Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On nuo eteentuupppaamiset motarilla varsin typeriä ja itsellekin tullut vastaan tapauksia joissa "Minulla on oikeus!" -asenteiset kuljettajat ängenneet alinopeudella eteen.

Toisaalta on sitten niitäkin jotka pitävät ohituskaistaa jonkinlaisena supernopeuskaistana. IMO jos oma nopeus on jossain 160 km/h hujakoilla tai yli, ei voi enää vaatia että muut tielläliikkujat välttämättä huomaa tai osaa reagoida vaan tuollaisissa potentiaalisissa riskitilanteissa sen reippaammin ajavan pitäisi hölläillä kaasua jo etukäteen.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ärsyttävintä lienee parkkialueiden väistämissäännöt. On ilmeisesti tulkinnanvaraista, että onko parkkipaikkojen seassa kulkeva tie tasa-arvoinen vai etuajo-oikeutettu. Näitä sitten oikeudessa mietitään, kun kummankaan vakuutusyhtiön ei kuulu mielestään korvata.

"Pysäköintialueilla väylien eriarvoisuuden harkintaan vaikuttaa ajoväylien leveys, millaisena väylien luonteen voidaan olettaa näyttäytyvän osapuolille ja mihin väylät johtavat, sekä muut väylien luonteesta asiassa esitetyt seikat."
http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2007/09/vistmisvelvollisuus.html
 
Zone-sarja -42%
Ärsyttävintä lienee parkkialueiden väistämissäännöt. On ilmeisesti tulkinnanvaraista, että onko parkkipaikkojen seassa kulkeva tie tasa-arvoinen vai etuajo-oikeutettu. Näitä sitten oikeudessa mietitään, kun kummankaan vakuutusyhtiön ei kuulu mielestään korvata.

"Pysäköintialueilla väylien eriarvoisuuden harkintaan vaikuttaa ajoväylien leveys, millaisena väylien luonteen voidaan olettaa näyttäytyvän osapuolille ja mihin väylät johtavat, sekä muut väylien luonteesta asiassa esitetyt seikat."
http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2007/09/vistmisvelvollisuus.html

Joo-o tuo on aika veemäinen tilanne. Yhden vakuutusyhtiön sisäisen ohjeistuksen (jätetään nyt mainitsematta) kanta on, että B väistää A:ta. Tulkinta taisi mennä niin, että koetaan samanarvoiseksi. Yksi selitys oli se, että esim tuolla B-väylällä ei ole kadun nimeä(oletus tuossa tilanteessa). Parkkipaikoilla porukka tuntuu ajavan ehkä 80-90% juuri toisinpäin tuon tilanteen eli B kuskia väistetään lähes poikkeuksetta. Itse olen alkanut himmailemaan tuolla "pääväylällä" ajoa aika huolella ja oletan, että aina joku tulee kylkeen :D
 
Taas sapettaa nää sankarit jotka alkaa himmailemaan valoihin aivan liian aikaisin ja kaiken kukkaruksi se viimeinen 30-40m edelliseen autoon pitää hivutella oikeen huolella. Jos vaikka valo ehtisikin vaihtua vihreäksi sen helkkarin hiimailun aikana niin ei tarvi pysähtyä. Autossa on jarrut! Ajetaan siihen edellisen auton perään sopivalla vauhdilla ettei koko takanatulevan jonon tarvi jarrutella pikkuhiljaa ja siirellä sitä autoaan.

MP:llä näistä on aina hauska ottaa nahka koukkaamalla viereiseltä kaistalta eteen mutta autolla joutuu säätämään siellä takana. Pitäs varmaan lyödä auto parkkiin ja kävellä siinä rinnalla kun sankari valuu eteenpäin etanan vauhtia. Aivan varmasti tämä sama porukkaa on niitä jotka mahdollisimman hitaasti kiihdyttää sallittuun nopeuteen ettei vaan bensaa kulu liikaa! :D
 
Aivan varmasti tämä sama porukkaa on niitä jotka mahdollisimman hitaasti kiihdyttää sallittuun nopeuteen ettei vaan bensaa kulu liikaa! :D

Ei vaan kiihdytetään ripeästi suurimpaan sallittuun nopeuteen. Tottakai moottorijarrutuksella hiljennellään niin paljon kuin mahdollista ja ylimääräisiä pysähdyksiä vältellään. :D
 
Ei vaan kiihdytetään ripeästi suurimpaan sallittuun nopeuteen. Tottakai moottorijarrutuksella hiljennellään niin paljon kuin mahdollista ja ylimääräisiä pysähdyksiä vältellään. :D

Joo saa moottorilla toki valoihin valutella mutta ei niin, että jättää edelliseen törkeen välin jonka sitten korjaa kun kaikki muut autot on jo takana pysähtyneet ;)
 
Joo saa moottorilla toki valoihin valutella mutta ei niin, että jättää edelliseen törkeen välin jonka sitten korjaa kun kaikki muut autot on jo takana pysähtyneet ;)

Tuota kuulemma opetetaan joissain autokouluissa. Vituttaa moinen pelleily sen verran että piruillakseni jätän sen välin siihen kunnes valo vaihtuu.
 
Hehe, tänään oli hauska sattuma kun ajaessani kokkolan-jyväskylän tietä satasen rajoitusalueella joku kääntyi kaukaa risteyksestä eteen. Varmaan n. 200 metriä eroa, joka supistui heti aivan olemattomiin, ja sain lyödä jarrut pohjaan kun kyseisen vehkeen omistaja oli saanut kiihdytettyä kolmeen kymppiin kun tulin kohdalle! Annoin torven laulaa höhöhööhhöhö, sen jälkeen se just jaksoi kiihdyttää 70:een.
 
Taas sapettaa nää sankarit jotka alkaa himmailemaan valoihin aivan liian aikaisin ja kaiken kukkaruksi se viimeinen 30-40m edelliseen autoon pitää hivutella oikeen huolella. Jos vaikka valo ehtisikin vaihtua vihreäksi sen helkkarin hiimailun aikana niin ei tarvi pysähtyä. Autossa on jarrut! Ajetaan siihen edellisen auton perään sopivalla vauhdilla ettei koko takanatulevan jonon tarvi jarrutella pikkuhiljaa ja siirellä sitä autoaan.

MP:llä näistä on aina hauska ottaa nahka koukkaamalla viereiseltä kaistalta eteen mutta autolla joutuu säätämään siellä takana. Pitäs varmaan lyödä auto parkkiin ja kävellä siinä rinnalla kun sankari valuu eteenpäin etanan vauhtia. Aivan varmasti tämä sama porukkaa on niitä jotka mahdollisimman hitaasti kiihdyttää sallittuun nopeuteen ettei vaan bensaa kulu liikaa! :D
Tämä. Varsinkin kun haluaisit itse sille kääntyvien kaistalle, jolle on valot vihreät ja joka alkaisi kohta, mutta vittu kun siinä edessä moottorijarrutellaan niin vitusti.
 
Tuli tuossa viikon aikana kiskottua useampi tuhat kilometriä ympäri Suomea ja muistui kyllä elävästi mieleen mikä ottaa liikenteessä eniten päähän. Ja sehän on tietysti ylinopeutta ajavat ja holtittomasti ohittelevat urpot joille about rajoitusten mukaan ajava autoletka tarkoittaa pujottelurataa, ja joille mikään näkyvyys ei ole liian lyhyt etteikö voisi ainakin yhden edessä olevan auton ohittaa. Sitten koko letka joutuukin mukavasti jarruttelemaan kun tämä sankari vetää vuorollaan jokaisen nokan eteen vastaan tulevaa liikennettä pakoon. Vastaantulijana taas saa puolestaan kusi sukassa miettiä että meinaako ohittelija löytää jonkun kolon sieltä omalta kaistalta vai kokeillaanko 240 km/h naamahalia. Omasta puolesta noilta voisi ottaa kortin hetkeksi kuivumaan niin voisivat siellä bussin kyydissä miettiä sitä miksi niissä pyöreissä liikennemerkeissä on niitä outoja numeroita jotka korreloi muun liikenteen nopeuden kanssa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuota kuulemma opetetaan joissain autokouluissa. Vituttaa moinen pelleily sen verran että piruillakseni jätän sen välin siihen kunnes valo vaihtuu.

Jeh, pakko olla näitä automaatti-kuskeja jotka on tohkeissaan kun auto liikkuu jarrua nostamalla. Monesti tulee kanssa ajettua mopolla takapuskuriin kiinni jos näkee jo valmiiksi, että edellä olevalla on seuraavaan autoon se 10m. Jään kanssa siihen paikalla sitten jäpittämään enkä lähde uudestaan siirtymään ennen kun valot vaihtuvat. 99% tapauksista siirtyy hieman aina eteenpäin kun varmaan ihmettelevät mitä sitä iholle hiivitään ja takapuskuria naarmutetaan, no uusia aina riittää joten koulutus jatkukoon :D
 
Aha, mites tuossa käy, jos joku vetää vihreiden vaihtuessa "vahingossa" tai vahingossa pakin päälle ja peruuttaa metrin puolitoista? Löytyykö mopoveijari auton alta vai sivulta?
 
Aha, mites tuossa käy, jos joku vetää vihreiden vaihtuessa "vahingossa" tai vahingossa pakin päälle ja peruuttaa metrin puolitoista? Löytyykö mopoveijari auton alta vai sivulta?

Varmaan se mopo jää siinä vaiheessa auton alle ja ukko on joko siellä kaverina tai sitten ehtii hypätä alta pois. Samalla tapaa sinne alle jää riippumatta onko autoon väliä 50cm vai 2m jos joku päättää olla mulkku :)
 
Vxtan.jpg
 
Olen katsonut ruuhkadokumentin joskus telkkarista. Siinä oli tutkittu eri ratkaisuja. Mieleen jäi se miten pysähtyminen on äärimmäisen hidastava ja kertautuva asia kokonaisuuden kannalta. Mieluiten tosiaan kaikki riittävällä välillä hiljentäisivät ja nopeuttaisivat tarpeen mukaan, eikä kukaan pysähtyisi ollenkaan. Tulevaisuudessa autojen teknologia varmaan selättää ruuhkat kun teille mahtuu paljon enemmän autoja kun etäisyys pysyy automaattisesti. Ymmärrän että ihmisen ajamana välillä se moottorijarrutus voi häiritäkin, jos ei ole tilaa siihen eli takana jono tai jos tukkii kahdeksi jakaantuvan kaistan, mutta kaikkein järjettömintä on ajamalla ajaa punaisiin valoihin ja sitten jarruttaa töks. No ei se minua ärsytä mutta kohotan kulmia.

Sellainen taasen ihmetytti viimeksi motarilla, kun oikealla kaistalla on ruuhkaa ja raskasta liikennettä. Siinä mennään satasta. Myös vasemmalla on ruuhkaa mutta jono etenee 130 vauhdilla. Perässä sitten parin metrin päässä joku ahdistelee väistämään. Mietin että luuleeko se että voisin mennä läpi edellä ajavasta autosta. No sitten tietenkin menen oikealle kaistalle rekkojen väliin, niin tämä tyyppi pääsee ahdistamaan seuraavan perseeseen. Ehkä se tuolla tyylillä voittaa muutaman minuutin pitkällä matkalla? Toivottavasti ei ole ihan turhaa perseilyä. Tosin en voi tietää jos siellä on vaikkapa synnytys käynnistymässä tai kyydisaä lemmikkieläin kuolemankielissä. Voihan syitä kai olla muitakin kuin mulkkuus.

Mp:n perässä ajavat autoilijat ihmetyttää eritoten. Itse autolla pidän erityisen pitkää väliä, koska tiedostan että pienikin töytäisy niin ihmishenki pois. Hirvittää katsoa sivusta miten lähellä melkein joka toinen autoilija ajelee.
 
^Ymmärsin että alkuperäisessä postissa oli aiheena hiljalleen liruttelu ja tyhjän tilan jättäminen, ei moottorijarrutus. Jos kaikki osaisivat toimia saman systeemin mukaan, niin liikenne sujuisi paremmin, mutta totuus on, että kun edes liikennesääntöjä eli lakia ei noudateta yhtenevästi, kaikkinainen käytännön optimoiminen menee hukkaan, koska valtaosa muista toimii kuitenkin eri (omallaI) tavallaan.

Niitä tyhjiä välejä on turha jättää sinne jonossa seisomiseen, samoin kun liikennevalojen ensimmäinen auto ei menekään valotolpan kohdalla, vaan jää varuiksi auton parin mitan päähän. Se tekee ruuhkaan kerrannaisuutta, koska vähemmän autoja ehtii virheillä läpi.
 
^ ok, tulkitsin vain jostain postista että kritisoitiin myös liian hidasta moottorijarruttelua. Se voi hätäisempiä jo ärsyttää, vaikka tilaa on ja valot punaiset.

Tuohon edelliseen mp:n perässä roikkumiseen, niin se ei edes minua (kohteena) varsinaisesti itseäni pelota. Oikeastaan vain woblaus pelottaa, eikä sekään yhtä paljon kuin vanhuus ja epäonnistuminen elämässä. :D Mutta enemmänkin ärsyttää se että ihminen siellä autossa ei ymmärrä ajatella sitä toisen suojattomuutta. Uskoisin että suurin osa oikeasti ei vain tajua, eikä kukaan ole kertonut. Tokkopa he haluaisivat vaarantaa kenenkään henkeä, jos joku heille mainitsisi miten siinä voi käydä. Ärsyttää että en voi mennä kertomaan heille. Osa tietenkin ratkaisee viestintähaasteet esim. keskisormella, mutta mahtaako sanoman sisältö sillä mennä perille?
 
Onhan se törkeää ajaa liian lähellä moottoripyörää, itse ratkaisin ongelman aina samalla lailla, ohittamalla pari edellä ajavaa niin että idiootti jäi taakse, ihan sama ajoinko itse autolla vai pyörällä, nyt ei pysty ku vaihdoin 200hp nuhaisempaan vehkeeseen.
 
Vaan minkäs teet jos olet jo vasemmalla kaistalla ja oikea jätättää. Vaikka ehkä mahtuisi niin pientareen kautta tai kaistojen välistä ei oikein ole kiva ullatus niille jotka viattomasti edellä ajelee. Autolla ehkä vielä vähemmän. :D Oikealle vaan siksi aikaa peränrassaaja pääsee seuraavan kimppuun. Vaikka se nyt on vain ongelman siirtämistä sinänsä.

Aiheesta kolmanteen, tulipa muuten mieleen eräs tietyöpätkä. Hidastin asiaankuuluvasti, ja takana tuleva autoilija vaihtoi vasemmalle, jotta pääsee ohi, koska häntä ei koske nopeusrajoitukset. Rajoitus loppui ennen kuin lykki ohi. Potkin pienemmälle ja kiihdytin niin yliampuvasti että ajattelin viestin menevän perille. No sieltä se taas tuli ja saavutti seuraavan tietyömaan kohdalla. Taas vaihtoi toiveikkaana vasemmalle. Jälleen loppui rajoitus ja kiihdytin menemään. Epäilen että se ei edelleenkään tajunnut vinkkiä siitä että ihan periaatteessakin työmaan rajoituksia noudatetaan, koska ne on ihmisten turvallisuutta varten.

Eli se todella ärsyttää, että tietyömaan kohdalla lähdetään ohittelemaan hidastamatta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom