Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
"tässä saa ajaa fillarilla ja kävellä ja vaikka mopollakin" ilman mitään kaistoja. Sama jos ottaisi tieltä kaistaviivat pois ja ilmoittaisi, että sopikaa ny keskenänne miten ajatte kumpaa tahansa puolta. Väistäkää keskeltä älkääkä hirveesti ajako rinnakkain :D
Alkoi naurattaa koska olen käynyt Kiinassa. Siellä noi liikennesäännöt on enemmänkin sellaisia suosituksia ilmeisesti. Moottoritiellä voi ohittaa ihan mistä tahansa nyt ohi pääseekään eikä haittaa vaikka kolmekaistaisella tiellä on neljä rinnakkain. Vähän pienemmällä tiellä mennään ihan miten sattuu ja kerran todistin tilannetta kun oikeanpuoleinen liikenne muuttui vasemmanpuoleiseksi ja kohta taas takaisin, koska sieltä ajettiin mistä pääsi. Mitään varsinaisia jalkakäytäviä tai pyöräteitä siellä ei taida ollakaan, vaan paikoin niilläkin saa pelätä henkensä puolesta kun joku tulee äänettömällä sähkömopolla miljoonaa takaa. Kaupungeissa noi järjestelyt toimii hiukan paremmin, mutta vähän sivummassa on aikamoista menoa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No ne mopot nyt on eka jotka pitäis saada pois ja äkkiä pyöräteiltä.

Ja mopoautot vittuun KehäIII:lta.

Voi herranjestas. Ihmettelin ykspäivä, että johan taas saa kuunnella radiota pidempään kun liikenne takkusi. Syy löytyi. Joku saatanan teinifriidu iloisena rööki suussa kaasutteli sillä koppimopollaan 40 km/h Kehä kolmosta itäänpäin. Oli muijalla varmaan turvallinen olo kaikenkukkuraksi, kun perseessä oli parikytä tonnii jätemetallia mallia Vironrekka.
 
Mopot ja polkupyörät vittuun ajoradalta jos kerran tien vieressä on pyörätie.
Eilen kun kävin parin tunnin kävelylenkillä näin kun yksi teini ajeli just tällaisessa paikassa nappikuulokkeet korvilla ajoradalla, bussikuski hidasti sen verran että sai huudetuksi sille, että mene pyörätielle, muttei poika varmaan kuullut mitään kun skrilleksit vaan pauhas tai mitä vittua mahtoi kuunnella. Ennenvanhaan toi olis luokiteltu jälkeenjääneeksi, nykyään varmaan ihan normaalia toimintaa. Toinen vitun ceepee(anteeksi ceepeille), nuori nainen ajoi jumalauta fillarilla ajoradalla lapsi kyydissä ja räpläsi samalla tablettia. Ei mitään kypäriä kummallakaan. Meinasin sanoa jotain mutta sitten ajattelin että toi on vaan tätä päivää, antaa kuolla pois.
 
^se alkaa nuorena. Meillä 6-7 vuotiaat ajaa keskellä tietä fillareilla ja pujottelee kaistaviivoja. Vieressä viheriöllä erotettu pyörätie. Kypärää ei ole, joten mahdollisesti darwin.
 
^se alkaa nuorena. Meillä 6-7 vuotiaat ajaa keskellä tietä fillareilla ja pujottelee kaistaviivoja. Vieressä viheriöllä erotettu pyörätie. Kypärää ei ole, joten mahdollisesti darwin.

Olisi lähtenyt fillari ja puolet hiuksista tuppoina jos vanhemmat olisi nähnyt 80-luvulla tällaista toimintaa kun itse olin ton ikäinen.
 
Polkupyöräilijöitä ei näytä liikenteessä koskevan samat säännöt kun autoja. Meinasin eilen ajaa jonkun idiootin päälle kun yllätti minut ohittamalla lakaisukoneen maantiepyörällään tuhatta ja sataa, liityin siis lakaisukoneen eteen tielle, tilaa ja aikaa oli runsaasti ja idiootti suikkas sieltä välistä ja törmäys oli lähellä. Tämän jälkeen suikkaili millon pyörätiellä millon autotiellä ja punaset valot ei merkkaa mitään. Vittuun tommoset kaahaajat keskusta-alueelta.
 
Tästähän herkes hyvä keskustelu.

Itse poljen todella paljon pyörällä ja en ole ikinä ymmärtänyt autotiellä ajamista jos pyörätie vieressä. Omistan ihan suht kovan kiitäjän joten ei puhuta mistään maastosunnuntaipyöräilijästä.

Toissapäivänä odotin punavaloissa värin vaihtumista kun joku arjen sankari veti ohitseni punaisia päin niin että meinas jäädä auton alle. Autoilija oli hieman kuumana ja huuteli jotain perään sen jälkeen katso mua ja minä näytin pyöräilijää ja sen jälkeen pyöritin sormea pääni vieressä, idiootti-merkkiä. Autoilija nyökkäs mulle.

Hetken päästä matkasin jo hyvää vauhtia ja kas kummaa sain tämän sankarin kiinni ja rinnalle päästyäni kysin että oliko oikeasti niin kova kiire ettei henki meinaa mitään, vastas jotain muminaa jolloin tokasin vaan että tuollaisten kusipäiden takia meitä pyöräilijöitä vihataan.

Mopoautoista sen verran että niitä ei olis alunperinkään pitänyt päästää liikenteeseen, ihan vihoviimeinen keksintä. Sen ikäiset eivät ole kypsiä kuljettamaan sellaista laitetta tiellä, varsinkaan kun siihen yhdistetään nykyiset puhelimet ja tabletit.

Yksi sellainen teiniblondi kuskina kurvas kolmion takaa hienosti autoni eteen, jouduin oikeasti tekemään paniikkijarrutuksen, minä ohi, jarrutin eteen ja ulos keskustelemaan kuskin kanssa. Ei meinannu pystyä nostamaan katsettaan puhelimesta ku selitin asiani hänelle. Hermot meni aivan täysin ja taisin uhkailla poiliisilla ja kortin menetyksellä kunnes lopulta suostui laittaa puhelimen pois. Voi sialu mitä touhua!
 
Mutta jos fillareista haluaa keskustella, niin suosittelen vahvasti lukemaan muroBBSn fillaristiketjun ensin läpi. Jos sen henkilökohtaisuuksien vuoristoradan ja parinsadan sivun väittelyn jälkeen keksii jonkin uuden aspektin, niin sitten kirjoittaa sen tänne :D Mutta mielestäni siitä asiasta on sanottu jo kaikki ja jokainen väittämä on vastaväitetty ja lopulta homoteltu :D

Mopoautolapsilla suuri ongelma tuntuu olevan hahmottaa mikä on ajorata ja mikä ei. Esim. koulujen pihat, pururadat jne. eivät ole ajoratoja. Vaikka niihinkin pääsee mopoautolla kurvaamaan. Ratkaisu mopoauto-ongelmaan on rekisteröinnissä. Nykyiset "coolin näköiset" lasikuitupaskat kielletään lailla ja ainoa sallittu malli on:
pv009lgc.jpg


Kyllä alkaa jonnet taas kiinnostumaan mankista ja raisusta.
 
Yksi sellainen teiniblondi kuskina kurvas kolmion takaa hienosti autoni eteen, jouduin oikeasti tekemään paniikkijarrutuksen, minä ohi, jarrutin eteen ja ulos keskustelemaan kuskin kanssa. Ei meinannu pystyä nostamaan katsettaan puhelimesta ku selitin asiani hänelle. Hermot meni aivan täysin ja taisin uhkailla poiliisilla ja kortin menetyksellä kunnes lopulta suostui laittaa puhelimen pois. Voi sialu mitä touhua!
"Oota Lissu, mun täytyy nyt mennä kun joku gubbe skitsoo tos vieres jotain jostain autokoulust ja poliisist. Mä en tajuu..."

Mopoautot on kyllä sellainen keksintö että sit kun musta tulee suomen demokraattisen kansantasavallan diktaattori niin määrään kaikki mopoautot sulatettavaksi jonka jälkeen niistä tehdään aseita millä taas ammutaan kaikki törttöilevät pyöräilijät. Suosioni on taattu.
 
Tässä viime aikoina olen istunut vaimon kyydissä, kun tämä on innostunut ajamaan autolla. Täytyy todeta, että on ollut todella valaiseva kokemus. Paljon ajavana nämä moottoriteiden pässinpäät ketkä ajavat järjestään aina eteen kun on ajamassa ohi ohituskaistaa nopeampana on aiheuttanut harmaita hiuksia. Olen luullut, että kyse on vaan siitä että halutaan tarkoituksella kiilata toisen eteen, että voidaan hidastaa toisen tasaista nopeutta. Mutta ei, olen ollut täysin väärässä. Kyse on kokemattomasta kuljettajasta, joka ei osaa katsoa peleihin, eikä osaa ennakoida liikenteessä. Sympatiani siis teille kaikki moottoriteillä kiilailijat, kyllä te vielä joku päivä opitte katsoman peiliin ja huomioimaan muun liikenteen. Jotenkin tuntuu vaan käsittämättömältä, että näitä laput silmäkulmissa ajavia on vain niin paljon. Joku pakollinen moottoritiellä ajamisen lisäoppitunti pitäisi saada autokouluun.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siellä suuressa maailmassa eteen kiilaajia ei ees huomaa, mutta täällä tunturi-suomen puolella kun 9/11 tekee niin (eli kerran kahdesaa kuukaudessa), niin täällä ne vituttaa huomattavasti enemmän.

Vaikka ruuhka suomi onkin ihan hanurista, niin edes liikenne sujuu huomattavasti paremmin suhteessa autojen määriin.
 
Bemarit ;) Vaihdoin vähän aikaa sitten vähän erikoisempaan autoon eikös jo ensimmäisenä päivänä joku urpo beeämvee mies roikkunut kiihdytyskaistalla 2m päässä perseestä, no polkasin oman auton n100km/h nopeuteen ja jäin ajelemaan normaalisti, bimmeri jäi jonnekkin taakse.. No ei kauan mennyt kun sama bmw roikkui puskurissa jälleen 2m päässä. Km roikuttuaan kaveri päätti jättää väliä ja polkaisi sitten tupla keltaisilla 180-200km/h ohi.
 
Tässä viime aikoina olen istunut vaimon kyydissä, kun tämä on innostunut ajamaan autolla. Täytyy todeta, että on ollut todella valaiseva kokemus. Paljon ajavana nämä moottoriteiden pässinpäät ketkä ajavat järjestään aina eteen kun on ajamassa ohi ohituskaistaa nopeampana on aiheuttanut harmaita hiuksia. Olen luullut, että kyse on vaan siitä että halutaan tarkoituksella kiilata toisen eteen, että voidaan hidastaa toisen tasaista nopeutta. Mutta ei, olen ollut täysin väärässä. Kyse on kokemattomasta kuljettajasta, joka ei osaa katsoa peleihin, eikä osaa ennakoida liikenteessä. Sympatiani siis teille kaikki moottoriteillä kiilailijat, kyllä te vielä joku päivä opitte katsoman peiliin ja huomioimaan muun liikenteen. Jotenkin tuntuu vaan käsittämättömältä, että näitä laput silmäkulmissa ajavia on vain niin paljon. Joku pakollinen moottoritiellä ajamisen lisäoppitunti pitäisi saada autokouluun.
Tästä päästään kätevästi ohituskaistoihin :) Välittömästi kun ohituskaista alkaa koko perkeleen jono siirtyy vasemmalle kaistalle. Vaikka ohitettava kohde olisi 250m päässä. Kohtuullisen hermoja raastavaa ajella perjantai ruuhkissa tälläisellä tiellä, ei 800m kaista meinaa riittää että pääsisi 1 auton ohitse.
 
Nro 1) Jalankulkijat ja valo-ohjattu, painonapilla varustettu suojatie. Jalankulkija painaa nappia, sitten pyyhkäisee punaisilla yli ja kohta on autio suojatie, jonka laidassa auto seisoo punaisissa valoissa. Eikö voisi edes pikkuisen lukea tilannetta? Ajattelemattomuutta vai tahalliseta kiusantekoa?

Nro 2) Autoilijat, jotka eivät osaa liikennemerkkejä. Piti viikonloppuna jälleen opastaa useita henkilöitä pysäköintii liittyvien merkkien saloista.
 
Tahallinen kiusanteko, miksi ihmeessä? Siksi, että kuulemma elvistelen, kun ajan tietynmerkkisellä autolla. Olin siis kääntymässä ahtaalle kadulle, josta tuli auto vastaan. Jäin odottamaan, että kuski ajaa rinnalleni ja tie vapautuu, mutta ei, siihen pysähtyi ammattiautoilija, tukki risteyksen, koska elvistelen. Melkein tekisi mieli lähettää Postille palautetta, mutta leikkasi mäntä niin kiinni, että jäi rekisteritunnus ottamatta talteen.
 
Perässä roikkujathan haluaa ahdistaa edessä ajavaa kulkemaan kovempaa. Mulle on opetettu, että jos turvaväli takana on liian pieni pitää sitä kasvattaa edessä menijoihin, jottei tule yllätyksiä. Parhaimmillaan on menty sitten roska-auto puskurissa kiinni 20km/h kuuden kympin tietä. Mullahan ei nii kiire tuolla oo et harmittais. Turvallisuuden nimissä. Itseasiassa nuo roikkujat ei edes harmita. Se näky peilis ku takana kuski kiehuu raivosta ku vauhti tippuu entisestään pelastaa mun kieroutuneen mielen ja päivän:). Toinen mikä oikeastaan harmittaa enemmän niin tyhjähköt parkkipaikat ja jos jätän auton yksin vikaan riviin keskelle niin käytännössä aina siinä vieressä on auto kun tulee takaisin. jännä ilmiö ettei autoa voi parkkeerata kun toisen viereen.
 
On alkanut lähiaikoina vituttaa ylinopeutta ajavat autoilijat. Tai sanotaanko niin, että alennetun nopeusrajoituksen alueella ylinopeutta ajavat. Tuossa Hyvinkään ja Riihimäen välillä kolmostiellä on työmaa kun rakentavat uutta liittymää. Siinä kohdalla on kuudenkympin rajoitus, mutta moni tulee ohi kun siinä rajoituksen mukaan ajelee. Jotkut vielä todella törkeää nopeutta. Vaaratilanteista ei varmaan tarvitse edes mainita, mutta siinä on sekin että ne painaa meikäläisestä ohi ja ovat taas kohta siinä edessä tientukkona kun rajoitus muuttuu normaaliksi. Ei sitten viitsitä ajaa normaalin nopeusrajoituksen alueella samanlaista ylinopeutta vaan jäädään jalkoihin.

Sama juttu maantiellä kun kesäkeleillä on satasen rajoitus ja risteysalueilla 80. Saavutan edessä ajavaa autoa ja alan kärkkyä ohituspaikkaa. Tulee alennettu nopeusrajoitus ja edessä ajava ajaa karkuun. Alan taas saavuttaa sitä kun rajoitus muuttuu normaaliksi ja siinä välissä menetän kymmenen hyvää ohituspaikkaa ennen kuin olen taas sillä etäisyydellä että ohittamista voi miettiä. Mikä siinä on, että satasen alueella ajetaan just se mitä saa eikä yhtään päälle, mutta kahdeksankympin alueella ei mitään väliä vaikka mittarissa on 20 ylimääräistä?
 
On alkanut lähiaikoina vituttaa ylinopeutta ajavat autoilijat. Tai sanotaanko niin, että alennetun nopeusrajoituksen alueella ylinopeutta ajavat. Tuossa Hyvinkään ja Riihimäen välillä kolmostiellä on työmaa kun rakentavat uutta liittymää. Siinä kohdalla on kuudenkympin rajoitus, mutta moni tulee ohi kun siinä rajoituksen mukaan ajelee. Jotkut vielä todella törkeää nopeutta. Vaaratilanteista ei varmaan tarvitse edes mainita, mutta siinä on sekin että ne painaa meikäläisestä ohi ja ovat taas kohta siinä edessä tientukkona kun rajoitus muuttuu normaaliksi. Ei sitten viitsitä ajaa normaalin nopeusrajoituksen alueella samanlaista ylinopeutta vaan jäädään jalkoihin.

Sama juttu maantiellä kun kesäkeleillä on satasen rajoitus ja risteysalueilla 80. Saavutan edessä ajavaa autoa ja alan kärkkyä ohituspaikkaa. Tulee alennettu nopeusrajoitus ja edessä ajava ajaa karkuun. Alan taas saavuttaa sitä kun rajoitus muuttuu normaaliksi ja siinä välissä menetän kymmenen hyvää ohituspaikkaa ennen kuin olen taas sillä etäisyydellä että ohittamista voi miettiä. Mikä siinä on, että satasen alueella ajetaan just se mitä saa eikä yhtään päälle, mutta kahdeksankympin alueella ei mitään väliä vaikka mittarissa on 20 ylimääräistä?

Ihmiset ajaa pääosin olosuhteisiin mitoitettua itselleen sopivalta tuntuvaa nopeutta. Mulla on yleensä 100 alueella 120-130 cruisessa ja en kyllä todellakaan hiljentele näihin 80kmh nopeusrajoituksen "risteysalueisiin", joissa näkyvyys neljään suuntaan 5km ja yhtä ainoaa autoa ei näy mailla halmeilla. Olishan se nyt helvetin typerää jarrutella turhan takia joka ikisessä tyhjässä risteyksessä. Päästän kyllä nopeemmat aina ohitse heti kun mahdollista, jos ei ole ohituspaikkoja niin vetäsen reilusti sivuun, että kiireellisemmät pääsee ohitse (se, että näin eivät muut yleensä toimi, aiheuttaa kyllä vitutusta...).
 
Zone-sarja -42%
Ihmiset ajaa pääosin olosuhteisiin mitoitettua itselleen sopivalta tuntuvaa nopeutta. Mulla on yleensä 100 alueella 120-130 cruisessa ja en kyllä todellakaan hiljentele näihin 80kmh nopeusrajoituksen "risteysalueisiin", joissa näkyvyys neljään suuntaan 5km ja yhtä ainoaa autoa ei näy mailla halmeilla. Olishan se nyt helvetin typerää jarrutella turhan takia joka ikisessä tyhjässä risteyksessä. Päästän kyllä nopeemmat aina ohitse heti kun mahdollista, jos ei ole ohituspaikkoja niin vetäsen reilusti sivuun, että kiireellisemmät pääsee ohitse (se, että näin eivät muut yleensä toimi, aiheuttaa kyllä vitutusta...).
No tuossa tapauksessahan se on helvetin tyhmää olla jarruttelematta, jos nopeus on muutenkin noin korkea. Ei tarvitse kuin kerran napsahtaa ja kortti pois heti. Siitä potentiaalisesta vaaran aiheuttamisesta en jaksa edelleenkään mainita. Noin muuten se ei muhun vaikuta koska ajat muutenkin jo kovempaa kuin minä, eli en ole ohittelemassa. Eikä sun tapaus edes vastannut siihen alkuperäiseen ihmetyksen aiheeseen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom