Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hard Justice on vaan kateellinen, kun ei ole koskaan pärrällä ajanut :rolleyes:

Ehdottomasti ärsyttävin asia liikenteessä tuli tänään eteeni 130 ollessa mittarissa ja se oli perkele peuran vasa. Onneksi selviän umpiolla, lampunpesurilla ja koristelistalla.

Kevään eka yhteenotto motoristikusipään kanssa. Täytynee kai hankkia venäläisiltä, virolaisilta, bulgarialaisilta, romanialaisilta tai mustalaisilta mutka ja ampua selkään jokaikistä keulijaa, kaahailijaa tai muita moottoripyörällä törttöilevää pelleä kun poliisi vaan levittelee voimattomina käsiään. Käyttäisivät edes piikkimattoa niiden pysäyttämiseen. Minä käyttäisin ainakin jos olisin poliisi vaikka olisi kiellettyä.
Kerro toki lisää mitä tapahtui. Ei kai motoristi vaan ajanut etupyörä ylöskytkettynä?

Jaa'a vaikea niitä sellaisia todella ärsyttäviä kohtia on löytää. Pyrin olemaan yleensä rauhallinen liikenteessä ja pyrin edesauttamaan yleistä liikenteen sujuvutta. Muistan vanha kouluopettaja aina hoki mantraa: "ajattele jos kaikki tekisi noin". Jos sitä ajattelee positiiviseltaa kannalta niin se on sitten kaikille parempi. Mitä useampi ja mitä paremmin ihmiset noudattaa liikennesääntöjä ja yleisesti hyvää pelisilmää niin sitten on vähempi murehtimista tien päällä.

Ärsyttävimmät mitä on tullut vastaan itelläni liittyvät lähinnä syntyineisiin vaaratilanteisiin (vain muutama sek aikaa tyyliin reagoida, jarruttaa / väistää)

-muutama kolari ollut lähellä kun bussikuski oli yöllä tullut kolmion takaa osittain mun kaistalle. Olin just tulossa ABClta itse. Mutta onneksi sen häröilyn näin kuitenkin itse ajoissa niinn pystyin hidastamaan ja väistämään hyvin.

-ns. "itsemurhaohitukset" esim. valtatie 4, huonolla näkyvyydellä lähetään mitä ihmeellisimpiin ohituksiin (joskus ihan näillä ohituskielto alueilla). Tällaisissa ohituksissa jää joskus aika pienestä aikamäärästä kiinni että ehtii itse hidastaa /jarruttaa NIIN ETTÄ vastaantuleva auto pystyy pääsemään keskiviivalta tekemään onnistuneen ohituksen.

nelostiellä kuitenkin välillä aukeaa niitä ohituskaistojakin aina välillä niin niissä yleensä mahtuu ohittamaan ihan hyvin!

-hieman oudommissa liikenneympyröissä on välillä vähän ihmeellistä häröilyä. Esim haagassa helsingissä pitäjänmäen liikenneympyrä...

-huomattava alinopeus (hyvä näkyvyys kuiva tie) ja pappa kuski oli kerran todella ärsytystä lisäävä tekijä nelostiellä, mutta siitäkin pääsi ohittamaan jossain vaiheessa.

-motarilla kun täyslastissa oleva TUKKIREKKA alkaa ohittamaan jotain helkkarin autonkuljetusrekkaa. Siinä molemmat rekat kyllä omii ihan kiitettävästi kaistat itselleen vähäksi aikaa, ohituksesta ei meinaa tulla mitään vähään aikaan. :hyvä:

Kevään eka yhteenotto motoristikusipään kanssa. Täytynee kai hankkia venäläisiltä, virolaisilta, bulgarialaisilta, romanialaisilta tai mustalaisilta mutka ja ampua selkään jokaikistä keulijaa, kaahailijaa tai muita moottoripyörällä törttöilevää pelleä kun poliisi vaan levittelee voimattomina käsiään. Käyttäisivät edes piikkimattoa niiden pysäyttämiseen. Minä käyttäisin ainakin jos olisin poliisi vaikka olisi kiellettyä.
Sitä voitaneen pitää ihan positiivisena asiana ettet ole poliisi.

Taas oli saatana kello 20 sunnuntaina moottoritiellä 100 rajoitus eikä ollu pimeää edes ja tie +4 astetta ilma +6 astetta. Onko tämä nyt tullut jäädäkseen ja miten on mahdollista ettei tämä vituta ketään muuta kuin minua?

Kertokaa mulle, mikä siinä on. Kun näkee autojen pysähtyvän valoihin, niin poikkeuksetta niissä autoissa, jotka jättää 1-3 auton mentävän välin edelliseen autoon, on kuskina akka tai mamu.

Skuupin kuva on Kulovalkeasta. :) En tunne omistajaa tms, mutta anoppi asuu kulmilla.

Tekeehän tuota muutkin. Opetettiin mulle ainakin autokoulussa syyksi, että kun lähtee heti liikkeelle kun valot vaihtuvat vihreiksi, on edellä menevä jo liikkeellä kun saavutat sen. Toimii kyllä, jos valoissa on 2-4 autoa, muuten jono venyy turhankin pitkäksi. Tapa ilmeisesti peruja jostain 60-luvulta, kun autoja ei nykyistä määräö ollut :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ootko pienenä pelästynyt moottoripyörää vai mikä sua vaivaa?

Onko moottoripyörät ja niillä kaahailevat mulkerot joku pyhä lehmä, josta kaikkien kuuluu tykätä ja ihailla kielipitkällä?

Kevään eka yhteenotto motoristikusipään kanssa.
Niin mitä tässä tilanteessa kävi? Ohittiko joku sinut oman henkensä uhalla paikassa jossa autolla ei olisi voinut ohittaa?

Itse ainakin ohittelen prätkällä aivan eri tavalla kuin autolla. Prätkällä kiireessä voi lipua ruuhkassa valojen kärkeen ketään vaarantamatta. Kun valot vaihtuu on 10 m etumatka jo niihin kärkikahinan autoihin. Toki, ei tuo tieliikennelain mukaan oo sallittua, mutta teenkin sitä kiireessä ja koska omistan prätkän oon mulkku. Autonakin Audi, eli oon täys mulkku.

Niin mitä tässä tilanteessa kävi? Ohittiko joku sinut oman henkensä uhalla paikassa jossa autolla ei olisi voinut ohittaa?

Itse ainakin ohittelen prätkällä aivan eri tavalla kuin autolla. Prätkällä kiireessä voi lipua ruuhkassa valojen kärkeen ketään vaarantamatta. Kun valot vaihtuu on 10 m etumatka jo niihin kärkikahinan autoihin. Toki, ei tuo tieliikennelain mukaan oo sallittua, mutta teenkin sitä kiireessä ja koska omistan prätkän oon mulkku. Autonakin Audi, eli oon täys mulkku.

Minä olin liikkeellä polkupyörällä

Kyllähän se vähän harmittaa jos pärrä valuu katkoviivaa pitkin autojonojen välistä keulille mutta toisaalta tekisin ihan samoin jos ajelisin itse kaksipyöräisellä :D mikäs siinä kun varovasti menee. Vielä kun miettii kuinka hitaasti monet autoilijat valoista lähtee niin täysin ymmärrettävää.

Kyllähän se vähän harmittaa jos pärrä valuu katkoviivaa pitkin autojonojen välistä keulille mutta toisaalta tekisin ihan samoin jos ajelisin itse kaksipyöräisellä :D mikäs siinä kun varovasti menee. Vielä kun miettii kuinka hitaasti monet autoilijat valoista lähtee niin täysin ymmärrettävää.
Ja miksipä ei, kun ei se ole keneltäkään pois. Jos se kaksipyöräinen sinne keulille ajaa, niin se on ihan varma, että se ei jalkoihin jää ja muiden matkantekoa näin hidasta. Eli ei siinä ole periaatteessa edes mitään mistä harmistua, mutta silti jotkut autoilijat tuntuu siitä riemastuvan. En ymmärrä miksi. Ja kai se on hyvä mainita, että mulla ei ole pyörää, ei ole koskaan ollutkaan, kun ei ole korttiakaan, eli en vedä kotiinpäin. Kunhan pohdin.

Ja miksipä ei, kun ei se ole keneltäkään pois. Jos se kaksipyöräinen sinne keulille ajaa, niin se on ihan varma, että se ei jalkoihin jää ja muiden matkantekoa näin hidasta. Eli ei siinä ole periaatteessa edes mitään mistä harmistua, mutta silti jotkut autoilijat tuntuu siitä riemastuvan. En ymmärrä miksi. Ja kai se on hyvä mainita, että mulla ei ole pyörää, ei ole koskaan ollutkaan, kun ei ole korttiakaan, eli en vedä kotiinpäin. Kunhan pohdin.

Samoilla linjoilla, ei mullakaan korttia tai pyörää ole - valitettavasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom