Nyt tuli taas vaihteeksi nähtyä sen verran perseilyä, että tuli mitta täyteen. Eilen pysähdyin liikennevaloihin ja katsoin kun vastaantulija tekee samoin, mutta vastaantulijan takana olevalle autolle tämä ei sopinut, vaan sieltä koukattiin vastaantulijan kaistalle, ajettiin ohi ja käännyttiin risteyksestä vasemmalle punaisia päin. Taisi olla kiire.
Toinen kiireinen oli tänä aamuna kun ajelin vaihteeksi motarilla ja joku Volvo ohittaa mua perässään Honda Cr-v noin puhelinluettelon paksuuden päässä takapuskurista. Volvo oli päässyt ohi, mutta ei ilmeisesti viitsinyt vetää ihan meikäläisen keulan edestä oikealle kaistalle vaan odotti että saa etäisyyttä edes pari auton mittaa, niin kuin kohteliasta on. Cr-v kuskilla paloi sulake ja lähti tunkemaan siitä mun ja Volvon välissä olevasta sillä hetkellä vielä pienestä raosta oikealle kaistalle ihan munkin puskuria viistäen. Sieltä oikealta ohi, mutta juuri kun oli Volvon kannalta kuolleessa kulmassa niin Volvo lähtee siirtymään oikealle kaistalle. Huomasi juuri ja juuri ajoissa ennen kuin kolahti ja siirtyi takaisin vasemmalle. Ei muuta kuin Cr-v:lle lisää kaasua, oikealta ohi ja oikein protestina vasemmalle kaistalle Volvon eteen niin läheltä etupuskuria, että mulla oli jo jalka jarrulla, että nyt kolahtaa. Jos olisi kolahtanut ja siitä olisi seurannut tieltä suistuminen, niin täytyy sanoa että olisin käynyt ekana vetämässä Hondakuskia kuonoon ja soittanut vasta sen jälkeen 112:een. Miten kukaan voi olla noin uskomaton vitun apina? Toi oli jo sen luokan törkeyden huippu, että olis pitäny ottaa rekkari ylös ja soitella perään. Ihmisillä on liikenteessä vikaa päässä. Tuossakin säästi ainakin kaksi sekuntia ja vaaransi liikennettä siihen tyyliin että jos olisin poliisi niin se olisi ollut heti kortti pois ja päälle anaalirangaistus.