Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Me oltiin tehty silein, etä tyhmästi eksytty Mansen Vegasiin eli Tesomalle autoilemaan. Joku vajakki veti neljänkympin alueella kaksi kilometria kahtakymppiä. Aikani siinä seurailin kaverin peeloilua, kunnes tuli bussikaista ja silleen tyhmästi tein, että menin ohi sitä kautta. Voi elämä siitä pitkien vilkuttelua ja keskisormen näyttämistä ja tööttäilyä. Punaisissa valoissa kaveri ajoi taakse ja sain valokuvan kuskista:


Baboons-Car-1.jpg


Joo, tuli ajettua vastoin sääntöjä. Mutta pakkoko sillä rikkinäisellä autolla on lähteä tukkimaan sitä liikennettä ja matelemaan madonvauhtia ja kun joku tohtii mennä ohi, sitten vilkutellaan pitkiä ja häikästään ohittajan lisäksi vastaantulevia autoja, bussikuskia ja jalankulkijoita. Kumpi tässä vaaransi liikennettä enemmän...selvä....
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Viime kerrasta onkin sen verran aikaa että kirjoitellaanpa taas jotain. Nimittäin eilen näin luultavasti moottoritielle liittymisen maailmanennätysnopeuden, tai oikeastaan hitauden. Tuli taas meinaan aivan naurettavan vähän kakkaa housuun.

Moottoritien kiihdytyskaista, satasen rajoitus, Pöksy lyö Skeidasta lapun lattiaan. Kaukaisuudessa näkyy kolme autoa jotka ovat liittymässä moottoritielle. Skeida kerää vähitellen vauhtia ja saavuttaa kuin saavuttaakin satasen nopeuden ennen moottoritielle liittymistä, mutta mitä vielä, jarruthan se oli pohjaan lyötävä kun koko moottoritien leveydeltä on kolme autoa rinnakkain ja vauhtia noin 40 km/h. Hitain vielä kiihdytyskaistalla aivan päässä ja koitti uskaltaa liittyä moottoritielle. Kaksi muuta oli tullut ilmeisesti sen perässä ja ampaissut heti moottoritielle sen takaa tilaisuuden tullen ja toinen taas toisesta ohi, eli siinä oli kaikki kaistat täynnä ja kellään ei vielä ollut nopeutta kovin paljoa.

Satuin itse paikalle juuri sopivaan aikaan. Ei olekaan Skeidasta vähään aikaan olleet takajarrutkin punaisena, mutta on se tietty välillä kiva niitäkin testata. Mieluummin tekisin sen kyllä puhtain kalsarein.
 
^ Taitaa olla RS-Octavia kun aina meinaa mennä edellä ajavien takakontista sisään...

Joo mutta on tuo ajaminen monille Suomen liikenteessä hyvin vaikeaa. Toinen mitä ei oikein osata on ohittaminen, toisaalta ollaan malttamattomia ja ei voida ajaa sitä 3 km/h hitaampaa vauhtia jonossa mutta sitten lähdetään ohittamaan monesti väärässä paikassa ja liian pienellä nopeuserolla 1.6 Corollalla vitosvaihteella ja ihmetellään kun ei kiihdy-- eli yhdistelmä malttamattomuutta ja hitautta. Karmeaa katsottavaa se junnaus välillä kun auto lähtee ohitukseen kuin hidastetussa filmissä...
 
^ vituttaa myös se, että kun ajaa itse ohituskaistaa, niin edellä ajava hyppää vasemmalta kaistalta eteen, ajaa mittarin mukaan ihan tasan vaikka 100, no ei siinä mitään, mutta sitten kun on ohituksen tehnyt ja palannut omalle kaistalleen niin sitten löytyy taas pellin alta lisää tehoa että saa kympin siihen vielä päälle. Tapa ittes.
 
Tavallisesti se normitapa lähteä liikennevaloista silleen rauhallisesti että kun valo on vaihtunut niin kaivetaan hetki vielä nenää ja kun huomataan että oho vihreä niin aletaan etsiä ykkösvaihdetta ei mitenkään ylettömästi vituta. Mutta kun pistää yhdistelmän ruuhka-aika (se 15 minuuttia kun sellaista on), kesä ja tietyöt, jonka johdosta yksi kaista pois käytöstä niin alkaa suomalaistakin pänniä. Jumalauta se tie vetäisi aivan loistavasti jos jokainen lähtisi perus ripeästi valoista, mutta ei kun max 5 autoa yksillä vihreillä!
 
Tavallisesti se normitapa lähteä liikennevaloista silleen rauhallisesti että kun valo on vaihtunut niin kaivetaan hetki vielä nenää ja kun huomataan että oho vihreä niin aletaan etsiä ykkösvaihdetta ei mitenkään ylettömästi vituta. Mutta kun pistää yhdistelmän ruuhka-aika (se 15 minuuttia kun sellaista on), kesä ja tietyöt, jonka johdosta yksi kaista pois käytöstä niin alkaa suomalaistakin pänniä. Jumalauta se tie vetäisi aivan loistavasti jos jokainen lähtisi perus ripeästi valoista, mutta ei kun max 5 autoa yksillä vihreillä!
Eikä siinä vielä kaikki, vaan kun seuraavat ei lähde liikkeelle samaan aikaan vaan vasta kun edellinen on lähtenyt liikkeelle. Siinäkin ilmeisesti kaivetaan nenää ja se tulee kai jotenkin yllätyksenä, että kas vain, valo lienee vihreä kun edellä oleva lähti liikkeelle. Jos koko jono lähtisi liikkeelle samaan aikaan kuin juna, niin valoista ehtisi kolme kertaa enemmän autoja läpi.
 
Noinhan se valoissa toki on.
Kuitenkin kun siinä edessä voi vaikka auto sammua niin melkeinpä pakko se on reagoida edelläolevan liikkeen mukaan.

Joku sanoi noista 2 kaistaisista liikenneympyröistä.
Ne on jostain syystä itselle vähän kuumottavia paikkoja aina ensimmaisillä kerroilla kussakin.
Vaikka eipä noita taida suomessa itseasiassa kovin montaa olla.
 
^ onhan noita, mulla tulee työmatkalla yhteen suuntaan 7 kiertoliittymää/liikenneympyrää joista 4 on kaksikaistaisia. Riippuu toki missä asuu mutta ainakin kehä 3 tuntumassa liikkuessa niitä on ihan reilusti.
 
Zone-sarja -42%
Noinhan se valoissa toki on.
Kuitenkin kun siinä edessä voi vaikka auto sammua niin melkeinpä pakko se on reagoida edelläolevan liikkeen mukaan.

Joku sanoi noista 2 kaistaisista liikenneympyröistä.
Ne on jostain syystä itselle vähän kuumottavia paikkoja aina ensimmaisillä kerroilla kussakin.
Vaikka eipä noita taida suomessa itseasiassa kovin montaa olla.

Ei niissä muuten mitään, mutta menee jännittäväksi kun ajoviivat on kulunut pois. Ei voi aina olla ihan varma että tuleeko joku kylkeen...
 
Ärsyttäviä noi nykyjan stanan minikulutussuperhiljaiset (lue: normaalit) renkaat. Pieni pätkä hiekkatietä ja eikö taas ole rengas vuotamassa. Edellisestä autosta meni vuodessa vaan 3 kertaa paikattavaksi renkaat, tästä 2kk käytössä olleesta nyt eka.

Eikä tarvi ees jormailla kunnon korvessa, riittää kun poikkeaa pääteiltä. Onneks valtio meinaa palauttaa noita vähäkäyttösiä asfalttiteitä sorateiksi, saadaan uusia ikkunoita ja renkaita.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos et ole ihan varma autoilijana tai pyöräilijänä miten ne polkupyörän väistämissäännöt menikään, niin ole hyvä ja tarkista tietosi.

https://www.hepo.fi/pyora-ja-liikenne/liikennevalistus/autoilija-huomioi-pyorailija-liikenteessa/

Sain huomata eräässä Facebook-ryhmässä, että ihmiset on keskimäärin ihan vitun pihalla näistä. Mun mielestä on aika pelottavaa, että tyypillä on ajokortti, meinaa jyrätä autollaan pyöräilijän vaikka oli itse väistämisvelvollinen, ja syyttää siitä pyöräilijää vaikka ei itse tunne liikennesääntöjä. Ja siitä seurannut keskustelu oli vielä surullisempaa. Aivan uskomattomia ja täysin vääriä käsityksiä ja keskustellaan pelkällä mutulla. Mä en tajua miten tämä on ihmisille niin vaikeaa.

Ai niin, ja tänään heti aamulla mulla paloi käämi kun edellä ajava auto pysähtyi suoralla tiellä suojatien eteen päästämään pyöräilijän yli. Niin ei saisi ikinä tehdä edes kohteliaisuudesta, ettei sillä ruokita näitä vääriä käsityksiä ja opeteta pyöräilijöitä väärille tavoille. Etenkin lasten kohdalla se on haitallista, mutta niiden kanssa saa tietysti olla tarkkana ettei ne tule alle.

Ja sit vielä vilkun käyttö. Ahistaa miten myöhään ihmiset laittaa vilkun päälle. Moottoritiellä moni varmaan ajattelee, että ei mun tarvitsisi edes vilkuttaa kun poistun tästä liittymästä, mutta teen sen velvollisuudentunnosta ja sit se tehdään juuri viime tipassa samalla kun käännetään jo rampille. Ei näin. Oikeasti sillä on moottoritielläkin suuri merkitys että vilkuttaa ajoissa. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun olen lähtenyt edellä ajavasta ohi ja juuri samalla hetkellä se päättääkin poistua liittymästä. Vähentää turhia kaistanvaihtoja jos takanatulevat osaa varautua. Ja vielä vaarallisempaa se on jos ajaa muuta liikennevirtaa hiljempaa. Joillakin on tapana paahtaa sinne ramppiin sataakahtakymppiä ja jos se olettaa että joo ramppi alkaa tuosta ja toi edellä ajava rekka ei aio kääntyä sinne koska se ei vilkuta, niin mä pääsen hiljentämättä tuosta juuri siihen rampille kun rekka ajaa ohi. Ja sit kun se rekkapena lyökin vilkun päälle metriä ennen liittymää ja kääntyy sinne niin takana seistään jarrulla.
 
Olokaa te hilijaa!
Ku te ette asu täällä, te ette tiedä, millaista se oikeasti on. Tampereella perkele tunnelissakin 60 alueella saavat auton katolleen ja valtavat ruuhkat siitä hyvästä. Te ette ymmärrä! Muualla on pienet ongelmat. Täällä joka ainoa autoilija on hengenvaarallinen sekä itselleen että muille:

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/ju...elissa-liikenne-itaan-pain-suljettu-200155170

Henkilöauto pyörähti katolleen Rantatunnelissa – Seurauksena välittömästi valtavat ruuhkat lähes Lielahteen asti
Kotimaa22.05. 16.23 Päivitetty 20.57
Enni Mansikkamäki

Ruuhkat ylsivät nopeasti eri puolille länttä. Esimerkiksi Särkänniemen puolella oli jonoja. Kuva otettu ennen viittä.


Enni Mansikkamäki, Heidi PesonenAamulehti
Rantatunnelissa on tapahtunut liikenneonnettomuus, jonka seurauksena tunneli on suljettu itään päin ajettaessa. Onnettomuudessa henkilöauto pyörähti katolleen. Auton pyörähtämisen syy on vielä toistaiseksi tuntematon.

Tieliikennekeskuksesta kerrottiin kello 17 aikaan, että onnettomuuspaikka on saatu lähes raivattua, mutta harjakonetta odotellaan vielä paikalle. Tunneli saataneen avattua pian.


Arkikuvaa Tampereelta - teiskolaisperhe lapsineen lähdössä kohti keskustaa. Turvallista matkaa!

hqdefault.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ja sit vielä vilkun käyttö. Ahistaa miten myöhään ihmiset laittaa vilkun päälle. Moottoritiellä moni varmaan ajattelee, että ei mun tarvitsisi edes vilkuttaa kun poistun tästä liittymästä, mutta teen sen velvollisuudentunnosta ja sit se tehdään juuri viime tipassa samalla kun käännetään jo rampille. Ei näin. Oikeasti sillä on moottoritielläkin suuri merkitys että vilkuttaa ajoissa. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun olen lähtenyt edellä ajavasta ohi ja juuri samalla hetkellä se päättääkin poistua liittymästä. Vähentää turhia kaistanvaihtoja jos takanatulevat osaa varautua. Ja vielä vaarallisempaa se on jos ajaa muuta liikennevirtaa hiljempaa. Joillakin on tapana paahtaa sinne ramppiin sataakahtakymppiä ja jos se olettaa että joo ramppi alkaa tuosta ja toi edellä ajava rekka ei aio kääntyä sinne koska se ei vilkuta, niin mä pääsen hiljentämättä tuosta juuri siihen rampille kun rekka ajaa ohi. Ja sit kun se rekkapena lyökin vilkun päälle metriä ennen liittymää ja kääntyy sinne niin takana seistään jarrulla.

Samaa mieltä. Vilkun käyttö on kohteliaisuutta.

Omat avautumiset.
- Mukamas ohittajat. Kun ei 1000 metriä riitä ohitukseen.
- Perseessä roikkujat. Kiihdytät. Se kiihdyttää. Hidastat. Se hidastaa. Pattitilanteen voi ratkaista vain järjettömällä yli/alinopeudella. Pitäisi laittaa takalasiin näyttö jonne voisi kirjoittaa viestejä. "Jos näet lukea tämän olet liian lähellä":
 
Voi vittu että ottaa päähän autoilijat, joiden ylpeys ei kestä, jos heitä meinataan ohittaa. Satasen alue, hieno kesäkeli, edessä joku ajaa reilu yhdeksääkymppiä. Ohituskaista alkaa, vilkku vasemmalle ja ohituskaistalle. Tässä vaiheessa yllättävän usein se edellä ajava lyö lapun lattiaan. 120 mittarissa eikä vieläkään olla rinnalla. Jos haluaa ohi, niin täytyy olla reilusti ylinopeutta, jos taas jää taakse niin heti kun ohituskaista loppuu se edelläajava tiputtaa nopeuden takaisin sinne ysikymppiin.
 
^ Ton takia ei kannata odotella mitään ohituskaistoja vaan heti ohi vaikka pienellä hazardilla :D
 
Voi vittu että ottaa päähän autoilijat, joiden ylpeys ei kestä, jos heitä meinataan ohittaa. Satasen alue, hieno kesäkeli, edessä joku ajaa reilu yhdeksääkymppiä. Ohituskaista alkaa, vilkku vasemmalle ja ohituskaistalle. Tässä vaiheessa yllättävän usein se edellä ajava lyö lapun lattiaan. 120 mittarissa eikä vieläkään olla rinnalla. Jos haluaa ohi, niin täytyy olla reilusti ylinopeutta, jos taas jää taakse niin heti kun ohituskaista loppuu se edelläajava tiputtaa nopeuden takaisin sinne ysikymppiin.
Tota ilmiötä vielä korostaa ne tiet joissa muuten 80-rajoitus, mutta ohituskaistoilla 100-rajoitus. Oon miettinyt, että selittyisikö ilmiö osin sillä että ohituskaistan kohdalla tie kasvaa ja levenee ja se saa vauhdin tuntumaan pienemmältä. Sitten vauhti vaistomaisesti kasvaa.
 
Tänään mopopojat veti K-raudan risteyksessä 4 ruuhkassa punaisia päin niin että sivusta tulijat vihreillä joutui odottamaan ja jos olisi ollut joku puusilmä ko. autossa niin olisi ajanut näiden urpojen päälle.
Toinen liikenneasia on kaupan ovet, miksi ihmiset vetää vasenta reunaa sisään ns. oikaisten, miksei voi mennä sitä oikeaa reunaa niin ei tarvitse törmäillä?
 
Tullaan 70-alueella vaikka risteyksestä eteen ajamaan kaikessa rauhassa 50 kymppiä eka noin puoli kilsaa ennen kuin hilataaan vauhti nopeusrajoituksen mukaiseksi, jos sittenkään. Tai lähdet tällaisen paskan perään itsekkin risteyksestä liityttäessä. Joillakin on ihmeellinen käsitys, että saat vetää eteen, ja kun siinä olet niin peräänkään ei saa ajaa, et vittu mä nyt oon tässä ja mulla on oikeus.

Sitten risteyksiin, esim valoihin jarruttelu aivan liian aikaisin, ilman aikomustakaan pysähtyä, tää on yleistynyt vitusti. Siellä on tällaisen minä-itse homon/lesbon takana sitten x-määrä autoja jotka kaikki jarrutteee hieman eri tahtia, osa jää edellisiin valohinkin kun ei pääse eteenpäin ajoissa. Toiset ei pääse vaihtamaan kääntyvälle kaistalle joka olisi vapaa, kun kusipää peittää kaikki kaistat.
 
Samaa mieltä. Vilkun käyttö on kohteliaisuutta.

Omat avautumiset.
- Mukamas ohittajat. Kun ei 1000 metriä riitä ohitukseen.
- Perseessä roikkujat. Kiihdytät. Se kiihdyttää. Hidastat. Se hidastaa. Pattitilanteen voi ratkaista vain järjettömällä yli/alinopeudella. Pitäisi laittaa takalasiin näyttö jonne voisi kirjoittaa viestejä. "Jos näet lukea tämän olet liian lähellä":
Jollain näin tuossa pari kuukautta takaperin tekstin takalasissa pienellä fontilla "Aatteleppa jos jarrutan..." Oli kyllä hyvä!
 
Tullaan 70-alueella vaikka risteyksestä eteen ajamaan kaikessa rauhassa 50 kymppiä eka noin puoli kilsaa ennen kuin hilataaan vauhti nopeusrajoituksen mukaiseksi, jos sittenkään. Tai lähdet tällaisen paskan perään itsekkin risteyksestä liityttäessä. Joillakin on ihmeellinen käsitys, että saat vetää eteen, ja kun siinä olet niin peräänkään ei saa ajaa, et vittu mä nyt oon tässä ja mulla on oikeus.

Sitten risteyksiin, esim valoihin jarruttelu aivan liian aikaisin, ilman aikomustakaan pysähtyä, tää on yleistynyt vitusti. Siellä on tällaisen minä-itse homon/lesbon takana sitten x-määrä autoja jotka kaikki jarrutteee hieman eri tahtia, osa jää edellisiin valohinkin kun ei pääse eteenpäin ajoissa. Toiset ei pääse vaihtamaan kääntyvälle kaistalle joka olisi vapaa, kun kusipää peittää kaikki kaistat.

Täällä ilmoittautuu yksi kusipää lesbohomo. Hidastan yleensä punaisiin valoihin, ja auto on monesti vielä vauhdissa kun valot vaihtuvat vihreälle. Itseni lisäksi ainakin muutama auto pääsee siinä viereisellä kaistalla ensimmäisenä kuppaavan tojotan ohitse ennenkuin se saa koslansa kiihdytettyä paikaltaan samaan vauhtiin. Välillä joku minä-itse homo/lesbo kiihdyttää agreissa ohi punaisten palaessa ja siinä se sitten blokata möllöttää edessä kun itsellä olis valoihin tullessa ihan hyvä vauhti päällä. Jos vieressä on kääntyvä kaista, niin liikenteen sujuvuuden nimissä en jää sentään peittelemään kaistalle pääsyä hidastelemalla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom