Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liikenneympyrät. Niihin voi ajaa yhtäaikaa ja kaikkia vasemmalta ympyrää lähestyviä ei tarvi jäädä odottelemaan..
Se on helppo väistää, kun se kusipää lähtee liikkeelle sillä hetkellä kun lyö oven kiinni ja vilkku menee päälle samalla liikkeellä kun alkaa rattia vääntää. Ei ole mullakaan ihan yksi tai kaksi kertaa, kun olen ollut siinä vaiheessa jo rinnalla ja sieltä pysäkiltä koitetaan tulla kylkeen. Siinä ei ole muuta mahdollisuutta kuin vetää vastaantulijan kaistalle ja toivoa ettei sieltä tule tällä kertaa ketään. Joskus on tehnyt mieli pysäyttää se bussi, mennä ottaan kuskia nenästä kiinni ja vetää se pihalle kuuntelemaan esitelmää etuajo-oikeuden ja eteenajo-oikeuden eroista.Noista busseista tuli mieleen, et ärsyttäviähän ne on kun lähtevät miten lähtevät, mutta tieliikennelaissa sanotaan että sitä bussia pitää väistää.
Kevät on tullut. Ja moottoripyörät kaduille. Onhan ne hienoja ja on varmaan siistiä ajella uutuuttaan kiiltävällä kawasakininjalla ja tuntea olevansa vapaa vähän niin kuin siinä leffassa "easy rider" mutta miksi niillä pitää keulia yleisillä teillä muun liikenteen seassa? Ymmärrän kyllä mopopoikien temppuilut mutta kun aikuiset miehet leikkii ja temppuilee tuolla niin sitä en ymmärrä. Menis perkele johonkin syrjäiselle tien pätkälle, parkkipaikalle tms. leikkimään missä voi rikkoa vain itsensä ja moponsa mutta kun se pitää tehdä tuolla muitten seassa.
Toinen ärsyttävä asia on kevyen liikenteen väylillä tien vasemmassa reunassa kulkevat. Empiirisen tutkimukseni mukaan tien oikeassa reunassa ei voi työntää lastenvaunuja tai ulkoiluttaa koiraa. Lastenvaunujen kanssa on lisäksi mahdotonta väistää kohdatessa pyöräilijää, joka ajaa vastaan sitä samaista reunaa.
Noista busseista tuli mieleen, et ärsyttäviähän ne on kun lähtevät miten lähtevät, mutta tieliikennelaissa sanotaan että sitä bussia pitää väistää.
Se on jännää ja kivaa jos/kun osaa keulia ni kyllähän sitä täytyy kokeilla jos tilaisuus tulee "katsokaa ku mul on kivaa!" Ei se oo enää nii jännää sielä syrjäisellä tiellä kikkailla missä ne temput on opeteltu.
Aika harvoin itsensä lisäksi muita henkilöitä telovat. En näe kovin pahana asiana keulimista ym. pientä kikkailua pyörällä.
Aika harvoin itsensä lisäksi muita henkilöitä telovat. En näe kovin pahana asiana keulimista ym. pientä kikkailua pyörällä.
Mun mielestä on kivaa ajaa kovaa mutta kyllä mä silti noudatan nopeusrajoituksia.
Mä en ees ymmärrä tätä yhtälöä. Kovaa mut yhtä kovaa ku kaikki muutki esim. 80kmh alueella joka taas ei oo kovaa paitsi jos kulkupeli on luokkaa "suorakin tie voi olla yllättävän mutkikas"Mun mielestä on kivaa ajaa kovaa mutta kyllä mä silti noudatan nopeusrajoituksia.
Miksi pitäisi kulkea oikeaa reunaa? Vihje: kannattaa tutustua tieliikennelakiin.
Ja eiköhän nyt vittu pyöräilijän ole helpompi väistää keskelle kuin että lastenvaunujen kanssa väistettäisiin esim. ojaan tai pyörätien keskelle (newsflash: sieltä takaakin voi tulla pyöräilijä, ja jos pyöräilijä törmää lastenvaunuihin ei enää kenelläkään ole kivaa).
Itse en koe sitä kovinkaan moraalittomana, että kun leikityttää, ajan maaseudulla yö aikaan.
Kevään tullen vituttaa noi ns "maantiepyöräilijät" mikä vitun saatanan pakko on ajaa rinnakkain!?
Mikä siinä ärsyttää?