Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tulipa taas vastaan ihmetystä herättävä kanssa-autoilija motarilla. Ajelin satasen alueella semmonen 120 mittarissa ja tämä porhalsi ensin reilua vauhtia ohi. Jäi sitten eteen ja tiputti vauhdin johonkin 110 pintaan. Hidastin ja ajelin hetken sen perässä kattoen että mikä on homma nimi, kunnes nostin vauhdin takaisin ja ohitin sen. Pääsin juuri ja juuri ohi asti kun tämä löysi uudestaan kaasupolkimen ja päästeli hirveää kyytiä oikeaa kaistaa ohi. Rupesi moinen pelleily kiinnostamaan tässä vaiheessa sen verran että ajelin sitten sen puskurissa kiinni kunnes se jäi seuraavassa rampissa pois.

o_O

No joo, yleensä porukalla on puhelin korvalla silloin kun vauhti seilaa selittämättömästi.
 
Talvinopeusrajotukset on kyllä niin vitun perseestä. Varsinkin nyt kun tiet on vielä oikeesti kuivat ja lämpötila putoaa harvoin edes pakkasen puolelle yöllä. Sit kun alkaa tulemaan räntää, mustaa jäätä yms. niin ymmärrän, mutta se, että ne rajoitukset laitetaan aina tiettynä päivänä eikä oikeesti kelien mukaan niin voi vittu. Tulee ajettua pari kertaa viikossa 200km siivu niin se matka-aika on kasvnut n. puolella tunnilla ja suurin osa porukasta ajelee vielä alinopeutta koska on hämärää niin välillä menee vielä kauemmin ellei halua kokoajan ohitella.
 
Talvinopeusrajotukset on kyllä niin vitun perseestä. Varsinkin nyt kun tiet on vielä oikeesti kuivat ja lämpötila putoaa harvoin edes pakkasen puolelle yöllä. Sit kun alkaa tulemaan räntää, mustaa jäätä yms. niin ymmärrän, mutta se, että ne rajoitukset laitetaan aina tiettynä päivänä eikä oikeesti kelien mukaan niin voi vittu.
Onhan ne, mutta toisaalta ymmärrän muutamastakin syystä. Ensinnäkin se on myöhäistä alkaa sit laittaan niitä rajoituksia kun kelit on jo sellaiset, että niiden rajoitusten pitäisi olla jo laskettu. Toiseksi nyt on ollut jo mustaa jäätä ja onnettomuuksia tämän tästä. Komanneksi osa autoilijoista on niin uunoja, että painetaan suurinta sallittua vaikka alla on kesärenkaat ja tie peilijäässä. Se on tavallaan vähän niin kuin armeijassa. Kaikki opetetaan sen mukaan, että tyhmempikin oppii ja samalla fiksummat turhautuu. Nopeusrajoitukset lasketaan sen takia, ettei tyhmemmänkään tarvitsisi tajuta hiljentää jos keli siltä näyttää, vaan nopeuden voi katsoa kyltistä. Maailma on täynnä niin uskomattomia idiootteja ettei sitä uskokaan ja niitä varten maailma on täynnä mitä tyhmempiä kieltoja, rajoituksia ja varoituksia.
 
Ymmärrän tuon nopeuksin muuttamisen normiteillä mutta miksi ei esim. moottoritiellä missä muuttuvat taulut voisi olla alennettu nopeus vasta kun keli sen vaatii? Vituttaa ajaa todellakin moottoritietä 100km/h ku lämpötila yli +10, aurinko paistaa ja ihan kuiva tie, niin ja kesärenkaat alla.
 
Koiran ulkoiluttajat, lenkkeilijät, lastenvaunujen tuuppaajat, pyöräilijät jne. ryhmät jotka ovat ulkona liikkuakseen, eivätkä käytä näillä keleillä heijastimia. Iltojen pimetessä rupes kyllä ärsyttämään, moni on vielä pukeutunut mustaan.

Jotenkin vielä ymmärtää jonkun baari-illan jälkeisen hortoilijan, joka ei välttämättä ole varautunut siihen että liikkuu jalan ulkona, mutta noi em. ryhmät ovat tietoisesti lähteneet pimeällä liikkumaan ilman heijastimia.
 
Ja taas tänä aamuna. Moottoritiellä tietyömaan kohdalla joku painaa ohi juuri kun rajoitus muuttuu normaaliksi. Näpäytin vakionopeudensäädintä ja auto alkaa kiihtyä. Ohittaja ei yllätys yllätys päässytkään kunnolla alta pois vaan työntää sen roskapönttönsä oikealle kaistalle sentin päähän mun etupuskurista. Ja keli on aivan karmea ja vettä lentää. En nähnyt mitään. Ei muuta kuin vakkari pois päältä etten aja perään, vilkaisu peiliin ja ohi. Tämän takia en tykkää jos nopeusrajoituksia ei noudateta.

Ja yksi uuno ajeli pakettiautolla missä ei palanut etupäässä muuta kuin vasemman puolen parkki. Toinen vaihtoehto oli pitkät lisävaloilla. Tuollainen ei tapahdu ihan vahingossa, vaan on pelkkää välinpitämättömyyttä ja laiskuutta jos ei saa polttimoita vaihdettua. Tuollaiselta pitäis viedä kilvet ja kortti.
 
Ja taas tänä aamuna. Moottoritiellä tietyömaan kohdalla joku painaa ohi juuri kun rajoitus muuttuu normaaliksi. Näpäytin vakionopeudensäädintä ja auto alkaa kiihtyä. Ohittaja ei yllätys yllätys päässytkään kunnolla alta pois vaan työntää sen roskapönttönsä oikealle kaistalle sentin päähän mun etupuskurista. Ja keli on aivan karmea ja vettä lentää. En nähnyt mitään. Ei muuta kuin vakkari pois päältä etten aja perään, vilkaisu peiliin ja ohi. Tämän takia en tykkää jos nopeusrajoituksia ei noudateta.

Toi ajotapa ei luultavasti johdu nopeusrajoituksista vaan älyllisistä. Kuski ei ymmärrä seurata muuta liikennettä ja toimii siis yhtä välinpitämättömästi kuin tuo valoton kuski. Samaa käytöstä näkee motarilla, kun joku punkee ohittamaan motarilla rekkaa 85 km/h, vaikka ohituskaistalla on lähituntumassa tulossa isompaa, mutta sallittua nopeutta auto. Ei ne niihin peileihin paljon tuijottele.
 
- vanhukset ratissa, please, ottakaa joku heiltä ajoissa kortit pois. Vuoden aikana monta vaaratilannetta, joissa yhdessä mummo meinasi tappaa lisäkseen 5 ihmistä.. Yhden kerran pappa tuli yksisuuntaista vastaan ja minä väistin ym..
- moottoritielle liittyvät, jotka pysähtyvät rampille odottamaan rakoa. Samoin he, jotka ajavat vasenta kaistaa juuri nopeusrajoituksen mukaan, eivätkä vaihda kaistaa..
- rekka vs. rekka eli pakko päästä ohi toisesta, kun oma menee 2 km/h nopeammin..
- jalankulkijat/pyöräiijät, jotka yht. äkkiä hyppäävät suojatielle siitä mitenkään varoittamatta.
- keskustassa punaisia päin kävelevät, meinasin yksi aamu ajaa päin kolmea teinityttöä, mutta onneksi jarrujalka oli hereillä..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ymmärrän tuon nopeuksin muuttamisen normiteillä mutta miksi ei esim. moottoritiellä missä muuttuvat taulut voisi olla alennettu nopeus vasta kun keli sen vaatii? Vituttaa ajaa todellakin moottoritietä 100km/h ku lämpötila yli +10, aurinko paistaa ja ihan kuiva tie, niin ja kesärenkaat alla.

Radiossa tiemestarit selittivät, että se johtuu talvirenkaista. Suurella osalla on nastat alla ja autojen nopeus kasvattaa tien kulumista exponentiaalisesti. Joutuisi joka vuosi päällystämään motarit uudestaan,
 
Radiossa tiemestarit selittivät, että se johtuu talvirenkaista. Suurella osalla on nastat alla ja autojen nopeus kasvattaa tien kulumista exponentiaalisesti. Joutuisi joka vuosi päällystämään motarit uudestaan,

Nastarenkaille vaan vero päälle ja kunnon sellainen :) Itse vedelly kitkoilla jo vuodesta -96.
 
Zone-sarja -42%
Ja taas tänä aamuna. Moottoritiellä tietyömaan kohdalla joku painaa ohi juuri kun rajoitus muuttuu normaaliksi. Näpäytin vakionopeudensäädintä ja auto alkaa kiihtyä. Ohittaja ei yllätys yllätys päässytkään kunnolla alta pois vaan työntää sen roskapönttönsä oikealle kaistalle sentin päähän mun etupuskurista. Ja keli on aivan karmea ja vettä lentää. En nähnyt mitään. Ei muuta kuin vakkari pois päältä etten aja perään, vilkaisu peiliin ja ohi. Tämän takia en tykkää jos nopeusrajoituksia ei noudateta.

Käypä ajeleen KehäIII:sta ruuhka-aikojen ulkopuolella. Valittavana on 2 kaistaa. Toinen on ns. pumppukaasujalkojen luvattu maailma - nopeus vaihtelee mäkien ja mutkien mukaan 60-100 kasikympän alueella. Toinen kaista taasen on se "bimmeri perseessä kokoajan riippumatta vauhdista". Ja annasolla kun päästään siihen lyhykäiselle satasen osuudelle missä on hele-vetin pitkät liittymäkaistat. Aiettä, se sama bimmeri on nyt nenän edessä ajamassa 90km/h lasissa. Toisella kaistalla jatkuu pumppukaasujalkojen meno - rekat ohitetaan 93km/h ja oikealle takastullessa päräytetään mittaristoon 110. Liittymistä hissutellaan kuuttakymppää siihen jonkun raasun nokaneteen ja kun se kaasupoljin löytyy niin sitten ollaan satasta jonku berseessä.
Ja ne selfietikut... Voi vittu. Tikku näkyy, niin hidastellaan 20km/h alle rajotuksen - tikkarin jälkeen kaasutellaan sitten 20km/h yli sen rajotuksen.
Ja tuohan aiheuttaa liikenteen tökkimisen mukavasti.
Pitäs joku vakionopeudensäädinpakkokurssi olla kaikilla. Kerran vuodessa.
 
Tänään mulla on ihan "oikea" avautumisen aihe eikä pelkkää kiukuttelua. Tuossa läheisessä risteykssä meinasi tänään kolahtaa kun tulin tuollaista asuinalueen läpi kulkevaa pääväylää ja otin vasemman kaistan mikä on vain kääntyville, eli olin siis kääntymässä vasemmalle. Siellä vasemmalla odotti myös auto päästäkseen itse kääntymään sille tielle mistä minä tulin. Ja juuri kun olin jo lähes risteysalueella niin tämä päättää lähteä liikkeelle ja vetää aivan suoraan eteen. Seuraa paniikkijarrutus ja muutama sydämentykytys kun tie on ymmärrettävästi hitusen liukas, kun koko viikonlopun on tullut lunta. Ei siinä vielä mitään, virheitä sattuu ja silleen, mutta mikä oli eteen ajaneen reaktio kun huomaa, että "oho, sieltä tulee joku"? No se älykääpiö päätti jarruttaa ja jäädä ihan tasan keskelle mun ajoväylää, eikä pyrkinyt pois alta. Olisi nimittäin juuri ja juuri ehtinyt kun olisi painanut kaasua, mutta päätti jarruttaa ja varmistaa osuman, mikä jäi kuitenkin tällä kertaa tapahtumatta ja sain pysähtymään ajoissa. Voin luvata, että paljoa huonompaa tuuria ei olisi tarvittu, niin olisi osunut.
 
Vituttaa nämä "vanhukset ja vähän ajavat" jotka vastaantulevien autojen lähestyessä alkaa himmaamaan vauhtiaan , nyt talvinopeusrajotuksilla jopa 70:iin ja sitten taas pikkuhiljaa tilanteen ollessa ohi nostavat vauhtia hädintuskin 80km/h :eek: Talvinopeusrajotukset muutenkin ihan turhia, kun pääosin ajetaan liki kesäkeleillä ..
 
Sunnuntai-iltana oli Jyväskylän keskustassakin poikkeuksellinen ruuhka kun joulukadun avajaisten jälkeen porukka lähti purkautumaan kotia kohti ja taas pääsi toteamaan kuinka ihmiset eivät vain saatana osaa ajaa ruuhkassa. Itse olin poikkikadulta tulossa pääkadulle ja odottelin valoissa. Pääkadulla luonnollisesti paljon liikennettä kun keskustallinen ihmisiä lähdössä autoillaan ulos keskustasta. No tässähän tapahtuu tämä perinteinen, että vihreillä tungetaan eteenpäin viimeiseen asti ja kas kummaa kun ei mahdutakaan risteyksen yli, koska iso ihmismassa ei liikahdakaan niin ketterästi eteenpäin. Sitten jäädään keskelle risteysaluetta valojen vaihtuessa punaiseksi ja tukitaan sivukadulta tulevien vihreät kun ollaan edessä. Nooh, nämä valot menevät aivan hukkaan kun tie on tukittu. Luonnollisesti kun pääkadulle vaihtuu vihreät niin liikenne pyörähtää eteenpäin, taas tungetaan väkisin vihreillä eteenpäin viimeiseen asti ja taas jää seuraava urpo risteysalueelle kun edelleenkin aivan yllättäen eivät edellä olevat liikkuneet eteenpäin niin nopeasti kuin oli odotettu. Kahdet valot tuossa odotellessa hukkasin ja sitten oli kolmansilla pakko tunkea itsekin vain vihreillä poikkikadulta pääkadulle ja jäädä risteysalueelta kun ei tuolta olisi muuten päässyt puoleen tuntiin mihinkään. Ärsyttää vain kun ei ihmisillä ole minkäänlaista peliälyä himmailla hieman ja katsoa mahtuuko niillä omilla vihreillä risteysalueen toiselle puolelle vai kannattaisiko vain pysähtyä valoihin kun seuraavilla vihreillä olisit kuitenkin ensimmäisenä lähdössä valoista.
 
True fillaristit. Nyt kun on pimeää, niin pari jamppaa on ruuvannut 5000€ hiilikuitumaasturimankeleihinsa 6000W xenon valot. Jotka suunnataan mahdollisimman ylös niin, että varmasti autot, kävelijät ja muut fillaristit sokeutuvat. Mutta onhan se tärkeää, kun polkee 10km/h räntäsateessa nähdä 500m eteenpäin päivänvaloa vastaavalla tavalla.
 
Persenaamat jotka eivät osaa käyttää auton valoja.
Ajan 80km/h pitkät päällä ja takaa tullaan reilusti kovempaa ohi, sammutan pitkät kun ohittaja on kohdalla ja tämä sankari edelle päästyään pudottaa 70km/h koska näkyvyys niin heikko lähivaloilla
 
Persenaamat jotka eivät osaa käyttää auton valoja.
Ajan 80km/h pitkät päällä ja takaa tullaan reilusti kovempaa ohi, sammutan pitkät kun ohittaja on kohdalla ja tämä sankari edelle päästyään pudottaa 70km/h koska näkyvyys niin heikko lähivaloilla
Meille ainakin autokoulussa opetettiin, että lyhyet vaihdetaan vasta kun takaa tuleva auto alkaa vaihtamaan takaisin omalle kaistalle ja takaa tuleva vaihtaa pitkät jo, kun pääsee ohitettavan rinnalle. Yllättävän usein tullaan juurikin lyhyet päällä omalle kaistalle mitään eteenpäin näkemättä. Kai se on vaikeaa vaihtaa pitkiä samalla kun ohittaa ..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom