Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taas vaihteeks kotipoliisit ym. pitkien vilkuttelijat. Huopalahdentiellä pelkkä liikennevaloista kiihdyttäminen aiheutti kolmen auton kotipoliisikohtauksen takana. :zzzz:

Kolme pyräilijää menee maantiellä vierekkäin ja mä tuun autolla takaa ja vastaantulevaa kaistaa. Noi ottaa välillä päähän oikeen kunnolla. No kyl ne siitä väistää ku tööttiä tarpeeks pitkään painaa.

Niin siis onko se ärsytyksen aihe se, että se rinnalla ajava pyöräilijä rikkoo liikennesääntöjä? Kun sun on käytännössä pakko ohittaessa käyttää sitä toista kaistaa noudattaaksesi lakia (ja tervettä järkeä).

Mun puolesta voi ajaa niin lujaa kuin lystää. Kunhan ei kaahaa ja vaaranna kenenkään muun kun omaa henkeään. Itekkin päästelen hyviä vauhteja maantiellä, mutta en koskaan jos joku on kyydissä tai paljon muita autoja. Eipä se oo ku mun omasta lompakosta pois.

Niin ja jos sitten vammauttaa itsensä, niin mitään tukia ei tipahda mistään ja sairaalastakin tulee lasku. Jos ei pysty maksamaan, niin käy kuin jenkeissä ja hoitoa ei tule. Sitten saa mun puolesta päästellä missä tykkää ja miten tykkää.

En minäkään mikään puhdas pulmunen ole. On sitä alta kakskymppisenä pitänyt kokeilla kulkeeko se auto sen luvatut 240 motarilla ynnä muuta järkevää. Joo tyhjä motari oli, mutta aika törkeen iso riski tuossa on teloa itsensä ja laskun maksaa kaikki muut.

Radalle leikkimään ja asiallisilla varusteilla niin minimoi nämäkin mahdollisuudet.

Niin siis onko se ärsytyksen aihe se, että se rinnalla ajava pyöräilijä rikkoo liikennesääntöjä? Kun sun on käytännössä pakko ohittaessa käyttää sitä toista kaistaa noudattaaksesi lakia (ja tervettä järkeä).

Se lähinnä noissa aiheuttaa sitä ärsytystä, et ne vatipäät ei väistä vaikka vastaan tulee auto. Ei se mulle mikään ongelma oo vaihtaa kaistaa hetkeks et pääsee ohi. Mut sitten jos sieltä tulee auto vastaan ni sitä ei kovin mielellään mee vastaantulijoiden kaistalle.

No onneks normaalille maantielle mahtuu 3 pyöräilijää ja 2 autoa rinnakkain. Voi tosin aiheuttaa pyöräilijälle jotain sydämentykytyksiä ku ajaa satasta ohi niin et joku 20 senttiä auton peilin ja pyöräilijän trikooperseen välillä.

Eiköhän se ärsytys tule siitä että ajetaan vitun hiljaa muuhun liikenteeseen nähden rinnakkain niin että ne on pakko ohittaa vastaantulevaa kaistaa käyttäen kun voisivat ajaa peräkkäin jolloin siitä ei aiheudu autoille mitään harmia.

Omaa vitutuskäyrää nostaa polkupyöräilijät jotka tilanteessa kuin tilanteessa olettavat että se rimpautus siitä soittokellosta tarkoittaa sitä että heillä on etuajo-oikeus.

Eiköhän se ärsytys tule siitä että ajetaan vitun hiljaa muuhun liikenteeseen nähden rinnakkain niin että ne on pakko ohittaa vastaantulevaa kaistaa käyttäen kun voisivat ajaa peräkkäin jolloin siitä ei aiheudu autoille mitään harmia.

Monesti vielä on hyväkuntoinen tyhjä fillaritie ajoradan vieressä, mutta sinnehän ei voi mennä pyllistelemään. Nääs kun alamäessä saattaa vauhtia olla melkein 50km/h ja muutenkin pitää jotenkin erottautua normaalisti fillarimammasta. On se mahtavaa ajaa parin fillariperseen takana 5km/h jyrkkään ylämäkeen. Ohi ei voi mennä, kun näkyvyyttä ei ole. Siinä se sedät sitten vatkaa niinkun jollain tour de francella. Joku päivä ajan päältä perkele.

Liikenteessä vituttavat asiat, TOP 5:

1. Teiden suolaus, tätä ei tarvi edes perustella.
2. Mopoautot. Ne saatanan lastenrattaiden näköset kinnarit kun puskee kaupungilla 60km/h keskinopeutta käytännössä ilman mitää käsitystä liikennesäännöistä, niin siitä on leikki kaukana.
3. Minäensin-mentaliteetti, varsinkin liikenneympyröissä tekis mieli ajaa joskus kylkeen kun joku vatipää puskee eteen.
4. Ne ihmiset, jotka ajaa pitkät päällä melkeen takapuskurissa kiinni. Ai jumalauta kun ottaa päähän.
5. Säälittävät ihmisperseet, jotka ei ilmeisesti tajua mitä ne lystikkäät värit meinaa niissä tolpissa tuolla tien päällä.

Kevään tullen vituttaa noi ns "maantiepyöräilijät" mikä vitun saatanan pakko on ajaa rinnakkain!? On kumminkin kalliit pyörät ja vehkeet, joten eikös niillä mennä kovaa ja treenata, sensijaan että jauhettas paskaa vierekkäin. Seuraavaa parivaljakkoa sihtaan peilillä perseeseen..

Kolme pyräilijää menee maantiellä vierekkäin ja mä tuun autolla takaa ja vastaantulevaa kaistaa. Noi ottaa välillä päähän oikeen kunnolla. No kyl ne siitä väistää ku tööttiä tarpeeks pitkään painaa.

No onneks normaalille maantielle mahtuu 3 pyöräilijää ja 2 autoa rinnakkain. Voi tosin aiheuttaa pyöräilijälle jotain sydämentykytyksiä ku ajaa satasta ohi niin et joku 20 senttiä auton peilin ja pyöräilijän trikooperseen välillä.

On se mahtavaa ajaa parin fillariperseen takana 5km/h jyrkkään ylämäkeen. Ohi ei voi mennä, kun näkyvyyttä ei ole. Siinä se sedät sitten vatkaa niinkun jollain tour de francella. Joku päivä ajan päältä perkele.

Ihan kaikella ystävällisyydellä suosittelen tarkistamaan asennetta, ennenkuin joku kuolee.
Pyöräilijälläkin on oikeus elää, vaikka syyllistyykin rikoksista suurimpaan, eli sinun matkasi hidastamiseen. (Vai oliko se rikos se trikoiden käyttö?)

Ne pitäisi ohittaa vastaantulevaa kaistaa käyttäen joka tapauksessa. En mä ainakaan käsitä miten siihen samalle kaistalle mahtuu auto ohittamaan polkupyörää, jos ohittava auto noudattaa liikennesääntöjä: "Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon."

Ne pitäisi ohittaa vastaantulevaa kaistaa käyttäen joka tapauksessa. En mä ainakaan käsitä miten siihen samalle kaistalle mahtuu auto ohittamaan polkupyörää, jos ohittava auto noudattaa liikennesääntöjä: "Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon."

Myös pyöräilijät voisivat kerrata niitä liikennesääntöjä, fillarin paikka on pientareella ja mikäli sellaista ei ole niin sitten vasta ajoradalle. Moni vaan vetää tästä piittaamatta lähes keskellä kaistaa vaikka reunaviivan oikealla puolen olisi reilusti päällystettyä piennarta.

Myös pyöräilijät voisivat kerrata niitä liikennesääntöjä, fillarin paikka on pientareella ja mikäli sellaista ei ole niin sitten vasta ajoradalle. Moni vaan vetää tästä piittaamatta lähes keskellä kaistaa vaikka reunaviivan oikealla puolen olisi reilusti päällystettyä piennarta.

Toki voisivat, mutta minusta nyt vaan on väärin vaarantaa toisen henki siksi, että se ei tunne sääntöjä / tulkitsee niitä eri tavalla.

Laitan vielä kertauksena nuo kohdat tähänkin:

Ajoneuvoja on kuljetettava ajoradalla. Jos tien oikealla puolella on piennar, jolla ajo käy haitatta päinsä, polkupyörää ja muuta moottoritonta ajoneuvoa sekä mopoa on kuitenkin kuljetettava pientareella.

Olettaisin että se pyöräilijä osaa ohi ajavaa autoa paremmin arvioida voiko siinä pientareella turvallisesti ajaa.

Ajoneuvoa on ajoradalla kuljetettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista.

Usein turvallisuuden kannalta pyöräilijän kannattaa ajaa keskellä kaistaa ja väistää oikealle vasta, kun vastaantulevaa liikennettä ei ole. Näinhän esim. traktorit yms. tekevät muutenkin. Muuten on vaarana että autot tunkevat rinnalle samalle kaistalle vastaantulevasta liikenteestä välittämättä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan kaikella ystävällisyydellä suosittelen tarkistamaan asennetta, ennenkuin joku kuolee.
Pyöräilijälläkin on oikeus elää, vaikka syyllistyykin rikoksista suurimpaan, eli sinun matkasi hidastamiseen. (Vai oliko se rikos se trikoiden käyttö?)

Mulla oli tätä asiaa pohtiessa lähinnä mielessä täälläpäin oleva isompi maantie (kustavintie), missä mulle tulee suurin osa ajokilometreistä. Pääasiassa 80 ja 100 aluetta ja tien reunassa on sen verran tilaa viivan toisella puolella, et siellä mahtuu menemään kivasti 2 pyöräilijää vierekkän niin, ettei ne tuu ajoradan puolelle. Silti joku sankari aina sillontällön suhailee sen munamankelinsa kanssa tossa ajokaistalla. Voisivat pyöräilijät ihan sen oman turvallisuutensa vuoksi ajella siellä pientareen puolella, kun siellä on ihan hyvin tilaa. Pienemmillä teillä tietenkin toiselta kaistalta ohi ja kaupungissa ei aina tuu edes ohitettua pyöräilijöitä vaan köröttelen perässä, ellei tarvii pitkää matkaa mennä kävelyvauhtia.

Nyt kun tosta maantiestä mainitsin niin samalla voidaan lisätä toinen vitutuksen aihe samalla tiellä. Eli kun tossa menee aika paljon noita mopoautoja. Oikeastaan joka päivä jossain kohtaa tulee tommonen paskahuussi vastaan, tai menee samaan suuntaan. Ni miks helvetissä niitten on pakko ajaa siinä keskellä ajokaistaa? Siellä pientareella on just sen verran tilaa, et se mopoauto mahtuu menemään kivasti siellä niin ettei se haittais muuta liikennettä ollenkaan. Mut ei, kun niitten on pakko pöristellä just siinä keskellä ajokaistaa, ettei varmana pääse ohi jos sattuu vastaan tulemaan autoja. Ajaisivat ees siksi aikaa tonne sivumpaan, ku ne huomaa et takana tulee auto, et pääsee menemään ohitte niinku traktoritkin tekee aina kun mahdollista.

Tiukkaa trollia setä heittää. Koita tajuta, että tuossa hidastuu KAIKKIEN autoilijoiden matka. Ja vain siksi, että joku kisafillaristi haluaa treenata kaverinsa kanssa rinnakkain maantiellä. Ja siinä vieressä on edelleen se hyväkuntoinen kevyenliikenteenväylä, jolla harvemmin liikkuu ketään. Se taas on fillaristin oma ongelma, jos hän ei liikennesääntöjä tajua tai "tulkitsee niitä eri tavalla".

Eli ei kun hanaa ja setä ojaan.

Mäkin oon ajellut jonkin verran ja enemmänkin maantiepyörällä ja itsekin vetelin maantiellä, vaikka vieressä kulkee pyörätie. Eli ymmärrän miksi sillä mankelilla ei kannata mennä sinne muiden pyöräilijöiden joukkoon, mutta ei niillä nyt jumalauta ajella rinnakkain keskellä autotietä. Saa vähän saatanan tyhmä olla, jos ei tajua miksi se on perseestä. Vitun apinat.

^Nimenomaan. Itsekin ajelen kesäisin lenkkiä maantiepyörällä ja jos ei ole pyörätietä niin silloin ajan autotien oikeaa reunaa tai piennarta jos se on turvallinen ja siinä mahtuu ajamaan. Pyörätiet on ainakin täälläpäin suht heikossa kunnossa mutta silti ajan ennemmin siellä kuin autojen seassa.

Tuli muuten tänään nähtyä ensimmäistä kertaa ikinä kun kaupungin ulkopuolella ajetaan fillarilla liikenneympyrän läpi. Kolme pyöräilijää ajoi ympyrän läpi ja siitä eteenpäin autotietä muun muassa vierekkäin bussipysäkin ohi jne. Ja autotien vieressä oli mikäs muukaan kuin tyhjä pyörätie.

Pyörätiestä tuli mieleen toinen vitutus, josta on varmaan jo avauduttu. 80-alueella mopomies pöristelee sitä max 50km/h mitä virveli kulkee. Ylämäessä 30km/h. Tuplakeltaiset viivat ja liikennettä tulee vastaan. Ohi ei pääse. Vierellä täysin tyhjä pyörätie, missä on SALLITTU MOPOILLE kyltti. Näkyvyyttä 5km eteen ja taaksen eikä yhtäkään kävelijää, mummoa, vammaista, fillaristia, skeittaajaa eikä mitään näy sillä fillaritiellä. Mutta siinä se prkl junnaa mopedillaan. Takarengas vipattaa ja kummatkin viiksikarvat tärisee. Melkein yhtä paha tilanne kuin mopoautot.

p.s. mopoautoja ostavien vanhempien nimet pitäisi olla julkisia. Jokainen saisi käydä vetämässä turpaan aina kun jurppii heidän jälkikasvunsa kiikkerissä kotteroissaan 10km autojono perässään.

Vituttaa kun ilmeisesti kaikilta ei lödy sitä vilkkua siitä autosta.. tai sitte se löytyy siinä vaiheessa kun ollaan jo kääntymässä. Onhan se tottakai ihan saatanan vaikeeta sitä pikkusta vipua siinä naksauttaa, ei pysty ei.

Nykysin kevarilla ajaessa:
-mummot jotka ei käytä vilkkua ja ajaa väh. 5kmh alinopeutta sekä eivät osaa pitää vauhtia tasasena vaan jarruttelevat ja kiihdyttelevät miten sattuu suorallakin tiellä
-liikennevalot jotka ei tunnista moottoripyörää ellei takana autoa (yleistä iltasin) --> punasia päin tai taluttamalla jalkakäytävän kautta
-autoilijat jotka kuvittelevat että kevarilla ei pääse mihinkään ja lähtee yrittämään ohitusta vaikka ei ois tilaa (ja vaikka mä ajaisin lievää ylinopeutta) --> vittuillakseni tällaisille olen aina ajanut ko. auton ohi uudestaan ja tahallaan hiukan hidastellut edessä.
-ne kaikkien vihaamat mopoautot jotka tukkii liikenteen, nykyään onneks muutama on osannu jo vetää bussipysäkille aamuruuhkissa ja päästää muu liikenne ohi.

Kyllä näitä löytyy vaikka kuinka paljon :D Yks lisää olis vitun äänekkäät mopot kun ne jonnet ei saatana tajua et on änkästä villat palanu ja sellasta huutoa ei kestä kukaan ku kuuluu kilometrin päähän. (myönnän, omastakaan 2-tahtikevarista ei erityisen hiljaset äänet kuulu mut mä en sentään huudata asutusalueilla sitä piikillä niinku mopoilijat tekee)

Nykysin kevarilla ajaessa:
-mummot jotka ei käytä vilkkua ja ajaa väh. 5kmh alinopeutta sekä eivät osaa pitää vauhtia tasasena vaan jarruttelevat ja kiihdyttelevät miten sattuu suorallakin tiellä
-liikennevalot jotka ei tunnista moottoripyörää ellei takana autoa (yleistä iltasin) --> punasia päin tai taluttamalla jalkakäytävän kautta
-autoilijat jotka kuvittelevat että kevarilla ei pääse mihinkään ja lähtee yrittämään ohitusta vaikka ei ois tilaa (ja vaikka mä ajaisin lievää ylinopeutta) --> vittuillakseni tällaisille olen aina ajanut ko. auton ohi uudestaan ja tahallaan hiukan hidastellut edessä.
-ne kaikkien vihaamat mopoautot jotka tukkii liikenteen, nykyään onneks muutama on osannu jo vetää bussipysäkille aamuruuhkissa ja päästää muu liikenne ohi.

Kyllä näitä löytyy vaikka kuinka paljon :D Yks lisää olis vitun äänekkäät mopot kun ne jonnet ei saatana tajua et on änkästä villat palanu ja sellasta huutoa ei kestä kukaan ku kuuluu kilometrin päähän. (myönnän, omastakaan 2-tahtikevarista ei erityisen hiljaset äänet kuulu mut mä en sentään huudata asutusalueilla sitä piikillä niinku mopoilijat tekee)
Ei kyllä kauheen fiksulle touhulle kuulosta, sitten vielä ihmetellään kun autoilijat ei kunnioita motoristeja yhtään. Moottoripyöräilijän on parempi vaan olla nöyrin mielin tuolla liikenteessä, niin ei käy huonosti.

Ties kuin mones kerta kun tämän sanon mutta kertaus on opintojen äiti.

Katsokaa nyt hyvät ihmiset jos hypitte ohituskaistalle, että tuleeko sieltä takaa joku kovempaa.
Tällä viikolla joka ikinen päivä taas joku urpo tullut eteen n.30-40km/h pienemmällä vauhdilla. Itselläni yleensä kympin yli joten he ajavat huomattavaa alinopeutta.
Sitten vielä rohkeimmat ottaa sen hurjimman ilmeensä ja tuijottavat kun vihdoin tajuavat päästää ohi ja mennä itse sinne traktorikaistalle minne kuuluvatkin.
Yllättävän suurelta osin nämä eteenloikkijat ovat keski-ikäisiä miehiä homopulkan ratissa. Tukkapöllyä sietäisivät saada. Hyi yök.

Varmaan tämänkin olen jo aiemmin täällä maininnut mutta kun työreissuja joutuu jonkin verran ajelemaan niin vuosi vuodelta vituttaa enemmän. Suomessa ajetaan ihan saatanan hiljaa. Mittarin mukaan rajoituksia noudattaen tai useimmiten alle rajoitusten. Motarilla jotkut jopa uskaltaa ajaa 100km/h mutta normaalilla kaksikaistaisella ajetaan pääsääntöisesti alle suurimman sallitun. Toinen vielä pahempi ongelma on se, että Suomessa ei uskalleta ohittaa vaikka satasen rajoituksella kymmenen auton jono ajaisi 70km/h niin siinä sitten tössötetään kiltisti jonossa eikä kukaan uskalla lähteä ohittamaan. Käsittämättömän vaikeaa on tuo ohittaminen. Itse en suostu koskaan jonon perällä köröttelmään vaan heti kun on rakoa niin täräytän koko jonon ohi ja yleensä vielä valoshown saattelemana. Onhan se röyhkeää kun joku ei näyrry ajamaan satasen rajoituksella kiltisti seitsemääkymppiä jonossa.

Suositut

Back
Ylös Bottom