- Liittynyt
- 19.3.2013
- Viestejä
- 2 580
Kiihrytyskaistoillakin on määräykset niinkuin ihan kaikella muullakin tässä maassa, jos en nyt ihan väärin muista niin kiihdytyskaistan pituus ja jopa ennen varsinaista kaistaa oleva kaarteen jyrkkyyskin on määritelty.
Piituuteen vaikutti ainakin päätien nopeus/ ja liikennemäärät. Tulee ihan hatusta mutta muistaakseni 60km/h tielle liittyvä kiihdytyskaistan osuus on yhteensä +120m ja 80km/h tielle jo +170m 100km/h tietä en muista mutta joka tapauksessa sekin oli pitkälti yli 200m.
Nyt kun otetaan vaikka kaikkien luuskien äiti Fiat Ducato joka kiihtyy 0km/h - 100km/h vähän päältä 300m matkalla niin helvetin vaikee on ymmärtää mikseikö jollain henkilöautolla pystyisi liittymään helposti päätielle varsinkin kun siihen kiihdytyskaistalle menevällä tiellä harvoin pysähdytään 0 nopeuteen vaan kiihdytys aloitetaan jostain +20km/h nopeudesta.
Ja joo ymmärrän jos siellä edessä on joku urpo joka hidastaa mutta oikeastaan koskaan näissä se ei ole auton vika.
Piituuteen vaikutti ainakin päätien nopeus/ ja liikennemäärät. Tulee ihan hatusta mutta muistaakseni 60km/h tielle liittyvä kiihdytyskaistan osuus on yhteensä +120m ja 80km/h tielle jo +170m 100km/h tietä en muista mutta joka tapauksessa sekin oli pitkälti yli 200m.
Nyt kun otetaan vaikka kaikkien luuskien äiti Fiat Ducato joka kiihtyy 0km/h - 100km/h vähän päältä 300m matkalla niin helvetin vaikee on ymmärtää mikseikö jollain henkilöautolla pystyisi liittymään helposti päätielle varsinkin kun siihen kiihdytyskaistalle menevällä tiellä harvoin pysähdytään 0 nopeuteen vaan kiihdytys aloitetaan jostain +20km/h nopeudesta.
Ja joo ymmärrän jos siellä edessä on joku urpo joka hidastaa mutta oikeastaan koskaan näissä se ei ole auton vika.