Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Suurinosahan on aivan kädettömiä (ja jalattomia) liikenteessä.

Tämän kun pitää mielessä, niin elämä muuttuu helpommaksi monessa muussakin asiassa kuin liikenteessä. Jos joku törttöilee liikenteessä niin todennäköisempi selitys on että se ei vaan osaa ajaa tai on muuten kuutamolla kuin että se olisi tahallaan ilkeä ja vittuillakseen kiilasi.

Ja kun ei ikinä tiedä mitä se kanssa-autoilija meinaa. Kun tulee rampista ihan toisen kylkeen, voi joko yrittää kiihdyttää eteen peläten että kaista loppuu kesken, tai sitten rauhassa himmailla ja jäädä taakse. Usein valitsen jälkimmäisen. Mutta jos se motarilla ajava päättääkin olla ystävällinen ja hidastaa päästääksen sut ohi, niin ei menekään smoothisti se liittyminen. Joskus taas kun ite ajaa motaria niin vähän himmaa että toinen pääsee nätisti eteen ja sitten se vuorostaan hidastelee... on se vaan niin vaikeaa. :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
"Jos väistämisvelvollisuus ei koske sinua, älä muuta vauhtia tai suuntaa." Tuo lukee meriteiden säännöissä, mutta sopii mielestäni erittäin hyvin myös moottoriteiden ramppeihin. Kun molemmat rupeavat arpomaan vauhtia, niin tulee äkkiä romua. Välit olisi syytä pitää toki sellaisina, että siihen mahtuu näppärästi rampilta liittymään. Mutta on se nyt perkele kumma jos ei sitä kotteroa saa kiihtymään jouhevaan liittymiseen!

PS: Vaikka oma poistumisramppi olisi tulossa jo kilometrin sisään, niin vetäkää siitä hitaammasta silti ohi. Nättiä kun satojen metrien jono, melkein tyhjällä motarilla seuraa kuola suupielestä valuen edellä ajavaa rekkaa ja tukkii koko perkeleen rampin!
 
^No olisiko tuossa Pöksylle peruste, miksi joillakin voi olla tapana jättäytyä mieluummin taakse kuin yrittää eteen.
Ei varsinaisesti. Ei sovi oikein näihin tapauksiin. Tää viimeinenkin oli sellainen, että se oli jonkun auton mitan verran mua edellä, mutta ei viitsinyt siihen ilmeisesti liittyä, koska olin liian lähellä. Sen ymmärrän hyvin, mutta ratkaisu oli kovin erikoinen. Se ramppi on valehtelematta vähintään puoli kilometriä pitkä. Taitaa olla enemmänkin. Moni tietää varmaan kolmostiellä Riihimäen ABC:ltä helsinkiin päin. Se on aivan järkyttävän pitkä. Ratkaisu oli siis se, että vaikka se oli edellä, ei uskaltanut painaa kaasua vaikka kiihdytyskaistaa oli jäljellä vaikka kuinka paljon. Sen sijaan se piti ensin nopeutensa, sen jälkeen himmasi rinnalle ja sit ramppi jo loppuikin ja se joutui hidastamaan vähän reilummin, vetään vasemmalle mun taakse ja heti välittömästi saman tien ohi. Paljon helpommalla olisi päässyt kun olisi jo heti alkuun lyönyt lämän tiskiin niin mä en olis päässyt ikinä edes lähelle.

Se on vaikea selittää millaisissa tilanteissa toi alkaa ärsyttää. Tai eihän se oikeastaan ärsytä, koska ei se muhun vaikuta, mutta se huvittaa. Kai se on sitä kun ensin ollaan edellä ja ajetaan samaa nopeutta kuin minä, mutta ei uskalleta painaa enempää kaasua että saisi väliä, vaan päätetään jättäytyä taakse. Se taas on ihan normaalia jos tullaan rampista suoraan rinnalle, niin järkevämpää on jäädä taakse, tai jos ramppi on lyhyt, niin parempi hidastaa.

"Jos väistämisvelvollisuus ei koske sinua, älä muuta vauhtia tai suuntaa." Tuo lukee meriteiden säännöissä, mutta sopii mielestäni erittäin hyvin myös moottoriteiden ramppeihin. Kun molemmat rupeavat arpomaan vauhtia, niin tulee äkkiä romua. Välit olisi syytä pitää toki sellaisina, että siihen mahtuu näppärästi rampilta liittymään. Mutta on se nyt perkele kumma jos ei sitä kotteroa saa kiihtymään jouhevaan liittymiseen!
Tätä mä yritän noudattaa mahdollisimman hyvin. Joskus tosin meinaa tulla tilanteita kun rampilta liittyjää tuntuu jotenkin olettavan, että mun pitäis antaa tilaa ja vedetään ihan eteen ja vielä alinopeutta.

Se kiihdyttäminen on se ainainen ärsytyksen aihe. Sitä ei vain ymmärrä miksi ihmiset ei osaa tai ymmärrä. Ehkä paras tähän mennessä oli tuossa pari viikkoa sitten kun joku homo Volvollaan liittyi rampilta moottoritielle arviolta joku 200 metriä mun eteen. Siitä huolimatta jouduin jarruttamaan etten osunut perään ja ohikaan ei päässyt kun ohituskaistalla oli liikennettä. Ihan hyvä periaatteessa että oli, nimittäin seuraavan kilometrin aikana se sai sen vessansa kiihdytettyä matkanopeuteen ja alkoi vähitellen repiä väliä. Eli jos olisin mennyt ohi, niin se olis tullut kuitenkin taas kohta ohi ja kiroillut että vittu mikä törttö toikin on kun tulee ohi ja jää siihen hidastelemaan. Joskus senkin virheen tehneenä, että lähden tuollaisesta ohi ja se löytääkin kaasun just silloin kun olen rinnalla. Se on perseestä.
 
Ei välttämättä liikenteessä mutta iltapäivä-lehdet tykkää mehustella otsikoissaan aina audi-kuskeilla. Jos kuski ajoi muun merkkistä autoa, ei merkitystä tarinan kannalta. T: Audi-kuski.
 
Tää on taas tätä samaa valitusta kuin juuri edellisellä sivulla, mutta kun mä en vaan ymmärrä miksi muut ei ymmärrä. Taas sama moottoritien liittymä ja aivan levottoman pitkä kiihdytyskaista. Minä moottoritietä, toinen liittymässä, ajaa rinnalla sinne kaistan loppuun asti, jättäytyy taakse, liittyy moottoritielle ja vetää heti ohi. Minkä helvetin takia? Miksi ei vain paina kaasua ennen kuin on liittymässä, niin olis päässyt mun eteen? Tää sama toistuu joitakin kertoja viikossa ja aina samalla kaavalla.

Tää on kans varmaan näitä mitkä vaan ärsyttää, mä en näe tossa mitään ärsyttävää, ei haittaa millään lailla. Ei itse joudu jarruttamaan eikä kiihdyttämään eikä mitään, ajaa vaan ihan normaalisti ja se liittyjä jää kiltisti sun perään.
 
Tää on kans varmaan näitä mitkä vaan ärsyttää, mä en näe tossa mitään ärsyttävää, ei haittaa millään lailla. Ei itse joudu jarruttamaan eikä kiihdyttämään eikä mitään, ajaa vaan ihan normaalisti ja se liittyjä jää kiltisti sun perään.
Ärsytys tulee varmaan siinä vaiheessa, kun tuo liittyjä ohittaa sitten tulee eteen ja alkaa hidastelemaan.

Kehä III ja kameratolppien kohdat on nannaa. Joku tulee n 3 metrin päähän konepellistä tyhjällä tiellä ja kameratolppaa ennen lyödään jarrut. Vittu mitä uunoja.

Itse edustan vieläkin sitä "kusipää Audi-kuskia", joka on todella ärsyttävä liikenteessä. Ajan gps:n ja tutkanäyttöjen mukaan täsmennettyä suurinta sallittua nopeutta vakionopeuden säätimellä. Eli mittari näyttää 62, 83, 104 ja todellinen nopeus on sen 60, 80 ja 100. Tämä tuntuu ärsyttävän todella monia, kun selkeästi päämäärä on saada ajaa esimerkiksi 80 alueella joko 105 tai 68.
olen tullut siihen johtopäätökseen valojen vilkuttelusta, sormimerkeistä ja pään pyörittelystä että mä oon se motafuka. Ei se mitn. Eipä tuu poliiseilta ku hymyä. :D
 
Ei välttämättä liikenteessä mutta iltapäivä-lehdet tykkää mehustella otsikoissaan aina audi-kuskeilla. Jos kuski ajoi muun merkkistä autoa, ei merkitystä tarinan kannalta. T: Audi-kuski.

Parikytä vuotta ratin takana ja en muista yhdestäkään audikuskista olleen mitään haittaa...sen sijaan pakumiehet ja keski-ikäiset naiskuskit joutaisivat saunan taakse ja sassiin saatana!

No, toisaalta täytyy myöntää, että muutama "keski-ikäisen naiskuskiin" haarukkaan menevä tuttu handlaa autonsa ja liikenteen paremmin kuin 90 % miehistä...jäljelle jää jo mainitut pakumarkot...
 
Se, että ihmiset eivät kunnioita toisten omaisuutta ja kolhivat muiden autoja ihan miten huvittaa. Se on perkele jo toinen kerta tällä viikolla. Ihan hanurista tuo Helsingin keskusta. Miten pysäköinti voi olla noin hemmetin vaikeaa....:mad:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se, että ihmiset eivät kunnioita toisten omaisuutta ja kolhivat muiden autoja ihan miten huvittaa. Se on perkele jo toinen kerta tällä viikolla. Ihan hanurista tuo Helsingin keskusta. Miten pysäköinti voi olla noin hemmetin vaikeaa....:mad:

Sama koskee ku pysäköidään parkkiruudussa 20cm päähän autosta vaikka olis viimeinen ruutu. Sit ovea avatessa "PAM" viereiseen autoon ovi ku ei mahdu ulos. Vaikka itsekin jos pysäköin reunimmaiseen niin ajan aina renkaat viivan ulkopuolelle jotta varmasti on seuraavassa ruudessa paljon tilaa, niin eikös vittu ku tulen takas autolle niin siinä on toinen auto samalla lailla pysäköity ja itse saan tunkea yli 100kg ruhoa siitä 30cm raosta autoon. Jumalauta sentään. Auton kylki ihan täynnä näitä oven jälkiä.
 
Zone-sarja -42%
Sama koskee ku pysäköidään parkkiruudussa 20cm päähän autosta vaikka olis viimeinen ruutu. Sit ovea avatessa "PAM" viereiseen autoon ovi ku ei mahdu ulos. Vaikka itsekin jos pysäköin reunimmaiseen niin ajan aina renkaat viivan ulkopuolelle jotta varmasti on seuraavassa ruudessa paljon tilaa, niin eikös vittu ku tulen takas autolle niin siinä on toinen auto samalla lailla pysäköity ja itse saan tunkea yli 100kg ruhoa siitä 30cm raosta autoon. Jumalauta sentään. Auton kylki ihan täynnä näitä oven jälkiä.

Nimenomaan! Sitten vielä, kun oikeen katsot parkkihallista sen viimeisen paikan, jossa ei autoja ole lähelläkään, ettei oma auto kolhiintuisi tällaisten takia, niin kun tulet takaisin niin juuri siihen viereseen ruutuun on 100% todennäköisyydellä joku ajanut juuri tuolle etäisyydelle... Vaikka 50 ruutua aikaisemin lähempänä olisivat vapaina.
 
Eikä pelkästään auton kyljet, vaan myös etu- ja takapuskuri. Se on ihan saatana ärsyttävää kävellä autolle duunipäivän jälkeen ja huomata, että joku on täräyttänyt puskuriin (ja perkele mulle just laitettiin ihan uusi takapuskuri) tai rekkari on ihan mutkalla. Toinen mikä on pirun ärsyttävää on kans nämä parkkitutkat omaavat autot. Ne pysäköidään ihan lähelle (lue: melkein kiinni) sitä edellä/takana olevaa autoa. Yritä nyt sitten siitä lähteä. On sitten helvetin siistiä kun joudut 5min hinkkaa sitä omaa autoa pois siitä kadunvarresta, ettei vaan hipase kumpaakaan autoon. On se hyvä, ettei mulla ole niitä tutkia niin edes jotenkin tunnen autoni mitat.
 
Eikä pelkästään auton kyljet, vaan myös etu- ja takapuskuri. Se on ihan saatana ärsyttävää kävellä autolle duunipäivän jälkeen ja huomata, että joku on täräyttänyt puskuriin (ja perkele mulle just laitettiin ihan uusi takapuskuri) tai rekkari on ihan mutkalla.


Sanos muuta :D
 

Liitteet

  • puskuri.png
    puskuri.png
    245,6 KB · Katsottu: 504
On se luojan lykky ettette asu esimerkiksi Espanjassa. Siellä on tapana parkkeerata vaikkapa kadun varteen niin lähekkäin että on melkein pakko vähän töniä muita autoja että pääsee pois. Ja naarmuttomat alumiinivanteet tuntuu olevan harvinaisuus kun ne vedetään aina rotvalliin kiinni.
Ja onneksi mä ajelen 10v vanhoilla ritsoilla millä en pidä mitään väliä. Ei juuri pikkukolhut kiinnosta.
 
On se luojan lykky ettette asu esimerkiksi Espanjassa. Siellä on tapana parkkeerata vaikkapa kadun varteen niin lähekkäin että on melkein pakko vähän töniä muita autoja että pääsee pois. Ja naarmuttomat alumiinivanteet tuntuu olevan harvinaisuus kun ne vedetään aina rotvalliin kiinni.
Ja onneksi mä ajelen 10v vanhoilla ritsoilla millä en pidä mitään väliä. Ei juuri pikkukolhut kiinnosta.

Oon ihan vakavasti miettinyt, jos ostais vaan tollasen nelos koppasen Golfin farmarin rekattuna pakuksi. Riittäis, että on ilmastointi. Autovero sen 150e vuodessa ja liikennevakuutus 200e vuodessa, 5-6l kulutus naftaa. Kilsoja itelle tulee työajoa se rontti 20 tonnia + muut, eli 30tkm nurkilla vuoteen. Eikä laske auton arvokaan, kun sitä ei ole. Eikä haittais noi kolhut tosiaan. Tätä kirjotellessa alkaa kuulostaa aina vaan paremmalta :D
 
Oon ihan vakavasti miettinyt, jos ostais vaan tollasen nelos koppasen Golfin farmarin rekattuna pakuksi. Riittäis, että on ilmastointi. Autovero sen 150e vuodessa ja liikennevakuutus 200e vuodessa, 5-6l kulutus naftaa. Kilsoja itelle tulee työajoa se rontti 20 tonnia + muut, eli 30tkm nurkilla vuoteen. Eikä laske auton arvokaan, kun sitä ei ole. Eikä haittais noi kolhut tosiaan. Tätä kirjotellessa alkaa kuulostaa aina vaan paremmalta :D

On tuo munkin ritsa kohta yhdeksän vuotta vanha, mutta silti se vaan aiheuttaa ketutusta. Oon kyllä miettinyt ihan samaa. Vaihdan ton nykyisen johonkin vielä halvempaan niin sitten ei varmaan kiinnosta niin paljoa. Rehellisesti tää on enemmänkin luonnevika ku autosta riippuvainen ketutus. Autoista tykkään ja niistä aina ollut tarkka, oli se sitten halpa tai kallis.
 
Kyllä tuo parkkipaikan metsästys ja auton varominen on aika rasittavaa toimintaa, mutta kun on penskasta asti kasvatettu olemaan tarkka autojen suhteen niin sitä kans on ihan jumalattoman tarkka. Aavistuksen stressaavaa mutta menkööt, kyllähän sitä välillä kattoo parkkipaikalla ihmeissään kun (no nyt tulee yleistys) se 50v rouvashenkilö ajaa isännän Q7 johonkin helvetin ahtaseen väliin kahden ruosteisen Corsan väliin ja takapenkillä on vielä lasten istuimet. Ei perkele en ikinä ajais tollaseen väliin, jos aikuiset edes jotenkuten osaa varoa oven aukasua ahtaassa kolossa niin ne kersat kyllä viimeistään paukuttaa kyljet paskaksi.

Toinen joka saa kyllä veret kiehumaan ihan tosissaan liikenteessä on tää motari -> normitie käyttäytyminen. Motarilla paahdetaan sillä helvetin sitikalla kyllä moottori huurussa 120km/h, itselle aivan sopiva vauhti joten ei tarvetta ohittaa. Mutta samantien kun se motari loppuu tiputetaan vauhti sihen 95-100km/h maastoon. Vaikka rajoitus on kokoajan sama 100km/h. Siis mikä vitun logiikka tässä on? Ja tätä tapahtuu ihan joka jeesuksen kerta. Tai jos yrität ohittaa motarilla 110km/h ajavan, painetaan siinä rinnalla kaasua sen verran että itsellä pitäis vauhti nostaa 140kmh kieppeille jos ohi halajaa, ja jos taakse tiputtaudut takas niin motarin loppuessa vauhti on taas alle rajoitusten ja ohituspaikkaa saa kytätä hyvän tovin. Verenpaineet nousee jo tätä kirjoittaessa.

Rekat ja kaikki muu raskas liikenne. Eihän se heidän vika oo mutta vituttaa se silti suunnattomasti, varsinkin kun nyt työmatkat on Pohjois-Suomen yhtä vilkkaimmista rekkareiteiteistä jossa ajaa ryssät, suomalaiset, norjalaiset ja ruotsalaiset. Sitte siinä rekan takana kiikkuu 4 henkilöautoa jotka ei vaan uskalla ohittaa vaikka paikkaa olisi kuinka, sitten lähdet sen hyvän suoran kohdalla jonon takaa ohittamaan aikasi todettua ettei nuo tuosta edestä mihinkään ole lähdössä, ja johan silloin sieltä jonon keulilta se Megane nousee ohittamaan mukavalla 110kmh nopeudella ja itse liinat kiinni ja takas jonoon. Jumalauta.
 
Tässä viime aikoina olen istunut vaimon kyydissä, kun tämä on innostunut ajamaan autolla. Täytyy todeta, että on ollut todella valaiseva kokemus. Paljon ajavana nämä moottoriteiden pässinpäät ketkä ajavat järjestään aina eteen kun on ajamassa ohi ohituskaistaa nopeampana on aiheuttanut harmaita hiuksia. Olen luullut, että kyse on vaan siitä että halutaan tarkoituksella kiilata toisen eteen, että voidaan hidastaa toisen tasaista nopeutta. Mutta ei, olen ollut täysin väärässä. Kyse on kokemattomasta kuljettajasta, joka ei osaa katsoa peleihin, eikä osaa ennakoida liikenteessä. Sympatiani siis teille kaikki moottoriteillä kiilailijat, kyllä te vielä joku päivä opitte katsoman peiliin ja huomioimaan muun liikenteen. Jotenkin tuntuu vaan käsittämättömältä, että näitä laput silmäkulmissa ajavia on vain niin paljon. Joku pakollinen moottoritiellä ajamisen lisäoppitunti pitäisi saada autokouluun.
Tämä posti tuli mieleen kun pari päivää sitten näin uskomattoman hienon suorituksen. Saavutin rekkaa ja tämän takana ajavaa autoa. Vasemmalla kaistalla oli liikennettä joten rekan takana ajava auto ei päässyt ohi, enkä päässyt minäkään hetkeen. Kun paikka tuli niin yritin olla kohtelias ja antaa edessäni ajavan auton mennä ensin. Mitään ei tapahtunut vaikka latu oli vapaa, joten lähdin ohi molemmista. Ehkä se halusi roikkua sen rekan perässä, ei mulla ole siihen valittamista. Rekan rinnalla katsoin peiliin, että tuolta kauempana tullut auto lähestyykin oletettua nopeammin, eli painanpa hieman kaasua, että ehdin pois alta. No, ei tarvinnut, koska tämä hetki sitten mun ja rekan välissä ajanut auto päätti lähteä juuri silloin ohi ja ihan suoraan niin tyylipuhtaasti sen takaa tulevan auton eteen etten ole ikinä moista nähnyt. Siellä takana sai varmasti seistä jarrupolkimella ja housuun valahti kilo paskaa. Tollanen sankari pitäisi lyödä jo ritariksi tai jotain.
 
Tämä posti tuli mieleen kun pari päivää sitten näin uskomattoman hienon suorituksen. Saavutin rekkaa ja tämän takana ajavaa autoa. Vasemmalla kaistalla oli liikennettä joten rekan takana ajava auto ei päässyt ohi, enkä päässyt minäkään hetkeen. Kun paikka tuli niin yritin olla kohtelias ja antaa edessäni ajavan auton mennä ensin. Mitään ei tapahtunut vaikka latu oli vapaa, joten lähdin ohi molemmista. Ehkä se halusi roikkua sen rekan perässä, ei mulla ole siihen valittamista. Rekan rinnalla katsoin peiliin, että tuolta kauempana tullut auto lähestyykin oletettua nopeammin, eli painanpa hieman kaasua, että ehdin pois alta. No, ei tarvinnut, koska tämä hetki sitten mun ja rekan välissä ajanut auto päätti lähteä juuri silloin ohi ja ihan suoraan niin tyylipuhtaasti sen takaa tulevan auton eteen etten ole ikinä moista nähnyt. Siellä takana sai varmasti seistä jarrupolkimella ja housuun valahti kilo paskaa. Tollanen sankari pitäisi lyödä jo ritariksi tai jotain.

Juuri kuvaamasi eteenajo moottoritiellä on vaarallisinta mitä siellä voi tehdä. Pitäsi muuttaa lakia, että kesällä 120km/h rajoituksilla ohituskaistaa ei saa ajaa alle 100km/h tunnissa. Vaikka ajat ihan nopeusrajoitusten mukaisesti ja joku kiilaa yllättäen eteen 80km/h nopeudella, niin tilanne on todella vaarallinen. Kolaritilanteenakin sama asia kun ajat 40km/h seinään + 80km/h "matkustaja"-nopeutta kaiteeseen/tolppaan/muihin autoihin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom