Jaa ei synny vaaratilanteita motarilla/nelikaistasilla teillä? Se on niin, että suomalaisille autoilijoille nämä 4 kaistaiset tiet ei vain sovi. 80% ajaa järkevästi ja loput 20% luulee olevansa kilparadalla, tai pujottelukisoissa. Elien tulin etelästä motaria Tampereelle ruuhka-aikaan, ajelin vasenta kaistaa muun liikenteen mukana ja hyvissä ajoin valkkasin paikan oikealle kaistalle kääntyäkseni Jyväskylän rampille. 500m ennen risteystä vasenta kaistaa tykittää joku Keijo tuulipuku lepattaen tojotallaan aikeissaan kääntyä myös Jyväskylän suuntaan. Tämä tilanne meni tietenkin kuin elokuvissa, Keijo pääsi haluamalleen rampille ja muut oikeaa kaistaa ajaneet olivat tyytyväisiä eivätkä joutuneet tekemään jäisellä tiellä lukkojarrutuksia. (Keijon takia ajonopeus putosi 90km/h -> 60km/h) Näiden Keijojen kannattaisi välillä katsoa peiliin, että onko siinä omassa ajotavassa jotain vikaa, kun kaikki muut autoilijat tulevat perävalot edellä vastaan ja tukkivat tien. Keijo ajaa vasenta kaistaa 150km/h, Jarmo ajaa oikeaa kaistaa 120km/h lähestyen rekkaa, vilkaisee pari kertaa peiliin ja toteaa että keijo takaa tulee Keijo 250m päästä, ehdin ohittamaan rekan. Keijo liimaantuu Jarmon puskuriin ja kiroaa Jarmoa kun tulee alitehoisella rellulla junnaamaan hänen kaistalleen. Kannattais näiden Keijojen käyttää välillä sitä pelisilmää, eikä vain ajatella omaa etuaan.
Toki itsekkin ajan usein vähän yli rajoitusten, mutta sen ymmärrän, että ruuhka-aikaan se on aivan turhaa muiden hengellä leikkimistä. Jos on tarve polkea sitä omaa autoa niin menkää tekemään se radalle ja ajakaa siellä vielä muutama kolari (kokemusta on). Rauhoittaa muuten kummasti tuota liikenen käyttäytymistä. Ajelen +50tkm vuodessa ja kolareilta on toistaiseksi vältytty, mutta eihän sitä koskaan tiedä koska kolahtaa, mutta sen tiedän, että kun kolahtaa niin tekee todella kipeää.