Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näitä lukiessa tuli mieleen viikon takainen matka Hämeenlinnasta Ideaparkiin. Nollakeli ja moottoritiellä rapa lentää ja tosi monen oli ihan pakko vetää ohituksen jälkeen saman tien takaisin omalle kaistalle suoraan nokan edestä ja roiskia sitä kuraa päälle. Minkäänlaista tarvetta siihen ei useimmilla kerroilla olisi ollut, kun kukaan ei hiillostanut takana, vaan olisi ihan hyvin voinut ottaa parisataa metriä etumatkaa ja sitten vaihtaa oikealle kaistalle. Yhtäkin apinaa katseellani seurasin ensin peilistä kun se ohitti mun takana jonkun auton ja palasi heti omalle kaistalle. Sit se ohitti mut ja teki mulle saman ja mun edessä oli kaksi autoa varmaan 200 metrin päässä toisistaan ja siihenkin väliin oli päästävä omalle kaistalle muita roiskimaan. Ihan kuin kiusantekoa, tai sitten äärimmäistä ajattelemattomuutta.

Mutta mikä ihmeen pakko sinne oikealle kaistalle edes on palata jos tietää että kohta joutuu ohittamaan? Kyllä mä saatan vedellä onnellisena vasemmalla kaistalla jos näen että kilometrin päässä on rekka minkä joudun ohittamaan. Tietysti sillä ehdolla ettei takaa tule ketään ja vilkuilen vähän väliä peilejä.

Näitä lukiessa tuli mieleen viikon takainen matka Hämeenlinnasta Ideaparkiin. Nollakeli ja moottoritiellä rapa lentää ja tosi monen oli ihan pakko vetää ohituksen jälkeen saman tien takaisin omalle kaistalle suoraan nokan edestä ja roiskia sitä kuraa päälle. Minkäänlaista tarvetta siihen ei useimmilla kerroilla olisi ollut, kun kukaan ei hiillostanut takana, vaan olisi ihan hyvin voinut ottaa parisataa metriä etumatkaa ja sitten vaihtaa oikealle kaistalle. Yhtäkin apinaa katseellani seurasin ensin peilistä kun se ohitti mun takana jonkun auton ja palasi heti omalle kaistalle. Sit se ohitti mut ja teki mulle saman ja mun edessä oli kaksi autoa varmaan 200 metrin päässä toisistaan ja siihenkin väliin oli päästävä omalle kaistalle muita roiskimaan. Ihan kuin kiusantekoa, tai sitten äärimmäistä ajattelemattomuutta.

Mutta mikä ihmeen pakko sinne oikealle kaistalle edes on palata jos tietää että kohta joutuu ohittamaan? Kyllä mä saatan vedellä onnellisena vasemmalla kaistalla jos näen että kilometrin päässä on rekka minkä joudun ohittamaan. Tietysti sillä ehdolla ettei takaa tule ketään ja vilkuilen vähän väliä peilejä.

Nämä on niitä idiootteja, joiden mielestä vasemmalla kaistalla saa olla vain sen aikaa kun ohittaa ja on ohituksen jälkeen välittömästi siirryttävä takaisin oikealle kaistalle. On kyllä todella ärsyttäviä tälläiset tyypit!

Kyllä noi vituttaa.. just tota siksakki ohittelua kun ei osata sinne 300m eteenpäin katsoa niin voisi pysyä sillä vasemmalla kaistalla. Useasti ne on niin aaseja että ohittaa ja vaihtaa takas oikealle vaikka siinä edessä 100m päässä menisi toinen auto tuon ohitettavan auton jälkeen. Ja sitten kaasutetaan sitä melkein puskuriin ja taas siksakilla ohitte suoraan kura roiskuen. Surullisen usein nämä ajavat suht hintavilla autoilla myös. Miten näin idiooteilla on varaa ostaa kalliita autoja? Joskus tulee ihan tän takia ajettua rekan perässä, kun siihen väliin enää harva idiootti tunkee.

Mua ei lainkaan ärsytä se jos joku epähuomiossa törttöilee liikenteessä. Mutta jostain syystä risoo huolella jos joku törttöilee sen takia että sillä on "kiire" tai muuten perseilemällä tunkee eteen/ohi vaan mulkkuuttaan.

Tänään just kävi tapaus missä olin kääntymässä oikealle kolmion takaa (rongankadulta rautatienkadulle, manselaisille huom), mutta vasemmalta tuli katkeamaton jono autoja joten piti odotella. No ohi tunkee mulkku pemarillaan joka oli kääntymässä vasemmalle. Se tunkasi johonkin olemattomaan väliin mutta joutui pysähtymään keskelle risteystä kun oikealta tuli autoja ja se etuajo-oikeutettu letka seisoi koko tien matkalta odottaen että herra pääsee tieltä pois. No ei sinänsä valittamista, pääsin sen varjossa ite liikkeelle, mutta vähän pisti miettimään mitä tuollaisten mulkkujen päässä liikkuu. :lol2:

Yks päivä tuli taas amis-bemari perseessä kiinni kun ajoin 95km/h 80 alueella.. vituttaa noi sen verran aina että on mukava tiputtaa nopeutta johkin 85km/h. Niillä kyrpä otsassa kasvaa.. Mikä tossa automerkissä on kun se houkuttelee kaikista idiooteimmat yksilöt?

Sulantie Tuusulassa... Miksi ne rekkaranet pysäköi rekkojaan pitkin tienposkia kun muutenkaan ei tilaa ja näkyvyyttä penkkojen takia ole? Ja onhan siinä muutamassa risteyksessä vielä penkkojen lisäksi joidenkin vatipäiden henkilöautojakin tienposkessa parkissa.

Ei Sulantielle kannata ajella muutenkaan. Paskoja jobbareita tukat rasvassa ja tuulilasit täynnä vääriä kilometrejä. Kerran kävin, enkä koskaan palaa.

Yks päivä tuli taas amis-bemari perseessä kiinni kun ajoin 95km/h 80 alueella.. vituttaa noi sen verran aina että on mukava tiputtaa nopeutta johkin 85km/h. Niillä kyrpä otsassa kasvaa.. Mikä tossa automerkissä on kun se houkuttelee kaikista idiooteimmat yksilöt?

Se on se "urheilullisuus" mikä vetoaa, pakko myöntää että kun ekoja kertoja nettiautoa tuli selailtua niin bemareitahan sieltä tuli katottua. Tuntuu muuten bemarin vakuutusmaksussa tuo käyttäjäkunnan ajotapa, nimimerkillä 530i ja viikon päästä taas muutaman satasen köyhempi :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vituttaa kun ajelet yksiksesi pimeällä jollain pikatiellä ja takapeiliin ilmestyy valot ja kohta joku painaa ohi, mutta jumalauta jää siihen eteen köröttelemään. Ohittamisen jälkeen se kiire tuntuu katoavan.

Samoiten ärsyttää ne, jotka saa itte kiinni maantiellä ja ohittaa, jonka jälkeen ne löytää kaasupolkimen ja jää junnaamaan metrin päähän takapuskurista. Ihan kaikki ihmiset, jotka eivät osaa pitää turvaväliä, ärsyttää ihan hemmetisti.

Tuossa männäviikolla taas nousi bemarikuskien pisteet. Tuli itsekkin ihan reippaanlaisesti ajettua ei siinä mitään, mutta takaa tuli joku paviaani varmasti 150km/h lasissa ohi teinibemullaan. Ei siinäkään mitään, mutta kun se saatanan lossi ei kestänyt niissä vauhdeissa edes enää omalla kaistalla vaan kaveri viipotti millon milläkin kaistalla. Tollaset vitun laholatvat pitäs pistää lukkojen taakse.

Vituttaa kun ajelet yksiksesi pimeällä jollain pikatiellä ja takapeiliin ilmestyy valot ja kohta joku painaa ohi, mutta jumalauta jää siihen eteen köröttelemään. Ohittamisen jälkeen se kiire tuntuu katoavan.

Laita pitkät päälle. Yleensä siinä vaiheessa se kaasu löytyy ja välimatka pitenee -> ongelma ratkeaa. Niin mä ainaki teen silloin harvoin, jos tuollaiseen tilanteeseen joudun. Ja mitä isommat lisävalot keulalla, sitä parempi vaikutus. :D

Nämä on kyllä käsittämättömiä tapauksia, todella usein tapahtuu moottoritiellä. Ite kun ajaa vakionopeudensäädin samassa kohtaa koko ajan, niin tuntuu ihmeelliseltä. Varsinkin kurakelillä vituttaa tosi ankarasti tämmöiset teiden ritarit jotka jää siihen eteen roiskuttamaan paskaa.

Usein vielä kun nämä järjen jättiläiset ohittaa niin vaikka vasen kaista olis vapaa kilometrikaupalla eteenpäin niin väen väkisin vaihdetaan takas oikeelle kaistalle heti siihen eteen jotta varmasti kaikki hiekka/kivet ja paska lentää tuulilasille. Eikö sakki oikeasti tajua että voi ajaa sitä vasenta kaistaa edes 50m ohi niin paska ei enää lennä toisen päälle.

Samoiten ärsyttää ne, jotka saa itte kiinni maantiellä ja ohittaa, jonka jälkeen ne löytää kaasupolkimen ja jää junnaamaan metrin päähän takapuskurista. Ihan kaikki ihmiset, jotka eivät osaa pitää turvaväliä, ärsyttää ihan hemmetisti.

Todella vittumainen varsinkin yöllä pimeällä kun joku hehkuttaa takapuskurissa kiinni superkirkkailla liian ylös suunnatuilla valoillaan. Jälleen kerran todella ihmeellisiä kuskeja nämä, itellä vakionopeudensäädin käytössä jonka kanssa menee tasaista nopeutta heittämällä tämmöisen 15kmh alinopeutta ajavan ohi ja hetken päästä ne kiihdyttää ja on ihan perässä.

Vielä kun tähän lisätään venäläiset kuskit jotka sankaroi suurimmalla mahdollisella katumaasturimallilla käyttämättä ikinä vilkkua tai huomioimatta etuajo-oikeuksia jne, niin onkin kusipäisten kuskien kokoelma valmis.

Veikkaan että yksi syy noihin "ajaa 10km/h alinopeutta -> menet ohi -> lähtee ajamaan sinun perässäsi" kuskeihin on se, että on ihmisiä jotka uskoo ihan sokeasti siihen että jos 2 autoa ajaa ylinopeutta niin vain se ensimmäinen saa sakot jos narahtaa.
He ajavat 100km/h alueella vaikka mittarin mukaan 100km/h, mutta mittari heittää sen 10km/h, todellinen nopeus on siis 90km/h.

Omassa autossahan kenenkään mielestä (varsinkaan vanhemman väen) ei voi olla mitään vikaa, joten jos joku ajaa oikeasti 100km/h ohi, heidän mielestään mennään siis ylinopeutta. Tässä vaiheessa jotkut kuvittelee olevansa ovelia (olen itse istunut tällaisen kuskin kyydissä) "mennäämpäs tuon peesissä, tuo saa sakot jos poliisi sattuu kohdalle" -> lähtee ajamaan samaa vauhtia edellä ajavan perässä. = 2 autoa ajaa 100km/h peräkkäin.

Tuo pätee myös niihin jotka ajavat oikeasti vähän ylinopeutta, jotkut vaan lähtee ajamaan perään sen takia että oma matka taittuisi nopeammin ja jos poliisi tulee vastaan niin "(vain)edelläajava saa sakot", mikä ei pidä paikkaansa. Olen itse todistanut 1 partion pysäyttävän 4 auton letkan joista kaikki saivat ylinopeussakot samasta nopeudesta.

Minä saatan helvetin väsyneenä ratissa ollessani tehä sillee että ajan esim 70kmh 80alueella ja kun joku menee ohi niin jään pysyttelemään perässä, paljon helpompi kontrolloida nopeuttaan pimeään aikaan kun kaiken maailman paskoilla cruiserittomilla minipakuilla ja muilla joutuu kuitenkin ajelemaan. En kuitenkaan ihan puskuriin jää roikkumaan. Aivan vitun sama ärsyttääkö mun toiminta jotakuta vai. Antaa edessä olevan jarruvaloillaan ja nopeudellaan aina muistutella kameroista.

Siis voi jukolauta. Ymmärrän että autoihin laitellaan kaikenlaisia kirkkaampia xenoneita ja muita kirkkaita lamppusia jotta pimeellä nähdään hyvin, mutta nyt saatana. Tossa Lahden motarilla perään änkes joku bemari (...) jossa oli NIIN kirkkaat valot, että meinas silmät irrota päästä. Peileistä heijasti ihan perkeleesti enkä meinannu edes pystyä kattoon sivupeileistä muita autoja kun lähdin ohittamaan. Vittu miten ärsyttävää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom