Ärsyttävät asiat liikenteessä

Mua ärsyttää kaikista eniten sellaiset tyypit, jotka vähän väliä jarruttelee ja alentaa nopeutta ja sitten taas kiihdyttää.
Tollainen epätasainen ajo ottaa niin nuppiin, kun saa perässä vähän väliä jarrutella ja ihmetellä edellä menijän touhuja.

Joo, pitäs olla vakionopeudensäädin pakollinen varuste kaikissa autoissa ja myös pakko käyttää sitä. Siis olettaen että nyt puhuttiin valtateistä?

Mutta tämä on autokohtaistakin. Jotkut autot ei vaan pidä sitä nopeutta yhtää jos sitä itse ei koko ajan säädä ja toiset taas rullaa hyvinkin samaa vauhtia kun vaan pitää polkimen samassa asennossa. Meillä on kaksi autoa, toinen farkkupösö 1,6 bensakoneella ja siinä vakkari. Sillä tottunut ajaan pitkät reissut. Sitten tuo mun käytössä oleva ropponen on tuollainen normi sedan Carina, 93 vuosimallia ja turbottomalla dieselillä. Sillä saa vähä hiton tarkkaan tapittaa nopeusmittaria ettei aiheuta vitutusta muille nopeuden soutaessa. Muuten kyllä oiva peli tien päällä. Eli vakkaria huutas tuokin.
 

Ei metrolla haluta kulkea, kun siellä matkustaa samaan aikaan kaiken maailman B-luokan kansalaista. Yksisilmäisiä, murhaajia, narkkareita, hulluja ja ulkomaalaisia. Niiden kanssa sitten joutuu hengittämään samaa ilmaa, yäk!
Sitä paitsi joidenkin on pakko mennä autolla. Erinäisistä syistä.
 
Tai Venäläinen? Eikös nekin vilkuttele vasemmalle ympyröistä poistuessaan?
Ruotsissa ainakin pitää vilkuttaa kiertosuuntaan kiertoliittymää käyttäessään ja poistuessaan sitten oikealle. Venäläisistä tavoista en tiedä.
 
Perseessä roikkuvat persnaamat joilla ei ole aikomustakaan mennä ohi vaan on pakko riippua siinä takakontissa kiinni vailla järkeä, myös nämä tampiot jotka polkee nilkka suorana ohi ja jää sitten himmailemaan siihen eteen. Suurinpaan osaan perseessä roikkujista toimii onneksi takasumuvalot-hätävilkut-jarruvalot+kaasu pohjaan kombo, yleensä tämän jälkeen jää sitä väliä.
 
Perseessä roikkuvat persnaamat joilla ei ole aikomustakaan mennä ohi vaan on pakko riippua siinä takakontissa kiinni vailla järkeä, myös nämä tampiot jotka polkee nilkka suorana ohi ja jää sitten himmailemaan siihen eteen. Suurinpaan osaan perseessä roikkujista toimii onneksi takasumuvalot-hätävilkut-jarruvalot+kaasu pohjaan kombo, yleensä tämän jälkeen jää sitä väliä.

Ovat muuten varsin usein naisia, IMO. Itsehän teen samanlaisessa tilanteessa niin, että pikkuhiljaa alan pudottamaan nopeutta. Muutaman kilsan päässä vauhti on jo hiipunut kunnolla, jolloin yleensä aina menevät ohi. Jos itsellä ei ole kiire, niin toimii ihan hyvin..
 
Ovat muuten varsin usein naisia, IMO. Itsehän teen samanlaisessa tilanteessa niin, että pikkuhiljaa alan pudottamaan nopeutta. Muutaman kilsan päässä vauhti on jo hiipunut kunnolla, jolloin yleensä aina menevät ohi. Jos itsellä ei ole kiire, niin toimii ihan hyvin..

Sama havainto itsellä, miehet sitten yleensä menevät kanssa ohi. Pari päivää takaperin näin sellaisen esityksen taustapeilistä, että teki mieli vetää liinat lukkoon. Joku naispuolinen immeinen roikkui ihan persauksissa kiinni, väliä oli varmaan muutama metri...samaan aikaan akka lauloi tai oli laulavinaan ja pää pyöri kuin tuulimylly. Ilmeisesti siellä oli joku lauluesitys menossa, mutta mitää ei olisi kerennyt tehdä jos olisin joutunut hätäjarrutuksen tekemään. Samaan hengenvetoon lisätään että nämä ns. kuljetusammattilaiset on kyllä sellaisia teiden ritareita että oksat pois. Ajetaan sillä helvetinmoisella paketilla takaluukussa kiinni, samalla luetaan ratin päälle levitettyä sanomalehteä, keitetään kahvia ja puhutaan puhelimessa. Yleensä tästä syystä tulee joko ajettua ylinopeutta tai sitten vejettyä reilusti levikkeelle, että pääsee ammattilaiset ohi. Eihän siinä henkilöautokuskilla ole jakoja jos rekka tulee kontista sisään. Jostain kumman syystä poliisitkaan ei näihin perseessä roikkuviin rekkoihin tunnu puuttuvan vaikka on ihan selkeä riskitekijä.
 
Ittellä menny pari kertaa niin hermo noihin mitkä tulee ihan takapuskurissa kiinni, kun ei ole tajunnut jarruvaloja vilkuttamalla yms jättää väliä tai mennä ohi että kun tulee mutkaa niin tiputan reilusti vauhtia että ei pääse ohi ja kun tulee ohitus paikka nostan vähän vauhtia ja jos lähtee yrittämään ohitusta niin lisää vauhtia sen verran että ei tule ohi ja taas kun on mutka osuus tulossa tiputetaan reilusti vauhtia.

Pistetään se vitutus kiertämään.
 
Parhaimmillaan on 100:n alueella ajettu 50km/h ilman että perässäroikkuja voi mennä ohi. Saatana suora tyhjä maantie edessä ja takana. Mutta ei mene ohi. Lopulta uskaltaa ohittaa...ja sen jälkeen ajaa 80km/h, jolloin ohitan itse hänet. Jotkut ei vaan pysty ajamaan kuten normaalit ihmiset. Pitää olla se turvallinen toisen auton perse metrin päässä.
 
Sama havainto itsellä, miehet sitten yleensä menevät kanssa ohi. Pari päivää takaperin näin sellaisen esityksen taustapeilistä, että teki mieli vetää liinat lukkoon. Joku naispuolinen immeinen roikkui ihan persauksissa kiinni, väliä oli varmaan muutama metri...samaan aikaan akka lauloi tai oli laulavinaan ja pää pyöri kuin tuulimylly. Ilmeisesti siellä oli joku lauluesitys menossa, mutta mitää ei olisi kerennyt tehdä jos olisin joutunut hätäjarrutuksen tekemään. Samaan hengenvetoon lisätään että nämä ns. kuljetusammattilaiset on kyllä sellaisia teiden ritareita että oksat pois. Ajetaan sillä helvetinmoisella paketilla takaluukussa kiinni, samalla luetaan ratin päälle levitettyä sanomalehteä, keitetään kahvia ja puhutaan puhelimessa. Yleensä tästä syystä tulee joko ajettua ylinopeutta tai sitten vejettyä reilusti levikkeelle, että pääsee ammattilaiset ohi. Eihän siinä henkilöautokuskilla ole jakoja jos rekka tulee kontista sisään. Jostain kumman syystä poliisitkaan ei näihin perseessä roikkuviin rekkoihin tunnu puuttuvan vaikka on ihan selkeä riskitekijä.

yks syy rekan roikkumisessa perseessä voi olla sen edessä ajavan nissan micra kuskin 70-75 kmh 80-alueella kun ei ymmärretä että oma mittari heittää niin perkeleesti. Se oli ainakin omalla rekkakuskiurallani välillä niin suunnaton vitutuksen aihe helvetillisessä aikataulujen ja hiillostavien pomojen ristipaineessa. Ja handsfree oli käytössä eikä ajaessa tehty muuta kun ajettiin. Työn vaatimaa läppärin räpläystä tehtiin sitten metsäautoteillä pirun hiljases vauhissa ja huoltoasemien parkkipaikoilla.
 
yks syy rekan roikkumisessa perseessä voi olla sen edessä ajavan nissan micra kuskin 70-75 kmh 80-alueella kun ei ymmärretä että oma mittari heittää niin perkeleesti. Se oli ainakin omalla rekkakuskiurallani välillä niin suunnaton vitutuksen aihe helvetillisessä aikataulujen ja hiillostavien pomojen ristipaineessa. Ja handsfree oli käytössä eikä ajaessa tehty muuta kun ajettiin. Työn vaatimaa läppärin räpläystä tehtiin sitten metsäautoteillä pirun hiljases vauhissa ja huoltoasemien parkkipaikoilla.

En omista micraa ja mittari tuntuis pitävän kutinsa. Valitettavasti 80km/h alueella et voi ajaa lakia rikkomatta jos et halua rekkaa persiiseen kiikkumaan. Kyllä ne tuntuvat rajotinta vasten hankaavan aina.
 
En omista micraa ja mittari tuntuis pitävän kutinsa. Valitettavasti 80km/h alueella et voi ajaa lakia rikkomatta jos et halua rekkaa persiiseen kiikkumaan. Kyllä ne tuntuvat rajotinta vasten hankaavan aina.

Yksinkertainen totuus on, että se on vaan pakko. Aikataulut menee yleensä niin, että vaikka tekisit mitä ja vaikka se auto kulkis 120 km/h niin oisit silti myöhässä. Ei ole kuskin vika, mutta ei ole kiva saaha potkuja tommosen takia. Joten arvon kanssamatkustajat: jos ajatte 80 km/h alueella 80 km/h ja taustapeilissä näkyy ainoastaan ajovalot ja helvetin iso säleikkö, päästäkää se ohi. Ei ole kovin iso vaiva helpottaa sen kuskin työpäivää.
 
Jos rekka jää henkilöauton perään roikkumaan, ehkä siinä tilanteessa voisi pirauttaa poliisille. Sehän on käytännössä väkivallalla uhkaamista.

Välillä näitä rekka-tampioita tulee kaupungissakin metrin päähän roikkumaan vaikka kaikki kaistat täynnä ja edelläajava henkilöauto ei mitenkään edes voi ajaa kovempaa kuin mitä liikennevirta kulkee.
 
Eikö se enää riitä että poliisit kiusaa ammattikuljettajia minkä ehtivät, pysäyttävät ilman syytä ja etsimällä etsivät syyn sakottaa. Antakaa ihmisten tehä duuniaan ja antakaa asioiden vain olla.
 
En omista micraa ja mittari tuntuis pitävän kutinsa. Valitettavasti 80km/h alueella et voi ajaa lakia rikkomatta jos et halua rekkaa persiiseen kiikkumaan. Kyllä ne tuntuvat rajotinta vasten hankaavan aina.

No Opel Corsa sit :D itelläki oli aivan helvetin usein vauhtia 81-85 välillä ja saavutin edessä olevia pikkuautoja helvetin nopeesti. Siitä voi päätellä ettei ne 80kmh oo ajanu.
 
Eikö se enää riitä että poliisit kiusaa ammattikuljettajia minkä ehtivät, pysäyttävät ilman syytä ja etsimällä etsivät syyn sakottaa. Antakaa ihmisten tehä duuniaan ja antakaa asioiden vain olla.

Jos rekka puskurissa kiinni ajaa toistakymmentä kilometriä niin helpoin on että jalka kaasulta pois jossain jyrkässä ylämäessä. Sitten ku mennään kävelyvauhtia niin kaasua vaan. Jääköön sinne vitun hinttari. :D

Kuinkas lujaa nuo rekat kulkee? Ajan ite kasikympin alueella 85-86 navin mukaan, silti ne siihen perään tulee ja tosiaan välillä on niin lähellä ettei perkele perhonen mahtuis välistä lentämään.

E: ja ajan aina vakionop.säädin päällä pitempää matkaa esim. tuo 85km/h
 
Aika harvassa ainakaan vanhemmassa autossa mittari pitää paikkaansa. Yleensä voi ihan huolettomasti 80 alueella mennä mittarin mukaan sen 90 tai 95. Ei oo mulla ainakaan rekat koskaan tullu persiiseen roikkumaan
 
Aika harvassa ainakaan vanhemmassa autossa mittari pitää paikkaansa. Yleensä voi ihan huolettomasti 80 alueella mennä mittarin mukaan sen 90 tai 95. Ei oo mulla ainakaan rekat koskaan tullu persiiseen roikkumaan

Mittari ei mulla hirveästi valehtele, mutta vakkarin laitan päälle mielummin navin nopeuden mukaan 85 tai 86km/h kasikympin alueella ja satasen alueella 108 tai 109. Kyllä ne rekat kasikympin alueella vaan perään tulee.
 
Joo toi mun viesti ei ollu sulle. Mä kirjotin liian hitaasti vaan ni ehdit laittaa väliin ton sun aikasemman viestin :D

Mun autossa just kun ajaa 90 mittariin ni menee jotain 82 tai 83 oikeeta. Siks tulee yleensä ajettua se 95 tai 100 mittarin mukaan
 
Back
Ylös Bottom