Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On juu ihan vitun mukava. Vielä mukavampi jos onkin liukasta ja se paska bemari ei hidastukaan yhtään ja jyrää sun yli. Kyllä oli hauskaa ja kannatti antaa Bemaripellelle opetus. Liputan edelleen sitä pelisilmää liikenteessä ihan molemmin puolin. Jos mä tulen autolla oikealta tasa-arvoiseen risteykseen ja joku ei tajua väistää mua, niin en mä nyt jumalauta siihen eteen silti vedä ihan vain sen takia että mä olin oikeassa. Samaan kastiin menee suojatiekamikazehyppijät.
Kai nyt jokaisella joku itsesuojeluvaisto on. Ja kyllä se vaan vituttaa ihan joka kerta kun käy vaikka kaupassa kun 40 km/h -alueella autoilijalla on 150m matkalta esteetön näköyhteys suoralle tielle ja 5 metriä sivulle päin eikä silti voi pysähtyä siihen. Eikä se ole mitään kamikazehyppimistä jos ihan normaalilla tasaisella vauhdilla kävelee sille suojatielle.

Itteä vituttaa se, että jos ajaa 80 alueella 86 todellista nopeutta on tien tukkona ja sitten kun alkaa 100 alue ja ajaa itte n108 todellista vauhtia pitää ohittaa ne kaikki jotka ajo sillä 80 alueella ohi kun ne jatkaa sitä samaa 90+ vauhtia edelleen.. Mikä järki? Jos on kiire niin ajais nyt sillä satasen alueella edes rajotusten mukaan eikä alle, jos säästää bensaa eikä malta ajaa 100 alueella lujempaa niin ajais nyt sitte 80 alueellakin edes rajoitusten mukaan. Saatika että tuolla tyylillä saa talviaikaan helposti sakot ylinopeudesta ja sitten ajaa kuitenkin alinopeutta kun sais laillisesti ajaa lujempaa..

Valojen väläyttäminen on monissa tilanteissa ihan hyvä keino herättää toisen tielläliikkujan huomio. Minua on kaukovalojen räpsyttämisellä varoitettu mm. hirvistä, onnettomuudesta, ratsiasta ja tiellä juoksentelevasta koirasta. Itse käytän sitä samaan tarkoitukseen.

Ja tämä ärsyttää: Ajan jonossa ja näen jo kaukaa, että joku odottaa risteyksessä pääsyä päätielle, mutta jono on jatkuva (esim. lomien meno- tai paluuliikenne, vauhtia 50-70 km/h). Hiljennän vauhtia ja annan jonoon tulla selvän raon, johon hyvin ehtisi kiihdyttää mukaan, ja saatan vielä väläyttää valojakin merkiksi. Mutta kuitenkin jäädään munimaan sinne risteykseen. No, omapa on häpeänsä.

Yksi väläytys vastaantulevalle: Sammuta perkele ne pitkät jo!

Yksi väläytys edessä ajavalle: Lähden ohittamaan

Useampi väläytys vastaantulevalle (3-5): Vaara edessä

Valojen väläyttäminen on monissa tilanteissa ihan hyvä keino herättää toisen tielläliikkujan huomio. Minua on kaukovalojen räpsyttämisellä varoitettu mm. hirvistä, onnettomuudesta, ratsiasta ja tiellä juoksentelevasta koirasta. Itse käytän sitä samaan tarkoitukseen.

Ja tämä ärsyttää: Ajan jonossa ja näen jo kaukaa, että joku odottaa risteyksessä pääsyä päätielle, mutta jono on jatkuva (esim. lomien meno- tai paluuliikenne, vauhtia 50-70 km/h). Hiljennän vauhtia ja annan jonoon tulla selvän raon, johon hyvin ehtisi kiihdyttää mukaan, ja saatan vielä väläyttää valojakin merkiksi. Mutta kuitenkin jäädään munimaan sinne risteykseen. No, omapa on häpeänsä.

:O ainakin jos mulle väläytetään valoja tsekkaan ja kuvittelen ettei ajovalot ole päällä! Mun mielestä muu väläyttely on turhaa, erityisesti ratsiasta varoittaminen. Täytyy ajaa siinä kunnossa ja sen kuntoisella autolla ettei ratsioita "tarvitse pelätä". Toi vauhdin hiljentäminen,... nätti ele mutta ei se toinen välttämättä tarkoituksella jää siihen "risteykseen munimaan". Aika hankala arvioida jossain 70 km/h vauhdissakin miten kovaa autot liikkuu risteävällä tiellä. Mitä valojen väläyttelyyn tulee niin... esim jos tiellä on pomppu tai jotain niin se saa aikaiseksi samankaltaisen efektin ikäänkuin valoja väläyteltäisiin (ainakin omasta mielestäni) joten hankalaa siinä tulkita onko se rako jätetty sitä varten että pääsisi liikennevirtaan mukaan vai yrittääkö joku pitää turvaväliä (:

Ne ihmiset jotka tööttää takana kun annat tietä jalankulkijoille, viimeksi perjantaina kun ajoin töölönkatua pitkin koulun alueelta ja pari about 5v. pojua odotti tienylitystä suojatien varressa joten pysäytin ja annoin tietä.. takana joku audi naapuri tööttäs, sitten kun näki että päästin koululaiset menemään (joka oli siis syy pysähtymiselle) näytti aika nololta mitä peilistä näin. Eikö vittu voi tajuta miks suojatien eteen pysähdytään? Ja mitä valojen näyttämiseen tulee, ite näytän valoja jalankulkijoille jotka ei tajua kun annan tietä ja katsovat suu auki HurrrrDurrrrr ilmeellä, olen liian laiska nostamaan kättä.

edit. pakko myöntää että jos ei meinaa ruuhkassa saada autoa lähtemään kohtuullisella vauhdilla alkaa vituttaa, jos ei saa automaatti dieseliä lähtemään rivakasti niin osta sitten manuaali bensa niin ei tarvi venata valoissa 2 vuotta.

Venäläiset

Eikö kukaan muu vilkauta valoja huomauttaakseen vastaantulijalle, että hei, sulla ei oo valot päällä. Tuntuu ainakin toimivan, monesti tajuaa laittaa valot päälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikö kukaan muu vilkauta valoja huomauttaakseen vastaantulijalle, että hei, sulla ei oo valot päällä. Tuntuu ainakin toimivan, monesti tajuaa laittaa valot päälle.
Kyllä ja tämä onkin yksi harvoista "universaaleista" syistä pitkien vilkauttamiseen eli tunnettu varmaan kaikissa maissa. Toinen on se vaarasta varoittaminen väläyttämällä useamman kerran. Itä-Euroopassa on lisäksi hieno tapa varoittaa ratsioista väläyttämällä pitkiä kerran.

Kaikki muut väläyttelyt ovat jotain tampioiden touhua johon en kiinnitä mitään huomiota. Jos lähden ohittamaan, en väläyttele pitkiä vaan laitan vlkun päälle vasemmalle. Jos vastaantuleva ei sammuta pitkiä valoja niin en väläyttele pitkiä vaan laitan pitkät päälle ja jätän ne päälle kunnes vastaantulevalla ne sammuu.

Kyllä ja tämä onkin yksi harvoista "universaaleista" syistä pitkien vilkauttamiseen eli tunnettu varmaan kaikissa maissa. Toinen on se vaarasta varoittaminen väläyttämällä useamman kerran. Itä-Euroopassa on lisäksi hieno tapa varoittaa ratsioista väläyttämällä pitkiä kerran.

Kaikki muut väläyttelyt ovat jotain tampioiden touhua johon en kiinnitä mitään huomiota. Jos lähden ohittamaan, en väläyttele pitkiä vaan laitan vlkun päälle vasemmalle. Jos vastaantuleva ei sammuta pitkiä valoja niin en väläyttele pitkiä vaan laitan pitkät päälle ja jätän ne päälle kunnes vastaantulevalla ne sammuu.
Valottomille vilkuttelu on kyllä ihan normihommaa.

Joskus on kotitiellä pakko vilkauttaa pitkiä, kun lähtee ohittamaan, sillä tie on kapea ja vammaiset hiturit ajavat yleensä keskellä tietä, jolloin on hyvä ilmoittaa, että on tulossa ohi, jottei ohitettava kiilaa ojaan ohi yrittäessä...

Ison Omenan parkkihalliin Länsiväylän suunnasta tulevat apinat voisivat opetella, että siinä on kolmio parkkihalliin tuleville. Aina pitää varovaisen väkisin tunkea eteen ja saa kuunnella tööttiä.

Meillä nuorilla miehillä taitaa olla vaikeuksia ajaa takavetoisilla autoilla ja pitää ne hanskassa, siihen malliin niillä BWM räppänöillä tuolla liikenteessä vedetään kylkimyyryä. Onneksi itsellä on etuvetoinen, kyllä muuten pelottais.:jahas:

Yleensä laitan omat valot hetkeksi pois, se tuntuu menevän paremmin perille. Jos ei reaktiota, vilkautus perään.

Niijja muuten väläytellään esim Pispalassa pimeissä mutkissa, että täältä olis auto tulossa.

Tänään taas meikäläisen lemppari, kolmion takaa eteen ja maailman hitain kiihdytys tavoitenopeuteen. Ajoin taajamassa letkassa viimeisenä ja vasemmalta tulee auto kolmion takaa suoraan eteen. Ei siis voinut odottaa sitä täysin tyhjää tietä mun takana vaan eteen oli pakko tulla. Absit paukkuen säästyttiin peltivaurioilta, painoin tööttiä jarrutuksen päätteeksi niin pappa veivasi ikkunan auki ja rupesi sneppailemaan jotain pieniä esineitä meikäläisen tuulilasiin :D
Veti sitten seuraavassa risteyksessä ympäri jatkaen takaisin tulosuuntaan, mahtoi heitellä vahingossa jotain tärkeitä pikku nappuloita.

Ison Omenan parkkihalliin Länsiväylän suunnasta tulevat apinat voisivat opetella, että siinä on kolmio parkkihalliin tuleville. Aina pitää varovaisen väkisin tunkea eteen ja saa kuunnella tööttiä.

Mm. Sellossa sama. Eli siis ainakin Sellossa on ihan normaali liikenneympyrä, mutta harva siitä ajaa niin että pitäisi parkkihalliin tulevan väistää. Myöskään vilkkua ei tossa en oo koskaan kellään nähnyt..

Tänään taas meikäläisen lemppari, kolmion takaa eteen ja maailman hitain kiihdytys tavoitenopeuteen. Ajoin taajamassa letkassa viimeisenä ja vasemmalta tulee auto kolmion takaa suoraan eteen. Ei siis voinut odottaa sitä täysin tyhjää tietä mun takana vaan eteen oli pakko tulla. Absit paukkuen säästyttiin peltivaurioilta, painoin tööttiä jarrutuksen päätteeksi niin pappa veivasi ikkunan auki ja rupesi sneppailemaan jotain pieniä esineitä meikäläisen tuulilasiin :D
Veti sitten seuraavassa risteyksessä ympäri jatkaen takaisin tulosuuntaan, mahtoi heitellä vahingossa jotain tärkeitä pikku nappuloita.

Mitä helvettiä?! tostahan sais enemmän kuin pienet raivarit :D

Tuusulantiellä ihmetyttää urpot joiden on pakko tunkea rampilta bussin eteen bussikaistoille. Joka aamu ajavat samaan aikaan siitä ja ei tunne menevän perille että tulevat kolmion takaa. Bussit vielä vilkuttavat valoja että alkaa nyt vitussa tulko sieltä eteen. Ittehän ajaisin isomman oikeudella päin jarrua painamatta niin oppisivat olemaan poissa tieltä saatana.

Ei tää ärsytä, mutta on hupaisaa ja täytyy päästä taas kertomaan. Olen nähnyt kuljettajia joilla ei toi ajotaito ole ihan paras mahdollinen ja ei uskalleta ajaa normaalia nopeutta tai ei välttämättä tiedetä mitä vaihdetta tulisi käyttää jne. Mutta äsken ajoin autokoulun auton perässä joka ajoi suoraa tietä kahtakymppiä eikä ilmeisesti tiennyt edes miten rattia pidellään, kun auto teki jatkuvasti tiukahkoja käännöksiä vasemmalle, oikealle, vasemmalle, oikealle... En uskaltanut edes lähteä heti ohi kun en tiennyt aikooko se kääntyä tai jotain, mutta ei se mihinkään kääntynyt. Jos koordinaatio on noin hukassa, niin mahtaako siitä saada leivottua edes kohtuullista kuskia ikinä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom