Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse joskus harrastanu semmosta että kumpi laittaa ensin pitkät pois. Monesti ei kumpikaan :D
Tämmöset vois siirtyä julkisen liikenteen käyttöön, jos ei kerta osaa keksiä itelleen parempaa harrastusta. Onneksi itellä on semmoset korventimet keulalla, että vastapuolikin tajuaa vaihtaa pitkät pois.

Aina kun käy kaupungissa niin meinaa tulla paskahalvaus, kun jalankulkijat loikkii iloisina punaisia päin. Näin talvikeleissä varsin mukavia tapauksia.
 
Aina kun käy kaupungissa niin meinaa tulla paskahalvaus, kun jalankulkijat loikkii iloisina punaisia päin. Näin talvikeleissä varsin mukavia tapauksia.

Korostuu etenkin mukavasti pikkujoulukautena, kun kaikki pukeutuu tummiin vaatteisiin punaista tonttulakkia lukuunottamatta. Päästiin melkein yhden tälläisen joulukuussa hengiltä, kun keskellä yötä hyppi pukumies keskellä tietä aika jurrissa.
 
Tämmöset vois siirtyä julkisen liikenteen käyttöön, jos ei kerta osaa keksiä itelleen parempaa harrastusta.
Ei tossa ole mun mielestä mitään väärää. Autokoulussa mulle opetettiin ja niin olen yleensä tehnytkin, että pitkät laitetaan pois siinä vaiheessa kun itseä alkaa häikäistä tai kun toinen laittaa pitkät pois. Se pitkien pois napsauttaminen on merkki toiselle, että sekin tajuaa laittaa ne pois päältä. Ja mulla kun ei ole ollenkaan valoherkät silmät, niin yleensä en ole ensimmäinen joka pitkät laittaa pois ja joskus käy niin ettei kumpikaan sitten laittanut. Harmittavan usein kyllä ihmisillä ei ole hajuakaan missä vaiheessa ne pitkät kuuluisi pois laittaa ja mennään ihan fiiliksellä. Ja liian usein ne laitetaan pois päältä aivan liian aikaisin.
 
Ei tossa ole mun mielestä mitään väärää. Autokoulussa mulle opetettiin ja niin olen yleensä tehnytkin, että pitkät laitetaan pois siinä vaiheessa kun itseä alkaa häikäistä tai kun toinen laittaa pitkät pois. Se pitkien pois napsauttaminen on merkki toiselle, että sekin tajuaa laittaa ne pois päältä. Ja mulla kun ei ole ollenkaan valoherkät silmät, niin yleensä en ole ensimmäinen joka pitkät laittaa pois ja joskus käy niin ettei kumpikaan sitten laittanut. Harmittavan usein kyllä ihmisillä ei ole hajuakaan missä vaiheessa ne pitkät kuuluisi pois laittaa ja mennään ihan fiiliksellä. Ja liian usein ne laitetaan pois päältä aivan liian aikaisin.
Toki näin, mutta sain tuosta sellaisen käsityksen, että tahallaan tullaan pitkät päällä kiusaamaan kanssaautoilijoita. Toivottavasti ei ole näin. Onhan niitäkin autoja missä pitkät on niin surkeat, että ei mitään eroa ajovalojen kanssa. Joku vuosi takaperin kun, en ollut vielä lisäpitkiä nykyiseen autoon asentanut niin pistin kyllä huomiolle, että osa autoilijoista tuli surutta pitkät päällä vastaan vaikka vilkutit pitkiä sammuttamisen merkiksi. Nykyisin lisäpitkien kanssa tuo tilasto on tasan 0 ja kilometrejä on kuitenkin tullut 100tkm.
 
Miten motarilla voi ohittaa oikealta, jos autoa tulee kuljettaa oikeimmalla vapaalla kaistalla. ;) Vastaus löytyy peilistä.

Ihan normaalia meininkiä. Ohitat letkassa kahta rekkaa, joiden välissä on vaikkapa 50m. Hätäinen audibemaristi koukkaa rekkojen väliin ja koittaa ohittaa ohitusletkaa.

Kerran tosin oikeus voitti. Turun motarilla Paimion kohdalla on jyrkkä ylämäki. Ryssarekka yritti ohittaa toista. Ohittaja ajoi 60km/h ja ohitettava ehkä 50km/h. Henkilöautoja luonnollisesti jonossa ohituskaistalla näiden sankareiden perässä. Ja sitten se ohittava rekka alkoi hyytymään mäessä. Yllättäen ohittajajonosta lähti yksi valopää eestin kilvillä ohittamaan oikealta koko letkaa. No ohittava rekka valui ohitettavan taakse, missä virolainen oli odottamassa tsänssiään jatkaa rallia. Rekka laittoi vilkun oikealle ja alkoi vetämään kylmästi virolaisen päälle. Joutui etelänserkku sitten tekemään lukkojarrutusta. Eikä kukaan koko ohittajaletkassa antanut metriäkään tilaa tuolle sankarille. Sinne se jäi kaaaauas rekkojen taakse kun koko letka painoi eteenpäin. Siinä sitten oli erilaista ohittelua ja tilanteen jälkielämistä monta kilometriä, kunnes eestimees pääsi painamaan renkaat soikeana 170km/h kohti pimeää raksaansa.

Tuntuu nuo virolaiset muutenkin olevan melkoisia mulkkuja täällä Länsi-Suomen teillä. Venäläiset ajelevat paljon nätimmin. Ehkä virolaiset ovat just niitä keikkakavereita ja venäläiset pelkkiä turisteja täälläpäin?
 
Ihan normaalia meininkiä. Ohitat letkassa kahta rekkaa, joiden välissä on vaikkapa 50m. Hätäinen audibemaristi koukkaa rekkojen väliin ja koittaa ohittaa ohitusletkaa.

Myönnän ohittelevani oikealta silloin tällöin, kun oikein menee pannu jumiin, ettei sieltä ohituskaistalta voi tulla pois, kun rekkojen ero on mallia "tuolla horisontissa se näkyy".
 
Miten motarilla voi ohittaa oikealta, jos autoa tulee kuljettaa oikeimmalla vapaalla kaistalla. ;) Vastaus löytyy peilistä.
Esim siten, että oot ohittamassa rekkaa tai muuta autoa joka ajaa jostain syystä alle nopeusrajoituksen ja yhtäkkiä sun ja rekan välistä suhahtaa auto susta katsottuna oikealta puolelta ohi ja sitten heti rekan vasemmalta jne.

Tähän liittyen ohitan itse siten, että laitan vilkun päälle ja sen jälkeen katon peilit + auton sivuikkunasta hyvissä ajoin ennen ohitettavaa autoa, sit siirryn loivasti toiselle kaistalle vilkku päällä ja kun oon siirtyny laitan sen pois. Ärsyttää nimittäin myös ihmiset jotka tulee perseeseen kiinni ja vetää sellasen jyrkän leikkausohituksen.

edit:
Tuntuu nuo virolaiset muutenkin olevan melkoisia mulkkuja täällä Länsi-Suomen teillä. Venäläiset ajelevat paljon nätimmin. Ehkä virolaiset ovat just niitä keikkakavereita ja venäläiset pelkkiä turisteja täälläpäin?
Samaan oon kiinnitäny huomiota, yleensä jos joku ajaa ylinopeutta, autona on BMW/Audi. Jos joku ajaa helvetillistä ylinopeutta ja tekee vaarallisia ja idioottimaisia peliliikkeitä liikenteen seassa, autona on eesin kilvissä oleva BMW/Audi. Venäläiset ajelee yleensä jonossa nätisti, harvoin jos koskaan näkee niiden vetävän 160km/h ohi jossain 100km/h alueella.
 
Itse joskus harrastanu semmosta että kumpi laittaa ensin pitkät pois. Monesti ei kumpikaan :D

Mä harrastan tätä aina. Miks laittaa pitkät pois jos ei häikäise kumpaakaan? Lyhyet päälle kun vastapeluri vaihtaa tai alkaa itseä vastaantulijan valot vituttamaan.
 
Varsinkin motarilla en tajua miksi pitäisi vaihtaa lyhkäsiin? Minkä takia pitää tuijottaa niitä vastaantulevien valoja, kun kerran autojen väli on monta kymmentä metriä? Itse en ainakaan vaihda, räpsytelköön vastaantulijat niitä vitun valoja vaikka koko loppumatkan mun puolesta!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varsinkin motarilla en tajua miksi pitäisi vaihtaa lyhkäsiin? Minkä takia pitää tuijottaa niitä vastaantulevien valoja, kun kerran autojen väli on monta kymmentä metriä? Itse en ainakaan vaihda, räpsytelköön vastaantulijat niitä vitun valoja vaikka koko loppumatkan mun puolesta!

Ei moottoritiellä tarviikkaan vaihtaa pitkiä pois kohdattaessa.
 
Anteeksipyyntö sinulle jonka eteen kiilasin huoltikselta lähtiessäni. Tulit puskuriin sitten kiinni pitkät päällä ja kun käännyin vilkutit valoja ja tööttäilit. Pöljästi tehty sinulta mutta oli kyllä minultakin. Koitin vilkuttaa että "anteeksi, mun moka". Mokasin ja ensi kerralla fiksummin sitten. http://theoatmeal.com/blog/car_needs
 
Miksi motarilla pitäisi ylipäätän ajaa pitkät päällä?

Koska pimeessä ajaminen on iha perseestä verrattuna siihen että näkee hyvin.

Ärsyttävinpiin asoihin liikenteessä kuuluu ehdottomasti nää paskat suomalaiset tiet. Jumalauta mitä monttuja ja hyppyreitä ja reikiä jopa nää maan suurimmat valtaväylät on täynnä.
 
Koska pimeessä ajaminen on iha perseestä verrattuna siihen että näkee hyvin.
Ärsyttävinpiin asoihin liikenteessä kuuluu ehdottomasti nää paskat suomalaiset tiet. Jumalauta mitä monttuja ja hyppyreitä ja reikiä jopa nää maan suurimmat valtaväylät on täynnä.

Niinpä, karu ilmasto + järkyttävä rekkaliikenne etelä-Suomen valtaväylillä + määrärahojen puute kunnostukseen yhdistelmänä tekee välilä kivoja ylläreitä teille. Jos rikot esim. vanteen autosta ajaessasi kiinaan asti ulottuvaan monttuun,josta ei ole varoitusta, voit hakea korvausta ylläpidosta vastaavalta taholta (tiepiiri, kunta/kaupunki) ja kannattaa ottaa tietty todisteaineisto ko. viasta tiessä.

Ja mitä tulee pimeässä ajamiseen, lisävalot ratkaisee pulman:) Mulla on ollut joka autossa aina lisärit ja tulee olemaan!
 
Tähän liittyen ohitan itse siten, että laitan vilkun päälle ja sen jälkeen katon peilit + auton sivuikkunasta hyvissä ajoin ennen ohitettavaa autoa, sit siirryn loivasti toiselle kaistalle vilkku päällä ja kun oon siirtyny laitan sen pois. Ärsyttää nimittäin myös ihmiset jotka tulee perseeseen kiinni ja vetää sellasen jyrkän leikkausohituksen.
Tähän liittyen, ohituksen jälkeen yleensä katson, että siinä vaiheessa kun ohitettu auto näkyy peruutuspeilistä, on hyvä vaihtaa kaistaa takaisin oikealle. No ajoin tänään motarilla ja menin rekan ohi, perseessä roikkui auto joka lähti heti rekan ohitettuaan ahtaasta raosta mun ja rekan välistä ohittamaan mua oikealta kaistalta estäen mua siirtymästä takaisin oikealle kaistalle. Eli myös näin voi ohittaa oikealta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom