Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa liikenneopettajan käydä 2000-luvun kertauskurssi jos ei ole sulkuviivasta kuullut! :D Tai jos asuinpaikka on maaseudulla, tuskin siellä niitä on.

Ja katso toi mun editti!

Jess, toi edit kuva oli hyvä. :) Tosiaan ehkä se sulkuviiva on tuttu meille kaikille. ;) Mutta joo, tosiaan niinkun tuostakin tekstistä käy ilmi niin missään ei sanota että minkä pituinen sulkuviiva sen kolmion vaikutuksen "poistaa" ja mikä ei. Eli nämä on tosiaan niitä juttuja että jos kolahtaa niin poliisisetä tutkii ja hutkii. Toisinaan sitten korkeinoikein linjaa päätöksissään että mikä esim on riittävän pitkä sulkuviiva ja mikä ei. Toiset liikennesäännöt on päivänselviä, jotkut vaativat tulkintaa tai oikeuden päätöksiä että niihin saadaan selkoa. Mutta jos mietit vielä sun ensimmäistä kirjoitusta, tuota linkittämääsi tekstiä ja luet tarkasti TLL 21§ niin ei sitä kaistaa ihan miten vaan saa vaihtaa vaikka kolmio olisikin...
 
No siis helpointahan tuo tilanne on mieltää risteykseksi, jos sulkuviiva puuttuu! Eli tiet ovatkin X eikä = ,ajaisitko edelleen kolmion takaa missään tilanteessa eteen? Silloinhan auto ei liiku sivusuunnassa! Ja edelleen, mitä arvelet, kuinka monella autoilijalla on hajuakaan näistä säännöistä?
 
Kuinka pitkälle tämä kolmion rajoittama "risteys" jatkuu? Tollainen pätkä voi olla monta kilometriä pitkä.

Kun kukaan ei tota risteykseksi miellä niin pelti rytisee usein jos lähtee oikeuksiaan vaatimaan.
 
No siis helpointahan tuo tilanne on mieltää risteykseksi, jos sulkuviiva puuttuu! Eli tiet ovatkin X eikä = ,ajaisitko edelleen kolmion takaa missään tilanteessa eteen? Silloinhan auto ei liiku sivusuunnassa! Ja edelleen, mitä arvelet, kuinka monella autoilijalla on hajuakaan näistä säännöistä?

Auto liikkuu sivusuunnassa silloin kun sä sitä liikutat niin. :) Ja et sä voi mieltää sitä kuitenkaan ihan normaaliksi risteykseksi, eikä sitä myöskään tee oikeus jos onnettomuus tapahtuu. Eli kyllä siinä on juuri kyseessä se aikaisemmin jo TLL 21§ mainittu tapaus "siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa". Mutta juu, aina on hyvä kun asioista herää keskustelua ja ajatuksia. Ja hyviä pointteja ollut tekstissäsi ja varmasti jollain syttynyt lamppu tämänkin asian huomioimiseksi liikenteessä.
 
No siis helpointahan tuo tilanne on mieltää risteykseksi, jos sulkuviiva puuttuu! Eli tiet ovatkin X eikä = ,ajaisitko edelleen kolmion takaa missään tilanteessa eteen? Silloinhan auto ei liiku sivusuunnassa! Ja edelleen, mitä arvelet, kuinka monella autoilijalla on hajuakaan näistä säännöistä?

Moni moottoritiehän alkaa juuri noin, että liityntäkaista jatkuu oikeana kaistana eikä missään vaiheessa ole mitään sulkiviivoja. Mielestäsi siis tällöin koko moottoritien pituudella (esim 100km) ohituskaistalta saa tulla oikeaa kaistaa ajavaa suoraan kylkeen mikäli tämä on tullut sieltä kolmion takaa?
 
Moni moottoritiehän alkaa juuri noin, että liityntäkaista jatkuu oikeana kaistana eikä missään vaiheessa ole mitään sulkiviivoja. Mielestäsi siis tällöin koko moottoritien pituudella (esim 100km) ohituskaistalta saa tulla oikeaa kaistaa ajavaa suoraan kylkeen mikäli tämä on tullut sieltä kolmion takaa?

Lue nyt huolella tuo juttu, niin ymmärrät mistä kyse! Tekniikan Maailma

Ei tuo kärkikolmion vaikutusalue ole kuin kymmeniä, satoja metrejä risteysalueella (joku voisi kaivaa tarkan luvun), ei mitään 100km.
 
Lue nyt huolella tuo juttu, niin ymmärrät mistä kyse! Tekniikan Maailma

Ei tuo kärkikolmion vaikutusalue ole kuin kymmeniä, satoja metrejä risteysalueella (joku voisi kaivaa tarkan luvun), ei mitään 100km.

Lue tarkemmin aiempi viestini. Linkkaamassasi artikkelissa ei puhuta mitään mainitsemastani asiasta. Sen sijaan olet itse todennut aiemmin seuraavaa

"Eli jos tuossa risteyksessä on VALKOINEN SULKUVIIVA (about 15m) noiden kaistojen välillä, kolmion vaikutus kumoutuu! Tätä käytetään risteyksessä, jossa kaistat jatkuvat pitkän matkaa, eli kiirettä kaistan vaihdolle ei ole."

Kantasi mukaan siis tällä hetkellä:

- "tietyn pituinen" sulkuviiva mitätöi väistämisvelvollisuuden
- Kymmenien, satojen metrien ajo kiihdytyskaistalla mitätöi väistämisvelvollisuuden

Hyvät ja tarkat perusteet on kyllä asialle. Siellä kiihdytyskaistallakin on todella kätevää ensin käydä mittaamassa sulkuviivan pituus ja sen jälkeen arpoa onko sulkuviivan pituus + ajettu matka (10-900m) -kombinaatio riittävä väistämisvelvollisuuden mitätöitymiselle. Kaiva vaikka finlexistä faktat asiaan, kun tällä hetkellä keskustelu on aivan naurettavalla tasolla.

Lisättäköön, että nämä random toimittajien kirjoittelemat artikkelit eivät kiinnosta paskan vertaa, kun niiden uskottavuus on "esson baarin" luokkaa. Nuo Iltalehden "eskon" vastauksetkin ovat usein täysin ympäripyöreitä, virheellisiä, tai tahallisesti väärinymmärrystä aiheuttavia. (Esimerkkinä kun kysyjä kysyi saako stop-merkistä ajaa läpi mikäli on jo pysähtynyt edellä pysähtyneen kanssa yhtäaikaa, niin tässä tapauksessa muistaakseni joko väitettiin tai annettiin ymmärtää että pitää, vaikka todellisuudessa uudelleen ei välttämättä tarvitse pysähtyä.)
 
Random toimittajien juttu oli referoitu liiikenne- ja viestintäministeriön vastauksesta, mikä olisi mielestäsi riittävä taho vahvistamaan asian? Tämä oli tekniikan maailman, ei iltalehtieskon.

Kerron mielelläni täällä sitten käräjäoikeuden päätöksestä, kun jonkun autoilijan kylkeen vedän tuossa kehä III ja tampereen moottoritien risteyksessä!
 
Tänään oli toimintaa liikenteessä. Aamulla yksi ajeli ilman takavaloja säkkipimeällä tiellä. Turvallista hommaa. Ja kun tulin töistä niin vastaan tuli niin ikään pimeällä auto missä ei palanut edessä kuin toisen puolen parkki. Vielä turvallisempaa hommaa. Ja näin kaksi poliisin pysäyttämää autoa. Toivottavasti ylinopeuden takia. En tiedä miksi, mutta mua on alkanut ärsyttään porukka joka ajelee motarilla kesät talvet sataakolmeakymppiä ja saan suurta nautintoa jos edes kuvittelen, että tuossa on yksi poliisin pysäyttämänä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bensa-asemalla automaattimittarilta edellinen asiakas häipyi sisään ostamaan take away -kahvia, joten muut joutuivat jonottamaan tyhjän panttina. Kortti pois!
 
Ensimmäiset liukkaat kelit ja ihmisten ajotaidot.. 3 kertaa viikon sisään ollut semi läheltä piti tilanteita ihmisien kanssa jotka pysäyttävät autonsa ennen kun voi kääntyä tai ajaa liikenneympyrään, pahin sattui 100km/h rajoituksella n 200m turvavälistä huolimatta, kaveri päätti pysähtyä n10sek keskelle kaistaa.
 
Ei varsinaisesti liikenteessä mutta aamulla koiraa kusettaessa kävin kurkkaamassa autoa. Lohko oli aamulla sulattanut yöllä sataneet lumet ja auto muistutti jääkalikkaa.
 
Hillittömiä lohkolämmittimiä jos lumi sulaa ja ikkunat on kirkkaina aamulla, normisti taitaa olla joku 550 W henkilöautoissa. Onhan niitä tietenkin tehokkaampiakin versioita.
 
En kyllä näe että kukaan olisi puhunut lohkolämmittimestä missään vaiheessa? Ilmeisesti auto ollut yön käynnissä jolloin moottorin lohkossa(kin) kiertävä jäähdytysneste on lämmittänyt sisätiloihin puhallettavaa ilmaa ja auto on pysynyt sulana. "Lohko oli aamulla sulattanut yöllä sataneet lumet"
 
En kyllä näe että kukaan olisi puhunut lohkolämmittimestä missään vaiheessa? Ilmeisesti auto ollut yön käynnissä jolloin moottorin lohkossa(kin) kiertävä jäähdytysneste on lämmittänyt sisätiloihin puhallettavaa ilmaa ja auto on pysynyt sulana. "Lohko oli aamulla sulattanut yöllä sataneet lumet"

Toi kyllä selittäis, miks auto on ollu lämmin ja pysyny sulana. Mulla oli 2000 W sisätilalämppäri ja 750 W letkulämmintin pumpulla autossa, niin aika kova saa olla pakkanen jos se on kylmä :) Tosin hirveen moneen tolppaan sitä ei viittiny yrittää, 16 A sulake piti olla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom