Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tähän voisi muutkin vastata. Miten ihmeessä tyhjäkäyntiä käyvän auton, jossa ovet auki, voi aiheuttaa ihmisissä näin paljon reaktioita? Meillä pohjoisessa ja maalla tuo on talvella niin jokapäiväinen näky, että hyvä jos noteeraa (pakokaasua tulee kyllä niin paljon, että sokeakin näkee :D). Mutta häiritseekö teitä hippejä tyhjäkäynti oikeasti noin paljon? Tietty päiväkodit ja sairaalat jne asia erikseen, ettei ihan seinän viereen jätä.

Niin noh, eihän se ovien aukinaisuus, harva sitäpaitsi käy kokeilemassa onko ovet auki vai kiinni tyhjäkäyntiä käyvässä autossa, jossa kuljettajan paikalla ei näy ketään varmastikkaan ketään häiritse.Päinvastoin saattaa olla. Itse ainakin olen nauranut vedet silmissä, kun muutama auto viety juurikin tuon takia tänä talvena. Joku tomppeli jättänyt auton käyntiin ja hipsinyt johonkin asioille.

Ja jossain siellä pohjoisen Siwan parkkipaikalla jossa kolme autoa ei toi tyhjäkäynti varmaan haittaakkaan :rolleyes: enkä ole hippi vaan lyhyttukkainen ja kyllä mua toi turha tyhjäkäynti häiritsee jos auto parkissa oli sisällä kuski tai ei riippumatta onko ovet lukossa vai ei :D

Tähän voisi muutkin vastata. Miten ihmeessä tyhjäkäyntiä käyvän auton, jossa ovet auki, voi aiheuttaa ihmisissä näin paljon reaktioita? Meillä pohjoisessa ja maalla tuo on talvella niin jokapäiväinen näky, että hyvä jos noteeraa (pakokaasua tulee kyllä niin paljon, että sokeakin näkee :D). Mutta häiritseekö teitä hippejä tyhjäkäynti oikeasti noin paljon? Tietty päiväkodit ja sairaalat jne asia erikseen, ettei ihan seinän viereen jätä.

Samaa mieltä, en todellakaan ymmärrä mitä ihmeellistä tossa on, täällä vähän etelämmässäkään. Ei just mihinkään päiväkodin pihaan tms. mutta vaikkapa huoltsikan myymälän eteen. Tossa vajaa tunti sit pysähdyin Nesteelle ja siinä oven edessä oli neljä muuta autoa ja kaikki käynnissä ja ukot hakemassa kahvia sisältä. En todellakaan sammuta sen lyhyen käynnin (n. minuutin) takia autoa. Eikä tossa mitää pakokaasupilveäkään ollu. Ei nämä nykyajan autot niin paljoa savuta..;)

En minäkään Vantaalla asuessa olisi ikinä jättänyt autoa käyntiin edes rapun eteen. Täällä hevonhelvetin perseessä ei ole sitten mitään väliä. Monesti kipittänyt vielä parkkikselta sisälle hakemaan jotain ja jättänyt auton käyntiin ovet auki. Alakerran kiskalla käyvä porukka jättää lähes poikkeuksetta auton käymään kun käyvät tekemässä loton/hakemassa grillimättöä. Etelässä tai missään oudossa/isommassa paikassa en ikinä tekisi noin. En itseasiassa edes naapurikunnassa, vaikka täällä hevonjeerassa sekin on.

Mä ymmärrän varsin hyvin mitä ihmeellistä ja kuinka typerää on jättää auto käyntiin ja ovet lukitsematta. Kuten tuossa aiemmin on mainittu, tuollaiset valmiiksi ajokunnossa olevat ajopelit kelpaavat ajoittain jollekin muullekin käyttöön ja vakuutus ei varmuudella korvaa penniäkään kun käy ilmi että auto oli käynnissä, lukitsematta ja joku sen pölli. Jossain keskellä skuugea auton voi vielä jättää käytiin hetkeksi, varsinkin jos itse häärää siinä oikeasti vieressä, mutta täällä kaupungissa en takuulla jätä autoa käyntiin ellen itse seiso vieressä. Kotiovelta tuohon kadulle on matkaa 20m, mutta en ota sitä riskiä että minuutin pysähdyksen aikana joku saa kuningasidean koska mä olen laiska.

Tiedän tuon vakuutuspuolen yms oikein hyvin.
Voisin tarkentaa tähän kaikenlaista miten esim tosta Launeen nesteeltä näkee ikkunasta parkissa olevat autot yms tilannekohtaisuudesta ja pelisilmästä mut njääh, ei jaksa. Totean vaan uudelleen et ei siinä oikeasti mitään niin ihmeellistä ole.
Eikä kyse tosiaankaan mistään laiskuudesta ole. Autoa pelkästään ajattelen

Jumalauta tuolla liikenteessä saa olla jalankulkijana varuillaan. Autoilijoilla ei taida olla nykyään minkäänlaista käsitystä miten esim suojatien kohdalla käyttäydytään jos ihminen on siihen tulossa. Olin lapsen kanssa rattailla ulkoilemassa ja aivan normaalisti suojatielle astun. Se on jännä tunne kun auto tulee aivan iholle kiinni suojatiellä ja painaa riikkaria. Mulla on aina ollut kuva että jalankulkija saa rauhassa tepastella suojatielle. Jos ei olis ollut lasta mukana vaan yksin olisin ollut niin olisin varmaan konepellille "kaatunut". Sitä olisi sitten porukassa ihmetelty liikennesääntöjä.

Hetkonen sitten kävelin kanssa suojatietä kohtuu vilkkaan kadun yli kun joku paino tööttiä ohimennessään. Piti jäädä ihmettelemään että onhan siinä vielä suojatie niinkuin ennenkin, ei ollut mihinkään muuttunut. Ihme touhua. Ajais auton tien penkalle ja tulis sanomaan jos on jotain asiaa eikä nössöilis töötillä ja viittäkymppiä karkuun.

En minäkään Vantaalla asuessa olisi ikinä jättänyt autoa käyntiin edes rapun eteen. Täällä hevonhelvetin perseessä ei ole sitten mitään väliä. Monesti kipittänyt vielä parkkikselta sisälle hakemaan jotain ja jättänyt auton käyntiin ovet auki. Alakerran kiskalla käyvä porukka jättää lähes poikkeuksetta auton käymään kun käyvät tekemässä loton/hakemassa grillimättöä. Etelässä tai missään oudossa/isommassa paikassa en ikinä tekisi noin. En itseasiassa edes naapurikunnassa, vaikka täällä hevonjeerassa sekin on.

Ei se Pulukkila nyt nii paha paikka oo, vaikka Otto-maattikin tyhjennetään mielummin dynamiitilla kuin kortilla :D

Vaikea(mutta ei mahdoton) uskoa että jos ei kävele punaisia päin, tai jää tekemään jotain kevätjuhlaliikkeitä siihen suojatielle, tai tee jotain muuta mikä voisi autoilijaa alkaa vituttamaan, niin tööttäillään suojatiellä käveleville. Mutta kyllä tällaisia autoilijoita varmaan löytyy.
Tässä yksi päivä kävelin valottoman risteyksen suojatielle, niin olin jo suojatiellä kun joku vanha Maxima kiihdytti täysillä siihen suojatielle kolmion takaa lähtiessään, ei mennyt kaukaa meikäläisestä se auto ohi.
Teki mieli potkaista auton kylkeen mutta herrasmiehenä tyydyin näyttämään keskaria, ja jos ko. auto tulee jossain kulmilla vielä vastaan niin voi olla että jatketaan siitä mihin viimeksi jäätiin.

Ei häiritse. Ehkä väärä threadi kirjoittaa tuo mutta sopi aiheeseen. Se vaan huvittaa tuo ihmisten laiskuus yleensäkkin (juu ajatellaan autoa hömhömnönnönöö). Huvittaa kun tuossa lähinesteellä on paljon parkkipaikkoja, silti illalla suurin osa autoista siinä oven vieressä tai ilma/vesipisteen edessä. Ei edes vaikeuta omaa elämää mutta huvittaa kun ei muutamaa metriä enempää jakseta kävellä.

Tuosta tulikin mieleen se kun ihmiset heittävät roskia autosta. Ei mahdu kaaliin se laiskuus. Hitto joka puolella on roskiksia nykyään, ja jossain vaiheessa varmasti mennään kotiin tai jonnekkin missä on roskis. Silti se hesburger pussi/röökiaski/takeaway kuppi pitää heittää kadulle. Ei sinänsä sekään vaikuta elämään mutta vituttaa yleisesti ihmisten laiskuus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toi pistää muuten vituttamaan kun autosta pitää viskellä kaikenlaista roskaa tielle sekä kaupungissa että isommilla teillä!
Joka kerta vedän töötin pohjaan kun sellaista näen tapahtuvan, jospa siitä joku ottaisi itteensä!

Toi pistää muuten vituttamaan kun autosta pitää viskellä kaikenlaista roskaa tielle sekä kaupungissa että isommilla teillä!
Joka kerta vedän töötin pohjaan kun sellaista näen tapahtuvan, jospa siitä joku ottaisi itteensä!
Aikoinaan kun ei oltu emännän kanssa oltu vielä kauaa yhdessä ja ajeltiin autolla, niin se päätti viskata jotain roskia ikkunasta ulos. Vedin sellaiset pultit että hyvä ettei lähtenyt koko eukko käveleen. Mutta oppi ainakin sen että mun seurassa ei heitetä roskia luontoon. Roskaaminen on kyllä niin kusipäistä hommaa että jos saisin päättää niin säätäisin lain mikä antaa kansalaisoikeuden vetää tunnin turpaan aina kun saa roskaajan kiinni. Ja tuhkakupin tyhjentäjälle kaksi tuntia. Oppisivat olemaan prkl...

On alkanut lenkillä ärsyttämään oikealla puolella kävelevät jalankulkijat. Lakihan määrittää jalankulkijan paikan jompaan kumpaan reunaan, mutta ajoradalla ainakin suositus on vasen puoli. Mutta miksi 95% ihmisistä sitten kävelee oikeaa puolta kelvillä?? Onko siinä joku kuvitelma, että meillä on oikeanpuoleinen liikenne ja siten pitää kävelläkin oikealla? Tämähän sopii hyvin yhteen polkupyörien kanssa. Not. Fillarit ajavat oikeaa puolta (tai keskellä) ja näin polkupyörä tulee oikean puolen kävelijälle aina takaapäin ilman mitään näkyvyyttä. Fillarillakin liikkuessa saa aina jännittää, tietääkö se käppäilijä takaa tulevasta fillarista vai tekeekö sivuliikkeen just siinä kohdalla...

Itse kävelen aina vasemmalla, koska silloin näen päälle tulevan liikenteen.

Oma lukunsa on tietenkin sitten perheulkoilijat. Tuplalastenrattaat ja rinnalla iskä ja sen rinnalla 4v tyyppi lasten pyörällä. Muut kiertää nurmikon kautta.

Vanhukset ratissa..

Tulen perheeni kanssa Lapista, ajelen n. 90 km/h, hyvä sää, tyhjä ja suora tie. Vasemmalla liittymässä odottaa auto, joka n. 150 m ennen saapumistani risteykseen päättää tulla eteen. Volvo XC 90 ja Hakkapeliitan nastarenkaat lukkojarrutukseen ja lähden hienosti ohjaamaan ojaa kohti, koska huomaan, että auto ei ehdi pysähtyä! Onneksi risteyksessä oli bussipysäkki ja täysjarrutuksessa sinne niin, että tämä mummon auto oli täysin vierellä ja auto pysähtyi sinne. Kaikki tapahtui n. 4 sekunnissa ja kädet tärisi ratissa.

Tämä mummo jatkaa matkaa niin, ettei tod. näk. edes huomannut tapahtunutta. Keräilen hetken ja jatkan kanssa matkaa. Mummon Nissani tulee eteen ja hetken ajelen tämän takana 70 km/h. Ohitan ja soitan torvea 10 sek..

"Mummo ehkä sanoo vanhainkodin kaverilleen, että on tämä nykyliikenne mennyt kummalliseksi. Hänkin vain ajelee rauhassa, kun joku isolla maasturilla menee ohi ja soittaa hänelle pilliä."

On alkanut lenkillä ärsyttämään oikealla puolella kävelevät jalankulkijat. Lakihan määrittää jalankulkijan paikan jompaan kumpaan reunaan, mutta ajoradalla ainakin suositus on vasen puoli. Mutta miksi 95% ihmisistä sitten kävelee oikeaa puolta kelvillä?? Onko siinä joku kuvitelma, että meillä on oikeanpuoleinen liikenne ja siten pitää kävelläkin oikealla? [....] Itse kävelen aina vasemmalla, koska silloin näen päälle tulevan liikenteen.
Joo sama ihmetyttää muakin, tuntuu lisääntyneen toi tien oikeassa reunassa kävely viime vuosina. Tosiaan paitsi laki myös järki sanoo että parempi kävellä vasenta reunaa. Itse kävelen pyöräteilläkin vasenta reunaa koska koira on tottunut kulkemaan vasemmalla puolella, ja täällä on joitain pyöräteitä joilla saa jopa mopoilla ajaa ihan laillisestikin, joten turvallisempaa että ne ei tule selän takaa ohi 10 cm päästä. Mullekin on esim. jotkut kaverit jankanneet asiasta vastaan just tolla "oikeanpuoleinen liikenne" -argumentilla mutta monelle on vaikea ymmärtää että se koskee vain ajoneuvoja, ja jalankulkija ei ole ajoneuvo. Pakkaa sotkee lisäksi se että tieliikennelaissa jotain vuoteen 1997 asti jalankulkijan paikka pyörätiellä oli määrätty oikeaan reunaan, slloin lainkohtaa muutettiin tyyliin "jommassa kummassa reunassa". Mutta eihän nyt 18 vuodessa lainmuutos mene tampioille perille. :D

Punaisia päin ajavat. Etenkin Tampereella ruuhka-aikaan yleistä, että sulle on ehtinyt vaihtua jo vihreä, mutta et voi lähteä, koska edellisistä valoista tulee vielä pari autoa punaisia päin.

Punaisia päin ajavat. Etenkin Tampereella ruuhka-aikaan yleistä, että sulle on ehtinyt vaihtua jo vihreä, mutta et voi lähteä, koska edellisistä valoista tulee vielä pari autoa punaisia päin.
Tuota näkee silloin tällöin ja pistää kyllä miettimään että mitähän siellä ratin takana ajatellaan. Mutta meilläpäin on (ainakin) yksi risteys missä valot vaihtuu keskenään niin lyhyellä välillä että etenkin jonossa ajettaessa viimeinen jää lähes aina jalkoihin. Vaikka ajaa risteykseen vielä juuri ja juuri vihreillä niin alta ei ehdi pois ennen kuin muille vaihtuu vihreät.

Ohitteleeko muut oikealta 4-kaistaisella tiellä? Oon ottanut ite sellaisen kannan että jos joku on ottanut elämäntehtäväkseen jumittaa vasemmalle, niin posotan puolestani sitä oikeaa kaistaa ihan surutta ohi.

Tuli vain mieleen kun tuolla jenkkiketjussa oli mainintaa että siellä voipi oikein rohkea oikealtakin ohittaa jos ei poliisia pelkää.

Ohitteleeko muut oikealta 4-kaistaisella tiellä? Oon ottanut ite sellaisen kannan että jos joku on ottanut elämäntehtäväkseen jumittaa vasemmalle, niin posotan puolestani sitä oikeaa kaistaa ihan surutta ohi.

Tuli vain mieleen kun tuolla jenkkiketjussa oli mainintaa että siellä voipi oikein rohkea oikealtakin ohittaa jos ei poliisia pelkää.

Totta vitussa. Sellaisiakin runkkareita on, ketkä on vasemmalla kaistalla, vaikka mitään muuta liikennettä ei ole, eikä vasemmalta kaistalta pääse kääntymään mihinkään seuraavaan 10 kilometriin. Siinä sitten kiihdytetään noin minuutin kuluessa 0-80m/h, satasen alueella. Ei kenenkään hermo kestä tuollaista älyttömyyttä, pitäisikö ajaa siinä perässä seuraavat 1-10km, vähintään, odotellessa että saisivat ahaa elämyksen? Eivät älyä vaihtaa kaistaa kuitenkaan, kun eivät alunperinkään osanneet edes valita lainmukaista, oikeanpuolista vapaata kaistaa.

Jos oikealta ohittamisesta saa sakot niin saa sitten tulla. Siinä ottaa vaan aina sen riskin, että se ääliö vetää eteen ilman vilkkua ja sitten kolahtaa.

Juu, ohi vaan oikeelta. Eikä kyllä harmita ne vasemmalla kaistalla köröttelijätkään. Jenkeissä moni ajelee vasenta kaistaa vaikka tie on tyhjä. En tiiä miksi, mutta ei siitä kukaan ongelmaa tee.

Suositut

Back
Ylös Bottom