Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo toi mun viesti ei ollu sulle. Mä kirjotin liian hitaasti vaan ni ehdit laittaa väliin ton sun aikasemman viestin :D

Mun autossa just kun ajaa 90 mittariin ni menee jotain 82 tai 83 oikeeta. Siks tulee yleensä ajettua se 95 tai 100 mittarin mukaan

Ok.. :)
Mullaki vanhemmassa Vollessa heitti mittari suht paljon mutta nykynen V70 jos on mittarissa 90 niin molemmat navit näyttää 88.

Kuinkas lujaa nuo rekat kulkee? Ajan ite kasikympin alueella 85-86 navin mukaan, silti ne siihen perään tulee ja tosiaan välillä on niin lähellä ettei perkele perhonen mahtuis välistä lentämään.

90kmh rajotettu. Toiset ulkomaalaiset reilusti enemmän vaikka ei saiskaan. Ja niissä ei juuri mittarit heitä. Onkohan peräti laki ettei niissä saa heittää mittari juuri yhtään. Piirturin nopeus ei ainakaan saa.

Joo, pitäs olla vakionopeudensäädin pakollinen varuste kaikissa autoissa ja myös pakko käyttää sitä. Siis olettaen että nyt puhuttiin valtateistä?

Mutta tämä on autokohtaistakin. Jotkut autot ei vaan pidä sitä nopeutta yhtää jos sitä itse ei koko ajan säädä ja toiset taas rullaa hyvinkin samaa vauhtia kun vaan pitää polkimen samassa asennossa. Meillä on kaksi autoa, toinen farkkupösö 1,6 bensakoneella ja siinä vakkari. Sillä tottunut ajaan pitkät reissut. Sitten tuo mun käytössä oleva ropponen on tuollainen normi sedan Carina, 93 vuosimallia ja turbottomalla dieselillä. Sillä saa vähä hiton tarkkaan tapittaa nopeusmittaria ettei aiheuta vitutusta muille nopeuden soutaessa. Muuten kyllä oiva peli tien päällä. Eli vakkaria huutas tuokin.

Ymmärrän että nopeus heilahtelee, kun ei kaikilla vakionopeudensäädintä. Mä tarkoitin lähinnä sellaista ajoa valtateillä, että jotkut tyypit oikein painaa sitä jarrua että vauhti hiljenee ja sit taas kaasutellaan eli näin tapahtuvaa epätasaista ajoa.
Tätä porukkaa löytyy tai sitten mulla huono tuuria ja mä vaan törmään näihin. Tommonen ajo nostaa pulssia ainakin mulla!

Ymmärrän että nopeus heilahtelee, kun ei kaikilla vakionopeudensäädintä. Mä tarkoitin lähinnä sellaista ajoa valtateillä, että jotkut tyypit oikein painaa sitä jarrua että vauhti hiljenee ja sit taas kaasutellaan eli näin tapahtuvaa epätasaista ajoa.
Tätä porukkaa löytyy tai sitten mulla huono tuuria ja mä vaan törmään näihin. Tommonen ajo nostaa pulssia ainakin mulla!
Venäläiset harrastavat tätä. Kun tulee pienikin mutka tiehen niin heti seisotaan jarrulla. Havaittavissa hyvin Lappeenranta-Mikkeli välillä.

Tai sitten sä kuulut niihin kenen pitää roikkua perseessä kiinni koko ajan. ja edellä ajava osoittaa että sitä vituttaa se.

90kmh rajotettu. Toiset ulkomaalaiset reilusti enemmän vaikka ei saiskaan. Ja niissä ei juuri mittarit heitä. Onkohan peräti laki ettei niissä saa heittää mittari juuri yhtään. Piirturin nopeus ei ainakaan saa.

Raskaassa kalustossa ei mittari voi heittää koska muuten piirturi ei olisi luotettava. 90 todellista nopeutta tarkoittaa monessa henkilöautossa melkein satasen mittarinopeutta.
Toisaalta menee ne joskus enemmänkin, olen itsekin ollut vanhassa rajoittamattomassa kuorma-autossa kyydissä kun vauhtia oli 125km/h, aikamoista menoa :wtf:

Eikö se enää riitä että poliisit kiusaa ammattikuljettajia minkä ehtivät, pysäyttävät ilman syytä ja etsimällä etsivät syyn sakottaa. Antakaa ihmisten tehä duuniaan ja antakaa asioiden vain olla.

Vai notta minkä ehtivät.. :D
No mua kyllä harmittaa ku ammattiautoilijat perseilee liikenteessä minkä ehtivät. Varsinki taksikuskit..

No mua kyllä harmittaa ku ammattiautoilijat perseilee liikenteessä minkä ehtivät. Varsinki taksikuskit..
Taksikuskien touhut välillä ihmetyttää kyllä meikäläistäkin. Jotkut ajelevat kuin omistaisivat koko tien ja toiset ottaa kamalia riskejä. Eihän tästä tietenkään kaikkia taksikuskeja voi syyttää, koska eihän se niin ole, mutta kumma juttu kun ollaan ammattikuskeja ja pelisilmä puuttuu ihan täysin.

Tuli muuten jostain mieleen sellainen asia mitä näin talvella tosi usein. Siis se miten pieneen väliin ihmiset lähtee risteyksestä, vaikka on saatanan liukasta, eikä kiihdytys näin ollen ole kovin ripeä. Monta kertaa kun itse odottelin risteyksessä (puhutaan nyt kaupunkialueesta) ja kun tuli jonkinnäköinen väli, niin piti pari kertaa miettiä, että ehdinkö vai enkö ehdi, mutta lähdin kuitenkin väliin. No, ei siinä mitään, mutta mun takana odottanut auto tuli myös siihen väliin, vaikka mustakin tuntui, että tuli lähdettyä vähän riskillä. Se takana tuleva auto viimeistään aiheutti sen, että tietä suoraan ajava joutui hidastamaan. Ja tätä tapahtui oikeasti tosi usein. Ja ei kuulkaa, ei, mulla ei ole huonot renkaat, vaan ihan oikeasti aina paremmat, kuin 90% tielläliikkujista. Talvirenkaista en tingi. Ikinä.

Taksikuskien touhut välillä ihmetyttää kyllä meikäläistäkin. Jotkut ajelevat kuin omistaisivat koko tien ja toiset ottaa kamalia riskejä. Eihän tästä tietenkään kaikkia taksikuskeja voi syyttää, koska eihän se niin ole, mutta kumma juttu kun ollaan ammattikuskeja ja pelisilmä puuttuu ihan täysin.

Tuli muuten jostain mieleen sellainen asia mitä näin talvella tosi usein. Siis se miten pieneen väliin ihmiset lähtee risteyksestä, vaikka on saatanan liukasta, eikä kiihdytys näin ollen ole kovin ripeä. Monta kertaa kun itse odottelin risteyksessä (puhutaan nyt kaupunkialueesta) ja kun tuli jonkinnäköinen väli, niin piti pari kertaa miettiä, että ehdinkö vai enkö ehdi, mutta lähdin kuitenkin väliin. No, ei siinä mitään, mutta mun takana odottanut auto tuli myös siihen väliin, vaikka mustakin tuntui, että tuli lähdettyä vähän riskillä. Se takana tuleva auto viimeistään aiheutti sen, että tietä suoraan ajava joutui hidastamaan. Ja tätä tapahtui oikeasti tosi usein. Ja ei kuulkaa, ei, mulla ei ole huonot renkaat, vaan ihan oikeasti aina paremmat, kuin 90% tielläliikkujista. Talvirenkaista en tingi. Ikinä.

Tähän kun vielä lisätään taas ne sankarit jotka vetää kaasun pohjaan välittömästi kun näkee että joku yrittää tulla eteen rampista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään bussissa tuli oikea vaaratilanne eräälle äidille ja hänen vauvalleen. Bussi oli ehtinyt jo hiukan kiihdyttää pysäkiltä lähtiesään, kun joku henkilöautoilija kiilaa bussin eteen tökerösti ja kuski joutui jarruttamaan todella voimakkaasti. Tästä seurasi se, että kaikki matkustajat törmäsivät edellä olevaan penkkiin, paitsi äiti ja hänen sylissään ollut lapsi, jotka istuivat heille tarkoitetussa paikassa keskellä bussia. Äiti kaatui kovalla voimalla lattialle lapsi sylissään. Onneksi nainen onnistui kaatumaan selälleen niin, ettei lapselle käynyt kuinkaan ja onneksi nainenkaan ei lyönyt päätään mihinkään. Vakavilta vammoilta ilmeisesti säästyttiin, mutta nainen valitti kipua toisessa kyynärpäässään.

Niin että saatana. Kaikille liikenteen käyttäjille tiedoksi, että bussissa olevat matkustajat eivät ole köytettynä kiinni mihinkään ja bussin äkkijarrutukset voivat aiheuttaa matkustajille vammoja lievistä vakaviin. Että käyttäkää nyt vittu sitä järkeä edes hiukan kun palloilette linja-autojen edessä. Mä tiedän kyllä, että liikenteessä ihmisen primitiivinen luonne puskee pintaan tosi helposti, mutta jos sen tiedostaa itse niin sen voi myös estää. Älkää olko vitun apinoita aina, kun pääsette auton rattiin. Sama koskee tietysti ihan kaikkia liikenteen käyttäjiä, oli sitten kakspyöräsellä tai kävellenkin liikenteessä. Autoissa turvallisen korin sisäpuolella ihmisestä vaan tulee helpommin mulkku-idiootti-ääliö.

^ Kukaan tuskin haluaa lähteä painimaan bussin kanssa henkilöautolla. En tiedä ajatko autoa, mutta jos on vauhtia esim. 50 ja olet puolessa välissä bussia niin ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun bussi lähtenyt vain tulemaan.(Lue: ei ole katsonut peileihin) Tähän nyt vastasin ihan vain sen vuoksi koska äkkinäinen jarrutus olisi muutamassa tilanteessa aiheuttanut todnäk suuremman vaaran kuin kiihdyttäminen bussin edelle.

Noin muutenkin nämä "ammattikuskit" kuvittelevat olevansa ilmeisesti jotenkin eriarvoisessa asemassa tuolla liikenteessä.

Joo tiedän että bussit usein lähtee pysäkiltä vittumaisesti laittamalla vilkun päälle samaan aikaan kun alkaa kiihdyttää. Tilanteen nähneenä uskaltaisin tässä tapauksessa väittää kuitenkin että syy oli tuon autoilijan.
Vielä tarkennusta tilanteeseen, että vähän matkan päässä (20m) bussin edessä oli ruuhkajono, joten käytännössä autoilija pääsi jonottamaan sen bussin mitan verran pidemmälle tolla koukkaisullaan. Nopeuttakaan ei täten voinut olla kovin paljoa.

No vähän vaikea kuvitella että kukaan tahallaan kiilaa bussin eteen. Siinä kun jää auttamatta kakkoseksi. Tai jos tuota harrastaa niin pitää sitten toivoa että jokukerta se bussikuski ei huomaa jarruttaa ajoissa...loppuu perseily siihen.

Mutta tosiaan, jotkut kaupunkiliikenteen bussikuskit on yksiä mulkeroita. Vilkku päälle kun auto jo liikkuu. Hyvin tavallista. Isomman oikeudella eteen. Ihmiset antaa busseille hyvin tilaa, mutta ei siitä rinnalta enää mihinkään hävitä. Sitä varten bussissa on ne peilit, että siihen voi katsoa.

Sitten vituttaa ne urvelot joiden on pakko tunkea ne vitun kesärenkaat heti kun ekan kerran aurinko kunnolla paistaa. Eilen se sitten nähtiin. Joo, on ne isot aluvanteet hienot, mutta saa saatana päässä olla vikaa että huhtikuun ekana päivänä pitää kesäkumit olla alla. Ei siinä mitään jos joku haluaa ittensä teloa, mutta siinä teloo sitten samalla muitakin. Järkeä saa käyttää maassa jossa on hankalat keliolosuhteet tai sitten jättää sen auton parkkiin kun takatalvi iskee.

Busskuskeilla on lähes aina tapana toimia niin, että kun lähdetään liikkeelle pysäkiltä niin täsmälleen samalla hetkellä lyödään kerralla vilkku oikealta vasemmalle. Pahimmillaan takaa tulevan autoilijan pitää sen 0,1 sekunnin aikana tehdä lukkojarrutus että välttyy bussin kylkeen/perään ajamiselta. Muiden kannalta olisi kivempi jos bussikuski ottaisi vilkun pois oikealta, odottaisi vaikka 1-2 sekuntia niin että takaa tulevat tietää että kohta se on lähdössä, ja sitten vasta vilkku vasemmalle.

Kevät on tullut. Ja moottoripyörät kaduille. Onhan ne hienoja ja on varmaan siistiä ajella uutuuttaan kiiltävällä kawasakininjalla ja tuntea olevansa vapaa vähän niin kuin siinä leffassa "easy rider" mutta miksi niillä pitää keulia yleisillä teillä muun liikenteen seassa? Ymmärrän kyllä mopopoikien temppuilut mutta kun aikuiset miehet leikkii ja temppuilee tuolla niin sitä en ymmärrä. Menis perkele johonkin syrjäiselle tien pätkälle, parkkipaikalle tms. leikkimään missä voi rikkoa vain itsensä ja moponsa mutta kun se pitää tehdä tuolla muitten seassa.

Toinen ärsyttävä asia on kevyen liikenteen väylillä tien vasemmassa reunassa kulkevat. Empiirisen tutkimukseni mukaan tien oikeassa reunassa ei voi työntää lastenvaunuja tai ulkoiluttaa koiraa. Lastenvaunujen kanssa on lisäksi mahdotonta väistää kohdatessa pyöräilijää, joka ajaa vastaan sitä samaista reunaa.

Kevät on tullut. Ja moottoripyörät kaduille. Onhan ne hienoja ja on varmaan siistiä ajella uutuuttaan kiiltävällä kawasakininjalla ja tuntea olevansa vapaa vähän niin kuin siinä leffassa "easy rider" mutta miksi niillä pitää keulia yleisillä teillä muun liikenteen seassa? Ymmärrän kyllä mopopoikien temppuilut mutta kun aikuiset miehet leikkii ja temppuilee tuolla niin sitä en ymmärrä. Menis perkele johonkin syrjäiselle tien pätkälle, parkkipaikalle tms. leikkimään missä voi rikkoa vain itsensä ja moponsa mutta kun se pitää tehdä tuolla muitten seassa.
Aika harvoin itsensä lisäksi muita henkilöitä telovat. En näe kovin pahana asiana keulimista ym. pientä kikkailua pyörällä.

Kunhan ei ihan mee överiks, niin mielelläni seuraan muiden keulimisia, burniksia ja kiihyttelyjä. Itellä niin vähän kokemusta kikkailusta, että ei tulis mieleenkään kadulla alkaa keulimaan :D

Mutta tossa ihan "alanmiesten" eli juuri tän keulijaporukan mietteitä asiasta :)
http://turbo.bomber.fi/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17748

Toinen ärsyttävä asia on kevyen liikenteen väylillä tien vasemmassa reunassa kulkevat. Empiirisen tutkimukseni mukaan tien oikeassa reunassa ei voi työntää lastenvaunuja tai ulkoiluttaa koiraa. Lastenvaunujen kanssa on lisäksi mahdotonta väistää kohdatessa pyöräilijää, joka ajaa vastaan sitä samaista reunaa.
Miksi pitäisi kulkea oikeaa reunaa? Vihje: kannattaa tutustua tieliikennelakiin.

Ja eiköhän nyt vittu pyöräilijän ole helpompi väistää keskelle kuin että lastenvaunujen kanssa väistettäisiin esim. ojaan tai pyörätien keskelle (newsflash: sieltä takaakin voi tulla pyöräilijä, ja jos pyöräilijä törmää lastenvaunuihin ei enää kenelläkään ole kivaa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom