Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuossa eilen Orivesi-Tampere tiellä taas kerran sain todeta, että ohituskaistojen kohdalla on arcadepeleistä tutut kiihdytysviivat (>>>).
Sataakuuttakymppiä saa ajaa, jos haluaa ohitte. Muuten ajellaan 90kmh satasen alueella. :thumbs:

On kyllä jumalauta niin totta! Koko Jyväskylä-Tampere-välisen moottoritien voisi muutenkin räjäyttää, koska miksi kukaan haluaisin mennä Jyväskylään. Aina nousee fallos otsaan, kun joutuu ko. tietä ajamaan.
 
Henkilökohtaisesti ei ole mitään alle suurimman sallitun nopeusrajoituksen ajavia vastaan, mutta kaksikaistaisella moottoritiellä he voisivat pysytellä siellä oikeanpuoleisella kaistalla. Se jos joku on nimittäin rasittava kombo, että joku ajaa 120km/h alueella sen 100km/h eikä ymmärrä vaihtaa sinne oikealle kaistalle, että muut pääsevät ohi vasemmalta. Itseäni tuo rassaa, sillä en myöskään pidä höyrypäistä jotka vetävät oikealta ohi esim tilanteissa joissa ajan vasenta kaistaa, enkä vaihda hetkeksi oikealle kun edessä on esim kaksi rekkaa joiden välissä on joku 300m.

Toinen liikenteessä rassaava asia on vilkun käyttämisen sietämätön vaikeus joidenkin tienkäyttäjien kohdalla esim kaistaa vaihtaessa tai liikenneympyrästä poistuessa. Erityisesti tämä raivostuttaa jos näkee, että vilkun käyttämistä laiminlyövällä henkilöllä on ajon aikana puhelin korvalla.

Miks venäläiset ajaa aina liian hiljaa?
Joskus juttelin työkaverin kanssa siitä, että yleensä jos joku vetää ohi 160km/h niin kyseessä on Audi/BMW ja siinä on eestiläiset kilvet. Perään ihmettelin, miksi venäläiset ajavat monesti kuitenkin niin rauhallisesti, niin työkaveri kertoi monilla venäläisillä olevan kesärenkaat myös talvisin. En oo venäläisiin autoihin tehnyt rengastarkistuksia, mutta jos näin on niin voisi johtua tästä.
 
Joskus juttelin työkaverin kanssa siitä, että yleensä jos joku vetää ohi 160km/h niin kyseessä on Audi/BMW ja siinä on eestiläiset kilvet. Perään ihmettelin, miksi venäläiset ajavat monesti kuitenkin niin rauhallisesti, niin työkaveri kertoi monilla venäläisillä olevan kesärenkaat myös talvisin. En oo venäläisiin autoihin tehnyt rengastarkistuksia, mutta jos näin on niin voisi johtua tästä.

Kyllä, juurikin näin. Venäjällä käytetään usein auton takalasissa erillistä merkkiä joka kertoo että on nastarenkaat (eli talvirenkaat ylipäätään) autossa alla. Tietävät keskenenään että jos sellaisen perässä ajaa niin kannattaa pysytellä vähän taaempana koska se pysähtyy vähän äkäisemmin kuin kesärenkailla menevä. + Sekin että venäläisellä duunarilla saattaa olla kuukausipalkka 50 euroa. Heille joku 115e rikesakko on aika paha paikka.
 
Kyllä, juurikin näin. Venäjällä käytetään usein auton takalasissa erillistä merkkiä joka kertoo että on nastarenkaat (eli talvirenkaat ylipäätään) autossa alla. Tietävät keskenenään että jos sellaisen perässä ajaa niin kannattaa pysytellä vähän taaempana koska se pysähtyy vähän äkäisemmin kuin kesärenkailla menevä. + Sekin että venäläisellä duunarilla saattaa olla kuukausipalkka 50 euroa. Heille joku 115e rikesakko on aika paha paikka.

Eikös se nastarengas merkintä ole siellä jopa pakollinen? Jos siis nastat alla on.
 
On ja "ei". Siellä sitä lakia lukee ne miliisit ihan mille päälle sattuvat. Kyllä se kannattaa olla siellä. Sakottavat joskus suomalaisiakin jos suomalaisilla ei sitä ole. Jos niitä siis sattuu huvittamaan. Ovat myös siitä sakottaneet jos suomalaisella on tuo merkki (joka kuulemma heidän mielestään on siis vain nastarengasta tarkoittava merkki) vaikka on kitkat :rolleyes:
 
Mäkin oon miettinyt että miksi naisille annetaan ajokortit sivistysvaltiossa. Jokainenhan sen tietää että liikenne alkaa takkuamaan kun kaksi jalkaiset ovat liikenteessä.

Samaa mieltä vaikka nainen olenkin (luokittelen itseni mieheksi auton ratissa ollessani).
 
Siksi, että joku ajaisi juovuksissa olevan miehensä kotiin. Siihen tarkoitukseen meillä ainakin naisen kortti on toiminut jo vuosia. Naista ei voi luokitella mieheksi ratissa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Piristää kummasti päivää kun saa moottoritiellä seistä jarrun päällä. Ajelin mittarin mukaan 130 km/h oikeaa kaistaa kun joku urpå liittyy noin satasta sekaan ja vetää suoraan eteen. Enkä siis tarkoita että voi voi kun jouduin vähän kaasua nostaan, vaan niin että olin käytännössä kohdalla ja sai polkaista ihan tosissaan. Saattaapi olla että olin just näppärästi kuolleessa kulmassa kun se eteen ajajakin väisti heti takaisin oikealle. Tällaisista syistä ei ikinä luoteta pelkkään peiliin eikä liitytä moottoritielle alinopeudella.
 
Tullut taas tampereen seudulla ja moottoritiellä ajettua menneellä viikolla. Alle 60 nopeuksissa liikenne on rentoa ja sujuvaa, mutta ai että kun mennään moottoritielle niin mikä ihme ihmisiin menee? Ohitat 130km/h mittarinopeudella useamman rekan letkaa niin joku liimaantuu alle 10m päähän puskurista ja kehtaa vielä vilkutella valoja vaikka kokoajan ohitetaan oikean kaistan jonoa. Ja muutenkin nähnyt taas aivan uskomattoman typeriä kaistanvaihtoja. Yhteistä näille urpoille tuntui olevan vilaukselta katsottuna mieshenkilö ja ikää noin +45. Voisivat mennä muualle leikkimään. Ja ylipäänsä kun tiellä on 2 kaistaa samaan suuntaan niin ihmiset tuntuvat sekoavan. Perus 2 kaistasella tiellä liikenne paljon rauhallisempaa.

Toinen tapaus kävi tänään, kun ajoin tampereen läpi. Rajoitus oli 70 niin ajattelin, että ammattitaitoinen tkl:n bussikuski ei liity tielle, mutta ei. Tämä tulee eteen ja siinä onkin sitten kiva seisoa jarrulla peräkärryn kanssa kun takaa tulee autoja ja samoin vasemmalla kaistalla. Tuli annettua kohtuu pitkä torven soitto ko. amatöörille.
 
Ne TLK:n bussit liittyy aina. On otettu ikään kuin säännöksi, että vilkkua näyttämällä bussi siirtää kaiken vastuun liikenteen seuraamisesta muille. Jos olet ajamassa ohi, jarruta tai teleporttaa itsesi autoinesi johonkin suohon...muutoin bussi on otsassa, koska vilkku ja koska olet nyt vain kerta kaikkiaan väärässä paikassa (bussin ulkopuolella). Sama asenne on vissiin tarttunut muuallekin.
 
On kyllä jumalauta niin totta! Koko Jyväskylä-Tampere-välisen moottoritien voisi muutenkin räjäyttää, koska miksi kukaan haluaisin mennä Jyväskylään. Aina nousee fallos otsaan, kun joutuu ko. tietä ajamaan.

Tämä. Pääkaupunkiseudun tuloväylien ja kehäteiden jälkeen Suomen vittumaisin tienpätkä. Sekä Jykylän että Treen päät ovat täyttä saatanaa. Varsinkin Treen pää. Ohituskieltoa kakskytä kilsaa ja joku aina on päättänyt, ettei ole mihinkään kiire, jonka jälkeen kymmenien autojen jonot ajaa kuuttakymppiä satasen rajoituksella ja ohi ei pääse. Tuolla kyseisellä pätkällä otin pari viikkoa sitten parin tonnin ylinopeussakot, kun rykäisin kunnolla ohituskaistalla hidastelijoiden ohi ja kissalan pojat oli tutkaamassa.
 
Ne TLK:n bussit liittyy aina. On otettu ikään kuin säännöksi, että vilkkua näyttämällä bussi siirtää kaiken vastuun liikenteen seuraamisesta muille. Jos olet ajamassa ohi, jarruta tai teleporttaa itsesi autoinesi johonkin suohon...muutoin bussi on otsassa, koska vilkku ja koska olet nyt vain kerta kaikkiaan väärässä paikassa (bussin ulkopuolella). Sama asenne on vissiin tarttunut muuallekin.

Vaivauduin ihan kirjottaan asiasta asiallisen palautteen tkl:n sivuille. Jätin sinne sähköpostini. Katotaan jos tulee vastausta :D
 
Ajaako porukka jotain 700-1000km kertamatkoja vai miksi joillakin ottaa pumpusta se, jos joku ajaa 100 alueella vai 95 tai 80 alueella 75?. Vaikka ajaisit noin pitkiä matkoja niin silti sillä ei ole juuri seksuaalista merkitystä sen matkan keston suhteen.
En mäkään ole jaksanut näistä stressata kun matkat mitä yleensä ajan on jotain 50 kilsaa ja ajan sellaisia teitä missä ei ole hirveitä ruuhkia ja pääsee helposti ohi. Mutta kyllä tänään mieli muuttui kun vetäisin 300 kilometrin siivun ja noita alinopeutta hinaavia oli koko tie täynnä. Joillakin oli peräkärry perässä ja joitakin jännitti ihan muuten vaan. Kyllä siinä vähän meni naama jumiin kun ensimmäisen 150 kilometrin matkalla en päässyt ajamaan kuin varmaan kymmenen kilsaa oikeaa nopeutta ja senkin pätkissä. Paras oli kun joku perälkärryrunkkari veti Varkaudesta Mikkeliin asti perässään ihan älytöntä jonoa. Tyyliin jotain kilometrin pitkää letkaa eikä sieltä perältä ollut mitään mieltä lähteä ohittelemaan. Mikkelin kohdalla pääsin itse ohi, mutta se jatkoi kyllä matkaansa vielä samaan suuntaan, että kai se veti sitä jonoa sitten ties kuinka pitkälle. On se kumma kun ei ymmärretä vetää vaikka minuutiksi tien sivuun niin että jono pääsee ohi. Siinä ei itse paljon häviä, mutta säästää muiden hermoja aika tavalla. Mä en kehtaisi vetää tollasta letkaa perässäni.

Ja tietysti kun siitä pääsee ohi niin edessä onkin joku jännittäjä joka ajaa satasen alueella kahdeksaakymppiä. Ja näitä oli koko matkalla sitten useampikin. Onneksi siinä on vähän Mikkelin jälkeen reilusti ohituskaistoja niin pääsi useimmasta tapauksesta helposti ohi. Muutama oli kyllä niitäkin joilla mystisesti vauhti nousi yli sallitun kun tie leveni. Siinä on hankala mennä ohi jos tykkää ajokortistaan. Ja ennen lahtea on sentään motaria ja sitä on kiva päästellä. Tai olisi ellen olisi törmännyt maailman suurimpaan mulkkuun. Näistä on kuullut tarinoita mutta näin pahaa ei ole koskaan osunut kohdalle. Joku apina ajeli vasenta kaistaa ties kuinka pitkään joku 110 lasissa eikä päästänyt takana tulevia kiireisempiä ohi. Ei sitten millään. Aina oli vähän matkan päässä auto josta hänen oli päästävä ohi ja jono takana sen kuin kasvoi.

Ja nykyään kun tulee työpaikan takia ajettua moottoritietä päivittäin niin alan olla sitä mieltä, että kaksi kaistaa on aivan liian vähän. Kolme pitäisi olla vähintään että liikenne sujuisi kunnolla. Oikealla voisi ajaa rekat ja pysyä siellä niin kaksi muuta jää hiukan kiireisemmälle liikenteelle. Mäkin tykkään ajella yleensä vain satasta ettei bensaa kulu niin tuhottomasti, niin se on välillä aika vittumaista kun edestä lähestyy rekka ja takaa tulee autoja, niin jos lähden ohi niin joudun painaan vähän lisää kaasua etten turhaan hidasta muita tai sit joudun hinaan sen rekan takana niin kauan että muut on päässeet ohi. Ja parhaassa tapauksessa siinä menee tovi, kun moottoritiellä ohitusjärjestys on käänteinen kun takaa tulevat vetää aina ensin ohi ja hidastelijan takana oleva blokataan. Kaksi kaistaa on auttamatta vanhanaikaista ja alkaa käymään pieneksi. Ja tilanne tulee varmasti vain pahenemaan tulevaisuudessa.
 
Mikäs mersumies tämä oikein on?

Ajan pikkutietä. Ei oikeastaan muuta liikennettä. Kahdeksankympin alueella menen about satasta, aurinko paistaa. Eteen tulee uudehko maasturimersu. Joku jamppa kuskina ja muija vieressä. "Kinnaavat" yhdeksääkymppiä koko matkan. No eipä tässä olisi sinänsä mitään pahaa. Mutta. Pikkutie liittyy vilkkaampaan maantiehen. Tällä tiellä on koko ajan rekkaa ym. vastassa eikä ohituspaikkoja tahdo olla. Tässä kohtaa mersumies sää ällin päälle. Alkaa kepittämään ihan saatanan lujaa, ohittelee letkoja vastamäkeen, kiilailee jonoihin jne. jne.

Sama on toistunut jo pari kertaa. Ajelen nääs samoja reittejä viikosta toiseen. Ekalla kerralla ohitin Mersu, kun sillä tippui vauhdit alle kahdeksankympin pikkutiellä. Tänään se pysähtyi ottamaan kyytiin jotain muuta porukkaa ja menin silloin ohi. Ja aina isommalla maantiellä kun ajelee about 90km/h letkassa, niin yht'äkkiä tämä Mese onkin takapuskurissa kiinni. Painaa ohi vaikka kolme rinnalla. Katoaa horisonttiin lopulta. Tai en tiedä minne, koska ko. tiellä on näkyvyys aika huono ja trafiikki vilkasta.

Onko se kaveri joku naftansäästäjä jonka pitää sitten kuitenkin kyykyttää toisia ruuhkassa? Näyttää muijalleen, että kyllä ratin takana seisoo vaikkei kotona ehkä toimisikaan? Uudella 4matic GL Mersulla kuitenkin ajelee, että ei luulisi tankilla tekevän tiukkaa. Ihmettelen vaan, kun se pikkutie on hyvässä kunnossa, näkyvyys ok jne. mutta silti herra ei siellä tinttaa tallaa tiskiin. Sitten vasta kun ollaan oikean liikenteen seassa...
 
Nyt kyllä paukahti semmonen kyrpä otsaan ettei paremmasta väliä, aivan sama lukeeko tätä edes kukaan mutta niin armoton vitutus että auttaa edes kun johonkin kirjoittaa.

Otsikkona : Dementoitunut papparainen liikenteessä Vantaalla

Noniin ajan töistä kotiin, ja eteeni kääntyy tämä papparainen umpilikaisella sinisellä koslallaan josta ei tosiaan edes merkkiä erota kun auto on niin liassa. Äijä köröttelee 25-35 kmh vauhtia 50 sekä 60 alueilla, jossa on semmoset perkeleen reunakiveykset kaistan molemmin puolin ettei pääse ohittamaankaan.

No tämä ei vielä pahinta - papparainen tekee LUKKOJARRUTUKSEN aina ennen suojatietä - vaikka kukaan ei tule suojatielle päinkään. Itse asiassa pariin otteeseen ei edes näkynyt yhtään jalankulkijaa ja silti siihen täys jarrutus ja stoppi. SItten patu venaa hetken ja lähtee taas jatkamaan 25kmh köröttelyään.

Epäonnekseni vielä parista risteyksestä jouduin kotimatkalla kääntymään samaan suuntaan (ennenkuin tuli 2-kaistainen tie jossa pääsi ohi) ja patuhan ei tietenkään käyttänyt vilkkua kääntyesään - vaikka ensin kyllä lukkojarrutti risteykseen autonsa pysähdyksiin :face:

Ahkeraan painoin tööttiä siellä papan takana mutta eihän se mitään tajunnut, luultavasti oli joku maksimaalisesti dementoitunut tai liian kovat lääkkeet määrätty papparaiselle, vai oliko sitten ajokortti vuodelta 1920. Tommoset tyypit pitäis kyllä saada pois liikenteestä ensi tilassa. Muutenkin neljän ruuhka ihan tarpeeks ikävä ilman tämmösiä dementikkoja tai täysin ajotaidottomia. Grr.
 
Vakionopeudensäädin päällä ajeltu 117 ties kuinka pitkään ja baana vapaa. Takana ollut pitkään paku ja monta ohituskaistaa mennyt ettei ohita. Jossain vaiheessa päättää mennä ohi ja heti ohituskaistan jälkeen jarrutus kun tulee kameratolppa vastaan ja matka jatkuu satasta. Voi perkele. Seuraavalla ohituskaistalla painoin itse ohi niin jäi mulkku taakse roikkumaan osoittamaan mieltään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom