Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mutta meinaat että mun ei pitäisi saada autoani parkkiin kohtuulliselle etäisyydelle kodistani koska fillari ja bussi?

Jep. Mun mielestä suomalaisen pitää valita haluaako olla työttömänä landella parkkipaikan kanssa vai töissä fillarilla räntäsateessa. Muuten kohtuutonta.
 
Ihan reilusti oli turvaväliä, aikasin aamulla kun ajaa niin pidän reilummin väliä koska reaktioaika on hieman väsyneenä pidempi. :)

Tänään tuli muuten törmättyä tuohon rekan peräpään haisteluun. Ei siinäkään paljon järkeä ole.

Hyvä, tuli vaan välittömästi mieleen että näinköhän olisi, Mä en oo ikinä ymmärtäny miksi h......ä pitää ajaa siinä rekan perseessä melkein kiinni jos ei tosiaan ole pienintäkään aietta mennä ohi.
 
Käsittäkseni matkapuhelimeenkin puhuminen ajon aikana on laissa kielletty...miten on? Noita luureja näkee aika monen korvalla ja harvaa kuitenkin tilastojen mukaan sakotetaan kun resursseja ei riitä lakia valvoman!

Mistä tulikin mieleen, välillä tien päällä on noita tapauksia että ajonopeus seilaa esim 80 alueella jossain välillä 60-70km/h ja poikkeuksetta näillä kuskeilla on puhelin korvalla. Jos on noin isoja vaikeuksia moniajossa, ei todellakaan pitäisi käyttää puhelinta ajaessa.
 
Tällä hetkellä vituttaa se, kun mä ajelen tietyömaan kohdalla (60 rajoitus) karvan verran yli 60 ja porukkaa menee reilua ylinopeutta ohi. Sit kun nopeusrajoitus vaihtuu sataseen, polkaisen vauhdin karvan verran yli 100 ja ne just mua ohitelleet puksuttelee siinä edessä 90km/h. Tapahtuu joka päivä. En millään viitsis siinä tietyömaan kohdalla ajella ylinopeutta kun tiedän kuinka vittumaista siinä on tehdä töitä kun autoilijat ei noudata rajoituksia.
 
Hyvä, tuli vaan välittömästi mieleen että näinköhän olisi, Mä en oo ikinä ymmärtäny miksi h......ä pitää ajaa siinä rekan perseessä melkein kiinni jos ei tosiaan ole pienintäkään aietta mennä ohi.

Jos joku tykkää että auton päälle ropisee rekasta kaikenlaista epämääräistä? :D
 
Tällä hetkellä vituttaa se, kun mä ajelen tietyömaan kohdalla (60 rajoitus) karvan verran yli 60 ja porukkaa menee reilua ylinopeutta ohi. Sit kun nopeusrajoitus vaihtuu sataseen, polkaisen vauhdin karvan verran yli 100 ja ne just mua ohitelleet puksuttelee siinä edessä 90km/h. Tapahtuu joka päivä. En millään viitsis siinä tietyömaan kohdalla ajella ylinopeutta kun tiedän kuinka vittumaista siinä on tehdä töitä kun autoilijat ei noudata rajoituksia.
Itse en muista juurikaan koskaan nähneeni tietyörajoituksia paikoissa joissa oikeasti tehdään jotain tietyötä. Yleensä ne 30 km/h tietyörajoitukset tuntuu olevan vähän varmuuden vuoksi, joskos tässä joskus, vaikka ensi vuonna tai sitä seuraavana, tehtäisiin jotain.
 
Itse en muista juurikaan koskaan nähneeni tietyörajoituksia paikoissa joissa oikeasti tehdään jotain tietyötä. Yleensä ne 30 km/h tietyörajoitukset tuntuu olevan vähän varmuuden vuoksi, joskos tässä joskus, vaikka ensi vuonna tai sitä seuraavana, tehtäisiin jotain.

No mutta ne on siinä senkin takia, että siinä tien lähellä kulkee työukkoja (vaikkeivat just sitä tietä laittaiskaan) ja työkoneita. Voisin kuvitella että on aika vittumaista tehdä töitä siinä kun mulkut paahtaa sataa siitä vierestä ohi.

Jos olisin poliisi niin menisin pitämään ensimmäisenä tutkaa johonkin työmaan lähelle jossa alennettu nopeusrajoitus. Sais ottaa pahvilaatikon mukaan mihin mättää kaikki pois kerätyt ajokortit.
 
No mutta ne on siinä senkin takia, että siinä tien lähellä kulkee työukkoja (vaikkeivat just sitä tietä laittaiskaan) ja työkoneita. Voisin kuvitella että on aika vittumaista tehdä töitä siinä kun mulkut paahtaa sataa siitä vierestä ohi.

Vittumaista ja varmasti vaarallista. Moni varmaan muistaa kun pari vuotta sitten joku kaivinkonekuski tympääntyi piittaamattomuuteen ja teki oman merkin:

IMG_1558
 
Katoin aluksi että jätkä on ite vetänyt paintilla nuo tuohon :D

e: se on silti sanottava, että nuo rajoitukset pitäisi ehdottomasti muistaa ottaa pois silloin kun mitään ei tapahdu (vaikka yöllä, tai työpäivän jälkeen). Helpottais varmasti noiden noudattamista (niillä joilla niiden ymmärtämisessä joku hämärä ongelma on) jos ne olis pois silloin kun siellä ei tapahdu mitään.
 
Tällä hetkellä vituttaa se, kun mä ajelen tietyömaan kohdalla (60 rajoitus) karvan verran yli 60 ja porukkaa menee reilua ylinopeutta ohi. Sit kun nopeusrajoitus vaihtuu sataseen, polkaisen vauhdin karvan verran yli 100 ja ne just mua ohitelleet puksuttelee siinä edessä 90km/h. Tapahtuu joka päivä. En millään viitsis siinä tietyömaan kohdalla ajella ylinopeutta kun tiedän kuinka vittumaista siinä on tehdä töitä kun autoilijat ei noudata rajoituksia.
Sama juttu ihan aina jos on tietä missä on vuorotellen 80:n ja 100:n alueita (ei siis pelkästään risteysten kohdilla alennettu 80:een vaan pitempiä pätkiä). Siinä jos ajaa 80 alueilla semmosta vajaata 90:ä, niin menee autoja ohi aika reippaasti, ja tasan samat autot ajaa sitä reilua yheksääkymppiä sitten satasen alueella, niin saa siiten vuorotellen ohitella niitä aina satasen pätkillä. Mikä vitun logiikka on siinä että 80 alueella ajetaan reilua ylinopeutta ja sitten 100 alueella alinopeutta?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sama juttu ihan aina jos on tietä missä on vuorotellen 80:n ja 100:n alueita (ei siis pelkästään risteysten kohdilla alennettu 80:een vaan pitempiä pätkiä). Siinä jos ajaa 80 alueilla semmosta vajaata 90:ä, niin menee autoja ohi aika reippaasti, ja tasan samat autot ajaa sitä reilua yheksääkymppiä sitten satasen alueella, niin saa siiten vuorotellen ohitella niitä aina satasen pätkillä. Mikä vitun logiikka on siinä että 80 alueella ajetaan reilua ylinopeutta ja sitten 100 alueella alinopeutta?

Tätä oon ihmetelly koko aikuisikäni, nykyään tulee oltua paljon liikenteessä ja joka päivä tuota tapahtuu.
 
No mutta ne on siinä senkin takia, että siinä tien lähellä kulkee työukkoja
Jos nyt et oikeasti kyennyt ymmärtämään, niiin pointti oli juurikin se että sellaisia "tietöitä" on tullut nähtyä missä ei tapahdu yhtään mitään, ei kulje ukkoja eikä akkoja, ei tiellä eikä sen lähistöllä. Vielä lisää rautalankaa: tarkoitan siis tieosuutta jossa ainoat ihmiset on niitä ohiajavia autoilijoita eikä ole mitään työkoneitakaan lähistöllä. Pääsääntöisesti noudatan tietyörajoituksia erityisesti jos siinä työntekoa oikeasti tapahtuu, mutta tuntuuhan se vitun tyhmältä körötellä kävelyvauhtia jos ainoa tietyöhön liittyvä asia on se liikennemerkki.
 
No mutta ne on siinä senkin takia, että siinä tien lähellä kulkee työukkoja (vaikkeivat just sitä tietä laittaiskaan) ja työkoneita. Voisin kuvitella että on aika vittumaista tehdä töitä siinä kun mulkut paahtaa sataa siitä vierestä ohi.

Jos olisin poliisi niin menisin pitämään ensimmäisenä tutkaa johonkin työmaan lähelle jossa alennettu nopeusrajoitus. Sais ottaa pahvilaatikon mukaan mihin mättää kaikki pois kerätyt ajokortit.

Norjassa oli tietyömaalla ensin se 30 nopeusrajoitus lätkä ja vähän sen jälkeen laitettu liikuteltava peltipoliisi niin että sitä ei nää ennen kuin se sitten välähtää. Onneksi tuli ajettua rajoitusten mukaan.
 
Ärsyttää, kun täälläpäin on muutettu monilla pätkillä nopeusrajoitus 80->60 km/h. Joo ei varmaan hidasta mun matkantekoa älyttömästi, mutta vituttaa silti. Sama homma talvirajoitusten kanssa kun ei missään enää saa satasta ajaa. Vitutti koko talven ajella kaheksaakymppiä 50-100 kilometrin siirtymiä vaikka tiet oli täysin sulia lähes koko talven.
 
Joo kyllä tutut tietyömaat menee ylinopeutta koska kukaan ei tunnu siellä töissä koskaan olevan. Ottais tolpat pois vapaan ajaksi niin vois körötellä.
 
Mutta jos se väliaikainen 50km/h lätkä pitää laittaa sinne maantiellä työmaan takia (töitä 6h päivssä mutta lätkä siellä 24h) niin pistäisivät prkl edes sen anti-läktkän sinne. Eli 80km/h takaisin. Nyt on yhdellä tiellä työmatkalla 50:n tikkari, yksi paikallaan olevan kaivinkone pellolla ja seuraavat 5km ei mitään ennen seuraavia risteystä. Vastaantulijat ajavat tietenkin kahdeksaakymppiä, sillä heillä on eri rajoitus. Ihme ettei ole joku virkaintoinen tinanappi siellä tutkaamassa. Kyse on kuitenkin tieosuudesta missä lapsetkin liikkuvat. Bussin kyydissä.
 
Jo ennen ärsytti saksalaisten tapa käyttää vilkkua; esimerkiksi autobahnilla kun siirrytään vasemmalle ohitusta varten, niin vilkku napsahtaa ratinliikkeen kanssa samaan aikaan päälle ja he pitävät oikeutenaan tulla samantien kaistalle, vaikka joku olisi jo ohittamassa heitä. Jos et päästä, lue ehdi reagoida vaan jatkat omaa tasaista nopeuttasi jarruttamatta, niin nyrkkiä puidaan perään :) Nyt varsinkin moottoripyöräillessä tuo on hengenvaarallista. Tuossa jo yksi syy miksi autobahneilla ei tarvitse ajella muihin kuin erittäin hiljaisiin aikoihin. Viikonloppuaamut hyvää aikaa jos haluaa "vähän" kovempaa jostain syystä ajaa. Paljon puhutaan kuinka suomalaiset on huonoja kuskeja. En kyllä allekirjoita, tai ainakin paljon paskempiakin löytyy.
 
. Paljon puhutaan kuinka suomalaiset on huonoja kuskeja. En kyllä allekirjoita, tai ainakin paljon paskempiakin löytyy.
Tää väite on kyllä ihmetyttänyt muakin aina, Kuitenkin jos menet Venäjälle, Viroon,Espanjaan ja moneen muuhun paikkaan niin näkee joka päivä sellaisia suorituksia ettei tosikaan.
Venäjällä esim on ihan normaalia että talvella helvetin liukkailla keleillä jengi ajaa +120 ihan paskoilla teillä, kesällä kun ajaa niin sitten voikin laskeskella kuinka monta ristiä samojen teiden varsilla on.
 
Tää väite on kyllä ihmetyttänyt muakin aina, Kuitenkin jos menet Venäjälle, Viroon,Espanjaan ja moneen muuhun paikkaan niin näkee joka päivä sellaisia suorituksia ettei tosikaan.
Venäjällä esim on ihan normaalia että talvella helvetin liukkailla keleillä jengi ajaa +120 ihan paskoilla teillä, kesällä kun ajaa niin sitten voikin laskeskella kuinka monta ristiä samojen teiden varsilla on.

Vuosia sitten kun kävin venäjällä niin huomasin tosiaan että on oman turvallisuuden kannalta parempi ajaa vähän kovempaa. Jännitti kun ladoja viuhahti vodkapäissään ohi vasemmalta ja oikealta kun ajoi rajoitusten mukaan.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom