Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kiihrytyskaistoillakin on määräykset niinkuin ihan kaikella muullakin tässä maassa, jos en nyt ihan väärin muista niin kiihdytyskaistan pituus ja jopa ennen varsinaista kaistaa oleva kaarteen jyrkkyyskin on määritelty.
Piituuteen vaikutti ainakin päätien nopeus/ ja liikennemäärät. Tulee ihan hatusta mutta muistaakseni 60km/h tielle liittyvä kiihdytyskaistan osuus on yhteensä +120m ja 80km/h tielle jo +170m 100km/h tietä en muista mutta joka tapauksessa sekin oli pitkälti yli 200m.
Nyt kun otetaan vaikka kaikkien luuskien äiti Fiat Ducato joka kiihtyy 0km/h - 100km/h vähän päältä 300m matkalla niin helvetin vaikee on ymmärtää mikseikö jollain henkilöautolla pystyisi liittymään helposti päätielle varsinkin kun siihen kiihdytyskaistalle menevällä tiellä harvoin pysähdytään 0 nopeuteen vaan kiihdytys aloitetaan jostain +20km/h nopeudesta.

Ja joo ymmärrän jos siellä edessä on joku urpo joka hidastaa mutta oikeastaan koskaan näissä se ei ole auton vika.
 
Mulla ainakaan riitä kiinnostusta lämätä kaasua pohjaan että saan kiihdytettyä sataseen ennen ku liityn motarille. Jos haluu ajaa perään ni siitä vaan sitten. Vaihtoehtosesti voi vaihtaa siihen ohituskaistalle ohittaakseen hitaamman auton.

Jos ei kiinnosta / taidot riitä ajaa liikennesääntöjen mukaan vaarantamatta muiden tielläliikkujien matkantekoa niin silloin on varmaan parempi pysyä poissa moottoriteiltä tai parhaassa tapauksessa liikenteestä muutenkin.
 
Kyl mä kuvittelen että semmonen maltillinen kaasujalan käyttö kuluttaa vähemmän ku että lämään kaasun pohjaan niin että putkista tulee tummaa savua ja kierrokset käy 7000 kieppeillä.

Eikö sinulle autokoulussa opetettu, että kaikista taloudellisin tapa kiihdyttää on ripeästi?

Ps. Ei sitä moottoria tarvitse sinne 7000 asti kierrättää, isompaa vaihdetta silmään kun alkaa vääntö loppumaan.
 
Opettele käyttämään jalkoja. Ei tartte lähteä käsijarrun kanssa kuin akat.
Tämä. Mutta ei se silti kivaa ole vaikka sen osaa.
Jotenkin ihmeellisellä tavalla harmittaa kaikki automaattivaihteistot ja mäkilähtöavustimet vaikka tietysti hyviä ovat olemassa ja helpottavat ajamista. Mutta se niissä harmittaa, että kohta ihmiset eivät "osaa enää ajaa". Menee kuin jenkeissä, että kysytään osaatko ajaa manuaalivaihteisella? Miten niin osaanko? Tietysti osaan ja kaikkien kuuluisi osata. Jotenkin surullista jos ei osaa, vaikka maailma tietysti kehittyykin ja voi olla, että manuaali jää jossain vaiheessa unholaan. Tai kun tulee aika, että lähes joka autossa on mäkilähtöavustin niin mites sit suu pannaan kun ollaankin kusi sukassa jos joutuu sellaisen rattiin missä sitä ei ole, tai se ei toimi.
 
Kannattaa varmaan reenata sitä mäkilähtöö, jos se ei onnistu tai vituttaa :D

Lyhyet ohjeet:
Nosta kytkintä sen verran, että tunnet kun auton moottorin kierrokset muuttuvat --> laskevat hieman. Kuulee myös äänestä. Nyt voit nostaa jalan jarrulta ja auto pysyy edelleen kytkintä vasten. Sitten jalka kaasulle ja kaasua + kytkin vapaaksi. Helppoa!
 
Oli miten oli mutta liikenteeseen liittyen suomalainen tiestö alkaa olla umpisurkeassa kunnossa. Mihin hemmettiin ne verorahat menevät kun edes pääteitä saada pidettyä tolkullisessa kunnossa. 10 metriä ei pääse eteenpäin ilman että tuntuu kuin pellolla ajaisi.

Tämä, eilen huristelin pitkästä aikaa iha omalla autolla täältä susirajalta Stadiin ja takas. Kutostiellä meinas vittu hampaat tippua suusta ku täristi niin kovasti. Hiekkatiekin ois parempi ku tollanen 200 kilometriä pitkä hidastetöyssy.



Muuten ei kyllä vituttanut mikään, oli oikein mukavaa ja rentouttavaa ajella. En mie oikei ymmärrä mitä jengi kiehuu nii kovasti tässäkin ketjussa, ois varmaan parempi ostaa fillarit jos ei hermo kestä autolla ajoa ;)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Opettele käyttämään jalkoja. Ei tartte lähteä käsijarrun kanssa kuin akat.
Mäkilähtö ei ole kaikkien vahvuuslaji. Sanoisinko mutulla, että puolet autoilijoista ei hallitse sitä manuaalivaihteisessa autossa huudattamatta kytkintä tai kaasuttamatta liian äkkinäisesti. Monesti saa jännätä mäessä, kun joko edessä oleva auto ottaa takapakkia tasaisen kaasun ylläpidon pettäessä tai sitten puolestaan takana oleva meinaa loikata valojen vaihtuessa perseeseen.
 
Ajelin eilen töistä kotiin moottoritietä ja ohituskaistaa. Edessäni oli yksi auto ja aivan perseeseen kiinni ilmestyi musta mini, jolla tais olla vähä vitun kiire, kun alko mulle vilauttelee valoja vaikka ihan hyvin huomas, että mun edessä on myös auto. No se mini meni ja ohitti meiät oikeelta, mikä nyt ei niin ärsyttäny, mutta se valojen vilkuttelu vitutti kyllä ja kun tästä edessä olevasta autosta pääsin, ni otin minin kiinni ja ajoin ihan kiinni sen takapuskurissa vilkutellen valoja muutaman sata metriä, jonka jälkee himmailin, ku piti poistua liittymästä. Harmi.
 
Jos joku tulee takaa kovempaa niin voi mennä pois edestä vaikka olisi oman auton edessä auto. Ja jos näkee että takaa tulee joku siinä vaiheessa kun on vielä oikealla kaistalla, niin ei ole pakko vetää siihen eteen vasemmalle hidastelemaan sillä pösö farkulla tms. Antakaa nopeampien mennä ja sitten kun reitti on selvä niin sitten vasta ajamaan alinopeutta siihen vasemmalle kaistalle.

Jos nopeusrajoitus on 120 ja ite ajat 110 oikeaa kaistaa, ja sun edessä bussi ajaa vaikka sataa, niin älä saatana vedä siihen vasemmalle kaistalle kenenkään eteen niin että toisten pitää vetää liinat kiinni sun takia.
 
Tää auto joka oli mun edessä jumitti siinä ohituskaistalla ja itsekin odotin pääseväni sen ohi. Mini mahtu just ja just ohitettavan auton ja mun edessä olevan auton välistä puikkelehtimaan. On kyllä tapana antaa nopeimmille tilaa, mutta ei nyt ollu itestä kiinni tää tilanne. Mun ja edellä ajavan ajonopeus oli kutakuinkin se 120km/h.
 
Tää auto joka oli mun edessä jumitti siinä ohituskaistalla ja itsekin odotin pääseväni sen ohi. Mini mahtu just ja just ohitettavan auton ja mun edessä olevan auton välistä puikkelehtimaan. On kyllä tapana antaa nopeimmille tilaa, mutta ei nyt ollu itestä kiinni tää tilanne. Mun ja edellä ajavan ajonopeus oli kutakuinkin se 120km/h.

No eihän tuossa sitten ole mitään, tyypillinen liikenteen vaarantaminen. Nuo joskus kuvittelevat, että heillä on taikavalot. Niitä räpyttelemällä kokonaiset autojonot katoavat maagisesti. Parhaimmillaan meikälle on tehty noi kun motarilla ajan rekan perässä, joka ohittaa toista rekkaa. Ja sinne ajoi saatanan valopää oikealle kaistalle ja sen ohitettavan rekan perään. Eihän se siitä mihinkään päässyt, kun vasemmalla oli myös rekkaa. Pistin vielä oman välin sen verran pieneksi, ettei päässyt pois sieltä vaikka yritti. Ja taustapeilin mukaan 10 muutakin autoa teki saman tempun. Mahtoi merkonomia vituttaa. Ja tulihan se 10min myöhemmin vähintään kahtasataa kaikkien ohi.

Tampereella bongasin itselleni uuden ilmiön: bussikaistojen käytön. Tampereen motarilla kaupugissahan on sellaisia bussiteitä, mitkä ohittavat liikennevalot. No näitä käytti yksi (Mini!) kuski luovasti hyväkseen. Eli vasemmalta kaistalta suoraan koko liikenteen läpi bussikaistalle. Sillä punaisten valojen ja parin muun auton ohi ja sieltä takaisin autojen läpi vasemmalle kaistalle. Josta taas keskimmäiselle, kääntyi vasemmalle, vaihto vasemmalle kaistalle ja yhden auton ohi, takaisin oikealle kaistalle jne. Viimeisissä valoissa oltiin edelleen peräkkäin sen kanssa :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom