Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ai että pitäis ajaa mittarin mukaan vaikka 44km/h 40 alueella jos silloin todellinen nopeus on 40? :D


Kutakuinkin joo, tässä kun lähtee himasta tulee sellainen 2-3km 40 aluetta kyllä vituttaa kun joku junnaa edessä mittarinopeutta 38-40 ja todellinen on 30km/h. Ihan sama kuin 100 alueellakin otetaan varman päälle ja ajetaan 95km/h mittarinopeutta todellinen onkin sitten jotain 85 kieppeillä.. Yleisesti alinopeutta ajavat vituttavat ja varsinkin "työautolla" ajaessa vittu kun ohi ei pääse missään ja pahimmillaan on 30km ennnen kuin tulee ensimmäinen ohituspaikka missä on edes teoreettisesti mahdollista ohittaa laillisesti, siinä kun sitten sattuukin vastaan tulemaan vielä joku niin hermoromahdus ei ole kovinkaan kaukana.
 
Jos todellinen on 30 niin sitten ne ajaa jotain 32 mittariin joka on kyllä ihan hiton hiljaa, ei kyllä hirveesti oo ikinä tullu eteen tajaamanopeuksilla liian hiljaa ajavia, joskus kyllä. Enemmänkin ihmetyttää se ettei motarilla KUKAAN IKINÄ aja sitä 10 ylinopeutta mitä KAIKKI ajaa taajamassa :D Kesänopeuksilla harvat ajaa ees 120, on se kumma et siellä missä pienellä ylityksellä ei ois mitään väliä niin kukaan ei sitä aja.
 
Jos todellinen on 30 niin sitten ne ajaa jotain 32 mittariin joka on kyllä ihan hiton hiljaa, ei kyllä hirveesti oo ikinä tullu eteen tajaamanopeuksilla liian hiljaa ajavia, joskus kyllä. Enemmänkin ihmetyttää se ettei motarilla KUKAAN IKINÄ aja sitä 10 ylinopeutta mitä KAIKKI ajaa taajamassa :D Kesänopeuksilla harvat ajaa ees 120, on se kumma et siellä missä pienellä ylityksellä ei ois mitään väliä niin kukaan ei sitä aja.

On ja kun tota pätkää hinkkaa jonkun 3x päivä niin kyllä ärsyttää parhaiten noita heittoja näkee noissa pikkukärryissä missä on mittari kojelaudan keskellä loistaa perkeleen isolla 40km/h ja paskat todellinen 30-32. Motarilla huomaa saman tosi selvästi kun omassa autossa mittariheitto on 0 ja ajan mittariin 125km/h niin 80% autoista tulee perä edellä vastaan.
 
Ymmärrän kyllä sen jos ihmiset ajaa mittarin mukaan, kyllähän se niin on tarkoitettu että mittarista katotaan nopeus eikä sen kummempia kikkailuja tarvita. Ajaishan sitä toki itse monesti mielellään kovempaa. Kuitenkin jos mittarissa on 40km/h ja todellinen 30-32 niin on varmaan autossa liian pienet renkaatkin, ei luulis noin isoja heittoja muuten olevan.
 
Enemmänkin ihmetyttää se ettei motarilla KUKAAN IKINÄ aja sitä 10 ylinopeutta mitä KAIKKI ajaa taajamassa :D Kesänopeuksilla harvat ajaa ees 120, on se kumma et siellä missä pienellä ylityksellä ei ois mitään väliä niin kukaan ei sitä aja.
Mä en tiedä missä motarilla sä ajat, mutta mun työmatkalla puolet vetää etenkin talvirajoituksilla 120 lasissa koko ajan.
 
Meinaat että on kovinkin yleistä että autojen mittariheitto on 20-25%? Mä vähän epäilen.


No ei se varmaan hirveän yleistä ole mutta alinopeuden ajaminen tuntuu olevan..
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288338719956.html <- tossa suht uusien autojen mittarivirheitä

edit: Mut varmaan miellettään tän perusteella kaahariksi ;) mutta enpäs olekkaan taitaa viime sakostakin olla jtn 4v aikaa, silti pistää v.......n ja rankasti ajaa toi pätkä lähes joka kerta autoletkan perässä kun joku päättää ajaa siinä 30+2km/h.


EDIT: se muuten kanssa on melko hauskaa että noi tiekohtaiset nopeusrajoitusten määrittelyt ei oikein toimi, tässä lähellä on sellainen n600m pätkä 60km/h aluetta koulun takia.. Ymmärrän! Ainut vaan että kyseinen kyläkoulu ei ole toiminut enää muutamaan vuoteen :hyper:
 
Huhhuh, vai että taajamassa liian hiljaa. Ainakaan tässä meikäläisen kämpän vieressä olevalla taajamapätkällä, missä on 40 rajoituksena, jossa on kolme päiväkotia ihan vierekkäin ja päiväkoti-ikäiset kun puuhaavat aika lähellä tuota tietä, niin porukka ajaa välillä ihan surutta sen 60km/h. Joskus joku wannabe ralli/kisa/mikälie kuski pistää surutta aivan törkeitä lukemia tuossa. Ongelma on, kun tuo tie on aika suora ja vain parilla ihan naurettavan pienellä hidastetöyssyllä varustettu.
Joo, ajan itsekkin välillä liian lujaa, mutta jos haluaa päästellä menemään, niin miksei sitten jossain herran selän takana. Siellä on kivempaa mutkapätkää, eikä ole paljoa muuta liikennettä riesana. Mua ihan rehellisesti välillä hirvityttää, että milloin pirkko 6v jää kolmen kaverinsa kanssa jonkun suharin alle tuossa...
 
Jos ajaa 40km/h alueella 50km/h MITTARIN mukaan, sama 80km/h --> 90km/h, 120km/h --> 130km/h EI SAA SAKKOJA. Muakin vituttaa nuo kuppaajat, jotka jatkuvasti ajaa alinopeutta kun kytätään vaan mittaria ja siinäkin lukema varmuuden vuoksi vielä vähän rajoituksen alle. Sillon todellinen on PALJON alle. Hirveet jonot tekevät tollaset ihmiset. Jos se ajaminen pelottaa, niin pitäs pysyä poissa liikenteestä. Suomessa muutenkin niin pirun alhaiset rajoitukset ja nehän onkin peräisin joltain 70/80-luvulta.
 
Jos joku tulee takaa kovempaa niin voi mennä pois edestä vaikka olisi oman auton edessä auto.

Meinaat että autojonossa/vilkkaassa liikenteessä pitäisi seilata oikealle ja vasemmalle edestakaisin sen takia, että joku tulee takaa ja sillä on perkeleellinen kiire? Voin tasan varmasti luvata että en ole siirtymässä vilkkaassa liikenteessä oikealle sen takia että joku pääsee takaa ohi, en varsinkaan jos ajan motarilla sen noin 125km/h. Sitten kun tulee tilaa, menen takaisin oikealle.

Ne joilla on oikeasti kiire ja joita pitää väistää omaavat siniset vilkut katolla jotka vilkkuvat. Muilla on vain olevinaan kiire.
 
Joo sama homma. Multa ei kans heru ymmärrystä tyypeille jotka vetää reikä päässä ohituksia 10km/h ylinopeutta paikoissa kuin paikoissa. Oikeesti, 10 yli ajamalla se matka ei nopeudu paskakaaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo sama homma. Multa ei kans heru ymmärrystä tyypeille jotka vetää reikä päässä ohituksia 10km/h ylinopeutta paikoissa kuin paikoissa. Oikeesti, 10 yli ajamalla se matka ei nopeudu paskakaaan.

Mikäli ajaa esimerkiksi 100tkm vuodessa ammatikseen keskimäärin 10km/h suuremmalla keskinopeudella (esim. 40km/h vs. 50km/h) niin säästää melkeen 21 vuorokautta vuodessa, eli lähes 3 vuotta enemmän vapaa-aikaa 50vuoden työuran aikana. Mun mielestä ihan kohtuullinen säästö. Lisäksi kuljetusalalla usein työ on urakkatyö ja urakan jälkeen pääsee suoraan kotiin, joten vapaa-aika realisoituu myös todellisuudessa.
 
mä ohitan siksi, että edes ajava ei osaa pitää tasasta kaasua jos ei autos ole vakionopeudensäädintä. nopeus heittelee 80-110km/h ja sitte ku pääset ohi, niin johan se kaasu löytyy ja sitte tullaan puskuris kiinni. pitäs pysähtyä ja piestä siihen paikkaan! autolla ajaminen on paskinta ikinä, ja hermoja raastavaa, mutta 70km työmatka suuntaansa ei oikein pyörälläkää kiinnosta. ja toinen on nämä eteen tryykääjät jostain hiekkatieltä isolle valtatielle missä 100 rajoitus, joudut hidastamaan vaikka auto olis kerinny sun jälkeenki koska peräs ei tuu ketää, rekat on asia erikseen, niille mä annan aina tilaa ja huomioin erilailla ku autoilijat. ja nämä vituttaa jotka pelästyy nopeuskameroita niin että vetää melkein liinat kiinni! vittu jos rajotus on 80km/h ja kamera tulee vastaan niin ei se kuvaa ota jos ajat 80km/h, ei tarvi hiljentää kuuteenkymppiin. piru ku rupiaa pääs kiehumaan ku miettii mikä vituttaa :D
 
Nää jotka ei uskalla/osaa ajaa rajoitusten mukaan vaan körötellään satasen alueella mittarin mukaan vajaa 80kmh.. Kilometrin letka tän hidastelijan takana ja ei vaan vittu voi vetää autoo sivuun ja päästää muut menemään.

Ja sittenhän on nuo kamerapelkurit.. Suomessa on hitosti noita tolppia vaan kameroitahan on vain äärimmäisen harvassa tolpassa. Osa kyllä varmaan paskoo housuun aina tolpan nähdessään, vaikka ajaisivat rajoitusten mukaan niin silti on vedettävä jarrut pohjaan ja tiputettava nopeutta vielä varmuuden vuoksi sairaalloisen paljon.
 
Mikäli ajaa esimerkiksi 100tkm vuodessa ammatikseen keskimäärin 10km/h suuremmalla keskinopeudella (esim. 40km/h vs. 50km/h) niin säästää melkeen 21 vuorokautta vuodessa, eli lähes 3 vuotta enemmän vapaa-aikaa 50vuoden työuran aikana. Mun mielestä ihan kohtuullinen säästö. Lisäksi kuljetusalalla usein työ on urakkatyö ja urakan jälkeen pääsee suoraan kotiin, joten vapaa-aika realisoituu myös todellisuudessa.
Otit oikein näppärästi kunnon ääriesimerkin. Sanottakoon kuitenkin, että ihminen elää vuorokausirytmeissä eikä aikaa saa pankkiin. Vuositasolla laskemisessa ei ole siis oikein ideaa. Tosin tulee tossa sun esimerkissä päivässä jo parin tunnin säästö, mutta se on tosiaan aivan äärimmäinen esimerkki ja nopeuskin on varmaan tarkoituksella oletettu mahdollisimman pieneksi, niin aikaerokin on suurempi.

Mä elän itse oikeastaan puolivuorokausirytmissä. Aamulla herään ja lähden töihin ja ajan motaria 40 km. Se on ainoa paikka missä voin säästää tai hävitä aikaa. Jos ajan satasta niin työmatkan moottoritieosuus kestää 24 minuuttia. Jos ajan oikein sataakahtakymppiä niin matka kestää 20 minuuttia. Säästän hurjat neljä minuuttia. En edes laske aamulla säästynyttä aikaa vapaa-ajaksi, koska se on vain töihin lähtöön valmistautumista, ei mitään vapaata. Siksi "puolivuorokausirytmi". Oikea vapaa alkaa kun pääsee töistä ja jos sillä matkalla säästän taas neljä minuuttia niin se on ihan yksi ja sama. Ei vaikuta mihinkään. Päivässä säästän toki oikein kahdeksan minuuttia, mutta en pysty laskemaan niitä niin. On erikseen aika ennen töihin lähtöä ja sen jälkeen.

Pari kertaa vuodessa tulee ajettua pidempää, n. 300 km matkaa ja siinä on keskinopeus normaalisti kesäkelillä 90 km/h tienoilla. Matkaan menee silloin 3h 20 min. Jos tiputan keskinopeutta kympillä, matkaan menee 3h 45 min. 25 minuutin säästö tuolla matkalla on myös melko mitätön kun miettii että se on aika pieni osa siitä päivästä. Ja siihen asennoituu eri tavalla kun se ei ole jokapäiväistä. Joillekin se on tietysti suurikin asia.

Mutta näin tavallisen ihmisen esimerkeillä, ajonopeudella on hyvin pieni vaikutus vapaa-ajan määrään vuorokausitasolla, mutta toisaalta taas hyvinvointi voi jopa parantua kun lopettaa stressaamisen siitä muutamasta minuutista ja siitä jos joku nyt vähän hidastaa sun matkantekoa rekkaa ohittaessaan ja menentät viisi sekuntia elämästäsi. Sitä on tällä omalla työmatkalla oppinut viimeisen vuoden aikana ottamaan aika rennosti ja kyllä se matkanteko on vähän mukavampaa kun ei stressaa pienistä. Moni kuvittelee säästetyn ajan paljon suuremmaksi kuin se todellisuudessa on.
 
Nää jotka ei uskalla/osaa ajaa rajoitusten mukaan vaan körötellään satasen alueella mittarin mukaan vajaa 80kmh.. Kilometrin letka tän hidastelijan takana ja ei vaan vittu voi vetää autoo sivuun ja päästää muut menemään.

Ja sittenhän on nuo kamerapelkurit.. Suomessa on hitosti noita tolppia vaan kameroitahan on vain äärimmäisen harvassa tolpassa. Osa kyllä varmaan paskoo housuun aina tolpan nähdessään, vaikka ajaisivat rajoitusten mukaan niin silti on vedettävä jarrut pohjaan ja tiputettava nopeutta vielä varmuuden vuoksi sairaalloisen paljon.

Sehän ei ole hitaamman ajoneuvon (kuorma-auto, peräkärry, bussi), että ei voi ajaa satasta. Se on tasan sen ensimmäisen vika, joka ei pääse ohi. Jos ei jonoista tykkää, niin ihan vink vink, jonossakin voi ohitella.

Haluatko itse ottaa riskin sakoista? Tuohon auttaa se, että kun näkee/tietää kameran olevan edessä, niin himmailee itse reilusti, ettei tarvi vetää liinoja kiinni edellä menevän takia.
 
Kullinaamat jotka kurvaa kolmion takaa maantielle eteen koska siihen ehtii. Maantietä ajava joutuu kuitenkin pudottamaan vauhtia 30km/h. Eilen vartin sisään 2 noita saatanan kätyreitä. Ekasta menin ohi vittuillakseni ja toisesta menin sitten keso pystyssä ohi. Lapsellistako? Olihan se :D
 
Meinaat että autojonossa/vilkkaassa liikenteessä pitäisi seilata oikealle ja vasemmalle edestakaisin sen takia, että joku tulee takaa ja sillä on perkeleellinen kiire? Voin tasan varmasti luvata että en ole siirtymässä vilkkaassa liikenteessä oikealle sen takia että joku pääsee takaa ohi, en varsinkaan jos ajan motarilla sen noin 125km/h. Sitten kun tulee tilaa, menen takaisin oikealle.





Meinaat että on kovinkin yleistä että autojen mittariheitto on 20-25%? Mä vähän epäilen.

Se on ihan miten asian muotoilee. Periaatteessa just näin meinaan.
Ihan vastaavaa minä en välitä vittuakaan siitä jos muittenkin pitäisi päästä jonnekkin ajattelutapaa edustaa ihmiset jotka jättää auton bensapumpulle ja menee sisälle maksamaan, kuselle, syömään, jne.
"En varmasti rupea sitä autoa muitten takia siirtämään, menee hei bensaakin hukkaan, ei voi olla niin kiire kenelläkään"
 
Kuka siirtää autonsa siks aikaa kun menee maksamaan? Ikinä tullu mieleenkään että joku tekis niin.

Tää on kyllä pakkiksen paras threadi. Hyvä tulla tänne aina naureskelee mistä ihmiset repii pelihousunsa :D
 
Kuka siirtää autonsa siks aikaa kun menee maksamaan? Ikinä tullu mieleenkään että joku tekis niin.

No onhan se nyt kohtuu urpoa jättää auto siihen muitten tielle siks aikaa ku ite menee sisälle kassajonoon seisoskelemaan. Mut onneks ei ite tuu tankattua noista sisälle maksettavista ikinä ni ei tarvii moisista sitten repiä niitä pelihousujakaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom