Itse joskus harrastanu semmosta että kumpi laittaa ensin pitkät pois. Monesti ei kumpikaan :DIhmiset, jotka ajavat pitkät päällä päin pitäisi teurastaa ja syöttää sioille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse joskus harrastanu semmosta että kumpi laittaa ensin pitkät pois. Monesti ei kumpikaan :DIhmiset, jotka ajavat pitkät päällä päin pitäisi teurastaa ja syöttää sioille.
Tämmöset vois siirtyä julkisen liikenteen käyttöön, jos ei kerta osaa keksiä itelleen parempaa harrastusta. Onneksi itellä on semmoset korventimet keulalla, että vastapuolikin tajuaa vaihtaa pitkät pois.Itse joskus harrastanu semmosta että kumpi laittaa ensin pitkät pois. Monesti ei kumpikaan :D
Aina kun käy kaupungissa niin meinaa tulla paskahalvaus, kun jalankulkijat loikkii iloisina punaisia päin. Näin talvikeleissä varsin mukavia tapauksia.
Ei tossa ole mun mielestä mitään väärää. Autokoulussa mulle opetettiin ja niin olen yleensä tehnytkin, että pitkät laitetaan pois siinä vaiheessa kun itseä alkaa häikäistä tai kun toinen laittaa pitkät pois. Se pitkien pois napsauttaminen on merkki toiselle, että sekin tajuaa laittaa ne pois päältä. Ja mulla kun ei ole ollenkaan valoherkät silmät, niin yleensä en ole ensimmäinen joka pitkät laittaa pois ja joskus käy niin ettei kumpikaan sitten laittanut. Harmittavan usein kyllä ihmisillä ei ole hajuakaan missä vaiheessa ne pitkät kuuluisi pois laittaa ja mennään ihan fiiliksellä. Ja liian usein ne laitetaan pois päältä aivan liian aikaisin.Tämmöset vois siirtyä julkisen liikenteen käyttöön, jos ei kerta osaa keksiä itelleen parempaa harrastusta.
Toki näin, mutta sain tuosta sellaisen käsityksen, että tahallaan tullaan pitkät päällä kiusaamaan kanssaautoilijoita. Toivottavasti ei ole näin. Onhan niitäkin autoja missä pitkät on niin surkeat, että ei mitään eroa ajovalojen kanssa. Joku vuosi takaperin kun, en ollut vielä lisäpitkiä nykyiseen autoon asentanut niin pistin kyllä huomiolle, että osa autoilijoista tuli surutta pitkät päällä vastaan vaikka vilkutit pitkiä sammuttamisen merkiksi. Nykyisin lisäpitkien kanssa tuo tilasto on tasan 0 ja kilometrejä on kuitenkin tullut 100tkm.Ei tossa ole mun mielestä mitään väärää. Autokoulussa mulle opetettiin ja niin olen yleensä tehnytkin, että pitkät laitetaan pois siinä vaiheessa kun itseä alkaa häikäistä tai kun toinen laittaa pitkät pois. Se pitkien pois napsauttaminen on merkki toiselle, että sekin tajuaa laittaa ne pois päältä. Ja mulla kun ei ole ollenkaan valoherkät silmät, niin yleensä en ole ensimmäinen joka pitkät laittaa pois ja joskus käy niin ettei kumpikaan sitten laittanut. Harmittavan usein kyllä ihmisillä ei ole hajuakaan missä vaiheessa ne pitkät kuuluisi pois laittaa ja mennään ihan fiiliksellä. Ja liian usein ne laitetaan pois päältä aivan liian aikaisin.
Miten motarilla voi ohittaa oikealta, jos autoa tulee kuljettaa oikeimmalla vapaalla kaistalla. ;) Vastaus löytyy peilistä.
Ihan normaalia meininkiä. Ohitat letkassa kahta rekkaa, joiden välissä on vaikkapa 50m. Hätäinen audibemaristi koukkaa rekkojen väliin ja koittaa ohittaa ohitusletkaa.
Esim siten, että oot ohittamassa rekkaa tai muuta autoa joka ajaa jostain syystä alle nopeusrajoituksen ja yhtäkkiä sun ja rekan välistä suhahtaa auto susta katsottuna oikealta puolelta ohi ja sitten heti rekan vasemmalta jne.Miten motarilla voi ohittaa oikealta, jos autoa tulee kuljettaa oikeimmalla vapaalla kaistalla. ;) Vastaus löytyy peilistä.
Samaan oon kiinnitäny huomiota, yleensä jos joku ajaa ylinopeutta, autona on BMW/Audi. Jos joku ajaa helvetillistä ylinopeutta ja tekee vaarallisia ja idioottimaisia peliliikkeitä liikenteen seassa, autona on eesin kilvissä oleva BMW/Audi. Venäläiset ajelee yleensä jonossa nätisti, harvoin jos koskaan näkee niiden vetävän 160km/h ohi jossain 100km/h alueella.Tuntuu nuo virolaiset muutenkin olevan melkoisia mulkkuja täällä Länsi-Suomen teillä. Venäläiset ajelevat paljon nätimmin. Ehkä virolaiset ovat just niitä keikkakavereita ja venäläiset pelkkiä turisteja täälläpäin?
Itse joskus harrastanu semmosta että kumpi laittaa ensin pitkät pois. Monesti ei kumpikaan :D
Varsinkin motarilla en tajua miksi pitäisi vaihtaa lyhkäsiin? Minkä takia pitää tuijottaa niitä vastaantulevien valoja, kun kerran autojen väli on monta kymmentä metriä? Itse en ainakaan vaihda, räpsytelköön vastaantulijat niitä vitun valoja vaikka koko loppumatkan mun puolesta!
Miksi motarilla pitäisi ylipäätän ajaa pitkät päällä?
Missä kulkee sellainen motari, että lähivalot ei riitä?
Koska pimeessä ajaminen on iha perseestä verrattuna siihen että näkee hyvin.
Ärsyttävinpiin asoihin liikenteessä kuuluu ehdottomasti nää paskat suomalaiset tiet. Jumalauta mitä monttuja ja hyppyreitä ja reikiä jopa nää maan suurimmat valtaväylät on täynnä.
Tähän liittyen, ohituksen jälkeen yleensä katson, että siinä vaiheessa kun ohitettu auto näkyy peruutuspeilistä, on hyvä vaihtaa kaistaa takaisin oikealle. No ajoin tänään motarilla ja menin rekan ohi, perseessä roikkui auto joka lähti heti rekan ohitettuaan ahtaasta raosta mun ja rekan välistä ohittamaan mua oikealta kaistalta estäen mua siirtymästä takaisin oikealle kaistalle. Eli myös näin voi ohittaa oikealta.Tähän liittyen ohitan itse siten, että laitan vilkun päälle ja sen jälkeen katon peilit + auton sivuikkunasta hyvissä ajoin ennen ohitettavaa autoa, sit siirryn loivasti toiselle kaistalle vilkku päällä ja kun oon siirtyny laitan sen pois. Ärsyttää nimittäin myös ihmiset jotka tulee perseeseen kiinni ja vetää sellasen jyrkän leikkausohituksen.