Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse asiassa se liikenen ylipäätään sujuisi reippaammin jos ihmiset ajattelisivat edes sekunnin jotenkin muuten kuin itsekkäästi. Joka ikinen päivä näkee tilanteita joissa jotkut liikenteen vip-korttilaiset tunkevat kapeaan pullonkaulaan metriä ennen kaistan loppumista koska toisella kaistalla jono on jo kauempana. Okei, ehkä tällaiset idiootit itse voittavat juuri sillä kertaa pari minuuttia, mutta kaikki ns. hyvän tavan mukaan ajavat häviävät. Jos jonnekin on jonoa, sinne on jonoa. Kuinka vaikeaa se onkaan tajuta? Mainittakoon esimerkkinä Helsingistä vaikka Itäväylän jatke Junatielle ja siitä Teollisuuskadulle. Vasemmalle kaistalle survotaan Kalasataman metroaseman kohdalla, ei siellä missä jono alkaa. Ääliöt.
Toinen verenpaineita nostattava alue Itäväylällä on itäänpäin tultaessa Kehä1:sen liittymä Itiksessä. Sielläkin kullit vetää härskisti jonon ohi, jatkaen niin pitkään Itäväylää kun pystyy ja sitten risteysalueella kiilataan valoissa eteen. Sama kusipäisyys jatkuu siitä sitten luontevasti "Prismanvaloissa", jossa dösäkaistaa hyväksikäyttäen pääsee nätisti jonon ohi oikealta.
 
Toinen verenpaineita nostattava alue Itäväylällä on itäänpäin tultaessa Kehä1:sen liittymä Itiksessä. Sielläkin kullit vetää härskisti jonon ohi, jatkaen niin pitkään Itäväylää kun pystyy ja sitten risteysalueella kiilataan valoissa eteen. Sama kusipäisyys jatkuu siitä sitten luontevasti "Prismanvaloissa", jossa dösäkaistaa hyväksikäyttäen pääsee nätisti jonon ohi oikealta.

Vieläkö siellä se eniten sikailevien rekkarin teksti on näillä kusipäillä itä-etelänaapurikansan? Vai viekö jo voiton "vuosaaren bimmerikuskit"?
 
Etelään viittaa. Kyllä noi ruskettuneemmatkin aiheuttaa välistä sydämentykytyksiä. Tänään oli uutisissa, että Jakiksessa oli joku reipas Viron rekkareilla varustetulla autolla ajellu seitinohuissa pöhinöissä. Oli puhaltanu yli 2,5 promillea.
 
pari päivää sitten ajelin ihan rauhassa 90km/h rekan perässä satkun alueella, ei ollut kiire mihinkään niin turhaan sitä lähteä ohittelemaan. Taakse ilmestyi joku uudempi perhe-Corolla, jolla olikin kauhea hätä. Muutaman kilometrin se jaksoi perseessä kytätä ja lähti ohittamaan juuri ennen risteysaluetta, jossa rajoitus vaihtuu 80. Kauheella kiireellä veti molemmista ohi ja äkkiä takaisin omalle kaistalle rekan eteen, juuri sopivasti ennen peltipoliisia. Corollakuski kyllä polkaisi jarrua, mutta toivon, että kamera räpsähti. Vituttaa tuollainen turhanpäiväinen ohittelu.
 
pari päivää sitten ajelin ihan rauhassa 90km/h rekan perässä satkun alueella, ei ollut kiire mihinkään niin turhaan sitä lähteä ohittelemaan. Taakse ilmestyi joku uudempi perhe-Corolla, jolla olikin kauhea hätä. Muutaman kilometrin se jaksoi perseessä kytätä ja lähti ohittamaan juuri ennen risteysaluetta, jossa rajoitus vaihtuu 80. Kauheella kiireellä veti molemmista ohi ja äkkiä takaisin omalle kaistalle rekan eteen, juuri sopivasti ennen peltipoliisia. Corollakuski kyllä polkaisi jarrua, mutta toivon, että kamera räpsähti. Vituttaa tuollainen turhanpäiväinen ohittelu.

Nuo kameratolpat luulisi hillitsevän tuota vitun typerää ohittelua. On tosi hanurista ajaa ensimmäistä kertaa jotain sellaista tietä (varsinkin pimeällä) missä on paljon kameratolppia, jos ei ole navigaattoria mukana mikä niistä varoittaa. Itse jätän ainakin suosiolla ohittelematta (ellei nyt joku mene reilusti alinopeutta), tosin eipä tule kyllä tehtyä pahemmin turhia ohituksia muutenkaan.
 
^no itse ajoin aikaa sitten erään kuupan perässä, joka 100km/h alueella ajoi 80km/h. Korollalla totta kai. No ei siitä päässyt ohi, kun autoa tulee koko ajan vastaan. Sitten tuli viimein hiljainen hetki, kun rajoitus muuttui 80km/h ja kuuppa himmasi huimaavan vauhtinsa vajaaseen seitsemään kymppiin. Polkaisin ohi ja saatana kameratolppa tuli tietenkin vastaan. Ehdin vähän jarruttaa, mutta reippaat 90km/h oli vielä mittarissa. Kuvanhan se otti. Kyllä oli kuuppa varmaan mielissään, kun kaahari sai taas opetuksen. Vaan eipä tullut koskaan lappua kotiin. Varmaan katsoivat poliisit kuvasta, että pakkohan miehen oli ohittaa kun sen verran vajakin näköinen karvalakkimies oli toisessa autossa.
 
Kummasti tuntuu ihmisiä ärsyttävän, kun ajaa peräkärry perässä vähän reippaammin. Satasen alueella kun lähtee ohittamaan, lähtee ohitettava kiihdyttämään kun olen rinnalla. Kyllä, tiedän etten saisi ajaa yli kahdeksaa kymppiä, mutta mitä se on sinulta pois jos ja kun ajan kuitenkin?
 
pari päivää sitten ajelin ihan rauhassa 90km/h rekan perässä satkun alueella, ei ollut kiire mihinkään niin turhaan sitä lähteä ohittelemaan. Taakse ilmestyi joku uudempi perhe-Corolla, jolla olikin kauhea hätä. Muutaman kilometrin se jaksoi perseessä kytätä ja lähti ohittamaan juuri ennen risteysaluetta, jossa rajoitus vaihtuu 80. Kauheella kiireellä veti molemmista ohi ja äkkiä takaisin omalle kaistalle rekan eteen, juuri sopivasti ennen peltipoliisia. Corollakuski kyllä polkaisi jarrua, mutta toivon, että kamera räpsähti. Vituttaa tuollainen turhanpäiväinen ohittelu.

Kai sä ajoit niin kun yleensä eli lähes Rekan perseessä kiinni? Sullakun ei ollut kiirekkään?,. SIllain että takana tuleva joutuu väkisin ohittamaan sekä rekan että sut samalla ohituksella.
 
Joo voi sun saatana tota että rekan perseessä ilman kiirettä. Viilonloppuna joku uudehko maasturimersu leveän kuljetuksen perseessä niin ettei väliin mahdu. Meitä meni 6 autoa siitä ohi ja tämä mersukuski jäi sinne sunnuntaiajelulle perään. Pitäis edes turvavälin että muut pääsee kulkemaan...
 
Kai sä ajoit niin kun yleensä eli lähes Rekan perseessä kiinni? Sullakun ei ollut kiirekkään?,. SIllain että takana tuleva joutuu väkisin ohittamaan sekä rekan että sut samalla ohituksella.

Ihan reilusti oli turvaväliä, aikasin aamulla kun ajaa niin pidän reilummin väliä koska reaktioaika on hieman väsyneenä pidempi. :)

Tänään tuli muuten törmättyä tuohon rekan peräpään haisteluun. Ei siinäkään paljon järkeä ole.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä sanoisin että eniten sikaillaan ihan vaan kotimaisten kilpien alla. Useimmiten ne sikailijat on keski-ikäisiä miehiä, helvetin tärkeitä ihmisiä omasta mielestään. Eniten kohellusta ja yllättäviä tilanteita taasen aiheuttavat naiskuljettajat jotka pitävät nenää kiinni tuulilasissa, sekä tietenkin nämä hieman paremmin ruskettuneet henkilöt jotka eivät vaan yksinkertaisesti osaa ajaa.

Tuo keski-ikäisten miesten ajo on kyllä totta. Toisaalta mikäs minä sanomaan, kun tavote olla ite se "kusipää isossa mersussa" :D :D
 
^mitä pienempi auto, sitä enemmän se tilaa vie. Toyota Yaris nyt ei vaan mahdu ruutuun muutoin, kuin 45-asteen kulmassa ja viivojen päälle. Invapaikalle on joskus helpompi yrittää, kun menee S-markettiin ostamaan kaljaa ja röökiä. Perhepaikalle taas ei mahdu, kun siellä istuu vitun lihava viiksiukko Audi Q7:ssa syömässä jäätelöä samalla kun hänen maho vanha kuivunut muija käy katselemassa kesäkukkia.
 
Pitäis olla jossain laissa ettei saa parkkeerata kahen metrin etäisyydelle toisesta autosta koska kellään ei tunnu olevan mitään arvostusta toisen omaisuutta kohtaan terveisin auton kylki ihan vitun täynnä lommoja. Jos ostaisin joskus uuden auton niin tasan tarkkaan parkkeeraisin sen kahteen ruutuun johku kulmaan.
 
Monissa maissahan on tapana vähän työntää edessä olevaa autoa parkkeeratessa, peltilehmää ei pidetä niin pyhänä.
 
Turha noita tollasia lakeja väsätä kun niitä ei kukaan ehdi valvomaan. Käsittäkseni matkapuhelimeenkin puhuminen ajon aikana on laissa kielletty...miten on? Noita luureja näkee aika monen korvalla ja harvaa kuitenkin tilastojen mukaan sakotetaan kun resursseja ei riitä lakia valvoman!
 
Miksi autoa ei voi pysäköidä heti suojatien jälkeen? Miksi suojatien ja auton väliin pitää jättää esimerkiksi se 1,5 metriä tyhjää tilaa? Miksi porttikongin ajoväylään tarvitsee jättää myös se sama 1,5m tyhjää tilaa? Eivätkö nämä vatipäät oikeasti tajua sitä että siihen pätkälle mahtuu enemmän autoja jos tila käytetään maksimaalisesti ja sääntöjen mukaisesti hyväksi? Yhdellä 50m kadunpätkällä tuo 1,5+1,5m vie tilan yhdeltä autolta... vaan kun ei niin ei.

https://www.liikenneturva.fi/fi/kys...toliikenne/pysakointi-suojatien-laheisyydessa

Eli saat laittaa parkkiin heti suojatien jälkeen ;)

Suojatien käyttäjien näkyvyyshän tuossa on kai se mitä haetaan. Ja toisaalta pari uutta parkkipaikkaa ei kuitenkaan parantaisi tilannetta, kun 100 autoa jää silti ilman. Eli eikun bussilla tai fillarilla sitten...
 
Turha noita tollasia lakeja väsätä kun niitä ei kukaan ehdi valvomaan. Käsittäkseni matkapuhelimeenkin puhuminen ajon aikana on laissa kielletty...miten on? Noita luureja näkee aika monen korvalla ja harvaa kuitenkin tilastojen mukaan sakotetaan kun resursseja ei riitä lakia valvoman!

No kyllä sitä valvotaan, ihan samalla tavalla kuten turvavyöpakkoa. Se on vaan eri asia, miten helpolla nuo huomataan. Ja mun puhelin laskee samantien penkille ku hitlerin saab on näkyvillä, ja nousee takasin näköyhteyden loputtua.
 
https://www.liikenneturva.fi/fi/kys...toliikenne/pysakointi-suojatien-laheisyydessa

Eli saat laittaa parkkiin heti suojatien jälkeen ;)

Suojatien käyttäjien näkyvyyshän tuossa on kai se mitä haetaan. Ja toisaalta pari uutta parkkipaikkaa ei kuitenkaan parantaisi tilannetta, kun 100 autoa jää silti ilman. Eli eikun bussilla tai fillarilla sitten...

Sitähän Sumu tuossa varmaan harmittelee kun saisi parkkeerata heti suojatien jälkeen mutta silti jätetään turhaa rakoa..
 
Sitähän Sumu tuossa varmaan harmittelee kun saisi parkkeerata heti suojatien jälkeen mutta silti jätetään turhaa rakoa..

Eikun voihan sen tekstin lukea noinkin. Tottahan se on samalla tavalla, kuin että jos on 2 auton välissä on tilaa kahdelle autolle, niin siihen laitetaan Polo keskelle. 100m kadulle mahtuu 4 autoa parkkiin...

Tai pistää samalla tavalla parkkiin mitä mannet täällä. Volvo tielle oikealle puolelle ja kuskin ovi jätetään auki. Tekisi mieli ajaa koko ovi irti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom