Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos joku vetää vaikka alle 100km matkalla kauheat pultit sitä että joku ajaa 5km/h alle rajoituksen niin asennevammaosastolta hyvää iltaa. Kyllä se joka tekee jonkun 3 minuutin ajansäästön takia turhan ohituksen, on se liikenteen vaarantaja ja täysi idiootti. Eikä se joka ajaa taloudellisesti.

Olin se minä tai en, joku / jotkut ohittaa aina. Ja sen kun tiedostaa, voi myös tiedostaa että sujuvampaan ja kaikille mukavampaan ja turvallisempaan liikenteeseen tarvitaan se, ettei siellä tahallaan körötellä alle rajoituksen. Omien säästämistarpeiden takia.
Jos mulla ois niin tiukkaa etten voisi ajaa rajoitusten mukaan, jäisin kotiin tai kulkisin julkisilla.

Mikäli epäselvää, en myöskään pidä ylinopeuden ajamista asiallisena. Sen muutaman kilsan voi ajaa yli tietenkin.

Suomalaisten "kiire" autolla on muutenkin yksi vitun iso paradoksi.
Suomalaisilla kuskeilla on jäänyt intin asenne jotenkin päälle? Hirveä kiire tekemään ei mitään.
Kauhealla kiireellä ohitellaan autoja vaarantaen ihmisiä että päästään löhöämään sohvalle.
Osanotot jos sinulla noin.
Mun kiire ei ole tekemään ei mitään, vaan niitä asioita joita pitää tehdä. Sohva ei kuulu niihin kuin äärimmäisen harvoin. Ja silloin ei ole kiire.

Minäkin nykyään kun ajan pitempää matkaa niin vakionopeudensäätimellä. Paljon rennompi kun ei tarttee kokoajan kuumottaa poliiseja tai ohitella.

Mua ärsyttää nää tajuttomat ruuhkat. Välillä voi pariinkymmeneen kilsaan mennä tunteja kun oikein sattuu kohilleen.

Edit:"Ennätys" on 4 tuntia 4 kilometriin ku hipit katkas moottoritien.

Omien säästämistarpeiden takia...
Jos mulla ois niin tiukkaa etten voisi ajaa rajoitusten mukaan, jäisin kotiin tai kulkisin julkisilla...

Ettet nyt olis tarttunut pikkusen liikaa tuohon aiemmin jonkun heittämään säästämiskommenttiin?
En minä mieti ajaessa pahemmin mitään säästämistä, mutta siis sehän on jokaisen henkilökohtainen valinta millä tavalla siinä autoilussa säästää? Jotkut ostaa halvat renkaat, jotkut vie halvalle huoltamolle, jotkut tankkaa venäjällä, jotkut ajaa taloudellisesti. Entä sitten?
Osa ostaa esimerkiksi paskat renkaat ja ajaa silti ylinopeutta JA samalla selittää suu vaahdossa miten alinopeutta ajavat ovat juuri se riskien aiheuttaja :dance:
Mikäli epäselvää, en myöskään pidä ylinopeuden ajamista asiallisena. Sen muutaman kilsan voi ajaa yli tietenkin.

Jos porukka ei ajaisi ylinopeutta niin nuo 5km/h alle rajoituksen ajavat eivät olisi kenellekään ongelma. Mutta siinä vaiheessa heille ne ovat kun joku joka ajaa aina satasen alueella 115 saavuttaa jonkun ja aloittaa "SIIS VITTU MITÄ PASKAA TÄÄHÄN AJAA 95!! SAATANAN SUNNUNTAISUHARI" - pykältää pienemmälle ja vetää riskiohituksen.

Osanotot jos sinulla noin.
Mun kiire ei ole tekemään ei mitään, vaan niitä asioita joita pitää tehdä. Sohva ei kuulu niihin kuin äärimmäisen harvoin. Ja silloin ei ole kiire.

Pikkulauantai alkoi hyvissä ajoin, trollaatko vai esitätkö tahallasi typerää?
Tein käsittääkseni selväksi, ettei minulla nimenomaan ole kiire sinne sohvalle, eikä tekemään mitään niin äkkiä että jos joku ajaa mun edellä 5km/h alle rajoituksen ohittamisesta tuleva 2.5min hyöty olisi millään tavalla perusteltu. Onko sinulla?

Mua ärsyttää nää tajuttomat ruuhkat. Välillä voi pariinkymmeneen kilsaan mennä tunteja kun oikein sattuu kohilleen.

Ja vielä enemmän ärsyttää se, että nämä ruuhkat on ihan meidän itsemme aiheuttamia!!

Jos viikonloppuna tulee lotosta hieman ylimääräistä, niin pistän telkkariin mainoskampanjan aiheista: Kuinka pääset valoista liikkeelle ripeästi, ilman että rakas painelaakerisi ei vaan vaurioidu. Ja kuinka kiihdytät rajoitettuun nopeuteen ripeästi, ilman että rakas autosi ei välittömästi räjähdä kierrosten noustessa yli 2000rpm, tai kuinka selviät risteyksessä kääntymisestä kaatamatta autoasi. Tai kuinka ohitat rekan, keräämättä saatanallista jonoa perääsi!

Taidampa lähteä taas töistä kotiin seuraamaan polttoaineen säästö talkoita ja ruuhkassa seisomaan. Nimimerkillä 14.2L/100Km (kyllä ne kaiken vie, minkä sinne laittaa)

Ja vielä enemmän ärsyttää se, että nämä ruuhkat on ihan meidän itsemme aiheuttamia!!

Jos viikonloppuna tulee lotosta hieman ylimääräistä, niin pistän telkkariin mainoskampanjan aiheista: Kuinka pääset valoista liikkeelle ripeästi, ilman että rakas painelaakerisi ei vaan vaurioidu. Ja kuinka kiihdytät rajoitettuun nopeuteen ripeästi, ilman että rakas autosi ei välittömästi räjähdä kierrosten noustessa yli 2000rpm, tai kuinka selviät risteyksessä kääntymisestä kaatamatta autoasi. Tai kuinka ohitat rekan, keräämättä saatanallista jonoa perääsi!

Taidampa lähteä taas töistä kotiin seuraamaan polttoaineen säästö talkoita ja ruuhkassa seisomaan. Nimimerkillä 14.2L/100Km (kyllä ne kaiken vie, minkä sinne laittaa)

Ihmisten pitäis myös vähän miettiä sitä, et mihin aikaan niistä valoista lähetään liikkeelle. Jos kaikki lähtis samaan aikaa liikkelle, kun mitä ne valot vaihtuu vihreiksi niin tulis aika paljon sulavammaks toi liikenne. Aika monet jää siihen valoihin arpomaan jotain omiaan kun ne vaihtuu. Sit lähetään pikkuhiljaa liikkeelle kun se edellä oleva auto on jo 20 metrin päästä.

Ihmiset, miksi ohitatte, jos meinaatte ajaa hiljempaa kuin ohitettu auto? T: Vittuuntunut vakionopeusäätimen käyttäjä

Tähän haluaisin minäkin vastauksen.
Moottoritiellä varsinkin näkyy vähän väliä näitä apinoita, joiden on pakko ajaa ohi, vaikka sitten hetken päästä tulevat peräedellä vastaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Liikenteessä ei ärsytä mikään muu kuin muut ihmiset. Mikseivät tajua painua helvettiin häiritsemästä mun ajeluita? Ois maailma niin paljon parempi paikka elää:hyper:

Tähän haluaisin minäkin vastauksen.
Moottoritiellä varsinkin näkyy vähän väliä näitä apinoita, joiden on pakko ajaa ohi, vaikka sitten hetken päästä tulevat peräedellä vastaan.

Samaan kastiin menee vakkari päällä 120 oikeaa kaistaa ajavan ohittaminen 121 omaan vakkariin säädettynä vasemmalla kaistalla.

"Ennätys" on 4 tuntia 4 kilometriin ku hipit katkas moottoritien.
Missäpäin maailmaa tämä tapahtui? Ihme porukkaa noi hipit. Sit kun musta tulee Suomen demokraattisen kansantasavallan diktaatt... suuri ja rakastettu johtaja, niin määrään että kansalaisilla ei ole vain oikeutta, vaan velvollisuus vetää hippiä kuokkaan jos sellaisen näkee. Joo, mulla on asennevamma.

Samaan kastiin menee vakkari päällä 120 oikeaa kaistaa ajavan ohittaminen 121 omaan vakkariin säädettynä vasemmalla kaistalla.

Samaa mieltä tästäkin. Kyllä sitä nopeutta luulisi hetkeksi uskaltavan nostaa, että ei tarvitse puolta tuntia ohittaa.

Missäpäin maailmaa tämä tapahtui? Ihme porukkaa noi hipit. Sit kun musta tulee Suomen demokraattisen kansantasavallan diktaatt... suuri ja rakastettu johtaja, niin määrään että kansalaisilla ei ole vain oikeutta, vaan velvollisuus vetää hippiä kuokkaan jos sellaisen näkee. Joo, mulla on asennevamma.

Tää oli viime vuoden (2012) Oktoberfestien aikaan kun ajelin Italiasta Innsbruckin kautta Müncheniin päin. Oli just toi italialaisten viikonloppu festeillä tulossa ja motari _aivan_ tukossa. Sielä oli jostain melusta/saasteesta päätetty hypätä tielle poikittain..

Olin tulossa työreissulta että palkka kyllä juoksi ja vähän lievensi tuskaa mutta mieluummin olisin ollut himassa.

^No tuo ei taas tilanteena liity mitenkään siihen, että alinopeutta ajava on se, joka aiheuttaa vaaratilanteita. Sinne vastaantulevien puolelle kun ideaalitilanteessa ei kenenkään tarvitsisi mennä. Jos siis kaikki ajaisivat asiallisesti ja muitakin huomioiden.
Höpö höpö, vaika ajaa 90 km/h kasikympin alueella tietyillä tieosuuksilla niin silti kaikkien on pakko päästä ohi. Vasta joku 100-110 km/h kasikympin alueella alkaa olla sellainen nopeus että kovin monella ei ole tarvetta ohittaa. Sitä paitsi jos ohittaminen aiheuttaa vaaratilanteen niin ohittajan taidoissa on vikaa. Suuri osa ei oikein ohittamista osaa vaan ensin roikutaan ihan perässä kiinni ja sitten lähdetään lopulta ohi väärässä paikassa ja vitosvaihteella puolikaasulla.

Opetetaankohan ohittamista muuten autokoulussa ollenkaan? Veikkaisin että ei ainakaan oikein, koska autokoulussa tarvii tietysti pitää kiinni siitä lain kirjaimesta jonka mukaan ylinopeutta ei saa ajaa edes hetkellisesti ohitustilanteessa -- jos tuota noudattaa niin varmasti aiheuttaa vaaratilanteita.

Espoossa Suomenojan kaksi, välillä kolmekaistainen liikenneympyrä, josta aina yhtä tai kahta uloimmaista kaistaa pitkin pääsee poistumaan. Joka päivä meinaa tulla kolari tullessani töistä, kun sieltä ulommaiselta kaistalta jatketaankin matkaa ympyrässä. Eli toisin sanoen leikataan jätetään noudattamatta kaistamerkintöjä.

Liikenteessä ei ärsytä mikään muu kuin muut ihmiset. Mikseivät tajua painua helvettiin häiritsemästä mun ajeluita? Ois maailma niin paljon parempi paikka elää:hyper:
Mäkin oon miettinyt että miksi naisille annetaan ajokortit sivistysvaltiossa. Jokainenhan sen tietää että liikenne alkaa takkuamaan kun kaksi jalkaiset ovat liikenteessä.

^^Ei kai tuo ole mikään ihme, kun tuntuu suurimmalla osalla olevan vaikeuksia selviytyä edes yksikaistaisesta liikenneympyrästä. Parasta on autoilijat, jotka eivät uskalla ajaa sisään ympyrään ennen kuin se on tyhjä muista autoista eikä ympyrää lähestytä muista suunnista 50 metriä lähempää. Etenkin ruuhka-aikaan herkkua.

edit.

Tämä. Itse kulkisin julkisilla, jos se olisi ajallisesti ja työn kannalta mahdollista. Ei tarvitsisi tuota paskaa kestää joka arkipäivä.

Suositut

Back
Ylös Bottom