siirryin vilkulla oikealle kaistalle (siten että nissan näkisi minut eikä heti nasta lautaan) ja eikös tää vitun nissan sit lyö juuri siinä kohtaa vilkun päälle ja lähde lipumaan kohti oikeaa kaistaa kun olen siinä 40cm päässä hänen oikeasta takakulmastaan. En tiedä tekikö tahallaaan vai räpläskö kännykkää vai mitä helvettiä touhus (nuori nainen näytti olevan, epäilen kännykän vieneen huomion), mutta jäi sit kuitenkin vasemmalle kaistalle kun huomasi ilmeisesti minut juuri kun löin jalan jarrulle. Jatkoin oikealta ohittamista kun nissan ei vaihtanut eteen edes antaessani tilaa. Olen varmaan mulkku, mutta tossa kun kärsivällisyyttä koetellaan viitisen minuuttia aamulla työmatkalla niin vähemmästäkin palaa käpy.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nuo varusteet saa jo reilun parin kympin vehkeisiin :)

Ei ainakaan vakkari toimi toijotassa (auris sport wagon tms.) niin, että hiljentäis edes alamäessä, ite pitää jarrua hapuilla.
Tästä luulen, että premium autoissa on näitä härpättimiä lähtökohtaisesti enemmän mukana. Eli kahenkympän kikottimiin ei laiteta kymppiä lisää, että saatais jotain tuommoisia "turhakkeita" siihen.
 
Pelottaa jo valmiiksi toi ajoa avustavien laitteiden yleistyminen.
Joku jonka ensimmäisessä autossa on kaikkia noita härpäkkeitä muuttuu vaaralliseksi heti kun joku menee epäkuntoon.
 
Pelottaa jo valmiiksi toi ajoa avustavien laitteiden yleistyminen.
Joku jonka ensimmäisessä autossa on kaikkia noita härpäkkeitä muuttuu vaaralliseksi heti kun joku menee epäkuntoon.

Autokouluopettajani kertoi aikoinaan, että miettikää miten varovaisesti ihmiset ajaisivat jos kuljettajan penkin alla olisi pommi joka räjähtäisi pienestäkin törmäyksestä. :D
 
Tai ratissa iso piikki turvatyynyn sijaan.

Kaikki pimeän kulman varoitukset, kaistavahdit, etäisyys-sensorit...
Kojelaudassa palaa valo, systeemi pois päältä. Joo joo...
 
No eipä tuo adaptiivinen vakkari ole kuin muutaman satasen vehje moniin autoihin. Kaistavahdit, kuolleen kulman varoittimet jne jne ei nyt mitään avaruusteknologiaa ole joka vaatisi sadan tonnin mersun että ne löytyy autosta. Eikä todellakaan ole mikään kymppitonni kun nuo ruksit uuteen autoon.
 
Autokouluopettajani kertoi aikoinaan, että miettikää miten varovaisesti ihmiset ajaisivat jos kuljettajan penkin alla olisi pommi joka räjähtäisi pienestäkin törmäyksestä. :D
No nykyään ollaan kyllä tilanteessa jossa 5 km/h nopeudella tapahtuva törmäys aiheuttaa autoon tuhansien eurojen vauriot ja auto lunastukseen. Toista oli ennen kun autoissa oli vielä kunnon puskurit jotka eivät painuneet kasaan pienestä hipaisusta.
 
Tampereen Rantatunneli on myös mielenkiintoinen tapaus. Nopeusrajoitus 60km/h, oikealla kaistalla keskinopeus 55 km/h ja vasemmalla 80 km/h. Perkele jos ne keskinopeuskamerat joskus sinne tulevat, niin sitten siellä körötellään neljääkymppiä.
Nytkin välillä mennään vasemmalla 40kmh ja oikealla 55kmh. Miksei siinä voi olla 70kmh rajoitusta ja muullakin rantatielle niinkuin ennen oli. Vai tulisikohan sellaiset sitten kun kaikki liittymät rakennettu.
 
Nytkin välillä mennään vasemmalla 40kmh ja oikealla 55kmh. Miksei siinä voi olla 70kmh rajoitusta ja muullakin rantatielle niinkuin ennen oli. Vai tulisikohan sellaiset sitten kun kaikki liittymät rakennettu.

Ei tule. Kuulemma 60 maksiminopeus, koska tummeli suunniteltu sille. Aamulehden keskustelupalstalla, kun ehdotetaan rajoituksen nostoa, joku aina vinkuu, että mitä sillä rajoituksen nostolla voittas, kuulemma 20 sekuntia nopeammin kulkisi tunnelin läpi ja siitä ei kuulemma mitään hyötyä.

Huomaa kyllä, että kommentoijat eivät ikinä ole ajaneet itse autolla liikenteessä, jos kuvittelevat, että asioita voi teoreettisesti laskea paperilla...tule 2 sekuntia liian myöhään matelevan autoletkan perässä liikennevaloihin punaisiin...siinä jo menee 2-3 minuuttia, kun odottelet vihreiden vaihtumista...sama toistuu, kun ajetaan varmuudeksi 5 km/h alinopeutta, ettei vaan satu mitään....joku homo tunkee ilman vilkkua väliin, koska kiire ja muut hidastelleet ja pertin pitää päästä nyt siihen väliin kun siihen pitää päästä...pertti ai saa kuitenkaan sitä saatanan autoansa liikkeelle vaikka vihreät vaihtuneet 15 sek sitte...no pertti herää ja liikkuu...keltaiset ja taas punaiset....itse jäät taas liikennevaloihin tai johonkin risteykseen odottamaan sopivaa kulkuväliä kääntymiselle...taas kuluu 1-3 minuuttia....se "vain 20 sekuntia" on äkkiä lyhyelläkin matkalla 10 minuuttia, kun menet sen kuin bentsoja syövän autoletkan perässä horroksessa kuin zombiet kun eihän se ole kuin se 20 sekuntia vain nopeampaa kuin vetää ketkasta ohi vähän nopeampaa....Ei se vaan ole!
 
Viimeksi muokattu:
No eipä tuo adaptiivinen vakkari ole kuin muutaman satasen vehje moniin autoihin. Kaistavahdit, kuolleen kulman varoittimet jne jne ei nyt mitään avaruusteknologiaa ole joka vaatisi sadan tonnin mersun että ne löytyy autosta. Eikä todellakaan ole mikään kymppitonni kun nuo ruksit uuteen autoon.

Jaa.
nimimerkillä: "ostinko turhaan 100tonnin Audin"

:D
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itse peraukisena pihistelin sen muutaman satasen enkä edes ottanut noita avustimia, tuo adaptiivinen vakkari kyllä olis pitänyt ottaa, normivakkari on aika käyttökelvoton muun liikenteen seassa...
 
Nyt on kerrankin sellainen vitutus päällä, että tähän ketjuun kirjoittaminen on enemmän kuin aiheellista.

Ajelen vanhaa kolmostietä Hämeenlinnan suuntaan Tervakosken kohdalla ja edessä on traktori. Traktorin perässä on jono ja jokainen lähtee vuorollaan ohi. Kun on mun vuoro, niin ei muuta kuin lisää kaasua, vilkku vasemmalle ja samalla vilkaisu peiliin ja jarrut kiinni. Takaa tulee vasemmalla kaistalla koko jonon ohi kusipää mustalla Audillaan tasaista yhdeksänkympin nopeutta. Jos tiellä on kaikkia muita selvästi hitaammin liikkuva kulkuneuvo, niin ei sitä jonoa jumalauta lähdetä ohittamaan, vaan annetaan jokaisen ohittaa omalla vuorollaan. Se on muutenkin liikenteessä ihan kohteliasta, mutta tällaisessa tilanteessa siitä poikkeaminen on ihan helvetin vaarallista. Voin kuvitella tilanteen kun traktorin perässä ajava ei katsokaan peiliin, koska ei voi edes kuvitella tilannetta, että sieltä tulee mulkku Audillaan koko jonon ohi, vaan lähtee ohittamaan ja saa Audin 60 km/h nopeuserolla kylkeen.

Alkoi vituttaa siihen malliin, että oli ensimmäinen kerta kun harkitsin vakavasti Venäjän mallia, että olisi kiilannut sen tieltä ja käynyt takomassa vähän järkeä päähän. Kirjaimellisesti. Ihan oikeasti tilanne oli sellainen, että sydän hakkasi ja adrenaliinia oli veressä niin paljon, että olisin tehnyt sen jos olisin yhtään impulsiivisempi. Niin vaarallisen tilanteen se mulkku aiheutti, että olisi vähintään oikeus ja kohtuus jos joku leipoo sellaista lättyyn ja oikein vaan huolella.
 
Mulla on sellainen tunne että minä ja voimapöksy ei selviäisi kahta aamua kehä III ruuhkassa ilman vahvaa lääkitystä.
Tunnen jotenkin sielujen sympatiaa häntä kohtaan :heart:
 
Mulla on sellainen tunne että minä ja voimapöksy ei selviäisi kahta aamua kehä III ruuhkassa ilman vahvaa lääkitystä.
Tunnen jotenkin sielujen sympatiaa häntä kohtaan :heart:

Kaikkeen tottuu.
Vikahan ei ole muissa autoilijoissa, vaan itsesssä. Tällä mentaliteelilla pärjää pitkälle.
Kun itse ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja noudattaa perussääntöjä, ettei ajele muiden eteen jne. eikä kenenkään perseessä, niin voi vaan hymyillä vakkari päällä ja muikistella entistä leveemmällä hymyllä niille "kyrpä otsassa keskisormi pystyssä"- kanssa liikenteessä matkaajille. :D
 
Autokouluopettajani kertoi aikoinaan, että miettikää miten varovaisesti ihmiset ajaisivat jos kuljettajan penkin alla olisi pommi joka räjähtäisi pienestäkin törmäyksestä. :D

No näinhän ne tuntuu niille ajokorttiaan ajaville opettavan autokouluautojen helvetin hitaasta ja uuvattimaisesta ajosta päätellen. Paras oli omassa kotikaupungissa muinoin, kun joku pösilö mummo ajoi edellä risteykseen, näytti vilkkua vasemmalle, jahkasi montakymmentä sekuntia kääntymistään vaikka mitään liikennettä ei ollut missään ja kun viimein kääntyi, niin kääntyi tietenkin oikealla. Katoin, että mikä sammakko siellä ratissa on? Vittu, autokoulun opettaja itse se siellä näytti mallia ajosta. Varmaan oli pommi ottasa, kun järjen hiventäkään tuossa touhussa ollut.
 
Vikahan ei ole muissa autoilijoissa, vaan itsesssä.

Melko monessa tielläliikkujassa on vikaa, myös itsessä. Monet ongelmista syntyvät siitä, että vaikka on olemassa yhteiset pelisäännöt (ns. liikennesäännöt), eivät kaikki niitä noudata. Lisäksi on olemassa koko joukko henkilökohtaisia "parempia" tapoja hämmentää yhteistä soppaa: "minä itte" (saksalaisten automobiilien kuljettajat ja minä tsekkoslovakialaisen puikoissakin), "minullakin on oikeus käyttää tietä" (hitaat ajoneuvot), "en uskalla" (isovanhemmat), "en osaa" (perusurpot, joilta lisenssi pitäisi ottaa pois), "tuo ajaa ylitte" (kaikkia pelkäävät) jne. -kuljettajat vain muutamia kuljettajatyyppejä mainitakseni.

Henkilökohtaisesti kannatan mahdollisimman ripeää liikkumista (aivan samoin kuin kaupan kassallakin hedelmät pitää olla punnittu oman vuoron koittaessa ja rahapussin valmiina, kun hinta kerrotaan, eikä muutenkaan tarvitse jäädä tilanteessa jumittamaan). Mikäli tiellä on 100 kilsan rajoitus, olisi erinomaisen yhteisellä tasolla toimivaa, mikäli tiellä liikuttaisiin satasta (muina kuin juhannuksena ja ruuhka-aikana). Jos ko. tiellä ajaa rekka (en ole toiminut rekka-autonkuljettajana), olisi kivaa, että kuski huomioisi aiheuttamansa "häiriön" ainakin niiltä osin, ettei lisäisi sitä tarpeettomasti. Samoin traktorinkuljettaja voisi maantiellä ajellessaan toisinaan katsoa peiliin, ja mikäli siellä näkyy riittävän pitkä jono muita tienkäyttäjiä, ottaisi vaikkapa 10 sekunnin positiivisuushuilin jollakin linja-autopysäkillä (olen toiminut traktorinkuljettajana). Vastaavasti ohittava mulkku voisi huomioida edessä olevan liikenteen (tässä olen onnistunut).

Aika yksinkertaisethan nämä yhteisen hyvän reseptit tavallaan olisivat.
 
Lisäys edelliseen, kun edit jäi jumittamaan:

Ohitan aina heti, kun se on henkilökohtaisen näkemykseni mukaan tarpeellista. Halvatun monet pyyhkivät minusta ohi mennen tullen ja heidän allaan olevien autojen merkkejä on monia ja valmistusmaita ympäri maailman. Olenhan myös omana itsenäni zumbaillut Suomen tiestöjä rapealla ranskalaisella 206-tyyppinumeroisella. Turvallisuutta tarkkailen omasta näkökulmastani ja uskallan väittää, että henkilökohtainen turvallisuuteni menee muiden turvallisuuden yli, joten en näe olevani uhka muille tienkäyttäjille.
 
Lisäys edelliseen, kun edit jäi jumittamaan:

Ohitan aina heti, kun se on henkilökohtaisen näkemykseni mukaan tarpeellista. Halvatun monet pyyhkivät minusta ohi mennen tullen ja heidän allaan olevien autojen merkkejä on monia ja valmistusmaita ympäri maailman. Olenhan myös omana itsenäni zumbaillut Suomen tiestöjä rapealla ranskalaisella 206-tyyppinumeroisella. Turvallisuutta tarkkailen omasta näkökulmastani ja uskallan väittää, että henkilökohtainen turvallisuuteni menee muiden turvallisuuden yli, joten en näe olevani uhka muille tienkäyttäjille.
Tänään ei vituttanut yhtään, mutta tuosta ohittamisesta ja turvallisuudesta tuli mieleen asia mikä tavallaan vähän huvitti. Tiellä 80 rajoitus ja sumun takia näkyvyys kolme metriä. Mullakin vauhtia aivan liikaa, eli kympin yli sallitun, takapuskurissa roikkuvan apinan takia. Siitä huolimatta ohi oli päästävä vaikkei sumun takia nähnyt edes vastaantulevaa liikennettä. Ohittava auto oli yllättäen Bemari. Vaikken stereotypioihin uskokaan niin täällä kertaa se piti oikein hyvin paikkansa mitä Bemarikuskeista sanotaan.
 
Koin tänään perinteisen kaistanvaihtoestotilanteen. Ei se varsinaisesti ketuttanut, mutta oli kyllä täysin tarpeeton. Sellaista se vaikuttaa olevan liikenteessä. Harmi.
 
Mikäli tiellä on 100 kilsan rajoitus, olisi erinomaisen yhteisellä tasolla toimivaa, mikäli tiellä liikuttaisiin satasta (muina kuin juhannuksena ja ruuhka-aikana). Jos ko. tiellä ajaa rekka (en ole toiminut rekka-autonkuljettajana), olisi kivaa, että kuski huomioisi aiheuttamansa "häiriön" ainakin niiltä osin, ettei lisäisi sitä tarpeettomasti. St.
Miten rekan tulisi huomioida takana tulevaa liikennettä? Bussipysäkille ei oikein mahdu väistämään, ja ylimääräinen pysähtely lisää polttoaineen kulutusta ja vie aikaa. Toki takana tulevalle voi vilkuttaa, että voi lähteä ohittamaan, kuten jotkut tekevätkin. En ole rekkaa ajanut, kuorma-autoa kylläkin. 80-aluella välillä henkilöautot toimivat tukkona isoimmille, johtuen luultavasti siitä, että henkilöautoissa mittarit kusettavat enemmän ylöspäin, kun taas raskaan liikenteen autoissa nopeusmittari on aika tarkasti kalibroitu.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom