Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä voisi ne pitkät ottaa joskus pois päältä. Saatana kun 80 alueella tyyppi kinnaa Micrallaan 50:iä ja meikä ohittaa, niin perkele pitkät päällä se vaan ajelee edelleen tyytyväisenä. Kun sai jonkun eteensä hirviä auraamaan, uskalsi jopa kiihdyttää melkein normaaliin nopeuteen. Teki taas mieli pistää auto poikittain tielle parkkiin ja kuristaa se urpo.

Toki matkalle mahtui ne pakolliset "vaihdan pitkille 50m ennen kohtaamista" miehet. Jälleen U-käännöksen paikka ja sanoinkuvaamatonta väkivaltaa.

Vituttaa kun itsellä on kunnolliset lisävalot mutta niitä ei voi käyttää koskaan :(
Pimeitä pätkiä ajellaan aamuin illoin mutta vastaantulijoiden takia ei itse näe paskaakaan.

[...]Teki taas mieli pistää auto poikittain tielle parkkiin ja kuristaa se urpo. [...] Jälleen U-käännöksen paikka ja sanoinkuvaamatonta väkivaltaa.
Sitten sieltä Micrasta nousisikin joku tän näköinen jantteri...

jeff-monson.jpg

...ja olisit että juu ei tässä muuta kun piti ajo-ohjeita vaan kysellä mutta sainkin navin just pelittämään....

Kehä 1 kun ajelee joka päivä, niin kyllä nää vilkuttomat kaistanvaihtajat, jotka puikkaa eteen, taakse sivusta, päältä ja alta. Tai sitten kun kaista on jo vaihdettu, niin vilkku päälle vilkautuksella.

Joo, moottoritiellä on aika ikävä ajokeli, mutta jos jännittää niin paljon ettei sillä koslalla uskalla ajaa yli viittäkymppiä, niin pysy kotona. Tai käytä edes sitä vieressä kulkevaa vanhaa kolmostietä. Joku vitun idiootti nimittäin päästeli tänään Skeidalla viittäkymppiä moottoritiellä. Meinasi tulla tilanteita... Ja on pieni ihme jos joku ei tämän älykääpiön perään täräyttänyt.

Joo, moottoritiellä on aika ikävä ajokeli, mutta jos jännittää niin paljon ettei sillä koslalla uskalla ajaa yli viittäkymppiä, niin pysy kotona. Tai käytä edes sitä vieressä kulkevaa vanhaa kolmostietä. Joku vitun idiootti nimittäin päästeli tänään Skeidalla viittäkymppiä moottoritiellä. Meinasi tulla tilanteita... Ja on pieni ihme jos joku ei tämän älykääpiön perään täräyttänyt.

"Ei oo pakko ajaa lujempaa. Oisit lähtenyt 5min aikaisemmin. Kaikki ei oo niin hyviä kuskeja. Entä jos on sakkorenkaat/leimaton auto/kännissä/sokea vammainen? MIks on niin kiire? AINA pääsee ohi vaikka vastaan tulisi rekkaa" jne.

"Ei oo pakko ajaa lujempaa. Oisit lähtenyt 5min aikaisemmin. Kaikki ei oo niin hyviä kuskeja. Entä jos on sakkorenkaat/leimaton auto/kännissä/sokea vammainen? MIks on niin kiire? AINA pääsee ohi vaikka vastaan tulisi rekkaa" jne.
Kerro miltä susta oikeasti tuntuu.

Alkoi vaihteeksi ärsyttää ja mieleen nousi kysymys miksi moottoritielle on niin vaikea kiihdyttää? Tänäänkin yksi ajeli moottoritien ramppia ja odotti että mä pääsen ohi kun tulin jo moottoritietä. Saavutin sitä ja menin ohi ja välittömästi sen jälkeen tämä kääntää mun perään varmaan niin lähelle että jos mulla olis vetokoukku niin olis osunut ja samalla liikkeellä ohituskaistalle ja kahtasataa ohi. Mikä ihme siinä oli niin vaikeaa kiihdyttää siinä kiihdytyskaistalla oikeaan nopeuteen niin olisi päässyt liittymään ennen kuin mä olin kohdalla? Liittymä oli vielä aivan naurettavan pitkä ja autosta ei tosiaan potkua puuttunut päätellen siitä miten nopeasti se tuli ohi.

Toinen asia on sitten se kun ohituksen jälkeen palataan omalle kaistalle ohitettavan etupuskuria viistäen. ihmiset ei välttämättä ajattele yhtään mitä siitä seuraa. Kaikki paskat tuulilasilla ja hetkellisesti aivan naurettavan pieni turvaväli ei kyllä varsinaisesti hymyilemään laita. Mä en vain tajua miksi jotkut ei tajua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se on parhautta kun moottoritiellä ajava lähtee kiihyttämään kilpaa kun olet itse tulossa rampilla nilkka suorana. Motarilla rajoitus 100km/h ja itsellä jo rampin alussa se 120km/h, mutta niin vain alkaa motarillakin löytymään vauhtia että kiihdytetäänkin rinnalle ja jäädään sitten siihen viereen roikkumaan. Siinä sit polet sitä rukkia niin, että rampin lopussa on 160km/h mittarissa ja pääset nippanappa liittymään motarille ennenkuin pientareet pöllyää. Siihen vielä perään vähän valojen vilkuttelua, samalla kun himmailaan sinne rajoituksen sallimaan ja jäädään jurnuttaan jonossa. Joku kerta otan sakot sun muut tuomiot ja työnnän saatana surutta kylkeen.

Se, että parkkeerataan kolme riviä autoja perätysten salin pihaan, eikö järki sano, että keskimmäistenkin pitäisi päästä pois. :D

Tää on taas tätä samaa valitusta kuin juuri edellisellä sivulla, mutta kun mä en vaan ymmärrä miksi muut ei ymmärrä. Taas sama moottoritien liittymä ja aivan levottoman pitkä kiihdytyskaista. Minä moottoritietä, toinen liittymässä, ajaa rinnalla sinne kaistan loppuun asti, jättäytyy taakse, liittyy moottoritielle ja vetää heti ohi. Minkä helvetin takia? Miksi ei vain paina kaasua ennen kuin on liittymässä, niin olis päässyt mun eteen? Tää sama toistuu joitakin kertoja viikossa ja aina samalla kaavalla.

Tää on taas tätä samaa valitusta kuin juuri edellisellä sivulla, mutta kun mä en vaan ymmärrä miksi muut ei ymmärrä. Taas sama moottoritien liittymä ja aivan levottoman pitkä kiihdytyskaista. Minä moottoritietä, toinen liittymässä, ajaa rinnalla sinne kaistan loppuun asti, jättäytyy taakse, liittyy moottoritielle ja vetää heti ohi. Minkä helvetin takia? Miksi ei vain paina kaasua ennen kuin on liittymässä, niin olis päässyt mun eteen? Tää sama toistuu joitakin kertoja viikossa ja aina samalla kaavalla.

Tämä! Mikähän ihme siinä on, että noin pitää tehdä! Jos joku vastauksen tähän saa, niin ilmineeratkoon minullekkin!

1) Reippaasti kiihdytyskaistalla ohi, liittyminen motarille, vauhdin sovittaminen takana tuleviin tai nopeampi -> ei häiritse
2) Reippaasti kiihdytyskaistalla ohi, liittyminen motarille, köröttelee edessä -> häiritsee tai ainakin ihmetyttää, miksei jäänyt taakse
3) Sovittaa vauhdin kiihdytyskaistalla, jää taakse, köröttelee takana -> ei häiritsee
4) Sovittaa vauhdin kiihdytyskaistalla, jää taakse, ohittaa moottoritiellä turvallisesi -> ei häiritse.

Mua ei siis häiritse Pöksyn harmittelema toiminta, koska siitähän ei ole mitään "haittaa" motarilla ajavalle. Eteen köröttäväksi jäävästäkään ei motarilla ole suurta "haittaa", koska ohittaminen on helppoa, mutta ihmetyttää, miksei voi sovittaa vauhtiaan kiihdytyskaistalla oikeaksi - se kun on sen kiihdytyskaistan perimmäinen tarkoitus.

Zone-sarja -42%
Tossa kehä1 liittyen painoin rampista alas, ei volvo antanut tilaa, painoin kaasua -> kiihdytti mukana -> painoin tallan pohjaan, eihän se mukana pysynyt ja menin eteen, kun ei muuten päästänyt. Niin alkoi töötti soida, vilkutteli pitkiä ja jatkoi ajamista takana pitkät päälle. Jos en ois muijaa ollut viemässä työhaastikseen, niin olis kehän liikenne kyllä pysähtynyt sillä kaistalla... Ihan helvetin usein moni takana ajava tuossa tiellä ohittaa minut, ajaen pieneen väliin, joka on edellä ajavan ja minun välissä ja jää siihen. Myöskin kaistaa ei voi vaihtaa niin, että vaihtaa vaan sinne minne on kääntymässä eli oikealle kaistalle, vaan tarvitsee ensin ajaa ohi ja sitten vaihtaa kaistaa :D Varmaan joku helsinkiläinen perustyyli. Aivan päivittäistä.

^No olisiko tuossa Pöksylle peruste, miksi joillakin voi olla tapana jättäytyä mieluummin taakse kuin yrittää eteen.

Toi estäminen on kyllä outo juttu liikenteessä. Ja toisaalta sekin, että jos ei pystykään estämään, niin sitten suututaan ja tööttäillään ja kiusataan valoilla. Vähän sama kuin snagarilla livauttaisi litsarin, saisi dunkkuun ja sitten alkaisi itkeä ja soitella virkavallalle.

Suurinosahan on aivan kädettömiä (ja jalattomia) liikenteessä. Osassa noita liittymiä on tosin nuo nopeuden osoittavat liikennemerkitkin väärissä kohdissa, eli liian myöhään. rampeissahan on 80 kilsan nopeusrajoitus. Siihen kun lisätään se fakta, että ohittaminen oikealta on pääsääntöisesti kiellettyä (pätee kiihdytyskaistaan) niin noita tilanteita tapahtuu ihan sen takia, että ihmiset saattavat noudattaa lakeja. Osalla tosin unohtuu lait hetkessä kun kiihdytétään kaistalle päästyä roimaan ylinopeuteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom