Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä oon tosi rauhallinen kuski. Mulla ei oo kiire ikinä mihinkään ja jos liikenne ei rullaa, niin se ei rullaa. Ei mua haittaa. MUTTA!! Laitetaas vaimo istumaan vänkärin paikalle! Jummmmallllauuuuta se huutaa ja valittaa muusta liikenteestä ja siitä mitä ois voinu tapahtua ja mitä ehkä tapahtu ja mitä joskus tapahtu ja kaikki on päin helvettiä ja yhtä paskaa. Sit mullakin menee hermo. Tosin pidän turpani kiinni mutta on kyllä päivä pilalla joka saaaaaatanan kerta. Sillon se on hiljaa kun ajetaan pidempää matkaa..

Ja siitä se vasta helvetti tulee kun rouva itse ajaa. 162cm 60kg yhtä raivoa. Kerran se näytti keskaria yhelle mersulle, jossa istui kyydissä neljä ihan jumalattoman kokosta testosikaa. Eukko ite kiilas ne ohituskaistalla melkein kaiteeseen. Olin varma että seuraavalla huoltsikalla saan turpaan.
Parasta on se, että tää likka ajaa työkseen!!

Nii että mua ärsyttää liikenteessä mun vaimo.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nyt pimeitten tultua ihmetytttää taas kuinka helvetin vaikeeta maantiellä on käyttää sujuvasti pitkiä valoja. Tai siis käyttää ollenkaan. Varmaan 10% autoilijoista tulee säkkipimeällä lyhyillä valoilla vastaan. Yritä siinä nyt sitten arvella millan kaveria alkaa omat pitkät häikäistä.
Paras peukalosääntöhän on että lyhyille vaihdetaan silloin kun itseä alkaa häikäistä kaverin pitkät tai silloin ku kaveri vaihtaa lyhyille.

Eikä siinä muuten mitää mutta kun aletaan räpsytellä valoja kun alkaa häikäistä nii kaikki sokeutuvat
 
Mä oon tosi rauhallinen kuski. Mulla ei oo kiire ikinä mihinkään ja jos liikenne ei rullaa, niin se ei rullaa. Ei mua haittaa. MUTTA!! Laitetaas vaimo istumaan vänkärin paikalle! Jummmmallllauuuuta se huutaa ja valittaa muusta liikenteestä ja siitä mitä ois voinu tapahtua ja mitä ehkä tapahtu ja mitä joskus tapahtu ja kaikki on päin helvettiä ja yhtä paskaa. Sit mullakin menee hermo. Tosin pidän turpani kiinni mutta on kyllä päivä pilalla joka saaaaaatanan kerta. Sillon se on hiljaa kun ajetaan pidempää matkaa..

Ja siitä se vasta helvetti tulee kun rouva itse ajaa. 162cm 60kg yhtä raivoa. Kerran se näytti keskaria yhelle mersulle, jossa istui kyydissä neljä ihan jumalattoman kokosta testosikaa. Eukko ite kiilas ne ohituskaistalla melkein kaiteeseen. Olin varma että seuraavalla huoltsikalla saan turpaan.
Parasta on se, että tää likka ajaa työkseen!!

Nii että mua ärsyttää liikenteessä mun vaimo.

Oletko yrittänyt kertoa asiasta hänelle? silleen varovasti :)
 
Meille ainakin autokoulussa opetettiin, että lyhyet vaihdetaan vasta kun takaa tuleva auto alkaa vaihtamaan takaisin omalle kaistalle ja takaa tuleva vaihtaa pitkät jo, kun pääsee ohitettavan rinnalle. Yllättävän usein tullaan juurikin lyhyet päällä omalle kaistalle mitään eteenpäin näkemättä. Kai se on vaikeaa vaihtaa pitkiä samalla kun ohittaa ..

Eikö samalla logiikalla ohittajankin pitäisi vetäistä pitkät päälle muutaman kymmenen metriä ennen ohitettavan saavuttamista?
 
Tuntuu olevan aikalailla eroja näissä autokoulun opeissa. Tuttu oli autokoulussa ja oli tästä puhetta niin sano että heille opetettiin että kun ohittava auto on rinnalla niin vaihdetaan lyhyet. Siinähän ohittava häikäistyy peilien kautta jos vaihdat vasta kun on jo palaamassa kaistalle. Itsekin vaihdan aina kun ohittava on rinnalla ja jos ohitan niin vaihdan pitkät kun olen ohitettavan rinnalla.
 
Meille ainakin autokoulussa opetettiin, että lyhyet vaihdetaan vasta kun takaa tuleva auto alkaa vaihtamaan takaisin omalle kaistalle ja takaa tuleva vaihtaa pitkät jo, kun pääsee ohitettavan rinnalle. Yllättävän usein tullaan juurikin lyhyet päällä omalle kaistalle mitään eteenpäin näkemättä. Kai se on vaikeaa vaihtaa pitkiä samalla kun ohittaa ..

Eikö samalla logiikalla ohittajankin pitäisi vetäistä pitkät päälle muutaman kymmenen metriä ennen ohitettavan saavuttamista?
Jos autokoulujen opit valoihin liittyen ovat jotakin standardeja, niin ne on keksinyt joku idiootti, joka ei ole koskaan ajanut autolla pimeässä. Aika vittumaista ohittaa joku kuupa, joka ei tajua vaihtaa puolivaloille, kun on itse rinnalla tai aavistuksen ohi. Pahimmat urpot ei vaihda puolivaloille ollenkaan, vaan tulevat pitkät päällä perässä. Vielä vaarallisempi oppi on, että pimeällä tiellä kohdattaessa pitkät valot pitää vaihtaa takaisin päälle, kun autot ovat toistensa kohdalla. Jotta tämä toteutuu, pitää hytissä valokatkaisijaa työntää tai vetää pari sekuntia ennen kohtaamista, ettei vain tule pimeää hetkeä. Ite näkee varmaan helvetin hyvin, mutta vastaantulija on hetken sokea, kun pitkät räsähtää sen silmille juuri ennen kohtaamista.
 
Täällä Helsingin keskustassa kun asustelee niin ahistelee kyllä välillä kun kun ajellaan mutkikkaita kakskaistasia teitä ahtaissa paikoissa ja vieressä ajava auto näyttää joka mutkassa tulevan kylkeen tai vähintään koukkaa toisen kaistan kautta. Bussit varsinkin ihan horror-kamaa. Monta läheltä piti tilannetta on tullut todistettua. Myös ulkopaikkakuntalaiset näihin teihin tottumattomat saattavat seilata kaistalta kaistalle kun yrittävät navigoida pois keskustasta.
 
True fillaristit. Nyt kun on pimeää, niin pari jamppaa on ruuvannut 5000€ hiilikuitumaasturimankeleihinsa 6000W xenon valot. Jotka suunnataan mahdollisimman ylös niin, että varmasti autot, kävelijät ja muut fillaristit sokeutuvat. Mutta onhan se tärkeää, kun polkee 10km/h räntäsateessa nähdä 500m eteenpäin päivänvaloa vastaavalla tavalla.

Hah nää on kyllä aika sankareita. Tuossakin aamuisin joku sankari aina haluaa polkea autotietä vaikka vieressä on pyörätie (sokaiseen kyllä ihan kivasti sieltäkin asti) ja siinä sitten sojoittelee valolla silmiin. Kivasti häikii kyllä mutta pääasia, että itse pyöräilijä toki näkee. Jos ei ole muita ollut tämän pyöräilijän takana niin pamautan yleensä pitkät päälle kun tulee vastaan. Ei varmaan tajua yhtään mitään ja perus halogeeneilla ei edes pysty sokaisemaan mutta protestoin sitten vaan periaatteesta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja heivataan nyt tämäkin tähän samaan syssyyn eli nopeusrajoitus/tilannenopeus tietyömailla ei näytä kamalasti kiinnostavan: http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/119...tampereella+raivataan+onnettomuuspaikkaa.html

Noita tiukkoja shikaaneja on nyt täällä Tampereella aika monessa paikassa (Kalevan Prisma, Kekkosentien tunnelityömaa, Ratinan + Hatanpäänvaltatien maasto). Useat näissä on ihan syystä rajoitettu aika alas nopeuksien puolesta kun monesti ei edes kaksi autoa mahdu rinnan ajamaan tai asvalttiin on kaivettu kunnon montut. Silti aina jonkun sankarin pitää nämä mutkat ajella kunnon vauhdeilla. Yleensä sitten tietyömaan jälkeen jäävät tientukoksi (tikkari +10 vauhdeilla). Ihan kauheasti ei tunnu monia kiinnostavan vaikka siellä joku töitäkin tekisi liikenteen seassa...
 
Onko liikenne sujuvampaa kun noilla 30km/h teillä ei usein ole kolmioita? Tai onko jotain syytä miksi niihin ei kaikkiin voisi sitä kolmiota laittaa? Oma himatieni on tällainen ja uskaltaisin väittää että suurin osa ton päätien satunnaiskäyttäjistä ei tätä tajua. Se on ihan sama onko mulla etuajo-oikeus kun siihen risteykseen tulen kun kukaan ei hidasta kuitenkaan. Joka viikko, ja tarkotan ihan että joka ikinen viikko, tulisi kolari jos en hidastaisi ja tunkisi ensin keulaa siihen reunalle että jengi herää miettimään että pitäisköhän mun päästää toi. Ei sinällään enää vituta ja tööttämisetkin oon jättänyt kun asian itselleni tiedostin. Kyllähän sitä itkekin joskus kelaa noita pikkuteitä tarkkaillen että onkohan noissa kolmiota vai ei.

Perus vitutukset on lähinnä jengin vilkun käyttämiset ja sillon kun stadiin eksyn niin punaisia päin kävelevät. Toi sörkan kurvi on mielenkiintonen paikka kun autot tulee hämeentietä aika vauhdilta stadistapäin ja sekakäyttäjät haahuilee tien yli miten sattuu.
 
Onko liikenne sujuvampaa kun noilla 30km/h teillä ei usein ole kolmioita? Tai onko jotain syytä miksi niihin ei kaikkiin voisi sitä kolmiota laittaa? Oma himatieni on tällainen ja uskaltaisin väittää että suurin osa ton päätien satunnaiskäyttäjistä ei tätä tajua. Se on ihan sama onko mulla etuajo-oikeus kun siihen risteykseen tulen kun kukaan ei hidasta kuitenkaan. Joka viikko, ja tarkotan ihan että joka ikinen viikko, tulisi kolari jos en hidastaisi ja tunkisi ensin keulaa siihen reunalle että jengi herää miettimään että pitäisköhän mun päästää toi. Ei sinällään enää vituta ja tööttämisetkin oon jättänyt kun asian itselleni tiedostin. Kyllähän sitä itkekin joskus kelaa noita pikkuteitä tarkkaillen että onkohan noissa kolmiota vai ei.
Joskus aikoinaan kirjoitin tähän ketjuun miten näin tilanteen samanlaisessa paikassa missä ei ole kolmioita. Joku ääliö tunki sieltä oikealta väkisin yhden auton eteen kunnon minäminä-asenteella, kun mulla on oikeus. Osumahan siinä meinasi tulla, kun ei tämä päätietä ajanut tajunnut, että risteys on tasa-arvoinen. Vaikka se oikealta tullut oikeassa olikin, niin se oli silti ihan uskomaton kusipää. Jonkinlaista vastuullisuutta ja joustavuutta pitää liikenteessä olla, vaikka oikeassa olisikin. Jos olisin poliisi ja näkisin tuollaisen tilanteen mikä päättyy osumaan, niin antaisin sakot teiden ritarille joka omalla toiminnallaan aiheuttaa onnettomuuden vaikka olisi voinut välttää sen olemalla vähän vähemmän mulkku.
 
Mun mielestä kyllä se pääväylää ajavan tulisi tajuta, että risteyksissä mennään väistämissääntöjen mukaan. Ja oikealta tulijan lähtökohtaisesti voitava luottaa, että etuajo-oikeutta kunnioitetaan. Mitä minäminä sekaan änkeämistä se on, kun siinä kuitenkin odottaa, että toinen antaa tietä väistämissäännön mukaan. Tämä olettaen että ei ole kyseessä mikään ylinopeudella sieltä oikealta sekaan kaahaaminen vaan normaalia ajoa. Kyllä se ongelma on ne jotka vaan vetää nollat taulussa miettimättä miten kussakin risteyksessä tulisi toimia.
 
Suomessa nykyään tapana, että ohituskaistalla kiihdyttävät kaikki niin saatanasti, ettei varmana kukaan pääsis ohi ja sitten sen jälkeen taas palataan siihen mittaritarkkaan sallittuun nopeuteen. Helvetti joutuu jo 150 vetämään että pääsee muutamasta kusimulkusta ohi. Ja sit se vilkun käyttö. Jos jarruvalot palaa ennen vilkkua, niin pieleen menee. Ei se voi olla niin vaikeeta oppia viestittämään muille ajoissa, mitä on tekemässä.
 
Mun mielestä kyllä se pääväylää ajavan tulisi tajuta, että risteyksissä mennään väistämissääntöjen mukaan. Ja oikealta tulijan lähtökohtaisesti voitava luottaa, että etuajo-oikeutta kunnioitetaan. Mitä minäminä sekaan änkeämistä se on, kun siinä kuitenkin odottaa, että toinen antaa tietä väistämissäännön mukaan. Tämä olettaen että ei ole kyseessä mikään ylinopeudella sieltä oikealta sekaan kaahaaminen vaan normaalia ajoa. Kyllä se ongelma on ne jotka vaan vetää nollat taulussa miettimättä miten kussakin risteyksessä tulisi toimia.
No totta helvetissä tulisi tajuta, mutta jos ei tajua niin ei tajua. Jos huomaat ettei se tajua ja vedät silti ihan tahallaan eteen, niin kusipää ja syyllinen olet sinä eikä se toinen. Ei liikenteessä voi vetää aina sillä oletuksella, että kaikki tekee niin kuin liikennesäännöt sanoo. Aina pitää olla varovainen sen suhteen ja olettaa, että se toinen saattaakin tehdä jotain muuta. Jos menisi koko ajan sen mukaan, että minä saan mennä tästä ja minä sitä ja minä tätä niin ei sitä ehtisi muuta tehdä kuin viedä autoaan peltikorjaamolle.
 
Zone-sarja -42%
Suomessa nykyään tapana, että ohituskaistalla kiihdyttävät kaikki niin saatanasti, ettei varmana kukaan pääsis ohi ja sitten sen jälkeen taas palataan siihen mittaritarkkaan sallittuun nopeuteen. Helvetti joutuu jo 150 vetämään että pääsee muutamasta kusimulkusta ohi.

Joo, toi on ehkä vituttavinta liikenteessä ikinä. Ajetaan maantietä @80km/h alueella se ~~74 ja sit satasen ohituskaistalla painetaan 120 tauluun.
 
Ei liikenteessä voi vetää aina sillä oletuksella, että kaikki tekee niin kuin liikennesäännöt sanoo. Aina pitää olla varovainen sen suhteen ja olettaa, että se toinen saattaakin tehdä jotain muuta.

Kyllä tänään taas sai olla onnellinen kunnon renkaista ja jarruista, vastaantuleva päätti kääntyä vasemmalle ja siten suoraan eteeni. Muutaman metrin abs hakkas jalkaan, onneksi pysähtyi ennenkun olin kyljessä. Sillai olen eri mieltä, että liikenteessä nimenomaan pitäisi voida vetää aina sillä oletuksella, että kaikki tekee niin kuin liikennesäännöt sanoo. prkl.
 
No totta helvetissä tulisi tajuta, mutta jos ei tajua niin ei tajua. Jos huomaat ettei se tajua ja vedät silti ihan tahallaan eteen, niin kusipää ja syyllinen olet sinä eikä se toinen. Ei liikenteessä voi vetää aina sillä oletuksella, että kaikki tekee niin kuin liikennesäännöt sanoo. Aina pitää olla varovainen sen suhteen ja olettaa, että se toinen saattaakin tehdä jotain muuta. Jos menisi koko ajan sen mukaan, että minä saan mennä tästä ja minä sitä ja minä tätä niin ei sitä ehtisi muuta tehdä kuin viedä autoaan peltikorjaamolle.
Käytännössä sitä joutuukin joka ikistä varomaan potentiaalisena liikennesääntöjä osaamattomana. Sama se noissa muissakin risteysajotilanteissa, kuten tuossa vastaantulijan vasemmalle kääntymisen väistämättä jättämisjutussa. Eikä kolmionkaan takaa tulijaan voi loppuun asti luottaa, että se väistää. Olisikin kätevä, jos autoissa olisi joku huomautusvilkku jolla voisi näyttää, että olen huomannut ja aion väistää. Sitä voisi suojateitä lähestyessäkin väläyttää jalankulkijoille, että uskaltaisivat enempää lähteä ylittämään
 
Olipa taas mahtava tapaus. Ajelin motaria pitkää matkaa satasen alueella vakkari päällä 110 mittarissa, kun jostain porhalsi kunnon turo ohi, vetäisi ihan eteen takas oikealle kaistalle ja tiputti vauhtinsa. Kattelin siinä perän lähestyessä että mikä on homman nimi, himmasin ensin vähän josko oli joku satunnainen härö vauhdissa, mutta joutu vetäsemään ohi kun ei sitä nopeutta sitten kuitenkaan löytynyt. En katsonut mutta epäilisin että oli taas puhelin korvalla -tapaus.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom