Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Powerhousun jutusta tuli mieleen. Muutamia viikkoja sitten olin liikennevaloissa ensimmäisenä. Kyseessä risteys jossa kolme kaistaa samaan suuntaan. Olin kääntymässä vasemmalle ja vieressä oli linja-auto joka myös on kääntymässä vasemmalle. Kun valot vaihtuivat vihreäksi olin jo lähdössä liikkeelle kun aivan yllättäen linja-auton edestä tepastelee mummo sokeankeppi kädessä. Käveli ihan rauhaksiin punaisia päin suojatietä. Eipä niillä vihreillä kovin monta autoa risteyksestä päässyt liikkeelle. Ilmeisesti iän myötä lähtenyt näön lisäksi kuulokin kun ei kuullut liikennevalojen piippausta.

Viime aikoina alkanut ärsyttämään nopeudet tietyömailla. Järjestään ihmiset ajavat sen 20-30km/h yli rajoituksen, mikäli kyseessä tietyömää. Ikinä en ole poliisia nähnyt tutkan kanssa lähelläkään tietyötä. Tuolla monesti kaverit ihan kaistan tuntumassa tekemässä töitä, joten ne nopeudet on ihan syytä ollakkin matalia.

Saan pitkiä jonoja aikaan kun ajelen sen +10km/h mittarinopeutta tietyömaalla.

Viime aikoina alkanut ärsyttämään nopeudet tietyömailla. Järjestään ihmiset ajavat sen 20-30km/h yli rajoituksen, mikäli kyseessä tietyömää. Ikinä en ole poliisia nähnyt tutkan kanssa lähelläkään tietyötä. Tuolla monesti kaverit ihan kaistan tuntumassa tekemässä töitä, joten ne nopeudet on ihan syytä ollakkin matalia.

Ihmiset ei noudata noita tietyömaa (meinasin itsekin kirjoittaa työmää :D)-rajoituksia sen takia kun ne on siellä silloinkin kun kukaan ei ole paikalla tekemässä mitään.

Ihmiset ei noudata noita tietyömaa (meinasin itsekin kirjoittaa työmää :D)-rajoituksia sen takia kun ne on siellä silloinkin kun kukaan ei ole paikalla tekemässä mitään.
Toikin on varmaan ihan totta. Tällä on yksi silta mitä on korjattu varmaan puoli vuotta kohta ja välissän oli varmaan pari kuukautta kun en nähnyt siinä ketään eikä työ edistynyt ja kaikki näytti siltä kuin kamat olisi unohdettu siihen. Nyt vähän aikaa sitten siinä alettiin taas jotain touhuaan. Ihmeellistä kun ne rajoitukset pitää sinne jättää noinkin pitkäksi aikaa. Paras olisi kun olis jotkut muuttuvat nopeusrajoituskyltit jotka muutetaan aina kun työt siltä päivältä loppuu.

Toikin on varmaan ihan totta. Tällä on yksi silta mitä on korjattu varmaan puoli vuotta kohta ja välissän oli varmaan pari kuukautta kun en nähnyt siinä ketään eikä työ edistynyt ja kaikki näytti siltä kuin kamat olisi unohdettu siihen. Nyt vähän aikaa sitten siinä alettiin taas jotain touhuaan. Ihmeellistä kun ne rajoitukset pitää sinne jättää noinkin pitkäksi aikaa. Paras olisi kun olis jotkut muuttuvat nopeusrajoituskyltit jotka muutetaan aina kun työt siltä päivältä loppuu.
Edes muuttuvat kyltit eivät toimi. Maanantaina ajelin töihin ja normaalisti satasen tiellä oli nyt 80-rajoitus ja lisäksi alapuolella luki varoitus tietyöstä. Silti missään ei näkynyt itse tietyötä tai työntekijöitä näkynyt. Kaikista yksinkertaisinta on ajaa normaalisti turhista rajoituksista välittämättä :D

Eilen joku ääliö meinas tulla ohituskaistalta kylkeen kun olin liittymässä motarille. Eikö ne vittu ymmärrä ettei siinä liittymiskohdan aikana kannata siirtyä oikean puoleiselle kaistalle, varsinkin kun se näki ihan varmasti että sieltä on tulossa. Pöllön kaistalla tyhjää 500m kumpaankin suuntaan.

Ihmiset, miksi ohitatte, jos meinaatte ajaa hiljempaa kuin ohitettu auto? T: Vittuuntunut vakionopeusäätimen käyttäjä

Yks vitun kusipää ajo mun rinnalla, veti yhtäkkiä mun eteen ja jarrut pohjaan (Tasa-arvonen risteys, 2 kaistaa, mun takana olis ollu tilaa vaikka kuinka), hitaaaaasti kääntyy ja alkaa hinkuttaa vitun hiljaa....

Ja ei varmaan tienny liikennesäännöistä mitään, ei sen olis tarvinnu pysähtyä, muiden olis pitäny väistää sitä, pysähty kokonaan ja lähti sitte liikkeelle hyvin hyvin hitaasti..

Ja joku kusipää paino torvee urakalla ku odottelin punasis vihreen vaihtumista.. (liikennevalot oli kunnos)

Varsinaiset älypäät taas liikenteessä.

Yks asia mikä on vituttanu mua kohta neljä vuotta on se, että miksei ihmiset uskalla ajaa 80km/h alueella edes sitä 85km/h mittariin ku ne valehtelee aina. Letka menee aina sitä 70km/h vauhtia eteenpäin. Nuoretkin ihmiset niin munattomia ettei vaan voi heittää sitä vakkaria päälle siihen 120km/h vauhtiin satasen alueella kun apinakin tietää ettei poliisit välitä vittuakaan tollasesta ylityksestä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä taas en näe minkäänlaista syytä ajaa alle 10km matkalla väkisin 5km/h lujempaa. Se ei muuta yhtään mitään. Kuutosvaihde silmään ja 75km/h niin kulutus on alhaisin joten niin myös teen. Satasen alueella luonnollisesti sataa tai alle niin pääsevät "kiireiset" helpommin ohi.

Meikäläistä ei kiinnosta vittujakaan nostaa auton kulutusta ja sitä myöden omia kustannuksia ihan vain muiden miellyttämiseksi. Ei senttiäkään. :)

Mä taas en näe minkäänlaista syytä ajaa alle 10km matkalla väkisin 5km/h lujempaa. Se ei muuta yhtään mitään. Kuutosvaihde silmään ja 75km/h niin kulutus on alhaisin joten niin myös teen. Satasen alueella luonnollisesti sataa tai alle niin pääsevät "kiireiset" helpommin ohi.

Meikäläistä ei kiinnosta vittujakaan nostaa auton kulutusta ja sitä myöden omia kustannuksia ihan vain muiden miellyttämiseksi. Ei senttiäkään. :)

Mutta se on vähä eria asia täälä päin Suomea missä lähimpään siwaankin on yli 10km matka :D

Ja aiheutat sitten siellä 80km/h (ja toki satasenkin) alueella vaaratilanteita kun takaa tulevat haluavat päästä ohitsesi. Hieno ajattelutapa.
Motarilla sen kun köröttelet miten köröttelet, siellä kun onneksi on se ohituskaista. Voit jäädä siellä vaikka rekan taakse säästämään ajamalla imussa.

Jos on noin tiukkaa rahasta että pitää ajatella noin, kannattaisiko harkita vaikka auton vaihtamista halvempaan, vaikka vain viisivaihteiseen, jotta voisit ajaa siten että muu liikenne ei häiriintyisi / vaarantuisi takiasi?

Ja aiheutat sitten siellä 80km/h (ja toki satasenkin) alueella vaaratilanteita kun takaa tulevat haluavat päästä ohitsesi.

Höpön höpön. Se vaarantilanteen aiheuttaja on aina se joka eheroon taharoon sinne vastaantulevien kaistalle väärään aikaan menee. Toi sun asenne on samaa luokkaa kuin kuvitelma siitä että jalankulkija joka suojatiellä ylittää tien aiheuttaa vaaratilanteita 'hyppäämällä' eteen. Vastaavia kavereita on tullut kyllä kuunneltua poliisin tuloon saakka, kun ovat meikäläisen perään töräyttäneet kun pysähdyn suojatien eteen... ja kyllä ne bonukset on aina siltä oikealta syylliseltä menneet. Peräänajajalta. Ja siitä eteenpäin hiljaista poikaa.

^No tuo ei taas tilanteena liity mitenkään siihen, että alinopeutta ajava on se, joka aiheuttaa vaaratilanteita. Sinne vastaantulevien puolelle kun ideaalitilanteessa ei kenenkään tarvitsisi mennä. Jos siis kaikki ajaisivat asiallisesti ja muitakin huomioiden.

Noh, tämän ajotavan opin kun ajoin puolisen vuotta Münchenin ja Nürnbergin väliä työmatkaa. Oli ihan mukavaa päästellä menemään ensimmäisen pari viikkoa mutta kävi tylsäksi, sitten alkoi käydä kukkarolle ja lopuksi havaito että bensapumpulla meni se säästetty aika hukkaan kumminkin. Tänne palattua se on aivan yksi ja sama ajaako 80km/h vai 100km/h, matelua se on kumminkin, suhteessa. Suomessa varmaan saisi joku liikenneturvallisuusvastaava slaagin tietyö-liikennemerkistä, jonka alapuolella rajoitus 120km/h.

Ja kyllä meikäläinen muut huomioi. Kun taakse ilmestyy 'kiireinen', ajan siinä määrin rajoituksen alle, että hän pääsee ohi helposti ja ajamatta ylinopeutta. Ohituksen jälkeen kiihdytän sitten siihen taloudellisimpaan vauhtiin J. Karjalaisen tahtiin.... ellei sitten satu olemaan ylämäki.

Jep. Tollanen munaton ajattelutapa mua just liikentees vituttaa. Säästetään yhdessä bensaa ja körötellään 70km/h koska minullahan ei ole mihinkään kiire, olenhan lähtenyt tarpeeksi aikaisin aamulla liikenteeseen!

Jep. Tollanen munaton ajattelutapa mua just liikentees vituttaa. Säästetään yhdessä bensaa ja körötellään 70km/h koska minullahan ei ole mihinkään kiire, olenhan lähtenyt tarpeeksi aikaisin aamulla liikenteeseen!

Syvä osanottoni... not. Ton ikäisenä sulla oo ees mihinkään kiire. Paitti alkoon ennen kahdeksaa. ;)

Ja aiheutat sitten siellä 80km/h (ja toki satasenkin) alueella vaaratilanteita kun takaa tulevat haluavat päästä ohitsesi. Hieno ajattelutapa.
Motarilla sen kun köröttelet miten köröttelet, siellä kun onneksi on se ohituskaista. Voit jäädä siellä vaikka rekan taakse säästämään ajamalla imussa.

Jos on noin tiukkaa rahasta että pitää ajatella noin, kannattaisiko harkita vaikka auton vaihtamista halvempaan, vaikka vain viisivaihteiseen, jotta voisit ajaa siten että muu liikenne ei häiriintyisi / vaarantuisi takiasi?

^^
images
^^

Ajaako porukka jotain 700-1000km kertamatkoja vai miksi joillakin ottaa pumpusta se, jos joku ajaa 100 alueella vai 95 tai 80 alueella 75?. Vaikka ajaisit noin pitkiä matkoja niin silti sillä ei ole juuri seksuaalista merkitystä sen matkan keston suhteen.
Jos joku vetää vaikka alle 100km matkalla kauheat pultit sitä että joku ajaa 5km/h alle rajoituksen niin asennevammaosastolta hyvää iltaa. Kyllä se joka tekee jonkun 3 minuutin ajansäästön takia turhan ohituksen, on se liikenteen vaarantaja ja täysi idiootti. Eikä se joka ajaa taloudellisesti.

Mutta siis jos liikenteessä (mitä jos, totta vitussa niitä on) on yksilöitä jotka häiriintyvät ja ahdistuvat tuosta (sekä tietämättään ovat itse juurikin se suurin vaaran aiheuttaja), pitäisi ottaa jotkut psykologiset testit käyttöön kortin haltijoille.
Paras ryhmä ovat toki silti spedet jotka ajavat 10-20km/h yli rajoituksen aina, ja sitten kitisevät jos joku ajaa 5km/h alinopeutta.
Ja JOPA väittävät että tämä "alinopeutta" ajava ryhmä on se joka ne vaaratilanteet aiheuttaa :lol2:

Suomalaisten "kiire" autolla on muutenkin yksi vitun iso paradoksi.
Suomalaisilla kuskeilla on jäänyt intin asenne jotenkin päälle? Hirveä kiire tekemään ei mitään.
Kauhealla kiireellä ohitellaan autoja vaarantaen ihmisiä että päästään löhöämään sohvalle.

Suositut

Back
Ylös Bottom