Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä voin itse motoristina sanoa, että mikään ei vituta enemmän kuin ne saatanan autokuskit jotka ei viitsi/jaksa katsoa risteyksessä/liikenneympyrässä, että tuleeko sieltä joku. Itse ymmärrän, että olen aika turvaton prätkän selässä kolarin sattuessa ja mielellään pidän itse silmät auki ja järjen päässä. Saman kun saisi joillekin autoilijoille päähän. Toinen on sitten perässä roikkuminen. Jos minä jostain syystä joudun jarruttamaan tulee se perässä ajanut auto päälleni. Vittu ne turvavälit ei ole turhaa. Nykyään tuleekin siitä syystä keskaria näytettyä aika herkästi, jos se tekee minusta kusipää motoristin, niin sitten tekee. Se on niin helppoa, kun on toista tonnia rautaa ympärillä.

Pakko sanoa että 3 vuotta tullu sahattua stadin liikenteessä työn puolesta ja en oo kyllä moottoripyöräilijöitä paljoa nähny perseilemässä. Eri asia sitten maanteillä, mun mielestä moottoripyöräilijä ei voi valittaa ettei autoilijat huomioi jos pujottelee kehätiellä autoja 10-20km/h muita kovemmalla vauhdilla. Vaikka pyörällä sitä voi tehdä on se kuitenkin laitonta just siks ettei kaikki ehdi huomioida.
Silti moottoripyöräilijät on mun mielestä aika marginaalinen ryhmä liikenteessä sekoilijoiden joukossa, ehkä johtuu siitä että kuolema hyvin todennäköisesti korjaa jos perseilee.

Okei, sitten täytyy olla kovasti eroa Helsingillä ja muilla kaupungeilla joka ikinen päivä näkee kesäaikaan motoristeja jotka vetävät eturengas ilmassa 60km/h alueella +100km/h nopeuksilla tai kiihdytteleevät jopa sinne 200km/h asti kaupunkialueella. Ja jos ei satu näkemään niin vähintäänkin kuulee kun rajoittimeen asti revitään joka toisessa risteyksessä- <- tohon täytyy sanoa että yöllä kuulee näitä selkeästi enemmän mikä on hieno asia jos ei satu asumaan ihan keskustassa ;)

edit: ja mua ei v......a grammaakaan se että tuolla maantiellä vedellään välillä reilustikkin ylinopeuksia varsinkin jos se tehdään muulloin kuin ruuhka-aikaan mutta jumalavita kun joku vitun getöwäy kanksteri vetää tuolla klo16 ruuhkassa 100km/h yli sallitun ja selittelee itselleen et oon niin vitun hyvä kuski tai itseäni vaan vaarannan .. Niin mun mielestä ainut mikä auttasi olisi se että hakataan päähän järkeä lapiolla.

Kyllä taas teki mieli repiä silmät pääsä eilen, kun ajelin motaria. Joillakin tuntuu löytyvän se ylimääräinen rallivaihde kun ajetaan motaria ja vielä ruuhka-aikaan.
Motarille liittyessä ajelen uudehkon bemarin perässä ja motarin oikealla kaistalla on rekka minkä perään pääsee liitymään sujuvasti. Edellä ajava uuno päättää koittaa kuinka se mosse lähtee lyhyellä kiihdytyskaistalla ja tunkee motarille rekan keulan ja betoniseinän välistä. Ja tietenkin seuraavasta rampista pois :face:
Ja sitten lukuisat pujottelijat ja turhat kaistanvaihtajat.

Eipä se tunnut monellekaan aukeavan, että ruuhka-aikaan klo 16 se motari tosiaan vetää "vain"100-110km/h tunnissa. Vaikka olisi 120 tikkari tien vieressä. Edelleä ajava jono ei maagisesti katoa eivätkä ihmiset ahtaudu oikealle kaistalle vaikka kuinka roikkuisi puskurissa maasturivolvolla tai uudella mersulla. Yksi kun sitten jarruttaa, niin on 10 kusipäätä ketjukolarissa.

Hei, sinä kusipää runkkarihomo, joka ajoit tänään klo 7.20 Hämeenlinnasta kymppitien rampista moottoritielle Helsingin suuntaan täyteen lastatun tukkirekan perässä toisena autona valkoisella uudehkolla Mondeolla. Ottaisitko ystävällisesti yhteyttä, niin voin leipoa sua kivasti lättyyn? Ei voi ihmisellä olla niin kiire, että täytyy lähteä ohi heti kun siihen tulee pienikin tilaisuus. Et varmaan huomannut, koska olet sokea apina, että ajoit kahden sulkuviivan yli, estit toiminnallasi mua ohittamasta tukkirekkaa ensimmäisenä ja kohteliasta olisi ollut, että minä menen ensin, koska olin ensimmäisenä rekan takana. Ohittamiseni viivästyi vielä senkin takia, että perässäsi tuli toinenkin auto, joka pääsi myös ohitseni kun jämähdin sinne rekan perään, koska sinä paskahousu olit tiellä enkä päässyt ohi. Luuletko että mulla ei olisi ollut haluja päästä rekan ohi, koska odotin kärsivällisesti sulkuviivan päättymistä, niin että voin ohittaa laillisesti? No tietysti luulet niin, koska olet minäminäkusipäähomorunkkariapina. Tuota voi verrata kaupan jonossa kiilaamiseen, mutta siellähän et sitä tekisi, koska sulla ei ole intimiteettisuojaa, autoa, ympärilläsi. T: Toivottavasti ajat seinään.

Niin ja eilen näin toisen vitun apinan kun eräs herrasmies ohitti mut moottoritiellä silmämääräisesti arvioiden noin 120 kilometrin tuntinopeutta ja hänen perässään ajoi apina niin lähellä takapuskuria, ettei mahdu hesarikaan väliin. Heti kun musta oli päästy ohi, niin apina veti puoliksi oikealle kaistalle ja ajatteli päästä sieltä ohi, mutta ei päässytkään, koska siinäkin oli vielä auto. Siinä se jatkoi vielä tämän yhden auton ohi takapuskurissa kiinni, kunnes pääsi ohi. Taisi olla kiire. Mikään ei vituta niin paljoa kuin puskurissa roikkujat ja oikealta ohittajat. Ja ne vituttaa vaikkei ne roiku edes omassa puskurissa.

Miksi auto tekee ihmisestä täyden kusipään?

Et varmaan huomannut, koska olet sokea apina, että ajoit kahden sulkuviivan yli, estit toiminnallasi mua ohittamasta tukkirekkaa ensimmäisenä ja kohteliasta olisi ollut, että minä menen ensin, koska olin ensimmäisenä rekan takana. Ohittamiseni viivästyi vielä senkin takia, että perässäsi tuli toinenkin auto, joka pääsi myös ohitseni kun jämähdin sinne rekan perään, koska sinä paskahousu olit tiellä enkä päässyt ohi. Luuletko että mulla ei olisi ollut haluja päästä rekan ohi, koska odotin kärsivällisesti sulkuviivan päättymistä, niin että voin ohittaa laillisesti?

Perus settiä. Ei puolet tuolla liikenteessä tunnu tietävän mikä sen sulkuviivan merkitys on liittymissä tai ainakaan välittävän siitä tippaakaan. Osa sinkoilee motarille hirveillä rykäsyillä heti kuin se vaan suinkaan on mahdollista. Ihan sama vaikka siinä olisi ne kaksi vaaleeta sulkuviivaa ja niiden välissä vielä rasterointikin.

Sitten on tietysti nämä toiset sankarit, jotka iskevät vilkun päälle sulkuviivan loppuessa liittymisalueen alkaessa ja jäävät odottamaan että joku antaa tilaa (ruuhka-aikoina). Ihan sama vaikka liittymiskaistaa jatkuisi eteenpäin kaksi kilometriä. Tuli tutuksi kouluaikoina Kehä I:stä länteen päin suhatessa ja erityisesti Tuusulan motarin liittymän kohdilla. Onneksi ei tarvitse sille tielle enää aamuisin mennä.

Joka kerta motarin kun joutuu ajamaan päästä päähän, vähintään yksi luonnonsuojelija kiilaa alitehoisella räppänällä rampilta eteen. Jos taulussa lukee 100, niin se ei jumalauta anna oikeutta kiilata kolmion takaa 85-90 vauhdilla YHTÄÄN MIHINKÄÄN.

Oikealta kyllä saa ohittaa, mikäli joku ajaa vasenta kaistaa liian hitaasti. Mutta sukeltelua en tue.

Joka kerta motarin kun joutuu ajamaan päästä päähän, vähintään yksi luonnonsuojelija kiilaa alitehoisella räppänällä rampilta eteen. Jos taulussa lukee 100, niin se ei jumalauta anna oikeutta kiilata kolmion takaa 85-90 vauhdilla YHTÄÄN MIHINKÄÄN.

Oikealta kyllä saa ohittaa, mikäli joku ajaa vasenta kaistaa liian hitaasti. Mutta sukeltelua en tue.
Olisikin edes 90km/h vauhti!
Tällä viikkoa oli yhden "kiihdyttelijän" perässä, niin autoni mittari näytti 66km/h, kun loikkasi 100km/h alueelle:(
Siinä 4km ajelin vaihtelevalla nopeudella auton perässä, ennen kuin alkoi moottoritie ja pääsin ohittamaan.
Kyseinen auto ei tuolla 4km matkalla kiihtynyt parhaimmillaankaan kuin 92km/h mittarinopeuteen..

Niin ja eilen näin toisen vitun apinan kun eräs herrasmies ohitti mut moottoritiellä silmämääräisesti arvioiden noin 120 kilometrin tuntinopeutta ja hänen perässään ajoi apina niin lähellä takapuskuria, ettei mahdu hesarikaan väliin. Heti kun musta oli päästy ohi, niin apina veti puoliksi oikealle kaistalle ja ajatteli päästä sieltä ohi, mutta ei päässytkään, koska siinäkin oli vielä auto. Siinä se jatkoi vielä tämän yhden auton ohi takapuskurissa kiinni, kunnes pääsi ohi. Taisi olla kiire. Mikään ei vituta niin paljoa kuin puskurissa roikkujat ja oikealta ohittajat. Ja ne vituttaa vaikkei ne roiku edes omassa puskurissa.

Tuollaiset ihan takapuskurissa ajavat tippuu hyvin äkkiä kun laittaa vasemmalla jalalla jalkaa jarrulle vaan senverran että jarruvalot syttyy.

Tuohon viimeiseen kysymykseen vastasit itse jo aiemmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ihan mielenkiinnosta Powerhousu, paljonko ajelet päivässä työmatkoja yms.? :)

Itseäkin vituttaa tuollaiset urpot ajelemassa, jotka eivät osaa liikennesääntöjä, mutta mulle on jäänyt päähän eniten noi sun valitukset :D

Ihan mielenkiinnosta Powerhousu, paljonko ajelet päivässä työmatkoja yms.? :)

Itseäkin vituttaa tuollaiset urpot ajelemassa, jotka eivät osaa liikennesääntöjä, mutta mulle on jäänyt päähän eniten noi sun valitukset :D
100 km tulee päivässä. Sitä täytyy jättää aika paljon kertomatta ettei koko ketju ole mun valitusta täynnä, kun melkein joka päivähän joku idiootti tekee jotain. Lähinnä ei osaa liittyä oikeaa nopeutta moottoritielle ja sit arvotaan miten sinne pääsisi liittymään.

100 km tulee päivässä. Sitä täytyy jättää aika paljon kertomatta ettei koko ketju ole mun valitusta täynnä, kun melkein joka päivähän joku idiootti tekee jotain. Lähinnä ei osaa liittyä oikeaa nopeutta moottoritielle ja sit arvotaan miten sinne pääsisi liittymään.

No tossa äskenhän höyhenen kevyt sen kertoi että täyttä vauhtia pitää liittyä motarille vaikka kiihdytyskaista olisi 100 metriä.

No tossa äskenhän höyhenen kevyt sen kertoi että täyttä vauhtia pitää liittyä motarille vaikka kiihdytyskaista olisi 100 metriä.
Sellaista kiihdytyskaistaa ei ole Suomessa olemassakaan ettei siinä ehtisi edes sataseen kiihdyttää millä tahansa paskalla. Ja minä sen tiedän oikein hyvin kun mulla on 90 voimakasta hevosta pellin alla. Ikinä ei ole tarvinnut kaasua pohjaan painaa eikä silti ole jäänyt vauhdista kiinni. Kaikista parasta on kun Riihimäen ABC:n kohdalla on kilometrin pitkä ramppi, mutta siihen autoon saa vauhtia vasta kun uskaltaa ensin liittyä kuuttakymppiä motarille. Joidenkin mielestä kiihdytyskaistalla ei ilmeisesti saa ajaa kovaa.

Sellaista kiihdytyskaistaa ei ole Suomessa olemassakaan ettei siinä ehtisi edes sataseen kiihdyttää millä tahansa paskalla. Ja minä sen tiedän oikein hyvin kun mulla on 90 voimakasta hevosta pellin alla. Ikinä ei ole tarvinnut kaasua pohjaan painaa eikä silti ole jäänyt vauhdista kiinni. Kaikista parasta on kun Riihimäen ABC:n kohdalla on kilometrin pitkä ramppi, mutta siihen autoon saa vauhtia vasta kun uskaltaa ensin liittyä kuuttakymppiä motarille. Joidenkin mielestä kiihdytyskaistalla ei ilmeisesti saa ajaa kovaa.

Todellisia vaaratilanteita aiheuttaa ne, jotka alka siinä kiihdytyskaistalla jarrutella tai jopa pysähtyy - senkin olen nähnyt.

Niin ja sitä itse asiassa tulin kertomaan, että vituttaa ne apinat jotka tunkee kolmion takaa eteen tuossa: http://goo.gl/maps/TCym4

Sellaista kiihdytyskaistaa ei ole Suomessa olemassakaan ettei siinä ehtisi edes sataseen kiihdyttää millä tahansa paskalla. Ja minä sen tiedän oikein hyvin kun mulla on 90 voimakasta hevosta pellin alla. Ikinä ei ole tarvinnut kaasua pohjaan painaa eikä silti ole jäänyt vauhdista kiinni.

Ei olekaan. On tullut testattua 1,2miljoonaa ajetulla 45 heppaisella (uutena) mannelavetilla ja ei jäänyt silläkään alle 100 vauhdit, ainoa millä on jäänyt on 1.2l kupla parillakymmenellä hevosvoimallaan.

Tervetuloa koittamaan mun 54hv Caddyllä Tuusulan motarilta keskustasta päin tultaessa nousua Kehä 1:lle. Ei onnistu ees 80km/h, sori :)

Tuossa kun taas tuli matkaa ajettua... Miksi pitää roikkua kuorma-auton/karavaanarin/muun hitaamman perässä kiinni, jos ei ole menossa ohi? Vaikeuttaa turhaan niiden elämää joilla on tehoa ja taitoa ohittaa.. Turha vilkutella valoja jos jää pykimään siihen rekan taakse muiden painellessa ohi. Sitäpaitsi rekasta pääsee paremmin ohi kun on vähän kauempana, niin näkee ohituspaikat paremmin.

Tämä kyllä jaksaa aina ihmetyttää... Kiilaileekohan samat ihmiset kauppojen kassajonossa samalla tavalla? Itsekin ajan ns. reippaasti mutta en kuitenkaan kusipäisesti tai vaarallisesti.

Sellaista kiihdytyskaistaa ei ole Suomessa olemassakaan ettei siinä ehtisi edes sataseen kiihdyttää millä tahansa paskalla. J

tässä meinaa tulla joskus ahdasta jos sattuu ruuhka ja täysperävaunu kohdalle: http://goo.gl/W91AFv

tässä meinaa tulla joskus ahdasta jos sattuu ruuhka ja täysperävaunu kohdalle: http://goo.gl/W91AFv

Olin juuri linkittämässä samaista kiihdytyskaistaa, mutta en osannut sitä linkkiä tuosta street view:sta napata.

Väitän, että tuossa rampissa ei powerhousu tai kukaan muukaan teiden ritari kiihdytä sataseen, nippa nappa sallittu 80 saattaa onnistua.

Suositut

Back
Ylös Bottom