Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei auttanu ku sivupeileistä häikäs edelleen niin perkeleesti. En minäkään nyt ihan vitun idiootti ole.

Jos sähköpeilit ni helppo kääntää näyttämään johonkin muualle, vaikka suoraan peilaamaan sitä takana tulevaa kohti. Eipä sitä motarilla tarvii taakseen nähdä jos rauhallista muuten eikä jatkuvasti itse ohittele muita.
 
En ymmärrä sitä, että jos kerran enemmän valoa = parempi ja siksi pitää olla sumarit ja tarvike-xenonit + lisähuomiovalot päällä....niin miksei skipata nuo kaikki ja ajella vain pitkät päällä jatkuvasti?

Hyvä idea muuten koittaa säätää ne omat sivupeilit suuntaamaan liian kirkkaat valot takaisin tee-se-itse-xenon miehen silmään.
 
Ei läheskään kaikki älyä tuota, että mikä tuon taustapeilin käännön idea. Elä heti suutu :)

Mutta joo, todellakin noi superkirkkaat pitäs lailla kieltää. Mennään jo liiaallisuuksin lähivalojen kirkkaudessa, kun vastaantulijaa häikäsee. Kaveri tommoset laitto, ajo vastaan pimeällä ja kerroin että häikäsee ihan vitusti vaikka kattois ojaan, nin naureskeli vaan päälle. Ihan ku ei ois ees tajunnu että muillaki vastaan tulijoilla vituttaa VARMASTI. Pitkät valot varsinkin täällä pohjoisessa saa ihan huoletta mallia armeijan valonheitin, kunhan osaa niitä vastaantulijoiden kanssa käyttää.
 
Juu ja ite ainaki mielelläni pitäisin silmällä myös takana olevaa liikennettä joten aika paljon häiritsee kun takana hohkaa sellanen xenonhelvetti että perskarvoja kuumottaa. Plus motarilla pyörii paljon rekkoja ym hitaampaa kalustoa jota tulee ohiteltua aivan normaalisti. Sillon ois kiva nähdä taakseen ettei puske ohituskaistalle jonkun syliin.
 
Mulla on niin paskat ajovalot että ajelen pahimpaan pimeyteen pitkät päällä koko ajan. Lisäksi valot näyttää yläasennossaankin liian alas. Kukaan ei ole väläyttänyt mulle valoja. Kyllä ne ovat olleet viisaita siellä mersulla.
 
120px-Vasemmalle_k%C3%A4%C3%A4ntyminen_kielletty_332.svg.png
120px-Oikealle_k%C3%A4%C3%A4ntyminen_kielletty_333.svg.png
 
Varsinkin jos navigaattori huutaa että kolmesataa metriä ni sit käännyt saatanan mulkku ja nonii nyt käänny tästä homo miks et kääntyny. Tee uu-käännös.

Oonkin haaveillut tuollaisesta vittuilevasta navigaattorista. Antaisi kivan lisämausteen tähän päivä päivälta kasvavaan road-rageen. Eilen erehdyin taas autoilemaan Helsingin keskustassa ja hermothan siellä taas vittu meni, ei vaan ole ihmisten paikka.
 
Jos ajat maantiellä, niin aina joku hinaa persees kiinni. Jumalauta, paljo mukavempaa varmaan kaikille jos pitäis kunnon välin, juurikin tuossa maantieajossa.
 
Jos ajat maantiellä, niin aina joku hinaa persees kiinni. Jumalauta, paljo mukavempaa varmaan kaikille jos pitäis kunnon välin, juurikin tuossa maantieajossa.

Mitä se siellä perseessä haittaa, mua haittaa eniten se kun (toki mainittu täällä jo useampaan kertaan) ohituksen jälkeen täytyy tupsahtaa siihen eteen heti kymmenen metrin päähän. Erityisesti sellaisella hiven kostealla ilmalla, muuten pysyisi tuulilasi puhtaana mutta tää "tupsauttaja" suttaa lasin ja usein he myös jäävät siihen köröttelemään... :/

Eilenkin Lahdesta tullessa tapahtui näin, ajelin motarilla cruise päällä noin kello kymmenen maissa Orimattilan paikkeilla. Olin hetki aiemmin ohittanut rekan ja seurailin taustapeiliä... Audin maski ilmestyi näkyviin vasemmalla kaistalla ohittaen saman rekan, tyyppi ajelee vasenta kaistaa lähestyen mun autoa tosi hitaasti. Kuuntelin siinä musaa ja ajelin etiepäin vilkaisten välillä taustapeiliin, edelleen Audi vasemmalla kaistalla lähestyen hitaasti. No mikäs siinä, hiljainen tie ja tyyppi ajelee mua pari kilsaa kovempaa. Muutenhan tää ihan ok! Mutta annas olla kun tää herra pääsee sillä A 6. Audilla mun ohi niin vilkku päälle ja tups... eteen ihan kuin siinä vasemmalla kaistalla olisi mun ohituksen jälkeen ollut jotenkin hankala ajella yhtään pitempää. Ja siis Audin takana ei ollut näköpiirissä autoja katseluetäisyydellä. Olipa hilkulla etten provosoitunut ja silpaisut "Audipapparaisen" ohitse ja kiilannut eteen oma auton perseeni etukulmaa hipoen...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä se siellä perseessä haittaa


En tiedä sitten, mikä tuossa ärsyttää, mutta jokatapauksessa olisi mahdollista pitää vaikka 100m väliä seuraavaan autoon, joku siinä ärsyttää kun silti pitää ajaa ihan perseessä kiinni, niin lähellä ettei varmana ehdi reagoida jos itse vedän jarrut jostain syystä pohjaan.
 
Oman kaistan pitaminen liikenneympyrassa on monelle - varsinkin vanhemmalle ihmiselle- ylivoimaisen vaikeaa. Taalla on liikenneympyroita joka paikassa ja ne ovat usein kolmekaistaisia, joten liikenteen sujuvuuden kannalta etenkin ruuhka-aikaan olisi ihan kiva jos ei tarvitsisi koko ajan varoa tekeeko oikealla/vasemmalla ajava ninjaliikkeen omalle kaistalle. Usein ei paase edes etenemaan sujuvasti toisen auton rinnalle koska toinen ajaa puoliksi mun ja puoliksi omalla kaistallaan. Liikenneympyrat ovat muutenkin saatanasta.

Edit. Suomessa ajaessa arsyttaa kun autoilijat eivat tajua mita tarkoitan jos vilkutan valoja. Esimerkiksi jos edessa ajava hidastelee ja haluan hanen menevan lujempaa, valojen vilkutuksen pitaisi vieda viesti perilla. Samoin ajovirheesta voi huomauttaa valoja valayttamalla.
Suomalainen kuski vaan miettii "mikakohan tonkin ongelma on" ja korottelee samaa vauhtia eteenpain.
 
Edit. Suomessa ajaessa arsyttaa kun autoilijat eivat tajua mita tarkoitan jos vilkutan valoja. Esimerkiksi jos edessa ajava hidastelee ja haluan hanen menevan lujempaa, valojen vilkutuksen pitaisi vieda viesti perilla. Samoin ajovirheesta voi huomauttaa valoja valayttamalla.
Suomalainen kuski vaan miettii "mikakohan tonkin ongelma on" ja korottelee samaa vauhtia eteenpain.
Suomessa on tapana ohittaa, jos ei kerkiä toisen perässä köröttelemään. Turha siinä mitään sivistyneitä valomerkkejä on koittaa toiselle esittää. Jokainen ajaa taitojensa mukaan ja jos joku kokemattomampi kuljettaja ajaa vaikka 10 km/h alinopeutta, niin kaikkien tielläliikkujien kannalta on varmasti viisainta suoda se hänelle ja painella itse vain ohitse.
 
Vai että nyt universaaleja valoja vilkuttamalla annetaan merkkejä miten sattuu "mee kovempaa tai teit virheen mulkku" tottahan toki sen edelle ajavan pitää ymmärtää mitä se kiukkuinen blondi viestittää. :face:

Maailmankansalaiset vaan vilkuttelee, se on nähty miten hyvin noi kansaiväliset koodistot ja säännöstöt toimii, ulkomailla ei ole yhtäkään autoa jossa ei olisi kolhua tai lommoja kun siellä oletetaan että vähän vilautetaan ja toinen heti ymmärtää mitä tarkoitin, sit tapellaan ja huudetaan ja aina vika on toisessa, hyvin oot sisäistänyt siellä ulkomailla ollessasi miten saadaan kolarit aikaiseksi. Käytä sä sääntöjäsi siellä ja aja täällä niinkuin meillä on säännöt.
 
Suojatiekäyttäytyminen. Onko se ihme että autoilijat ei osaa pysähtyä suojatien eteen kun ihmiset odottelevat siinä kadulla ja vieläpä kiittävät iloisesti jos joku sattuu pysähtymään. Itse kävelen päättäväisesti tasaista vauhtia surutta siihen suojatielle. Vielä varmemmin jos joku bemaripelle kiihdyttää sitä suojatietä kohti. Mukava katsoa kun kuski seisoo jarruun päällä paniikissa.

Autoilijan näkökulmasta, jalankulkijat voisivat lopettaa sen arpomisen. Menkää tai antakaa selvä merkki että odotatte.
 
Vai että nyt universaaleja valoja vilkuttamalla annetaan merkkejä miten sattuu "mee kovempaa tai teit virheen mulkku" tottahan toki sen edelle ajavan pitää ymmärtää mitä se kiukkuinen blondi viestittää. :face:

Maailmankansalaiset vaan vilkuttelee, se on nähty miten hyvin noi kansaiväliset koodistot ja säännöstöt toimii, ulkomailla ei ole yhtäkään autoa jossa ei olisi kolhua tai lommoja kun siellä oletetaan että vähän vilautetaan ja toinen heti ymmärtää mitä tarkoitin, sit tapellaan ja huudetaan ja aina vika on toisessa, hyvin oot sisäistänyt siellä ulkomailla ollessasi miten saadaan kolarit aikaiseksi. Käytä sä sääntöjäsi siellä ja aja täällä niinkuin meillä on säännöt.

En ma kylla ymmarra mika siina on niin vaikeaa ymmartaa jos ajaa vaikka kuudenkympin alueella 50km/h ja takana oleva vilauttaa valoja. Ihan normaali kaytanto. Tai jos esim. pysahtyy suojatielle ja jalankulkija silti empii, voi vilauttaa valoja. Tai jos antaa toiselle autoilijalle tieta ja autoilija empii, silloinkin voi vilauttaa valoja. Saastaa tosi paljon aikaa ja tekee liikenteesta sujuvampaa.

En tieda mista maista puhut, mutta ei taalla ainakaan niin kovasti kolaroida. Liikennekayttaytyminen on yleisesti fiksumpaa ja sujuvampaa kuin Suomessa (pl. Lontoo). En nae mitaan syyta miksei valoja voi kayttaa Suomessakin, tekisi elamasta vahan helpompaa.

Edit.
Suomessa on tapana ohittaa, jos ei kerkiä toisen perässä köröttelemään. Turha siinä mitään sivistyneitä valomerkkejä on koittaa toiselle esittää. Jokainen ajaa taitojensa mukaan ja jos joku kokemattomampi kuljettaja ajaa vaikka 10 km/h alinopeutta, niin kaikkien tielläliikkujien kannalta on varmasti viisainta suoda se hänelle ja painella itse vain ohitse.

Toki ohitetaan jos vaan pystyy. Aina ei pysty. Enka nyt tarkoittanut mitaan valojen jatkuvaa vilkutusta, vaan etta kerran vilauttaa ja jos toinen ei tahdo menna kovempaa niin ei sitten mene. Paljon fiksumpaa kuin tootin hakkaaminen, mika on joidenkin suosiossa vastaavissa tilanteissa.
 
Itse kävelen päättäväisesti tasaista vauhtia surutta siihen suojatielle. Vielä varmemmin jos joku bemaripelle kiihdyttää sitä suojatietä kohti. Mukava katsoa kun kuski seisoo jarruun päällä paniikissa.
On juu ihan vitun mukava. Vielä mukavampi jos onkin liukasta ja se paska bemari ei hidastukaan yhtään ja jyrää sun yli. Kyllä oli hauskaa ja kannatti antaa Bemaripellelle opetus. Liputan edelleen sitä pelisilmää liikenteessä ihan molemmin puolin. Jos mä tulen autolla oikealta tasa-arvoiseen risteykseen ja joku ei tajua väistää mua, niin en mä nyt jumalauta siihen eteen silti vedä ihan vain sen takia että mä olin oikeassa. Samaan kastiin menee suojatiekamikazehyppijät.
 
Enka nyt tarkoittanut mitaan valojen jatkuvaa vilkutusta, vaan etta kerran vilauttaa ja jos toinen ei tahdo menna kovempaa niin ei sitten mene. Paljon fiksumpaa kuin tootin hakkaaminen, mika on joidenkin suosiossa vastaavissa tilanteissa.
Tuosta tuli mieleen, että pitkien valojen vilkauttaminen edessä ajavalle on perinteisesti merkki siitä, että aikoo ohittaa auton. Ideana on siis antaa merkki ohituksesta ennen sen tekemistä ja ainakin joskus kultaisella 80-luvulla tuo oli kuulemma hyvinkin yleinen tapa. Näin ollen voi olla, että edellä ajava ei heti hoksaa ideaasi.
 
Tuosta tuli mieleen, että pitkien valojen vilkauttaminen edessä ajavalle on perinteisesti merkki siitä, että aikoo ohittaa auton. Ideana on siis antaa merkki ohituksesta ennen sen tekemistä ja ainakin joskus kultaisella 80-luvulla tuo oli kuulemma hyvinkin yleinen tapa. Näin ollen voi olla, että edellä ajava ei heti hoksaa ideaasi.

On vai? En ole ikina kuullutkaan. Ihan hyva tietaa.

Tiedan etta maalla ainakin vilautetaan vastaantulijalle usein pitkia jos halutaan varoittaa hirvista tai muista metsan elaimista tiella.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom