Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuten mainitsin, että en hiillostu vaan näytän tässä tapauksessa kesaria kera töötti valoshown ja painan pedaalia niin ei ole ongelmaa päästä sinusta ohi. Kuulutko kädettömien lahkoon jos et kykene ajamaan nopeusrajoitusten mukaan? Ei kai meita roikkujia muuten olisi olemassakaan:)

Aloitat totaalisen spedeilyn vain sen takia koska edelläajava pesee tuulilasiaan sinun roikkuessa takapuskurissa?
Ei hyvää päivää.

Aloitat totaalisen spedeilyn vain sen takia koska edelläajava pesee tuulilasiaan sinun roikkuessa takapuskurissa?
Ei hyvää päivää.

Missä tässä on mistään tuulilasinpesusta puhuttu? Kyse oli jos joku kädetön ameeba ajaa edessäni reilua alinopeutta pitkän matkaa, eikä mistään 5 sek lasinpesusta. Tuskin se autoa pysäyttää eteeni ja alkaa lasia raappaamaan, jolloin voisi alkaa kuumottaa jos ohitustilanne ei olisi mahdollinen. Toiseksi kuten sanoin painan tässäkin tapauksessa oikeaa jalkaa kohta lattiaa ja jääköön hidastelemaan jos ei kykene liikkumaan rajoitusten mukaan. Valitettavasti me ollaan jo eellä. Tv. Cossu-spede:rock:

Missä SÄ asut?
Ite pk-seudulla, ehkä täällä on sitten enemmän autoja liikenteessä, koska sekaan mahtuu AINA noita tunareita jotka ajelee vaikka ja miten paljon alinopeutta jos vähän sataa vaikka vettä. Tai tie on ees vähän kostea. Saati sitten jos tiellä on lunta, tai että sitä oikein SATAA samanaikaisesti kun pitäisi uskaltaa ajaa..
Jos vaikka Andre Stander on itse niitä alinopeutta ajelevia, niin eihän se mikään ihme ole ettei niihin sitten itse törmää päivittäin.
Niin, kuin myös pk-seudulta. Mä oon vaan niin monta kertaa todennut, että suurimmat valittajat ajavat itse usein reilua ylinopeutta tai soveltavat omia säädöksiään "maalaisjärjellä", miten siellä liikenteessä mennään "joustavasti". :D

Nytkin tuolla ulkona on sellainen keli, että porukka ajaa surutta perseessä kiinni, vaikka itse ajais yli nopeusrajoituksen. Ettei kukaan ala saivartelemaan sen enempää, niin mittarivirhe on otettu huomioon.

Se on kumma, miten jotkut vitutuksen aiheet ovat "vääriä". Aina tulee kourallinen ihmisiä kertomaan, kuinka ei saisi olla kiire mihinkään, jos joku sanoo, että hidastelijat vituttaa liikenteessä.

Tää on ärsyttävät asiat liikenteessä -ketju. Mua ärsytti viime viikolla ajaa Hämeenlinnasta Forssaan 50-70 km/h, koska jotain pösökuskia pelotti. Olen pahoillani, että en voi vaikuttaa siihen mikä mua vituttaa liikenteessä. Se, että mua ärsyttää, ei kuitenkaan tarkoita, että mä lähtisin vaarantamaan liikennettä. Ajelin kiltisti, mutta vittuuntuneena letkan perässä koko matkan. Onko siinä joku ongelma?

E: ja se myös vituttaa noissa köröttelijöissä, että kun heillä ei ole kerta kiire minnekään, niin miksei voi ajaa tien sivuun minuutiksi? Mikään laki ei tietenkään velvoita päästämään muita ohi, mutta olisihan se kohteliasta.

-Perseessä roikkujat. Varsinkin liukkaalla kelillä (ja vaikka ajaisi rajoitusten mukaan)

-Alinoputta ajavat,varsinkin hyvällä kelillä. Jos ei uskalla ajaa edes rajoitusten mukaan niin pysy kotona. (tietenkin jos olosuhteet sitä vaatii niin ajan itsekin hiljempää)

-Ne jotka jättävät huomioimatta suojatien. Hyppään yleensä suoraan eteen jos näen että auto ei ole hidastamassa. Sitten kun kuski näyttää vihaista naamaa osoitan aina sormella suojatien liikennemerkkiä.

-Kun ei osata ajaa liikenneympyrässä, täällä Vaasassa tuon huomaa vielä paremmin kuin muualla maassa.

-Volvokuskit

Mua vituttaa alinopeutta ajavat ja ylinopeutta ajavat :) Perseessä roikkuminen on ehkä ärsyttävintä, monesti tahallaan hidastelen ja vaihdan "turvallisesti" kaistan takaisin oikealle. Normisti väistän suosiolla oikealle kaistalle muita ohittaessa, jos nään peilissä jonkun ajavan vielä minuakin lujempaa.

edit. Oli muuten hyvä juttu lehdessä vähän aikaa sitten siitä jostain Bemarikuskista, joka oli pelotellut jotain naista. Sai sitten tuomion siitä, vai mitä nyt olikaan. Se oli hyvä juttu :)

Ei vittu, hyppiikö porukka ihan oikeasti suojatielle asenteella "minä olen oikeassa" ?
Entä jos siellä on joku puolisokea mummo tai vaikka juoppo ratissa joka ei huomaa teitä ajoissa?

Onhan se tietysti hienoa kuolla tietäen että oli oikeassa.

Ei vittu, hyppiikö porukka ihan oikeasti suojatielle asenteella "minä olen oikeassa" ?
Entä jos siellä on joku puolisokea mummo tai vaikka juoppo ratissa joka ei huomaa teitä ajoissa?

Onhan se tietysti hienoa kuolla tietäen että oli oikeassa.

Astun suojatielle. Silleen etta paasen tarvittaessa karkuun mikali auto ei pysahdy.

Entä jos kuski hätääntyy siitä että näkee jarrutusmatkan olevan riittämätön ja väistää vasemmalle tai oikealle (vaikka toista autoa tai muita ihmisiä päin) ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Entä jos kuski hätääntyy siitä että näkee jarrutusmatkan olevan riittämätön ja väistää vasemmalle tai oikealle (vaikka toista autoa tai muita ihmisiä päin) ?

Naita nyt voi kayda ilman minun suojatielle astumistanikin. Yleensa on tarpeeksi valimatkaa niin etta joko mina tai kuski nakee kylla mahdolliset vaaratilanteet ja tajuaa vaistaa. On urpoa ajaa niin kovaa ettei voi pysahtya suojatielle, joten en tunne yhtaan mielipahaa kusipaisyydestani.

Se, kun mennään valoihin, pysähdytään ja 10 sekunnin päästä siirrytään se 5m eteenpäin. Miksei voi ajaa suoraan sille kohdalle, mihin on jäämässä?

Tällä kelillä ei muuten kovaa tarvii ajaa ettei se auto ihan maagisesti pysähdy siihen suojatien eteen jos joku sinne yllättäen päättääkin tepastella. Esimerkiksi tilanteessa, jossa kävelijä tulee ovesta, josta on 2 metriä suojatielle, ja päättää vaan kävellä sinne suojatielle yhtään kattomatta liikennettä koska siihen on oikeus. Siinä tulee helposti tilanne, ettei auto pysähdy mitenkään ajoissa, vaikka miten hiljaa ajais.

Suosittelen kävelemään sinne suojatielle silmät auki ja järki päässä.

Tällä kelillä ei muuten kovaa tarvii ajaa ettei se auto ihan maagisesti pysähdy siihen suojatien eteen jos joku sinne yllättäen päättääkin tepastella. Esimerkiksi tilanteessa, jossa kävelijä tulee ovesta, josta on 2 metriä suojatielle, ja päättää vaan kävellä sinne suojatielle yhtään kattomatta liikennettä koska siihen on oikeus.
Sitten on niitäkin jotka kävelee jalkakäytävää ja yhtäkkiä suojatien kohdalla tekee jyrkän 90 asteen käännöksen suojatielle. Siis siihen tyyliin kuin Terminator kävelee, mutta jos onkin ihminen eikä cyborgi niin voi tulla vähän pipi. Autoilijaan kantsisi ottaa vähän katsekontaktia. Tosin tässä asiassa on autoilijoissakin vikaa Suomessa, jalankulkijoiden päästäminen suojatien yli ymmärretään jotenkin jalomielisenä tekona eikä aina ymmärretä että jalankulkijan kuuluu saada mennä yli vapaasti.

No kerroppas mr. Sherlock sitten meikälle, miksei tyyppi mennyt ohi? Ohituskaista täysin vapaa ja keli hyvä.

Se selvis siitä seuraavasta lauseesta :)

Tää "alinopeus ei juurikaan vaikuta matkani kestoon" on kyllä uskomatonta! Vaikka itsellä ei olisikaan kiire, niin siinä jonossa jonkun aikataulu voi olla parista minuutista kiinni. Ja sitten kun siihen letkan kärkeen sattuu joku "turvallinen" kuljettaja joka missaa kaikki valot, hiljentää joka saatanan mutkassa ettei auto vaan lähe lapasesta, ja vielä varmuudeksi pitää jokaisen vastaantulevankin auton kohdalla hieman hiljentää! Yhtäkkiä matka jonka normaalisti ajaa vartissa, kestääkin 25min ja se on jo mielestäni liikaa.
Toisten aikaa pitää silti kunnioittaa, vaikka itsellä ei olisikaan kiire!!

Ai niin, näin pimeällä erityisesti HEIJASTIMETTOMAT itsemurhafillaroitsijat, jotka eivät ilmeisesti ole perillä siitä, ettei heitä koske sama "saa mennä yli paikassa kuin paikassa jossa on suojatie", kuten kävelijöitä. Nämä pässit kun tuossa aamun pimeinä hetkinä päättävät vain ampaista ylittämään suoraa risteyksetöntä ajorataa, koska siinä vain on suojatie.
Ja toki se ottaa aivoon risteyksissäkin, joissa autoilijalla olisikin väistämisvelvollisuus. Eikö nämä ymmärrä että semmoista nopeasti liikkuvaa liki näkymätöntä tötteröä ei niin vain huomaa? Tai sitten ne on kyllästyneitä elämäänsä.

jälleen motarilla oli perässäroikkuja ja vielä paskassa kelissä. 15min roikkui takapuskurissa kiinni. Saavutin jonon ja hidastelin vittuillessani oikein reilummin kun ei urpo tajua mennä ohi tai jättää kunnon turvaväliä. Takasumareitten päällelaittokaan ei auttanut. Pistin kaasua ja aloin ohittamaan autoja, niin tää urpo tietty seuraa minua ja nostaen vauhdin samoihin lukemiin.

oli pakko ajaa hetki vähän nopeammin jotta pääsi eroon spedestä.
vielä joskus painan sitä jarrua ja toivon että pelkällä lunarilla selviäisi ilman omia henkilövahinkoja.

No niin. Lunta tulee vähän. Tieura ihan ok, vähän jäätä. 80-alueella ajelen 90 lasissa. Kunnes vastaan tulee uusi mersu ja ajelee itsepintaisesti viittäkymppiä. Helvetinmoinen jono takana. Voi saatana. Lopulta pääsee ohi. 10min myöhemmin tulee vastaan Fiesta, ja taas mennään viittäkymppiä. Ei voi mennä levähdyspaikalle, vaan pitää vetää sitä letkaa. Varmaan muija valittaa sen karvalakin vieressä, että älä vilho aja näin kovaa. Kun nyt jo on vauhti niin luja, että ollaan jonon ekana koko ajan!

Miksi mä jään joka aamu auratraktorin taakse? Ja miksi aina siinä välissä on pari autoa, jotka eivät edes mieti ohittamista?! Ja miksi ne kaikki kolme, traktori ja ne kaksi autoa menevät aina samaan paikkaan kuin minä?! Voi miksi?!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom