Kaikille kansalaisille pitäs kustantaa valtion tai vaikka itse ajokortti ja vuodessa pitäisi ajaa min 2 kuukauden ajan joka vuosi, jotta tulisi pelisilmää. Täysiä uuvatteja liikenteessä ovat jalankulkijat, koska eivät näe nenäänsä pidemmälle, sen jälkeen tulevat pyöräilijät, jotka jo jollakin tasolla hyvässä lykyssä osaavat ottaa muitakin huomioon. Autoilijat taas joutuvat ottamaan jalankulkijat, pyöräilijät ja muut autot (eli bussit, taksit, rekka-autot jne. jne.), jolloin kyky ennakoida liikennettä ja yleinen pelisilmä paranee.
Täysiä vajakkeja suurin osa autoilijoistakin on, nykyään ei voi luottaa mihinkään, että voisi rennosti ajella...aivan yhtäkkiä joku pösilö tunkee eteen sun kaistalle paljon hitaammalla vauhdilla tai pysähtyy ja alkaa peruuttaa taakseen katsomatta suoralla tiellä (KYLLÄ!) tai vetää parkista suoraan eteen suoralla kadulla sivuttain...en tiedä, ajavatko kaikki paikalliset kännissä, mutta olen tilannut jo pesismailan, jonka saa helposti pelkääjän paikalle passiin.
Tästä ei hyvää seuraa. Aivan selkeä muutos ihmisten ajokyvysssä ja asenteessa tapahtunut muutamassa vuodessa. Powerhouse tuossa edellä tunnustaa olevansa liikenteessä umpimulkku. Umpimulkun liikkeet pystyy kuitenkin yleensä ennakoimaan. Pahintahan on se, että liikenteessä on näitä vajakkeja, joiden toimintaa ei pysty ennakoimaan mitenkään ellei itse ole aivan koko ajan hereillä ja ennakoi muiden toimintaa pitämällä näitä aivan pösilöinä, mikä on muuten todella väsyttävää. Viime viikollakin 5 minuutin aikana kaksi eri vajakkia auton ratissa olisi joutunut itse aiheuttettuun onnettomuuteen ellen olisi ollut hereillä.
Haluavatko nämä ihmiset kuolla täällä vapaaehtoisesti, se ei ole vielä selvinnyt minulle. Mutta mieluummin liikenne täyteen umpimulkkuja kuin täysin "loose cannon" -sakkia.