Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyllä tohon saa sen suurimman sallitun aikaiseksi mutta on ihan totta että vaatii pikkusen pelisilmää ja voimaa että jaksaa kiihtyä.
Surkea kiihdytyskaista ja usein tossa näkeekin tilanteita joissa pari-kolme autoa jonossa seisomassa kun eka ei ole päässyt vauhtiin.
 
Mulla ainakaan riitä kiinnostusta lämätä kaasua pohjaan että saan kiihdytettyä sataseen ennen ku liityn motarille. Jos haluu ajaa perään ni siitä vaan sitten. Vaihtoehtosesti voi vaihtaa siihen ohituskaistalle ohittaakseen hitaamman auton.
 
Mulla ainakaan riitä kiinnostusta lämätä kaasua pohjaan että saan kiihdytettyä sataseen ennen ku liityn motarille. Jos haluu ajaa perään ni siitä vaan sitten. Vaihtoehtosesti voi vaihtaa siihen ohituskaistalle ohittaakseen hitaamman auton.

Ja kenellä olikaan kolmio? Vedätkö kolmioristeyksissäkin muiden eteen asenteella "tulkoot perään jos siltä tuntuu"?
 
Mulla ainakaan riitä kiinnostusta lämätä kaasua pohjaan että saan kiihdytettyä sataseen ennen ku liityn motarille. Jos haluu ajaa perään ni siitä vaan sitten. Vaihtoehtosesti voi vaihtaa siihen ohituskaistalle ohittaakseen hitaamman auton.

Just, onko tullut mielen mitä vaaratilanteita aiheutat, perässä tulevan jarrutus aiheuttaa melkoisen liikkeen takana jonossa, jos siellä on sellainen. Sen sijaan olisit voinut nostaa nopeutesi KIIHDYTYSkaistalla liikenteen tahtiin ja liittyä motarille aiheuttamatta muille ongelmia. Itsekäs paska.
 
Mulla ainakaan riitä kiinnostusta lämätä kaasua pohjaan että saan kiihdytettyä sataseen ennen ku liityn motarille. Jos haluu ajaa perään ni siitä vaan sitten. Vaihtoehtosesti voi vaihtaa siihen ohituskaistalle ohittaakseen hitaamman auton.

Kuvitteletko, että pitkä ja hidas kiihdytys on taloudellisempaa, vai miksi et voi kiihdyttää kunnolla? Aivan vitun ärsyttävää jonkun mummon tai muun onnettoman takia liittyä liittyä motarille 60km/h, varsinkin ruuhka-aikaan, jolloin yksikin onneton kuski saa liikenteen ruuhkautumaan.
 
Just, onko tullut mielen mitä vaaratilanteita aiheutat, perässä tulevan jarrutus aiheuttaa melkoisen liikkeen takana jonossa, jos siellä on sellainen. Sen sijaan olisit voinut nostaa nopeutesi KIIHDYTYSkaistalla liikenteen tahtiin ja liittyä motarille aiheuttamatta muille ongelmia. Itsekäs paska.
Niin niin mut kato kun ei kiinnosta. Yritä nyt ymmärtää. Hänellä on täysi oikeus aiheuttaa vaaratilanteita ja vitutusta muissa autoilijoissa.
Se moottoritielle liittyminen on paljon helpompaakin jos sen tekee oikeaa nopeutta, mutta ei tietysti tarvitse jos ei kiinnosta...
Ne on niin naurettavia tilanteita kun kiihdytyskaistaa jatkuisi vaikka kuinka pitkälle, mutta siinä körötellään kahdeksaakymppiä ja minä saavutan vähitellen moottoritielle pyrkijää itse siis moottoritiellä ajaen. Juuri sellaisessa kohdassa, että siellä alkaa arpominen pitäisikö hidastaa vai kiihdyttää, no totta vitussa sitä hidastetaan, päästetään mut ohi, vedetään saman tien perään ja vasemmalta ohi ja kirotaan kun homo ei väistänyt vasemmalle kaistalle, että hän pääsee liittymään, vaikka homma olisi hoitunut kaikista näppärimmin kun olisi vain painanut sitä kaasua.

Ohituskaistalle väistäminen on muuten laitonta, mutta joskus taas siitä aiheutuu oikein hupaisa tilanne kun joku kiilaa sieltä kiihdytyskaistalta eteen minäminä-asenteella, itse tulet takaa ja siirryt ohituskaistalle ja mitä tapahtuukaan kun moottoritielle on päästy liittymään? No nyt se kaasupoljin löytyy ja auto alkaakin kiihtyä ja minä siinä vierellä vasemmalla kaistalla sadattelen kun ohi ei pääsekään ja sit taas on mun vuoro arpoa nostaako nopeutta vai hidastaako.

E: Ja sanotaanko nyt vielä tuosta kiihdytyskaistan pituudesta, että se saattoi ehkä mahdollisesti olla tahallista liioittelua, ettei suomesta löydy sellaista kiihdytyskaistaa missä ei edes satasta saa vauhtia. Eikä se liity koko asiaan mitenkään, koska se, että sellainen kiihdytyskaista löytyy, ei oikeuta hidastelemaan kaikilla muillakin kiihdytyskaistoilla.
 
Mulla ainakaan riitä kiinnostusta lämätä kaasua pohjaan että saan kiihdytettyä sataseen ennen ku liityn motarille. Jos haluu ajaa perään ni siitä vaan sitten. Vaihtoehtosesti voi vaihtaa siihen ohituskaistalle ohittaakseen hitaamman auton.

Mitä vittua, millä sa ajat? Mä ajelen autolla jonka kiihtyvyyttää mitataan kalenterilla ja silti kiihdytyskaistoilla saa nopeuden sinne 90-100 kieppeille ilmankin lämän painamista lattiaan.
 
[venom];4556837 sanoi:
Kuvitteletko, että pitkä ja hidas kiihdytys on taloudellisempaa, vai miksi et voi kiihdyttää kunnolla? Aivan vitun ärsyttävää jonkun mummon tai muun onnettoman takia liittyä liittyä motarille 60km/h, varsinkin ruuhka-aikaan, jolloin yksikin onneton kuski saa liikenteen ruuhkautumaan.

Kyl mä kuvittelen että semmonen maltillinen kaasujalan käyttö kuluttaa vähemmän ku että lämään kaasun pohjaan niin että putkista tulee tummaa savua ja kierrokset käy 7000 kieppeillä.

Kerta ny puhutaan näistä ääripäistä minä kun olen semmonen joka vaihtaa heti motarikaistalle ku mahollista niin te ootte vissiin niitä jotka painaa satasta kiihdytyskaistan päähän ja laittaa vilkun päälle ja toivoo että teidät päästetään sinne motarille. Noh, ainakaan ette aiheuttanu vaaratilanteita mut ette päässy motarillekkaan ellei joku urpo antanu tilaa.
 
Oli miten oli mutta liikenteeseen liittyen suomalainen tiestö alkaa olla umpisurkeassa kunnossa. Mihin hemmettiin ne verorahat menevät kun edes pääteitä saada pidettyä tolkullisessa kunnossa. 10 metriä ei pääse eteenpäin ilman että tuntuu kuin pellolla ajaisi.
 
Kyl mä kuvittelen että semmonen maltillinen kaasujalan käyttö kuluttaa vähemmän ku että lämään kaasun pohjaan niin että putkista tulee tummaa savua ja kierrokset käy 7000 kieppeillä.

Kerta ny puhutaan näistä ääripäistä minä kun olen semmonen joka vaihtaa heti motarikaistalle ku mahollista niin te ootte vissiin niitä jotka painaa satasta kiihdytyskaistan päähän ja laittaa vilkun päälle ja toivoo että teidät päästetään sinne motarille. Noh, ainakaan ette aiheuttanu vaaratilanteita mut ette päässy motarillekkaan ellei joku urpo antanu tilaa.

Eli mieluummin mahdollisesti vaarannat itsesi lisäksi myös muiden tielläliikkujien turvallisuuden, vain koska kuvittelet säästäväsi senttilitran tai kaksi bensaa? Johan tuo on vittu ammoisista ajoista autokoulusta lähtien osattu kertoa että ripeä kiihdytys tavoitenopeuteen vie kaikista vähiten sitä polttoainetta. Suosittelen sullekkin bussikorttia tai vaihtoehtoisesti jos perse kestää, niin taksia.

Taloudellinen ajotapa - Autoliitto
-"Ajossa pyri tavoitenopeuteen reippaalla kiihdytyksellä ja pidä sitten tasainen nopeus isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla."
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyl mä kuvittelen että semmonen maltillinen kaasujalan käyttö kuluttaa vähemmän ku että lämään kaasun pohjaan niin että putkista tulee tummaa savua ja kierrokset käy 7000 kieppeillä.

Olet väärässä. Ripeä kiihdytys on taloudellisempaa, turvallisempaa ja säästää muiden hermoja.
Kerta ny puhutaan näistä ääripäistä minä kun olen semmonen joka vaihtaa heti motarikaistalle ku mahollista niin te ootte vissiin niitä jotka painaa satasta kiihdytyskaistan päähän ja laittaa vilkun päälle ja toivoo että teidät päästetään sinne motarille. Noh, ainakaan ette aiheuttanu vaaratilanteita mut ette päässy motarillekkaan ellei joku urpo antanu tilaa.

Tämä kiihdytyskaistan tukkiminen ja motarille alinopeutta liittyminen on täysin idioottimaista ja aiheuttaa vaaratilanteita niin takanatulijoillesi kuin myös moottoritietä ajaville. Mikäli kiihdyttää muun liikenteen nopeuteen vaikka sitten käyttäen koko kiihdytyskaistan pituuden ei taas aiheuta mitään vaaraa eikä ongelmatilannetta kellekkään, koska kenenkään ei todellakaan tarvitse "päästää" liittyjää yhtää mihinkään, tämä voi ongelmitta liittyä samaa vauhtia liikkuvaan automassaan mihin tahansa valitsemaansa väliin.
 
Vituttaa kun ajetaan melkein edelläajavan perseessä ilman aikomustakaan ohittaa sitä ja sitten vilkutellaan valoja ja ollaan vittuuntuneita kun joku siihen väliin tunkee. Menkää vittu ohi niistä kotteroista tai pitäkää sellaiset välit että ainakin muut pääsee fiksusti ohi.
 
Kyl mä kuvittelen että semmonen maltillinen kaasujalan käyttö kuluttaa vähemmän ku että lämään kaasun pohjaan niin että putkista tulee tummaa savua ja kierrokset käy 7000 kieppeillä.

Kerta ny puhutaan näistä ääripäistä minä kun olen semmonen joka vaihtaa heti motarikaistalle ku mahollista niin te ootte vissiin niitä jotka painaa satasta kiihdytyskaistan päähän ja laittaa vilkun päälle ja toivoo että teidät päästetään sinne motarille. Noh, ainakaan ette aiheuttanu vaaratilanteita mut ette päässy motarillekkaan ellei joku urpo antanu tilaa.

No ehkä yleensä katsotaan kohta mihin liittyy ettei ketään ole tiellä motarilla ja kun katsonut kohdan valmiiksi niin kiihdyttää tarvittavaan nopeuteen.
 
Ei se motarille liittyminen oo niin vaikeaa, eikä vaadi rajottimelle kierrättämistä. Mulla on -98 1,2l corsa, muistaakseni tasan 50 heppaa, ja silläkin pystyy ongelmitta kiihdyttämään sallittuun nopeuteen tavallisella kiihdytyskaistalla eikä tarvii kierrättää kuin sinne 3000rpm ja laittaa vitonen silmään kun nopeus on saavutettu. Joskus harvoin (ylämäessä) joutuu vielä vitosella kiihdyttämään tai vaihtoehtoisesti menemään 4 vaihteella yli 3000 kierroksen että saa sata lasiin.
 
Pitkät kiihdytyskaistat sielläpäin. Kyllä noita starttimoottoreita (100hp tai vähemmän keskikokoisessa autossa) joutuu polkemaan tosissaan monissa paikoissa ja silti tekee tiukkaa saada ne liikenteen vauhtiin. Toki riippuu tilanteesta ja paikasta. Minun käsitykseni mukaan 3000rpm asti kierrättämällä tuollaista moottoria, kiihtyvyys 0-100 mitataan jo paremmin almanakalla kuin sekuntikellolla.
 
Oonko ainoa joka yrittää saaha kaikille "törttöilijöille" paskat housuun tekemällä sen aiheuttamasta vaaratilanteesta niin läheltäpiti tilanteen kun mahdollista? Esim jos joku väistämisvelvollinen ryntää jostakin eteen niin jarruttaa niin, että melkeen kolisee.

Kuvittelen, että ne kokee siinä valaistuksen ja alkaa noudattaan liikennesääntöjä ja tätä kautta pelastan maailman
 
Pitkät kiihdytyskaistat sielläpäin. Kyllä noita starttimoottoreita (100hp tai vähemmän keskikokoisessa autossa) joutuu polkemaan tosissaan monissa paikoissa ja silti tekee tiukkaa saada ne liikenteen vauhtiin. Toki riippuu tilanteesta ja paikasta. Minun käsitykseni mukaan 3000rpm asti kierrättämällä tuollaista moottoria, kiihtyvyys 0-100 mitataan jo paremmin almanakalla kuin sekuntikellolla.

Porukka tarttuu nyt ihan liikaa tuohon Powerhousun "ei mikään kiihdy" kommenttiin, niinkuin hän tarkoittaisi sitä että jokainen kiihdytyskaistalla mateleva pelle matelisi siellä vain sen takia kun se auto ei kiihtyisi sinne oikeaan nopeuteen. Ei. Kyse ei ole nyt vain siitä.

Järna@ Et ole.
 
Oonko ainoa joka yrittää saaha kaikille "törttöilijöille" paskat housuun tekemällä sen aiheuttamasta vaaratilanteesta niin läheltäpiti tilanteen kun mahdollista? Esim jos joku väistämisvelvollinen ryntää jostakin eteen niin jarruttaa niin, että melkeen kolisee.

Kuvittelen, että ne kokee siinä valaistuksen ja alkaa noudattaan liikennesääntöjä ja tätä kautta pelastan maailman

Luuletko että vastapuoli läheskään aina hoksaa, mitä olet tekemässä? Sattuu mullekkin joskus niin, että huonoon väliin vedän risteyksestä jonkun eteen vahingossa. Jos joku tulee mun eteen, niin en jaksa vetää hernettä nenään, mikäli edes kiihdytys tapahtuu rivakasti.

Hillitön kommenttiin sen verta komppausta, että siisti ajella Lapissa kun kelirikkojakaan ei korjata. Eräs tie jota ajelen viikolla päivittäin, on viime ja töissä kesänä muutettu pätkittäin asfalttitiestä soratieksi. Tänä kesänä kelirikkoa ei aiota korjata, koska ei ole rahaa. Se tie n jumalauta kahdesta kohtaa melkeen poikki. Seuraavaksi ostan varmaan tela-ajoneuvon työautoksi. 80 alueella pystyy nykyautolla (eli kova alusta) ajamaan max 55. Ysäri Corolla kuitenkin 110, eikä tunnu kuopat missään :D

Toki ymmärrän, miksi suurin osa rahoista käytetään Kehä III sisälle, kun liikennemäärätkin on hieman eri sfääreissä. Ei siltikkään syrjäseutujakaan saisi unohtaa.
 
Porukka tarttuu nyt ihan liikaa tuohon Powerhousun "ei mikään kiihdy" kommenttiin, niinkuin hän tarkoittaisi sitä että jokainen kiihdytyskaistalla mateleva pelle matelisi siellä vain sen takia kun se auto ei kiihtyisi sinne oikeaan nopeuteen. Ei. Kyse ei ole nyt vain siitä.
Nimenomaan, mutta näppärästi kyllä jotkut keksii oikeutusta omalle toiminnalleen. Eihän kukaan ole tietenkään ikinä väärässä ja se voi olla kova paikka kun kuulee tehneensä koko ikänsä väärin. Toivottavasti tästäkin silti jotain opitaan.
 
Pitkät kiihdytyskaistat sielläpäin. Kyllä noita starttimoottoreita (100hp tai vähemmän keskikokoisessa autossa) joutuu polkemaan tosissaan monissa paikoissa ja silti tekee tiukkaa saada ne liikenteen vauhtiin. Toki riippuu tilanteesta ja paikasta. Minun käsitykseni mukaan 3000rpm asti kierrättämällä tuollaista moottoria, kiihtyvyys 0-100 mitataan jo paremmin almanakalla kuin sekuntikellolla.
Onhan täällä turun seudulla kyllä suht pitkät kiihdytyskaistat, mut on niitä lyhyempiäkin. Niissä lyhkäsemmissä joutuu tuolla mopoauton tehoisella kopalla kyllä alottamaan sen kiihdytyksen jo hyvissä ajoin kurvissa, ja hiukan kierroksia nostamalla (max 4000) saa kyllä niissäkin sen nopeuden aikaan 50 hevosellakin. Ikinä ei oo tarvinnut kiihdyttäessä yli 4000 kierroksen mennä enkä oo koskaan joutunut liittymään alinopeutta motarille/oharille, poislukien jos joku mummo/pakettiauto/rekka on ollut edessä hidastamassa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom