Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voitteko uskoa, että mua vituttaa taas? Moottoritiellä hirveä sade, nopeutta on pakko laskea kun näkyvyys on niin heikko. Pyrin pitämään edellä ajavaan noin 100m turvavälin, mikä sekin on kyllä vähän alakanttiin tuolla kelillä, mutta pidä siinä nyt sitten kun jotkut hurjat tulee ohi ja palaa oikealle kaistalle ihan siihen eteen. Siis aivan naurettavan eteen. Näkyvyys huononee entisestään ja alkaa jo vähän jännittää, että nyt jos sen täytyy jarruttaa niin en ehdi itse tehdä mitään. Minkä ihmeen takia siihen oikealle kaistalle pitää palata sellaiseen kohtaan, että vaarannetaan kaikkien turvallisuus? Sama juttuhan toi on kuivalla kelilläkin, mutta se ei niin ota päähän. Luulisi että siellä korvien välissä leikkaisi vähän paremmin ja toimitaan eri tavalla jos keli on ihan kamala.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sama homma pimeällä ja sumussa, vittu jos rajoitus on 100 niin vähintään 110 on oltava lasissa. Jengi ei ilmeisesti ole ikinä kuullutkaan esim. hirvistä.
 
Ei kai taas? No kyllä! Tapasin eilen kymppitiellä kuljettajan joka edusti 100% silkkaa vittumaisuutta, tai sitten ajattelemattomuutta tai sekoituksen molempia. Taivaalta tuli vettä. Ei mitenkään paljoa eikä näkyvyyttä rajoittavasti, mutta tätä tila-autoilijaa alkoi ilmeisesti jännittää ja nopeus laski kahdeksaankymppiin. Mä koitin siinä kärkkyä ohituspaikkaa, mutta koita nyt nähdä jotain kun yksi ajaa siinä edessä sellaisella paskakopilla melkein keskiviivan päällä. Sieltä mitään näe. Jos huomaa että joku on ohitusaikeissa niin sitä ajolinjaa olisi suotava muuttaa piirun verran pientareen suuntaan.

Toinen mikä on näinä päivinä ärsyttänyt on se, että jos mulla on ollut aina sellainen periaate, että jos lähden risteyksestä jonkun eteen, niin koitan kiihdyttää sen roskapöntön sen verran nopeasti tavoitenopeuteen ettei taakseni joutuneen tarvitse mun takia vauhtia hiljentää, niin kaikilla ei näköjään ole samanlaista ajatusmaailmaa. Sitä tullaan surutta eteen aika pieneenkin väliin, mutta alta pois ei ole sitten pienintäkään kiirettä. Siinä sitä körötellään ihan rauhassa vaikka toinen lähestyy takaa muutamankymmenen kilometrin tuntinopeuserolla ja se romu saadaan vauhtiin vasta sitten kun takana tuleva on ihan takapuskurissa kiinni ja joutunut hiljentämään oman nopeutensa sopimaan edellä ajavan mulkun nopeuteen. Tuossa on karavaanarien ohella toinen ryhmä joiden takia jokaisen auton vakiovarustukseen tulisi kuulua sinko.
 
Sitten on nämä kusipäät jotka ohittavat juuri ennen kuin 2-kaistaa muuttuu 1-kaistaksi per suunta, ja jäävät siihe eteen ajamaan alinopeutta sillä vitun octavia-farkulla.
 
Ei kai taas? No kyllä! Tapasin eilen kymppitiellä kuljettajan joka edusti 100% silkkaa vittumaisuutta, tai sitten ajattelemattomuutta tai sekoituksen molempia. Taivaalta tuli vettä. Ei mitenkään paljoa eikä näkyvyyttä rajoittavasti, mutta tätä tila-autoilijaa alkoi ilmeisesti jännittää ja nopeus laski kahdeksaankymppiin. Mä koitin siinä kärkkyä ohituspaikkaa, mutta koita nyt nähdä jotain kun yksi ajaa siinä edessä sellaisella paskakopilla melkein keskiviivan päällä. Sieltä mitään näe. Jos huomaa että joku on ohitusaikeissa niin sitä ajolinjaa olisi suotava muuttaa piirun verran pientareen suuntaan.

Toinen mikä on näinä päivinä ärsyttänyt on se, että jos mulla on ollut aina sellainen periaate, että jos lähden risteyksestä jonkun eteen, niin koitan kiihdyttää sen roskapöntön sen verran nopeasti tavoitenopeuteen ettei taakseni joutuneen tarvitse mun takia vauhtia hiljentää, niin kaikilla ei näköjään ole samanlaista ajatusmaailmaa. Sitä tullaan surutta eteen aika pieneenkin väliin, mutta alta pois ei ole sitten pienintäkään kiirettä. Siinä sitä körötellään ihan rauhassa vaikka toinen lähestyy takaa muutamankymmenen kilometrin tuntinopeuserolla ja se romu saadaan vauhtiin vasta sitten kun takana tuleva on ihan takapuskurissa kiinni ja joutunut hiljentämään oman nopeutensa sopimaan edellä ajavan mulkun nopeuteen. Tuossa on karavaanarien ohella toinen ryhmä joiden takia jokaisen auton vakiovarustukseen tulisi kuulua sinko.

Wittu sinko :) Oikein! Ei ole tullut mieleen käyttää tööttiä noiden eteentunkevien tampioiden kohdalla? Ei stä henno idioottien kohdalla säästellä, ei ne muuten opi, josko sittenkään...
 
Wittu sinko :) Oikein! Ei ole tullut mieleen käyttää tööttiä noiden eteentunkevien tampioiden kohdalla? Ei stä henno idioottien kohdalla säästellä, ei ne muuten opi, josko sittenkään...
Ei tuu kyllä painettua tööttiä juuri koskaan. Se on melkein tabu meidän suomalaisessa liikennekulttuurissa ja jollain voi mennä niin pahasti tunteisiin jos hänelle töötätään, että tiedä sitten mitä siitäkin seuraa.
 
Ei tuu kyllä painettua tööttiä juuri koskaan. Se on melkein tabu meidän suomalaisessa liikennekulttuurissa ja jollain voi mennä niin pahasti tunteisiin jos hänelle töötätään, että tiedä sitten mitä siitäkin seuraa.
Juuri noin itekin ajattelin...sit painoin tööttiä ja kelasin, et idiootti ei ymmärrä ennen kuin sille kerrotaan...eikä usein sittenkään...mut sitä varten se töötti siinä on...toinen vaihtoehto on tietenkin vetää pokkana perään...
 
[...]joiden takia jokaisen auton vakiovarustukseen tulisi kuulua sinko.
Sinko ei ole oikein käytännöllinen tähän tarkoitukseen, mieluummin joku tämäntyylinen setup:

dillon-car1.jpg


Ja tuohon vielä Apache-tyylinen systeemi eli Minigun seuraisi pään liikkeitä + tähtäys HUD:n kautta, niin pystyisi käyttämään yksinkin ajaessa.
 
Kun ajetaan 10 km/h 30 km/h -rajoitusalueella. Ei ketään jalankulkijoita eikä muita autoja lähellä. Mun auto ja hermot meinaa sammua ku edeltävä auto tossa vauhdissa vielä turhaan jarruttaa hyvin matalaan hidasteeseen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kun kaikilla palaa punanen valo ja sää vaan odotat ja odotat ja odotat.

Ja se kun jalankulkija tulee valoihin, painaa nappulaa ja kävelee punaisia päin.
Sitten vaihtuu autoilijoille punainen ja katsellaan tyhjää suojatietä sen aikaa kun jalankulkijoilla on vihreä mutta ketään ei ylitä tietä.
 
Hitaasti ajavien ajatuksenjuoksu hämmentää jälleen. Tapahtui eilen: Keskustassa 40 km/h rajoitus. Edessä töpöttelee menemään auto 20 km/h vauhtia. Ohitin auton, jotta pääsen etenemään itselleni mieluisampaa 40 km/h vauhtia. Ohittaminen oli liikaa. Kiihdytin seuraavista liikennevaloista normaalisti 40 kilsan nopeuteen, mutta ohitetulla oli kiire edelleni, minkä jälkeen hän jälleen blokkasi menoni 20 kilsan nopeudella. Ei voi ymmärtää.
 
Hitaasti ajavilla on joku aivovamma, siihen johtopäätökseen olen tullut.

Kyllä mä sen hitaasti ajamisen ymmärrän. Olkoon syy, että kuoppaisella tiellä haluaa säästää renkaita, vanteita tai pitää pomppivaa kyytiä epämieluisana tai oudossa ympäristössä ajaa varovasti, mutta tahallinen kiusaaminen kyllä ilmentää jonkin sortin lobotomista johtokeskusta. Mikä ihme on se mielihyvä, joka siitä tulee? Ja miksi? Ja millä perusteella?
 
Zone-sarja -42%
Yhtä lailla voi kysyä mikä saa ajamaan kiinni edellä ajavan perseeseen kun edellä on vaikka viiden auton jono. Siis kaupunkiliikenteessä jossa ei ole edes ohitusmahdollisuutta. Se on kuitenkin helvetin vaikeaa ajaa kovempaa kuin se jono edellä, kun henkilöautolla ei pysty ajamaan edellä ajavien ylikään.


Tuo on erityisen ärsyttävää siksikin että itsekin on monesti tuskastunut edellä menevän jonon hitauteen mutta jätän kuitenkin järkevän turvavälin koska ihan loogisesti ajatellen se ei hidasta matkantekoa sen enempää. Sitten joku vittupäämulkvisti tulee metrin päähän puskurista koska hänellä on "kiire".
 
Tavallaan jos edellä ajetaan 20 km/h ei turvavälin tarvitse aivan kohtuuttoman mittava olla, sen verran riittää että ehtii hätätilanteessa pysähtymään.

Mua ei ole koskaan häirinnyt takana ajavat. Jos ne ovat tulleet liian iholle, olen väistänyt joko kiihdyttämällä tai tietä antamalla. On pärjätty ja liikennöinti on mielestäni ollut osapuilleen joustavaa.

Samaa politiikkaa tekisi joskus suositella esim. Traktorikuskeille, kun perässä on 200 metriä autojonoa ja vaikkapa melkoisen vilkas vastaantuleva liikenne kapoisalla maantiellä. Mutta ei, siinä vain lantsarit mudassa painetaan ylväänä kilpikonnavaihteella.
 
Tavallaan jos edellä ajetaan 20 km/h ei turvavälin tarvitse aivan kohtuuttoman mittava olla, sen verran riittää että ehtii hätätilanteessa pysähtymään.
Kuka on puhunut mitään mistään 20 km/h vauhdista? Täällä päin on esim. aika pitkä pätkä 60 km/h rajoitusta kaupunkialueella jossa ei ole mitään ohitusmahdollisuutta. Siinä jos jonon etummainen ajaa todellista nopeutta vaikka 55 km/h niin alkaa jono muodostua. Sitten kun itse ajaa vaikka jonon viidentenä, takaa puskee hetken päästä Ville Vittupää Bemarillaan 90 km/h vauhdilla metrin päähän puskurista. Sillä vaan ei ole mitään vitun merkitystä kenenkään etenemisvauhtin onko väliä autojen välillä 30 metriä vai 1 metri, pidemmällä välillä on vaan järkevämpää ajaa mm. siksi ettei tarvitse hidastaa lisää jos joku kääntyy.

Mua ei ole koskaan häirinnyt takana ajavat. Jos ne ovat tulleet liian iholle, olen väistänyt joko kiihdyttämällä tai tietä antamalla. On pärjätty ja liikennöinti on mielestäni ollut osapuilleen joustavaa.
Edelleen, miten vitussa voi kiihdyttää jos edellä on useita autoja jonoa eikä ohitusmahdollisuutta? Onko lukeminen vaikeaa? Juu voin kiihdyttää 120 km/h lasissa kunnes olen 50 cm päässä edellä ajavasta, mutta mitäs sitten? MIten sen jälkeen kiihdytetään? Jos ei aja panssarivaunulla tai monsteri-pickupilla niin edellä menevien autojen yli ajaminen on aika helvetin vaikeaa.

Ja just, ilman muuta väistän niin että Ville Vittupää saa kiihdytettyä taas seuraavan perään mistä ei hyödy mitään ja itse odotan 5 minuutia tien laidassa että pääsisin taas liikkeelle. Ja tämä tilanteessa jossa itselläkin olisi kiire mutta kun se jono ei vaan etene yhtään nopeampaa vaikka ajaisi sentin päässä edellä ajavasta. Jos etäisyys pysyy samana, on vauhti sama, miten se voi olla niin vaikeaa käsittää?

Ja tuo kiihdyttäminen sitten maantiellä, maksaako se kiireinen sitten mun ylinopeussakkoni jos kiihdytän 160-180 km/h vauhtiin (jota mielelläni itse kyllä ajaisin, ellei se tulisi potentiaalisesti nin kalliiksi) että hänen ei tarvitse "hidastella" 85-90 km/h nopeutta 80 km/h alueella?
 
Shane taitaa olla se jonon ensimmäinen 5km/h alle rajoituksen ajava.
Jos vaan ajettaisiin siinä rikesakkorajalla niin kaikilla olisi hyvä mieli ja ei tehtäisi turhaa ruuhkaa.
 
Kuka on puhunut mitään mistään 20 km/h vauhdista?

Minä. Pahoittelen. :)

Sillä vaan ei ole mitään vitun merkitystä kenenkään etenemisvauhtin onko väliä autojen välillä 30 metriä vai 1 metri,

Jos autoja on muutama, ei välillä ole väliä. Isommalla määrällä "jonon" mitta kasvaa. Sinä puhuit viidestä autosta, joten olet täysin oikeassa.

Edelleen, miten vitussa voi kiihdyttää jos edellä on useita autoja jonoa eikä ohitusmahdollisuutta?

Kirjoitin, että jos mua takana ajava häiritsee, niin sitten pyrin väistämään. Jos ei pysty väistämään, niin minkäpä tuolle tekee. Edelleenkään mua ei todennäköisesti takana ajava häiritse. Jos hän haluaa ajaa metrin päässä, niin ajakoon.

Onko lukeminen vaikeaa?

Ei. ;) Kirjoittelen enemmänkin yleisellä tasolla tai sitten omista kokemuksistani, en varsinaisesti kommentoi tai kiistä sinun mietteitäsi tai pyri kinaamaan asioista.

Juu voin kiihdyttää 120 km/h lasissa kunnes olen 50 cm päässä edellä ajavasta, mutta mitäs sitten? MIten sen jälkeen kiihdytetään?

Jos takana tulija häiritsisi minua, väistäisin sivuun. Mutta tuskin se häiritsisi. Mua toisinaan häiritsevät edessä ajavat.

Ja just, ilman muuta väistän niin että Ville Vittupää saa kiihdytettyä taas seuraavan perään mistä ei hyödy mitään

Jos joku niin haluaa tehdä, niin tehköön. Ei ole minulta pois.

ja itse odotan 5 minuutia tien laidassa että pääsisin taas liikkeelle.

Onko sulla kiire? ;) Eli en siis itsekään pysähtyisi.

Ja tämä tilanteessa jossa itselläkin olisi kiire mutta kun se jono ei vaan etene yhtään nopeampaa vaikka ajaisi sentin päässä edellä ajavasta. Jos etäisyys pysyy samana, on vauhti sama, miten se voi olla niin vaikeaa käsittää?

Osaatko kertoa, kuka ei tätä ole käsittänyt?

[/QUOTE]Ja tuo kiihdyttäminen sitten maantiellä, maksaako se kiireinen sitten mun ylinopeussakkoni jos kiihdytän 160-180 km/h vauhtiin (jota mielelläni itse kyllä ajaisin, ellei se tulisi potentiaalisesti nin kalliiksi) että hänen ei tarvitse "hidastella" 85-90 km/h nopeutta 80 km/h alueella?[/QUOTE]

Tietä voi antaa kiihdyttämättäkin, mutta oikeammin kyse on mun kannalta siinä, ettei välttämättä tarvitse pyrkiä estämään muiden kulkemista, eikä tarvitse väistää, mutta blokkaaminen ei ole musta huomaavaista. (Et kirjoittanut tästä, kerron vain omista mietteistäni.)
 
Kerro kokemuksesi tyhmästä ihmisestä.

Ajoin eilen pimeällä melko huonosti valaistulla tiellä, jossa on kaksi kaistaa suuntaansa ja illallakin liikennöinti melko vilkasta. Tie kääntyi oikeallae ja vähän alas. Ajoin vasenta kaistaa ja oikealla kaistalla oli auto pysähtyneenä, ja se alkoi hivuttautua eteen. Syykin selvisi. Tielle oli kaatunut polkupyöräilijä, joka makasi ajoradalla tummissa vaatteissa ja polkupyörä oli jalkakäytävällä kumossa. Älykääpiö väisti ja jätti pyöräilijän tielle mutkan takaa tulevan autovirran eteen suojattomana makaamaan.
 
Back
Ylös Bottom