Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänään oli jännä reaktionopeuden testaus aamulla pyörätiellä, kun pimeellä, valaisemattomalla tiellä tuli yhtäkkiä alamäessä vastaan kokonainen puunrunko. Mut onneks ei nastoilla tuolla hiekkakasoissa oo vauhti muutenkaan hirveen korkea, niin kerkesin jarruttaa...

Eilen Tammiston vierailulla näky taas semmosia älypäitä liikenteessä. 10cm lumikerros jätetty auton katolle ja takaikkunan päälle.

Ei ne lumet katolla tai takalasissakaan näkyvyyttä estä. Itse puhdistan vain tuulilasin ja etusivuikkunat, jos joskus niissä nyt lunta yleensä on, kun Webasto hoitaa lämmityksen/sulatuksen. Joo ja valot on hyvä näkyä kans. Maalipintaan en koske lumiharjalla, se on pahin maalipinnan naarmuttaja. Esim. jos sulla on paskanen auto ja siihen päälle sataa lunta ja sit sä pyyhit kovilla harjaksilla sitä hiekkaa, lunta ja jäätä maalipintaan. Juu ei. Tehkööt ne niin, jotka ei välitä miltä auto näyttää.

Ei ne lumet katolla tai takalasissakaan näkyvyyttä estä. Itse puhdistan vain tuulilasin ja etusivuikkunat, jos joskus niissä nyt lunta yleensä on, kun Webasto hoitaa lämmityksen/sulatuksen. Joo ja valot on hyvä näkyä kans. Maalipintaan en koske lumiharjalla, se on pahin maalipinnan naarmuttaja. Esim. jos sulla on paskanen auto ja siihen päälle sataa lunta ja sit sä pyyhit kovilla harjaksilla sitä hiekkaa, lunta ja jäätä maalipintaan. Juu ei. Tehkööt ne niin, jotka ei välitä miltä auto näyttää.

No ei kai sun näkyvyyttä... Kai tajuat että ne lumet tulee takana tulevan päälle? Ei oo hirveesti maalaisjärkeä kyllä tässä käytetty. Kiva että maalipinta on tärkeämpi kuin muiden tielläolijoiden turvallisuus.

No ei ne lumet nyt prkl sieltä laattana lennä kenenkään päälle, nyt tuli päivän naurut :D
Pakkaslumia pöllyää pois pikkasen kerrallaan ja loskalumi on niin painavaa, että se valuu pois pinnoilta. Mikään lumi ei lennä metrien tai kymmenien metrien päähän. :D :D :D
Olen toiminut tällä reseptillä jo melkein 10v ajan eikä lumi tosiaankaan sieltä mihinkään lennä, yleensä ne tippuu jo ensi kilometreillä, JOS niitä nyt joskus on(katos + Webasto hoitaa).
Ihmisiä kehoitetaan poistamaan lumia autoista VAIN oman näkyvyyden vuoksi, koska näinhän se on. Kuitenkin kaiken tarvittavan näkee etu-ja etusivulaseista. Urheiluautoissa esimerkiksi takalasi on monesti vain muodon vuoksi, näkemisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Rekat sun muut aiheuttaa vaaratilanteita lumen ja jään osalta, sieltä se voikin jo lentää henkilöauton päälle. Ja sieltähän nyt lentää muutenkin nykyään kaikkea mitä ei pitäisi lentää. :(

Ootappa kevättä ku lumi ensin sulaa päivällä ja illalla pintalumi jäätyy ja vesipatja jää lumen ja pellin välliin. Kyllä varmaan muuten tippuu yhtenä levynä alas..

Mitäs rekkojen kyydistä muka nykyään lentää? :jahas:

No ei ne lumet nyt prkl sieltä laattana lennä kenenkään päälle, nyt tuli päivän naurut :D
Pakkaslumia pöllyää pois pikkasen kerrallaan ja loskalumi on niin painavaa, että se valuu pois pinnoilta. Mikään lumi ei lennä metrien tai kymmenien metrien päähän. :D :D :D
Olen toiminut tällä reseptillä jo melkein 10v ajan eikä lumi tosiaankaan sieltä mihinkään lennä, yleensä ne tippuu jo ensi kilometreillä, JOS niitä nyt joskus on(katos + Webasto hoitaa).
Ihmisiä kehoitetaan poistamaan lumia autoista VAIN oman näkyvyyden vuoksi, koska näinhän se on. Kuitenkin kaiken tarvittavan näkee etu-ja etusivulaseista. Urheiluautoissa esimerkiksi takalasi on monesti vain muodon vuoksi, näkemisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Rekat sun muut aiheuttaa vaaratilanteita lumen ja jään osalta, sieltä se voikin jo lentää henkilöauton päälle. Ja sieltähän nyt lentää muutenkin nykyään kaikkea mitä ei pitäisi lentää. :(

Oli rekka tai hlökaara, niin kotipihalta 40 kymppää körötellen ja kaasua painellen sitten motarille liittyessä, on se lumenpölläys semmonen että näkyvyys lähtee. Rekoilla enemmän ja hlöautoillakin tulee semmonen pilvi välillä, että vaaratilanteita näkyy.

Että terveiset Turun motarilta missä tätä talvisin näkee. Ja kyllä - niistä näyttää erikoiset tilanteetkin välillä saavan alkunsa, vaikka pölläytys tulisikin pienemmästä kulkupelistä. Itse en onneksi ole ikinä mitään kolareita nähnyt. Mutta läheltäpiti tilanteita kyllä. Viimeks toissapäivänä - kyseessä oli kylläkin rekka, näkyvyys lähti kymmenisen sekunnin ajaksi.

Kylläpä se lumi vain lentää toisten päälle. Pahimmillaan jääpalasina. Eikä siinä auta vaikka olisi 10v kuvitellut kaiken olevan ok.

Ja on sitä elämää muidenkin ikkunoiden takana. Tietty jos ne on aina ummessa, niin eipä sitä huomaa vasta kun osuu johonkin.

Se on satavarma ettei jää lennä auton päältä kauas ja lunta ei ikinä tule niin paljoa ajojen välillä, että se muodostaisi pilveä, vaikka pölähtäs kerralla ilmaan. Esim. mun auton katto korkeudella 130-140cm. Mä en tiedä, mitä muut autoillaan tekevät mutta mun auton päällä ei ole viimeseen pariin vuoteen ollu kerralla lunta yli 5cm ja sekin pakkaslunta eli pölähtää pois ensimmäisen kilometrin aikana eikä sillä matkalla mulla ainakaan tule ketään niin perseessä kiinni, että se ikinä ketään edes voisi haitata. Näin siis MINULLA. Jos jonkun henkilöauton katolta tuleva lumimäärä on jonkun mielestä vaarallista, miten helvetissä te koskaan uskallatte ajaa lumisateessa?! Naurattaa ihan jo tämä koko aihe, tuntuu niin naurettavalta. Kai mä nyt tiedän minkä verran autoni päällä on lunta tai jäätä ja näen mihin se tippuu. Kerran viikossa on pesukin, eli ei tuohon ikinä pääse edes mitään kertymäänkään kuten todella monilla autoilijoilla...ja vielä kerran, mulla on katos+Webasto = en tarvitsisi periaatteessa harjaa ollenkaan. Kerran olen tänä talvena käyttänyt...

Minä minä minä...mutta kun oli puhe kaikista autoista. Dorkster sanoi nähneensä auton, minkä päällä oli lumikasa. Siihen Man78 tulee naureskelemaan, että ei sitä lunta autojen katolla ole eikä sitä minnekään lennä. Mutta kun kaikki eivät ajele kenkälusikoilla, joita säilytetään katoksen alla, lämmitellään webastolla ja pestään joka viikko. Ja kyllä sitä lunta vaan lentää, kuten täälläkin on jo useampi kertonut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä minä minä...mutta kun oli puhe kaikista autoista. Dorkster sanoi nähneensä auton, minkä päällä oli lumikasa. Siihen Man78 tulee naureskelemaan, että ei sitä lunta autojen katolla ole eikä sitä minnekään lennä. Mutta kun kaikki eivät ajele kenkälusikoilla, joita säilytetään katoksen alla, lämmitellään webastolla ja pestään joka viikko. Ja kyllä sitä lunta vaan lentää, kuten täälläkin on jo useampi kertonut.

Henkkoht vituttaa toi oma auto jossa on kattopintaa noin 4x enemmän kuin man78 pirssissä ja se myös on helvetin paljon korkeammalla joten se putsaus on suoraan sanottuna perseestä. Ja kyllä kun auto ei ole tallissa niin siinä katolla on välillä 20cm lunta ja ei ole käynyt mielessäkään että lähden ajamaan tuonne liikenteeseen noin. Kiva ylläri pimeällä kun edellä menevän katolta lentää se eka kokkare ja väistät tätä vaistomaisesti.

Eikös tää nyt ole ihan klassinen tilanne kun on ostettu omaan tulotasoon liian kallis auto ja ollaan koko ajan paskahalvauksen partaalla että siihen voi tulla naarmu tai ihan mitä vaan. Tietysti tässä nyt muille aiheutuvan vitutuksen lisäksi vaarannetaan ihan muiden turvallisuuskin, mikä on uusi saavutus sarallaan tietysti.

:face: Voi vittu mitä porukkaa! :D On mulla kuulkaa ollu muitakin autoja ihan 1000€ kiposta tohon nykyiseen ja pidän AINA autoa hyvin. Kävelen mieluummin ku ajan jollain paskakuntoisella kipolla. Se ei liity tulotasoon mitenkään eli vaikka mulla ois miljoonatulot, autot ois aina priimakunnossa. Näin on ollut jo melkein siitä asti ku sain kortin(1996). Ja sit asiaan YLEISELLÄ tasolla.
Tiedän sen, että jokainen pitää autoaa eri tavalla ja luntakin tulee eri tavalla eri autoihin. Mutta harvassa ne on, missä sitä lunta on paljon=siitä edes voisi olla jotain "vaaraa". Ainakaan omista tai naapurien/tuttujen kärryistä ei ole lumia "lennellyt" ja voi niitä enimpiä ottaa pois maalipintaa naarmuttamatta. Tyyliin kevyesti.
Ja kuvan kulkine on TT RS plus. Kyllä tuonne ihan normaalikokoinen ihminen mahtuu, kaverikin(188/105kg) kehui ajo-asentoa. Penkit ehkä ahdistaa ensin, ku tuossa ns. kisapenkit. Ne ei kovin leveälle/isolle tyypille sovi. Ja pienet/kevyet autot hakkaa 10-0 isot/raskaat autot ajettavuudessa kuten mutkissa jne. Ei tollasia autoja osteta mihinkään päivittäiseen matka-ajoon pitkille matkoille.
Iik! Naarmuja!

Ja tällä taas ei ole mitään tekemistä lumiharjan tekemiin naarmuihin. Niitä tehdään tai ollaan tekemättä, ajossa kaikkiin seikkoihin ei voi itse vaikuttaa ja jotain jälkiä tulee väkisin. Ja kyllä TT menee talvisin sladissa melkein aina kun siihen on tilaisuus. :D Jos siitä jotain jälkiä joskus tulee, niin sille ei voi mitään. ;)
Tässä vielä toisen auton tilanne. Pestään harvemmin ja on öitä ihan taivasalla. Paljon on näköjään lentäviä jäitä. :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Voi vittu mitä porukkaa! :D :D :D On mulla kuulkaa ollu muitakin autoja ihan 1000€ kiposta tohon nykyiseen ja pidän AINA autoa hyvin. Kävelen mieluummin ku ajan jollain paskakuntoisella kipolla. Se ei liity tulotasoon mitenkään, vaikka mulla ois miljoonatulot, autot ois aina priimakunnossa. Näin on ollut jo melkein siitä asti ku sain kortin(1996). Ja sit asiaan YLEISELLÄ tasolla.
Tiedän sen, että jokainen pitää autoaa eri tavalla ja luntakin tulee eri tavalla eri autoihin. Mutta harvassa ne on, missä sitä lunta on paljon=siitä edes voisi olla jotain "vaaraa". Ainakaan omista tai naapurien/tuttujen kärryistä ei ole lumia "lennellyt" ja voi niitä enimpiä ottaa pois maalipintaa naarmuttamatta. Tyyliin kevyesti.
Ja kuvan kulkine on TT RS plus. Kyllä tuonne ihan normaalikokoinen ihminen mahtuu, kaverikin(188/105kg) kehui ajo-asentoa. Penkit ehkä ahdistaa ensin, ku tuossa ns. kisapenkit. Ne ei kovin leveälle/isolle tyypille sovi. Ja pienet/kevyet autot hakkaa 10-0 isot/raskaat autot ajettavuudessa kuten mutkissa jne. Ei tollasia autoja osteta mihinkään päivittäiseen matka-ajoon pitkille matkoille.

Tälläiselle 203cm, 115kg jampalle hyvät sporttipenkit ovat kyllä löytyneet rs6:sta. Toki mihin mahtuu ja on hyviä leveälle selälle ovat myös M5:sen penkit. Porsche 911 (966) menin heittämällä. Siinä olisi unelma nelikko turbona. Hieman meni offtopikicsi.

Asiaaan tämä lumen tulo ja lämpötilojen vaihtelu saa 95% ajamaan paskat housussa hirveätä alinopeutta. Vituttaa etenkin jos on paljon liikennevaloja. Ei uskalleta ajaa ja jäädään sutimaan jollain vessoilla eteen. Ohi ei vain pääse.

Tälläiselle 203cm, 115kg jampalle hyvät sporttipenkit ovat kyllä löytyneet rs6:sta. Toki mihin mahtuu ja on hyviä leveälle selälle ovat myös M5:sen penkit. Porsche 911 (966) menin heittämällä. Siinä olisi unelma nelikko turbona. Hieman meni offtopikicsi.

Varmasti, niihin menee jo isompikin ukko. Kyllä TT:ssäkin tilaa on niillä normisporttipenkeillä(vastaavat ku Porschessa) mutta nuo mun lisävarustepenkit on suht kapeat.
Siis tälläset
2013-Audi-TT-RS-Plus-front-seats_81.jpg

Asiaaan tämä lumen tulo ja lämpötilojen vaihtelu saa 95% ajamaan paskat housussa hirveätä alinopeutta. Vituttaa etenkin jos on paljon liikennevaloja. Ei uskalleta ajaa ja jäädään sutimaan jollain vessoilla eteen. Ohi ei vain pääse.

Täällä vähän sama, alinopeutta köröttelevät nostaa verenpainetta.

Joo, eihän ne lumet sieltä katolta mihinkään lennä. Eikä ne lennä olosuhteista ja lumen laadusta riippuen äkkijarrutuksessa esimerkiksi tuulilasille. Eikä konepellillä oleva lumi ollenkaan pöllyä tuulilasille ajaessa, ikinä.
Mitä sä puhuitkaan siitä omasta näkyvyydestä? Ja ennen kuin vastaat, niin mua ei kiinnosta se että sulla on urheiluauto jota hoonaat aivan tuskassa. Nyt ei puhuta sun autosta, vaan lumien siivoamisen tarpeellisuudesta.

Jauhat nyt kokoajan samaa...vielä kerran: Katolta tai konepelliltä lumi joko häviää "sumuna"(pakkaslumi) tai tippuu ensimmäisen kilometrin aikana maahan(painava/märkä lumi) ja lumia voi puhdistaa enimpiä ilman maalipinnan naarmuttamista. Eli rautalangasta, jos on lunta 10cm vedetään harjalla kevyesti pois 8-9cm. Lämmittimet auttaa siinä, ettei lunta/jäätä kerry autoihin samalla tavalla. Kuin myös hyvä vaha/pinnoite(tekee maalipinnan liukkaaksi), minkä puolesta mulla ainakin homma helpottuu älyttömästi. Meidän toisessa autossa on erittäin tasainen ja suht iso katto eikä siihenkään juuri mitään kerry, vaikka onkin öitä taivasalla. Enimpiä vähän pois ja menoks. Ei haittaa ketään ja itse näen kaiken tarvittavan etusivulaseista, peileistä ja tietenkin tuulilasista. Ei ole sattunut koskaan sen takia mitään kolareita tai kolhuja tai mitään...eikä edes vaaratilanteita.

Ootappa kevättä ku lumi ensin sulaa päivällä ja illalla pintalumi jäätyy ja vesipatja jää lumen ja pellin välliin. Kyllä varmaan muuten tippuu yhtenä levynä alas..

No jos jää sulaa maalipinnalta mun kokemusten mukaan, se myös tippuu jo silloin pois(katso ylempänä kirjoitin vahasta/pinnoitteesta). Ei se siinä ennätä enää uudestaan jäätymään. Tietenkin tilanne toinen ihmisillä, jotka pesee kerran vuodessa autonsa. Mutta sellainen voi jo sitten vähän käyttääkin sitä harjaa, ei varmaan paljo paina...

Mitäs rekkojen kyydistä muka nykyään lentää? :jahas:

Lisääntynyt ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ihan älyttömästi tuo, että ajellaan hiekkakuormaa ilman peitteitä tai ylilastissa. Lentää takana ajavien autoihin. Se hiekka nimittäin toimii siinä tilanteessa kuin hiekkapuhallusvehkeet. Hajottaa maalipintaa, valoja ja lasiakin. Ja ei näytä kaikki sitäkään tajuavan, vaikka ropinan kuulee jo kaukaa kun lähestyy tälläistä rekkaa.

Oli ihan uus auto tämä Audi TT niin piti googlettaa, tuollaista löytyi ensiksi:

Urban Dictionary: hairdressers car
Tuolla näyttäis kohtalaisen rivakasti pääsevän siihen vuokratuolin päätyyn kampaamaan :)

Tällä kertaa ei ärsytä juuri mikään asia liikenteessä itsessään, mutta tuo kyllä ottaa hieman päähän kun kaikki kaksikaistaiset taajama-alueen kadut on muuttunu yksikaistaisiksi lumentulon myötä. Eikä sitä edes paljon ole tullut, mutta ressukat eivät ole tottuneet tähänkäänn vähään. Yksi kaista on pysynyt ajamalla auki ja se menee nyt keskiviivan päällä. Loppuja yritetään suolata pois.

Uusi auto TT??? Et taida olla kyllä automiehiä :D ku tullut jo markkinoille -99. Ja just se vanha koppanen TT oli joidenkin mielestä "hair dresser" car, eli ne on -99 - 2005 vuosimalleja, HIVENEN halvempia ku uudemmat ja varsinkin tehomallit. Muutenkin joku TT on aika eri auto ku TT RS. Sama ku vertais vitossarjan bemaria M5:seen jne...
Ja ei kait homppelit mitään tehokkaita autoja osta. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom