Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sä olet vissiin kanssa niitä, jotka pelkää että penkit menee pilalle, jos sateesta tulee hieman märän takin kanssa autoon :D
Aina kun näkee lokin lentävän auton yli, pitää käydä katsomassa, että se ei paskonut maalipintaa pilalle, jne. :D
Ei tässä nyt ole kateudesta kyse vaan siitä, että jostain naarmuista vouhkaaminen tarkoittaa sitä, että pitäisi olla halvempi auto alla.
Niin kauan, kun et asu samassa taloudessa, niin suuta supummalle;)

Asiallinen palaute. :D Molempienhan siinä pitää olla hereillä, bussikuskin ja bussia ohittavan henkilöautokuskin. Ja pääsääntöisestihän nämä menee sen henkilöauton piikkiin, ei kuitenkaan aina. On siinä bussikuskillakin velvollisuuksia.
Ei saisi mennä henkilöautokuskin piikkiin. Mullekin on muutaman kerran käynyt niin, että juuri kun olen bussin kohdalla niin bussi lyö vilkun päälle ja samalla sekunnilla lähtee veivaan tielle. Se on aika tekemätön paikka antaa bussille etuajo-oikeus kun siihen ei anneta mahdollisuutta. Erään kerran oli pakko väistää vastaantulijan kaistalle tai olisin ollut bussin kyljessä. Onneksi ei tullut ketään vastaan. Sitä sanottiin autokoulussakin, että etuajo-oikeus ei ole sama kuin eteenajo-oikeus. Ja sitä noi jotkut bussiluskit on tehneet. Ajaneet aivan vitun törkeästi eteen.

Joo siellä olis varmaan samanlainen vouhkaaminen sohvalla istumisesta, ettei vaan mee pilalle ennen ku kulutusluotto on edes maksettu :D
Anopilla oli tapana pitää sohvat peitettynä etteivät mene pilalle. Kysyin siltä, että mitä se tekee hienoilla sohvilla jos niitä ei voi pitää esillä ja ketä varten se niitä säästää. Ei osannut vastata.

Ei saisi mennä henkilöautokuskin piikkiin. Mullekin on muutaman kerran käynyt niin, että juuri kun olen bussin kohdalla niin bussi lyö vilkun päälle ja samalla sekunnilla lähtee veivaan tielle.

Vaan meikällepä on bussi tehnyt tuon kun olen rinnalla punaisissa valoissa ja paikallaan. Tajunnan räjäyttävä kokemus. Olet siinä jonossa, bussi oikealla puolella. Bussi vetääkin vilkun päälle ja lähtee kääntymään vasemmalle. Onneksi vastaantulevalla kaistalla ei ollut ketään, kun jouduin ajamaan sinne...

Taannoin yksi bussispedehän sai raippaa. Oli hermostunut johonkin henkilöautoon ja lähtenyt ajamaan perässä. Koittanut kiilailla ja pitänyt semmoista 5cm turvaväliä. Kävi huono mäihä, kun siviilipoliisiauto ajoi bussin takana koko ajan :D Kuskin ajot loppuivat sitten ihan wirallisesti. Oli siitä lehdessäkin ja näppärä googlettaja löytää sen.

Vaan meikällepä on bussi tehnyt tuon kun olen rinnalla punaisissa valoissa ja paikallaan. Tajunnan räjäyttävä kokemus. Olet siinä jonossa, bussi oikealla puolella. Bussi vetääkin vilkun päälle ja lähtee kääntymään vasemmalle. Onneksi vastaantulevalla kaistalla ei ollut ketään, kun jouduin ajamaan sinne...

Taannoin yksi bussispedehän sai raippaa. Oli hermostunut johonkin henkilöautoon ja lähtenyt ajamaan perässä. Koittanut kiilailla ja pitänyt semmoista 5cm turvaväliä. Kävi huono mäihä, kun siviilipoliisiauto ajoi bussin takana koko ajan :D Kuskin ajot loppuivat sitten ihan wirallisesti. Oli siitä lehdessäkin ja näppärä googlettaja löytää sen.

Bussikuskin ammatti on kuitenkin asiakaspalveluammatti myös liikenteen puolella mikä kyllä pistää vituttamaan vieläkin enemmän kuinka välinpitämätöntä porukkaa on kuljettajina. Itse en bussilla kulje ellei ole tosi tosi pakko ettei pääsee ees kispalla liikenteeseen. Itse en arvosta tätä ammattikuntaa sitten pätkän vertaa

Onko teidän taloudessa naapurin sohva??

Joo, munkin mielestä naapurin sohva on liikenteen ärsyttävin asia. Ilman vilkkua ja valoja paukuttelevat menemään...jatkuvana tientukkeena löllöttelevät alinopeuksilla...houkuttelevat pieniä lapsia mukaansa...Miksi poliisi ei tee mitään!

:D
Hyvin karkailee jutut aiheesta. Se on totta, että osa käyttää/pitää autoja, sohvia ja ties mitä paremmin ja huolellisemmin ku toiset, kukin tavallaan eikä sillä ole mitään tekemistä tulojen kanssa. Ei mullakaan ole 10 vuoteen ollu tiukkaa rahojen kanssa ja varon silti naarmuttamasta autoni maalipintaa ja kyllä mä kämpälläkin varon kolhimasta paikkoja(kuka täysjärkinen ei). Ja tarkka olen ollut kuulema ihan lapsesta asti, se on luonteenpiirre ja osittain opittu tapa ei mikään tulojen mittari.
Vitutti tänään liikenteessä vasemman kaistan tukkijat. Ajetaan vierekkäin samaa nopeutta ku oikealla kaistalla. :face:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:D
Hyvin karkailee jutut aiheesta. Se on totta, että osa käyttää/pitää autoja, sohvia ja ties mitä paremmin ja huolellisemmin ku toiset, kukin tavallaan eikä sillä ole mitään tekemistä tulojen kanssa. Ei mullakaan ole 10 vuoteen ollu tiukkaa rahojen kanssa ja varon silti naarmuttamasta autoni maalipintaa ja kyllä mä kämpälläkin varon kolhimasta paikkoja(kuka täysjärkinen ei). Ja tarkka olen ollut kuulema ihan lapsesta asti, se on luonteenpiirre ja osittain opittu tapa ei mikään tulojen mittari.
Vitutti tänään liikenteessä vasemman kaistan tukkijat. Ajetaan vierekkäin samaa nopeutta ku oikealla kaistalla. :face:

Missäpäin asustelet jos vasemmalla kaistalla on eri nopeusrajoitus kuin oikeanpuoleisella? Luulin et asut suomessa?

Mun perässä roikkui kerran rekan nuppi kaupunkiliikenteessä tuohon tyyliin. Kun se kääntyi, katsoin firman nimen ja kerroin sitten puhelimitse esimiehelle mitä mieltä olin tuosta toiminnasta, huutaen siihen malliin että epäilen että palautetta meni eteenpäin myös itse kuskille. Oli muistaakseni palaamassa juuri ajosta lähellä firman katuosoitetta joten kuskista ei ollut siellä epäselvyyttä.

Missäpäin asustelet jos vasemmalla kaistalla on eri nopeusrajoitus kuin oikeanpuoleisella? Luulin et asut suomessa?

Vittu alinopeutta! Ja tästä olen jutellut poliisien kanssa muutamaan otteeseen ja hekin ovat sen myöntäneet, että vasemman kaistan turhaa käyttöä pitää välttää. Nykyään monet ajelee huvikseen vasenta kaistaa. :face:

Puhuttiinko nopeusrajoituksista jossain?
Tuskin se nyt suotavaa tuolla ohituskaistalla koko aikaa on ajella tientukkona, jos lisänä molemmat ajelee alle nopeusrajoitusten motarilla vierekkäin;)

Tänään tuli liikenteessä vastaan joku laiska lumenpuhdistaja. Katto täynnä lunta pysäytti auton punaisiin valoihin ja lumet jatkoi matkaa tuulilasille. Siinä se huuli pyöreänä arpoi mitä tehdä kun tuulilasipyyhkijät oli joko jäätyneet lasiin kiinni tai eivät vaan jaksaneet nousta lumimassan alta. Jännä paikka varmaan kun tosiaan lunta sitten oli melkein tuulilasin yläreunaan asti ja paikka sellainen, että siinä ei kovin turvallista ole nousta ulos autosta.

Ja vaikka ajaisikin sitä suurinta sallittua nopeutta, niin lain mukaan tulee käyttää oikeanpuoleisinta vapaana olevaa kaistaa. Eli jos siinä oikealla kaistalla ajelee yksi auto niin et sä voi mennä siihen sen viereen ajamaan samaa nopeutta vasemmalla kaistalla, vaan sun pitää mennä sen eteen/taakse oikealle kaistalle, ja jättää vasen kaista vapaaksi.

Ei pitäisi tämänkään asian olla kovin vaikea ymmärtää, mutta tuolla kun moottoritiellä ajelee niin ilmeisen monelle se on.

Edit: ja siis tietenkin tämä nyt koskettaa moottoriteitä. Taajamassa eri kaistat ovat eri suuntiin kääntyvien ryhmittymistä varten, ja siellä nyt nopeudet ovat muutenkin niin matalat ettei merkittäviä nopeuseroja juurikaan synny.

vasemman kaistan turhaa käyttöä pitää välttää. Nykyään monet ajelee huvikseen vasenta kaistaa. :face:
Näin yhden hupaisan Volvokuskin yksi päivä. Se ajeli moottoritiellä tavallaan päinvastoin kuin muut. Koko ajan vasenta kaistaa ja jos joku nopeampi tuli takaa, se vaihtoi oikealle ja taas heti takaisin vasemmalle kun tilaa tuli .

Puskurissa roikkujat. En ymmärrä, mikä siinä turvavälin pitämisessä on niin vaikeaa.
Sen kun tietäisi. Huvikseni laskin etäisyyttä takana tulevaan kun muistaakseni tiistaina ajelin kymppitietä. Joku roikkui melkein puskurissa kiinni ja tie oli vielä liukas. Katsoin siis kiintopiisteen aurausmerkistä, otin aikaa siitä kun mun auto ohitti merkin siihen kun takana tuleva ohitti sen ja laskin nopeuden perusteella etäisyyden. Vaihteli 20-30 metrin välillä. Musta se on aika vähän. Noin sekunti ajassa mitattuna.

Ei saisi mennä henkilöautokuskin piikkiin. Mullekin on muutaman kerran käynyt niin, että juuri kun olen bussin kohdalla niin bussi lyö vilkun päälle ja samalla sekunnilla lähtee veivaan tielle. Se on aika tekemätön paikka antaa bussille etuajo-oikeus kun siihen ei anneta mahdollisuutta. Erään kerran oli pakko väistää vastaantulijan kaistalle tai olisin ollut bussin kyljessä. Onneksi ei tullut ketään vastaan. Sitä sanottiin autokoulussakin, että etuajo-oikeus ei ole sama kuin eteenajo-oikeus. Ja sitä noi jotkut bussiluskit on tehneet. Ajaneet aivan vitun törkeästi eteen.

Tottahan tuo on että toiset bussikuskit kääntyy todella törkeästi eteen, ja väärinhän se on tietenkin. Ainakin jossain vaiheessa kuskeille annettiin ohjeeksi että vilkun pitäisi välähtää vähintään kolme kertaa ennenkun lähdetään liikkeelle.

Täytyy kuitenkin myöntää että aikaisemmin kun bussia ajelin työkseni muutaman vuoden niin sain toisinaan hyvän mielen kun jollain 60 alueella ei vaan millään tullut tilaa vaikka miten odotteli vilkku päällä niin sitten sopivassa kohtaa reippaasti vaan kääntö siihen tielle ja kiihdyttelemään kohti 60 nopeutta. Ei nimittäin mene jakeluun ihmisillä se että sille bussille olisi syytä antaa sitä tilaa isommallakin tiellä jos nopeusrajoitus on 60 km/h.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom