Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Menee ihan sanattomaks kun näitä juttuja lukee.."mulla on kokemusta kilparadoilta, mä voin ite päättää mitä vauhtia ajan" huhhuh, kortti pois tommosilta. Mites se suomessa menikään, 80% kuskeista kuvittelee olevansa keskivertoa parempia kuskeja?
 
Jaa teillä siellä maaseudulla on paljonkin 80km pätkiä, joissa nopeusrajoitus 30km/h. Ihan oikeasti mitä vittua sun päässä liikkuu? :D

Asuin 18 vuotta tien varressa jossa oli 30km/h rajoitus ja lähin suojatie 2km päässä. Olisit itse ilmeisesti kävellyt 2km suuntaansa ylittämään tietä?
 
Asuin 18 vuotta tien varressa jossa oli 30km/h rajoitus ja lähin suojatie 2km päässä. Olisit itse ilmeisesti kävellyt 2km suuntaansa ylittämään tietä?

Joo olisin jos se rajoitus oli koko 80km matkalta :D

Edit: tästä härrkästä näkee hienosti minkälaisia ongelmia voi syntyä, jos tällaisille jaetaan ajokortteja testaamatta, miten ne ajotaidot soveltuu kaupunkiolosuhteisiin. Helppo varmaan sitä jalankulkijaa on väistää, kun sen näkee jo kahden kilometrin päästä eikä tuo ryhmittyminen kirkonkylän ainoisiin liikkennevaloihinkaan varmaan kovin vaikeaa ole.
 
Menee ihan sanattomaks kun näitä juttuja lukee.."mulla on kokemusta kilparadoilta, mä voin ite päättää mitä vauhtia ajan" huhhuh, kortti pois tommosilta. Mites se suomessa menikään, 80% kuskeista kuvittelee olevansa keskivertoa parempia kuskeja?

Jep.. kyllä ainakin itsellä nuo kokemukset kilpailuista rauhoittavat liikenteessä, eikä minulla ole tarvetta ajaa liikenteessä ''kilpaa''. Aivan sama kuinka hyvin sen auton hallitsee niin silti ei voi koskaan tietää mitä edessä on tai mitä kanssaliikkujat tekevät. Kotiseudullani tiedän yhden mutkayhdistelmän missä joka talvi sattuu kolari, kun liiallisen nopeuden seurauksena ajaudutaan vastaantulevan kaistalle. Tämän talven saldo kyseisessä paikassa on 1 kolari, kun henkilöauto ajautui kuorma-auton kylkeen.

Ja tuohon moottoritie käyttäytymiseen. Minua ei haitaa, jos hiljaiseen aikaan ajetaan yli sallitun nopeuden kun vain otetaan sitten ne muut autoilijat huomioon, mutta ruuhkassa verenpaine nousee. Postaan tähän youtubesta löytämäni videon, mikä on mielestäni kovin yleistä suomessa. Ja tarkennuksena: mielestäni tuo videon kuvaaja on täysi idiootti liikenteessä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mythbustersit testas, että miten käy isommassa liikenteessä, jos yrittää oikeen kunnolla säädellä liikenteessä versus että ajaa yhdellä kaistalla:



Ei mikään yllätys, että säätäjät ei voittaneet paljon mitään matkan aikana, mutta vaaratilanteita ja sydämentykytystä saa kyllä aikaiseksi yrittämällä kaahaamista.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eikö teistä kukaan koskaan ylitä tietä kaupungissa kuin suojatien kohdalta? Älkää valehdelko!

Riippuu vahvasti mitä tarkoitetaan kaupungilla. Jossain Kauhajoella ei varmaan niinkään väliä.

Nalli Kuuma sanoi:
Kyllä ne idiootit löytyy muista autoista. Eihän tuokaan tee oikein, mutta muut "pakottavat" tekemään hänet niin, jos ei halua tyytyä kuppaajien joukkoon.

Vituttaahan se jos vasen kaista lagaa, mutta mitäs teet jos siinä on kilometrin verran jonoa? Kaikki vaan oikealta ohi? Tervemenoa venäjälle tällaset teiden ritarit.
 
Tossa videossahan on yksi toope letkan kärjessä hidastamassa koko paskaa ja loput kiroilee sen perässä pitäen silti turvavälin. Sitten tämä videokeijo päättää että hän on tärkeämpi kuin muut ja kiilaa jonossa. Se siitä turvavälistä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pyöräilijällä on kyllä väistamisvelvollisuus suojatielläkin, eikä autoilijalla mitään velvollisuutta päästellä pyöräilijöita ylittämään tietä.
Eikä autoilijalla ole mitään oikeutta ajaa yli vaikka joku sieltä pyörällä tulisikin. Sama juttu siinä jos joku ylittää tien muualta kuin suojatien kohdalta. Ja sit sieltä tulee Härrkä viidenkympin ylinopeutta ja jyrää yli kun siinä kohtaa just ei tajunnut lukea tilannetta ja hiljentää suojatien kohdalla kun sellaista ei edes ole.

Vaikea kyllä ymmärtää miksi Härrkä tulee näitä juttujaan tänne kertomaan säännöllisin väliajoin kun on varmaan huomannut, että kukaan ei ole asioista samaa mieltä. Vertauskuvallisesti tahallaan kerjää verta nenästään vaikka tietää että turpaan tulee niin että tukka lähtee ja silti kuvittelee olevansa oikeassa.

Niiden ylinopeuden aiheuttamien potentiaalisten vaaratilanteiden lisäksi mun ei tarvitse sanoa mitään muuta kuin että ylinopeuden ajaminen on laitonta. Piste. Se jo riittää syyksi olla eri mieltä Härän kanssa. Ei tarvitse perustella mitään.
 
On taas pistäny miettimään viimeaikaiset tapahtumat liikenteessä. Ei taida ihmiset paljo ajatella tai katsoa, kun lähtevät ohittamaan. Ihan riittävän monta ohitustilanteesta tapahtunutta nokkakolaria sattunut lähiaikoina!
 
Mua on alkanu vituttaa huono vilkun käyttö moottoritiellä. Erityisesti moottoritieltä poistuttaessa parhaat vilkauttaa kerran oikealle samalla hetkellä kun ratti kääntyy. Ilmeisesti ajattelevat ettei se nyt ole niin tärkeää ilmoittaa muille että poistun nyt tästä. No, ei se nyt niin tärkeää olekaan, mutta mä tykkäisin kyllä jos jokainen laittaisi vilkun päälle 100 m ennen ja mielellään jopa vähän aikaisemmin. Useammin kuin liian monta kertaa on käynyt niin, että juuri kun lähden ohittamaan edellä ajavaa niin se poistuu liittymästä ja siinähän sitten köröttelet ohituskaistaa turhan päiten sen hetken. Sangen ärsyttävää.
 
Mikä vittu siinä on että diesel-autoja ei voi ikinä sammuttaa? Esim. just äsken renkaantäyttöpisteellä savun hajusta päätellen noin 900 000 ajettu nokivasara-V70 tyhjäkäynnillä koko renkaiden tarkistuksen ja nesteiden lisäyksen ajan, varmaan lähemmäs 10 minuuttia yhteensä. Eikö ne dieselit käynnisty enää ikinä jos ne sammuttaa? Vai onko se dieseli niin saatanan halpaa että tyhjäkäyttäminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin?
 
Jep, diiseli on hiton halpaa ja diiselikoneet käyttää vähemmän. Sitäpaitti se käy ittestään, sammuttamisessa tekee koneet työtä ku ne katkasee polttoaineen syötön. Kauheen työlästä.
 
Kaupungissa päin persettä parkkeeraavat.

Keskustan kaduilla auto kuuluu parkkeerata aivan edellä tai takana olevan auton viereen. Siis jonoja tasaisesti mieluusti tasaisesti täyttäen, ei ihan mihin sattuu. Vituttaa kun omalla kotikadulla helsingin keskustassa on muutenkin parkkipaikat vähissä ja sitten ihmiset vielä jättää autojaan mihin tahansa katsomatta yhtään, jääkö viereen 0.5, 1 vai 1,5 paikkaa. Koko katu taas täynnä 2 metrin koloja. Tiiviimmin pysäköimällä saisi viisi autoa lisää.

- - - Updated - - -

Palatakseni tohon ohitukseen, niin millä vitulla se +20 ylinopeutta tuleva on oikeutettu vaatimaan sitä rekanohittajaa väistämään itseään. Siihen vaan rekan vierelle ja 1km/h nopeammin sen rekan ohi. Vitun itsekästä ajatella että kun mennään ylinopeutta niin ollaan etuoikeutettuja. Tollasen mulkun kun näen niin meen ihan tahallaan hitaasti ohi ja annan sen kirota siellä ratin takana, oppisi joskus että ei siinä oikeasti aikaa häviä. Ei ole multa pois, kiireisempi sen sijaan saattaa kiittää.

Ja ajaapahan hetken nopeusrajoitusten mukaan.

Ja sit nää "härät" sun muut, ootte varmaan vitun hyviä kuskeja, teitä sitten keräillään sieltä romujen seasta kun tuli virhearvio ja hyvässä lykyssä jäi vielä joku perhe alle minikotterossaan. Sitä voi sit mitali kaulassa istua linnassa ja kertoa että on tää maailma kusinen paikka ku joutu vankilaan vaikka on mitali, ja perheen vika ku tuli eteen.
Kun mä näen jonkun ajavan reipasta ylinopeutta, uskon että hänellä lienee kiire jonnekin. Tärkeä tapaaminen ja herätyskellosta paristot loppunut, vaimo synnyttää tai jotain muuta miksi hän ressaa niin paljon että täytyy kaasujalkaa ojentaa oikein kunnolla. Pyrin antamaan hänelle niin paljon tietä kun mahdollista ja todellakin kiihdytän pois siitä rekan viereltä.

Lain mukaan ylinopeutta ajava tekee toki väärin eikä hänelle tarvitse tietä antaa.
 
Mikä vittu siinä on että diesel-autoja ei voi ikinä sammuttaa? Esim. just äsken renkaantäyttöpisteellä savun hajusta päätellen noin 900 000 ajettu nokivasara-V70 tyhjäkäynnillä koko renkaiden tarkistuksen ja nesteiden lisäyksen ajan, varmaan lähemmäs 10 minuuttia yhteensä. Eikö ne dieselit käynnisty enää ikinä jos ne sammuttaa? Vai onko se dieseli niin saatanan halpaa että tyhjäkäyttäminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin?

Käynnistäminen rasittaa aina moottoria, joten on ihan oikein suoda "vanhalle rouvalle" yksi startti vähemmän. Ite on ainaki niin laiska, ettei jaksa turhaan sammutella. Pakkasella ei missään nimessä mitään 2 min sammutuksia. Meneepähän vielä toiset 500 000 :)
 
Niin eikä muutenkaan kannata huvikseen sammutella. Ei tarvi jälkikäyttöäkään miettiä kun ei sammuta. Eipä tule tankatessakaan sammutettua. Tuossa oman kärryn ohjekirjasta suositukset jälkikäytölle:Driving Conditions Load Turbocharger Temperature Idle Time (in minutes)
Before Shut Down
Stop & Go Empty Cool Less than 1
Stop & Go Medium Warm 1
Highway Speeds Medium Warm 2
City Traffic Max. GCWR Warm 3
Highway Speeds Max. GCWR Warm 4
Uphill Grade Max. GCWR Hot 5
 
Mikä vittu siinä on että diesel-autoja ei voi ikinä sammuttaa? Esim. just äsken renkaantäyttöpisteellä savun hajusta päätellen noin 900 000 ajettu nokivasara-V70 tyhjäkäynnillä koko renkaiden tarkistuksen ja nesteiden lisäyksen ajan, varmaan lähemmäs 10 minuuttia yhteensä. Eikö ne dieselit käynnisty enää ikinä jos ne sammuttaa? Vai onko se dieseli niin saatanan halpaa että tyhjäkäyttäminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin?
Kyllä mullakin vanha bensakone tai no sanotaan että jokainen auto on saanut pikku paussien ajat olla käynnissä. En ala varsinkaan talvella sammutteleen muutaman min takia. Aika usein tankillakin auto käy.
 
Ite on ainaki niin laiska, ettei jaksa turhaan sammutella. Pakkasella ei missään nimessä mitään 2 min sammutuksia.
Eli vaihteen vaihtaminen vapaalle ja käsijarrun vetäminen on helpompaa kuin virta-avaimesta kääntäminen. Okei.

Ja kaikki puhuu tässä muutaman minuutin tyhjäkäynneistä kun mä puhuin kymmenen minuutin tyhjäkäynnistä. Onko lukeminen yhtä vaikeaa kuin auton sammuttaminen? En itsekään tosiaan muutaman minuutin takia sammuta varsinkaan jos itse olen autossa.

On tietty eri asia jos esim on -20 pakkasta, silloin voi olla välttämätöntä tyhjäkäyttää autoa pitkään ennen liikkeellelähtöä ja samaten jos pakkasella tai sateella joutuu odottelemaan autossa. Mutta nyt tänään esim. oli +5 lämmintä ja kuski nousi kymmeneksi minuutiksi ulos autosta, mutta nokivasaraa ei voi silti sammuttaa.

Ja ongelma kertomassani esimerkkitapauksessa oli siis se että auto oli niin saatanan vanha savuttava paska että meinasi alkaa pää särkeä kun jouduin siinä lähellä olemaan. Olin itse asiassa kyseisen auton etupuolella mutta siltikin tuli savua siihen, mahtoiko sitten vuotaa jostakin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom