Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^siinä on inssillä kaksi vaihtoehtoa. Joko annat kuskille kortin välittömästi, tai istut sen kyydissä oman elämän vaarantaen moooonet kerrat.

Ei tää ärsytä, mutta on hupaisaa ja täytyy päästä taas kertomaan. Olen nähnyt kuljettajia joilla ei toi ajotaito ole ihan paras mahdollinen ja ei uskalleta ajaa normaalia nopeutta tai ei välttämättä tiedetä mitä vaihdetta tulisi käyttää jne. Mutta äsken ajoin autokoulun auton perässä joka ajoi suoraa tietä kahtakymppiä eikä ilmeisesti tiennyt edes miten rattia pidellään, kun auto teki jatkuvasti tiukahkoja käännöksiä vasemmalle, oikealle, vasemmalle, oikealle... En uskaltanut edes lähteä heti ohi kun en tiennyt aikooko se kääntyä tai jotain, mutta ei se mihinkään kääntynyt. Jos koordinaatio on noin hukassa, niin mahtaako siitä saada leivottua edes kohtuullista kuskia ikinä?

Vaikka itse autokoulussa olenkin, niin on myös kokemusta näistä "erittäin" huonoista kuskeista. Kerran olen meinannut jäädä alle, taisi juuri ja juuri painaa opettaja jarrut pohjaan, sitten sitä erikoisen näköistä kaasuttamista+ jarruttamista, vilkut päälle ja pois erikoisissa kohdissa jne.

Tuossa eilen Orivesi-Tampere tiellä taas kerran sain todeta, että ohituskaistojen kohdalla on arcadepeleistä tutut kiihdytysviivat (>>>).
Sataakuuttakymppiä saa ajaa, jos haluaa ohitte. Muuten ajellaan 90kmh satasen alueella. :thumbs:

^Mua muuten pänniin myös ne, jotka jarruttavat ensin suoralla tiellä, ja vasta vauhdin hiivuttua menee vilkku päälle.
Sasin mäissä pääsee ohi jos on parempi auto alla kuin sillä joka perseilee. Niilläkin kun joskus on hyvät lelut, jotka sitten kiihtyvät ohituskaistakohdissa....

Jumalauta mutta eilen näin sitten sellaisen suorituksen että ensimmäisen kerran tuli oikeasti mieleen, että miksi en voi olla poliisi. Olisin ottanut saman tien kortin pois yhdeltä hermannilta kysymättä mitään. Niin järjettömän vaarallisen tempun teki, että ansaitsisi vielä tunnin turpaan siihen päälle. Odottelin maantien risteyksessä tielle pääsyä ja huomasin kuinka joku homo ohitti toista autoa siinä risteysalueella sellaista leveää keltaraidoitettua aluetta pitkin ihan hyvää ylinopeutta. Mitähän siellä korvien välissä liikkuu siinä vaiheessa kun risteysalueella on pakko päästä ohi? Ja ohituskielto oli vielä niin selkeä ettei selkeämpi voi olla, kun tyyppi ajoi keltaisen alueen päällä. Vittu mikä apina.

Viimetingassa talvikeleillä vilkun kääntymisen merkiks laittavat on melko pelottavia joskus. Aina on liukkaampaa mitä varautuu vaikka kuinka varautuu.
Hei dude... Mosset? Mikä vuosikymmen on menossa hei?

Häh? Mosse = hidas / heikkotehoinen auto.

Tässä on nyt ajeltu 60km työmatkaa reilu 9kk. Noin 40km tästä matkasta on tuollaista 80km/h yksikaistaista ei valaistua maantietä ja kyllähän siellä kaikenmaailman peliliikkeitä on tullut nähtyä. Nyt varsinkin kun kesärajoitukset astui voimaan ja tuolle tielle tuli 100km/h rajoitus niin meno on kun missäkin formulakisoissa kun ohi pitää päästä jos ajetaan vähänkin alle 110km/h mittarin mukaan. Ruuhka-aikana eli klo 7-17 aikana on täysin turha ohittaa ketään tuolla välillä kun yhdestä rekasta menee ohi vastaan tulee aina toinen ja kunnon ohituspaikat on laskettavissa yhden käden sormilla. Itse olen tyytynyt yleensä roikkumaan letkan mukana vakionopeudensäädin päällä ja seurannut sivusta kun hätähousut ohittelee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei perrrrkele! Meinasin saada äsken syytteen kuolemantuottamuksesta. Ajoin vihreillä valoilla suoraan risteyksen läpi ja toisella puolella risteystä joku alakouluikäinen likka vetää polkupyörällä punaisia päin suojatielle suoraan mun eteen. Vittu että pelästyin, mutta sain onneksi pysähtymään. Onneksi ei ole tiet enää jäässä. Kai sekin olisi taas leivottu autoilijan syyksi.

Ja oli toinen tollanen läheltä piti tilanne mitä mulle käy. Kerran ajelin samalla tavalla yksisuuntaista katua vasemmalla kaistalla risteyksen läpi ja siellä toisella puolella oli joku ala-asteikäinen poika jonka näin ensin vilkaisevan muhun päin, sitten toiseen suuntaan ja sit hyppäsi tielle punaisilla valoilla. Meinasin jyrätä varpaiden yli, mutta vähän ehdin väistään oikeelle ja poikakin huomasi mut samalla hetkellä ja varmaan pelästyi pahasti. Ei varmaan osannut ajatella että auto tuleekin vasenta kaistaa kohti eikä kulje poispäin, eikä tajunnut katsoa niin pitkään että olisi nähnyt mihin suuntaan kuljen. Katseli enemmän sinne vasemmalle kun sieltä ne autot normaalisti tulee ensimmäisenä vastaan. Nyt olikin yksisuuntainen.

Joo, ite oon aika varovainen noiden nappuloiden kanssa nykyään. Sen verran tullu katottua niiden hazardia juoksentelua teiden yli.

Viime vuonna yks kakara veti ihan sokkona, ei edes katsonut tuleeko autoja keskeltä tietä puiden välistä kun halusi ehtiä bussiin. Onneksi seurasin penskaa samalla miettien, että toi tekee kohta jotai tyhmää.

Stadissa toissa kesänä taas oikealle kääntyessäni missä jalankulkijoille oli kanssa vihreät, meinasin ajaa jonku pikkulikan päältä. Lähdin valoista kääntymään oikealle ja oli sellanen turvallinen etäisyys jalankulkijoihin mistä ois parikin autoa ehtiny menemään ennen heitä. Noh tää pikkulikka vetääkin vitunmoisen juoksuspurtin just ennenku oon kohilla...

Suora tie, liikennevalot edessä palaa vihreänä eikä minkäänlaista liikennettä risteyksessä näkyvissä -> JARRUTETAAN ennen niitä valoja jos ne vaikka sattuisi vaihtumaan punaiseksi ennen kun ehtii kohdalle! Ja ainahan ne ehtii vaihtua :wall:

Ei perrrrkele! Meinasin saada äsken syytteen kuolemantuottamuksesta. Ajoin vihreillä valoilla suoraan risteyksen läpi ja toisella puolella risteystä joku alakouluikäinen likka vetää polkupyörällä punaisia päin suojatielle suoraan mun eteen. Vittu että pelästyin, mutta sain onneksi pysähtymään. Onneksi ei ole tiet enää jäässä. Kai sekin olisi taas leivottu autoilijan syyksi.

Ja oli toinen tollanen läheltä piti tilanne mitä mulle käy. Kerran ajelin samalla tavalla yksisuuntaista katua vasemmalla kaistalla risteyksen läpi ja siellä toisella puolella oli joku ala-asteikäinen poika jonka näin ensin vilkaisevan muhun päin, sitten toiseen suuntaan ja sit hyppäsi tielle punaisilla valoilla. Meinasin jyrätä varpaiden yli, mutta vähän ehdin väistään oikeelle ja poikakin huomasi mut samalla hetkellä ja varmaan pelästyi pahasti. Ei varmaan osannut ajatella että auto tuleekin vasenta kaistaa kohti eikä kulje poispäin, eikä tajunnut katsoa niin pitkään että olisi nähnyt mihin suuntaan kuljen. Katseli enemmän sinne vasemmalle kun sieltä ne autot normaalisti tulee ensimmäisenä vastaan. Nyt olikin yksisuuntainen.

Kyllähän jokaisen autoilijan pitäis luonnollisesti nähdä tollaset ja oikeastaan kaikki muukin jo kaukaa.

Vanha juttu mutta sitäkin hauskempi:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012022715258800_uu.shtml

"Esitutkinnan perusteella luvatta liikkeelle lähteneen henkilöauton vauhti on toisaalta ollut sellainen, että törmäystä ei olisi voinut välttää vaikka kuljettaja oli ehtinyt pysäyttää autonsa ennen törmäystä."

"Erikoiskuljetuksen kuljettajalle kertyi maksettavaksi 90 päiväsakkoa eli noin 2 970 euroa. Hänelle langetettiin maksettavaksi myös oikeudenkäyntikuluja ja todistajakustannuksia yli viiden tuhannen euron edestä."

Ryhmittyminen erityisesti vasemmalle käännyttäessä kaksikaistaisella tiellä. Toiset tampiot möllöttää sen autonsa kaa oikeassa reunassa, vilkku vasemmalle niin mee siinä sit ohi. Toinen asia se et on automalleja joissA EI "pyörät käänny" tyypit ikäänkuin koukkaa oikealta ottamaan ennakkoa vasemmalle käännyttäessä.

Ryhmittyminen erityisesti vasemmalle käännyttäessä kaksikaistaisella tiellä. Toiset tampiot möllöttää sen autonsa kaa oikeassa reunassa, vilkku vasemmalle niin mee siinä sit ohi. Toinen asia se et on automalleja joissA EI "pyörät käänny" tyypit ikäänkuin koukkaa oikealta ottamaan ennakkoa vasemmalle käännyttäessä.
Tuossa kotikulmilla ihmiset, minä mukaanlukien, harrastaa tuota koukkausta siksi, että kaistan sisäreunassa on nniin järkyttävät montut tiessä juuri risteyksen kohdalla.

Kyllähän jokaisen autoilijan pitäis luonnollisesti nähdä tollaset ja oikeastaan kaikki muukin jo kaukaa.
Juu täydellisessä maailmassa. Oikeassa maailmassa voi olla vähän monimutkaisempaa.
Ja toi linkissä oleva juttu ei mahdu mun oikeustajuun. Ei sitten millään. Satut oleman väärässä paikassa väärään aikaan ja joku apina painelee alle ja kuolee, niin sinä olet syyllinen. Just joo. Ihme kun veturinkuljettajat ei saa syytettä kun joku tampio hyppää junan alle.

Vanha juttu mutta sitäkin hauskempi:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012022715258800_uu.shtml

"Esitutkinnan perusteella luvatta liikkeelle lähteneen henkilöauton vauhti on toisaalta ollut sellainen, että törmäystä ei olisi voinut välttää vaikka kuljettaja oli ehtinyt pysäyttää autonsa ennen törmäystä."

"Erikoiskuljetuksen kuljettajalle kertyi maksettavaksi 90 päiväsakkoa eli noin 2 970 euroa. Hänelle langetettiin maksettavaksi myös oikeudenkäyntikuluja ja todistajakustannuksia yli viiden tuhannen euron edestä."

Toi nyt ei yllätä yhtään että ison auton kuljettajasta leivotaan syyllinen.

Back
Ylös Bottom