Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Käytännössä toki motarilla harvemmin käyttää pitkiä, kun minun tapauksessani siellä tiellä on yleensä pari muutakin autoa. Vaan eipä tarvi esim. "vanhalla ykköstielläkään" pitkiä, sillä joku tulee aina vastaan. Näin siis klo 08 ja 16 aikoina.

Tämä seuraava homma ei ole pelkästään helvetin ärsyttävää vaan myös aika saatanan vaarallista. On kaksi kaistaa samaan suuntaan ja mina olen pysähtynyt suojatien eteen päästämään kevyttä liikennettä ohi. Niin 1 tai 2 rynnii tylysti ohi edes hidastamatta vauhtia, siis vittu mitä kyrpiä jotka näin ajavat.
Kyllä kyvyt liikenne on aina kuningas suojatiellä, sähän on hitto soikoon itsestään selvyys. Usein näkee myös kääntyvien autojen kaasuttavan aika surutta vaikka kävelijöillekkin palaa vihreä. Eikä pelkästään kääntyvien vaan myös suoraan ajavat autot hiljentävät liian harvoin lähestyessään suojatietä jonka päässä on porukkaa. Itse kun olen liikenteessä kävellen niin vedän joskus aika kamikazena suojatiet, huomaan joidenkin kyrpien tästä turhautuvan kun mun ylityksen jälkeen pitää lähteä siitä niin että renkaat vinkuu ja nastat lentää. Jos ei pää kestä noudattaa liikennesääntöjä niin olisi hyvä jättää se auto kotiin. Teilaa vielä jonkun perkele, se on tappava ase kun 1000kg tulee 50-60km/h päälle.
Pikateillä saa mun puolesta sitten kaasutella jos osaa ajaa, näin teen itsekkin välillä jos on vähän liikennettä ja hyvä ajokeli.

mina olen pysähtynyt suojatien eteen päästämään kevyttä liikennettä ohi. Niin 1 tai 2 rynnii tylysti ohi edes hidastamatta vauhtia,
...
Pikateillä saa mun puolesta sitten kaasutella jos osaa ajaa, näin teen itsekkin välillä jos on vähän liikennettä ja hyvä ajokeli.

Eimen to that.

Aamulehdessä taannoin kerrottiin, kuinka Audeilla ja BMW:illä ajetaan eniten ylinopeutta. Ja tänään, kuinka Audit ja BMWt eivät aja punaisia päin. Tämä on suoraan omasta ajofilosofiastani. Maantiellä esim 100 alueella lievä ylinopeus, jos rajoitus siitä putoaa, siihen on yleensä syynsä (taajama, risteys, whatnot), joten hiljennän. Esim Tre-Orivesi välillä saa ajella ohi 90 ajavista, sitten taas Ruutanan-Suinulan perustellulla 80 alueella samat autot tulevat 90:ää takapuskuriin kun ajan rajoituksen mukaan sen kohdan.

Sama Kekkosentiellä itään ajaessa, 60 alueella autot menevät vajaata 70:ää ohi, sitten kun rajoitus Petsamossa vaihtuu, ajan lievästi yli 70:ää samoista autoista ohi. Paskapää bemarihurjastelijahan minä olen. Annan vielä tietä suojatielläkin, saatana ja pakotan takana ja vieressä ajavatkin hiljentämään, että mummo pääsee yli.

Siis miksei motarilla tarvitsis nähdä kauas? Siellähän vauhdit on kaikista suurimpia eikä se ole mikään automaatio että kun ajaa motarilla niin ei tule mitään äkkitilanteita. Kyllä sielläkin voi joku peura tai muuta romua olla keskellä tietä edessä ja 120 vauhtia niin vaikea se on lähteä väistämään enää 20 metrin päästä.

Siis miksei motarilla tarvitsis nähdä kauas? Siellähän vauhdit on kaikista suurimpia eikä se ole mikään automaatio että kun ajaa motarilla niin ei tule mitään äkkitilanteita. Kyllä sielläkin voi joku peura tai muuta romua olla keskellä tietä edessä ja 120 vauhtia niin vaikea se on lähteä väistämään enää 20 metrin päästä.
Aivan, ei ole kauaa siitä, kun seiskatietä ajelin ja valaisemattomassa kohdassa oli vieläpä betonimuurit molemmin puolin kaistoja ja niiden sisäpuolella hirvi tujotti kaistan reunassa suoraan kohti. Ei onneksi hypännyt eteen.

Pari kertaa itselläni tullut vaaratilanne nyt talven aikana, kun suojatielle on hypännyt täysin mustiin pukeutunut ihminen ilman heijastimia. Ei mitään havaintoa henkilöistä ennen kuin astuvat suojatielle. Vaikka jalankulkija onkin kuningas suojatiellä, niin ilman heijastimia on ollut lähellä, että tämä kuningas olisi kuollut.

Motarilla lähinnä vituttaa nää uunot mitkä ajaa ensin ihan perään kiinni ja sitten vasta lähtee ohittamaan vaikka ohituskaistalla olis täysin vapaata , ja tietty kurvaa sitten ohituksen jälkeen melkein samantien siihen eteen niin että kaikki paska ja kura roiskuu. Kyllä vituttaa. Ite ajan aina hieman päällerajotusten, välillä tosin liikenteen ja kelin mukaan talvellakin 120kmh, ettei oo kyllä nopeudesta kiinni ohitukset. Pitäs opettaa hieman noita tuommosia ihmisiä erinäisillä tavoilla.. kai siinä on jotain pätemiseen liittyvää, kun edessä ajaa vähän pienempi auto niin ei millään voi ajaa semmosen perässä noilla vitun katumaastureilla puku päällä. Kyllä näillä on jotain päänsisäisiä ongelmia.. Kanssa vituttaa pakettiautokuskit, tuntuu että nää luulee omaavansa jonkun etuajooikeuden kun ei mitään väistetä ja suunnilleen päälle yritetään ajaa. 50km kun ajaa suuntaansa töihin niin näitä joka päivä näkee surullisen määrän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihmisten parkkeeraus talvisin! Ei se PRKL tarkota sitä, että auton voi jättää miten sattuu jos parkkiruudukot on lumen peitossa... :curs:

huh? Ethän sinä nyt vaan kuvittele, että kaikki motarit ovat valaistuja?

Kuvittelen. En oo semmosta motaria nähny, missä ei olis katuvaloja. Ja niin mulle autokoulussa opetettiin, että valaistulla osuudella ei saisi käyttää pitkiä. Mutta pahoittelut tietämättömyydestäni.

Toivottovasti Mulkvistin eteen sattuu jakeluauto, jossa kaapit auki ja silmillesi lentää lasti maitoa! ;)

Toivottovasti Mulkvistin eteen sattuu jakeluauto, jossa kaapit auki ja silmillesi lentää lasti maitoa! ;)

Yleensä ku motarilla kuljen oon liikkeellä sen kokosella pelillä että jakeluauto menis tuhannen pillun päreiks ja maidot vaa sotkis asfaltin :)

Joo joo en aiheuta kolaria ajamalla päälle. Antaa olla :D

Itsehän tuun sitten panssarivaunulla ja nokitan teiät kaikki. Eiku häh? Vitut ku laulan teiät suohon autoinenne.

Vittu mikä keskustelu taas. Eikä ole nähnyt sellaista motaria missä ei ole katuvaloja? Täh

Kahdesta motarista on ainoastaan kokemusta, jotka molemmat on valaistuja. Onko se nyt sitten ihme että ei oo nähnyt, jos ei oo jokaista valtaväylää ajanut päästä päähän? :D

Jos tulee vastaan tälläinen motari, niin eiköhän munkin Boschit hehku.

Vittu että hajottaa nuo paviaanit jotka ajaa letkassa alinopeutta ja ei saatana osaa jättää tippaakaan rakoa sinne väliin..saa ampua aina koko vitun letkasta kerralla ohi. Ja jokaisen vitun audibemaristin on pakko lähteä kisailemaan jos meinaa ohi mennä. Viikon sisään nähny pari tälläistä kusimulkkua joiden kisahalut on lopahtanu siihen ku on meinannu mulkunjatke lähteä runkkasesta. Ääliöt ei tunnu ymmärtävän että fysiikan lait pätee noihin saksan vehkeisiinkin

Tänään paloi taas hihat totaalisesti kun joku tampio körötteli oikeasti n. 40 km/h 60 km/h alueella, edessä paloi vihreä valo liikennevaloissa, joista olisi normaalivauhtia vielä ehtinyt. Vaikka ei mikään kiire ollut itselläkäkään, alkoi vituttaa sen verran että tööttäsin noin puoli minuuttia, mutta tämäkään ei saanut tampion pääkopassa tapahtumaan mitään. Periaatteessa ennen tätä kääntyi vielä mun eteeni, tosin väliä oli siinä kohtaa vielä aika paljon.

Auratut lumipenkat risteyksissä.
Huh huh miten sai muutamassa paikassa vetää vain riskillä kun ei yksinkertaisesti ole ollut mitään mahista nähdä tuleeko joku vaiko eikö!
Onneksi ihan pahimmat otettiin pois muutama päivä sitten, vaan johan ne kerkesi vaarallisia olla toista viikkoa ennen sitä.

Ja mua ihmetyttää lähinnä miksi ne penkat on aurattu toisin paikoin vain kolmion takaa tulevan tien oikealta, ei vasemmalta lainkaan. Sinnehän on vaikeampi nähdä muutenkin.

Aamupäivisin jalkakäytävät täyttävät vanhat ihmiset - erityisesti mummelit. Monesti liikkuvat +2 ryhmässä ja tukkivat koko jalkakäytävän, aina pitää ohittaa lumipenkan kautta ja kun pyydät ystävällisesti väistämään niin tulee vittumaista katsetta takaisin.

^samaan kategoriaan putoavat myös hyökkäysvaunujaan parivaljakkona pukkaavat äiteet. Jos erehdyt pyytämään tietä, saat takaisin sellaisen mulkaisun, että maan alle voisi painua. (Mikä ihmeen aivokato naisille tulee lisääntymistapahtuman yhteydessä?)

Suositut

Back
Ylös Bottom