Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mikä perkele siinä on, että kun tullaan työpaikalle aikaisin, niin auto pitää jättää harvoille lämmitystolppapaikoille, vaikkei ole aikomustakaan käyttää lämmitintä? Vieläpä ajetaan perä tolppaan päin. Tolpattomia paikkoja on pilvin pimein, lähimmät 10 metrin päässä, joten laiskuudellakaan on vaikea perustella.

Nämä vituttaa itelläkin, varsinkin nyt kun pakkasta on -30C. Pahin tapaus oli, kun erään liikuntahallin pihaan oli ajettu linja-auto, jonne ei sellaisella saisi edes ajaa, koska niille on varattu oma alue, joka oli sitten lyöty poikittain parkkiruutuihin, jolloin se vei kymmenestä roikkapaikasta kahdeksan. Kyllä kuulu melkosia ärräpäitä parkkipaikalla.
 
Fiat Punto-, leasing-Avensis-, romu- ja Kia-kuskit, keski-ikäiset naiset ja jäykkäniskaiset, rattia kouristuksenomaisesti puristavat seniorit. Kaasu on se oikeanpuoleinen poljin ja vilkku on vasemmalla kädellä.

Mä taas olen huomannut että takasumareita poltellaan pääasiassa ihan turhaan. Siinä motarin jonossa missä näkee kymmenen autoa edessään ei takasumari ehkä ole se tarpeellisin varuste. Ja sitten kun tuota sumarin polttelua jatketaan vielä kun on motarilta päästy taajamaan, niin täydellinen suoritus on valmis. Eilen aamulla en oikein osannut takasumareita kaivata ainakaan Lahdentiellä, iltapäivällä tilanne olikin jo toinen.

Mutta onko siitä haittaa muille? Ei mielestäni. Itsekin olen takasumarit aika monesti unohtanut päälle.

proileri sanoi:
Itse käytän vilkkua AINA, vaikka ei kaistaa muualle pääsisikään. Ei tule takana tulevalle / tietä ylittävälle / valoissa odottavalle sitten yllärinä. Samoin käytän sitä aina ihan sen takia, ettei koskaan tarvi arpoa että käyttäiskö vai ei. Ei paljoa vaadi vaivannäköä eikä kuluta vilkkua. Ja samoin pistän vaikka 500m ennen vilkun päälle, jos näen että joku odottaa siinä seuraavassa risteyksessä.

Olette hieno mies.
 
Oli joku zeppeliinin parkkipaikalla emännän auton laseihin räkiny ihan kunnolla. En ymmärrä mitä seksuaalista tyydytystä semmone ilkeyden teko antaa? Vituttaa jäätynyttä räkää puhdistaa lasista. Kuka tuommoista tekee? On siinäki elämä!
 
Naiset risteyksissä
Kesällä huudatetaan kierroksia punaisella ja luistatetaan kytkintä niin että savu pölisee, mutta talvella sitä kaasupoljinta ei sitten löydy naisilta mistään vaan se auto pitää sammuttaa 3-5 kertaa.
 
Naiset risteyksissä
Kesällä huudatetaan kierroksia punaisella ja luistatetaan kytkintä niin että savu pölisee, mutta talvella sitä kaasupoljinta ei sitten löydy naisilta mistään vaan se auto pitää sammuttaa 3-5 kertaa.
No, kun renkaat rupeaa sutimaan ja jos ne sutivat, niin pitää ruveta kiljumaan. (Äiti joskus ollut kyydissä... :jahas: Itse löydän kaasupolkimen ongelmitta.)
 
Nythän näyttäisi olevan niin, että mitä surkeampi keli, sitä pienemmät turvavälit. Tänään lumituiskua ja liukasta motarilla. 80 rajoitukset voimassa. Valehtelematta 5 metrin välit autoilla ja ohituskaista tyhjä. Yleensä letkaa vetää 3 rekkaa, ja niiden perässä ihan persetuntumalla parikymmentä autoa. Ohi ei mennä, mutta puskurissa pitää olla kiinni.
 
Ja monesti ne ohituskaistat on tuiskujen jäljiltä ihan törkeässä kunnossa. Mutta saman huomasin itse eilen, "turvaväli" oli about pari metriä, tosin eilen oli johonkin aikaan vielä ihan hyväkuntoiset oharit.
 
Ja monesti ne ohituskaistat on tuiskujen jäljiltä ihan törkeässä kunnossa. Mutta saman huomasin itse eilen, "turvaväli" oli about pari metriä, tosin eilen oli johonkin aikaan vielä ihan hyväkuntoiset oharit.

Tämä, se on monesti paree körötellä rekan takana, en itse ainakaan uskalla "nostaa" ohituskaistalle kun jo usein siinä kaistojen välissä on pahalla kelillä reilu 5 cm pöperöä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Eilen vitutti se, kun yritin rampilta liittyä hämeenlinnanväylälle. Polkaisin vauhdin tommoseen kuuteenkymppiin. Ajattelin että annan seuraavan auton mennä ja siirryn kaistalle sen taakse. No tämä teiden ritari päättää ilmeisesti auttaa mua ja hiljentää vastaavasti, mun rinnalle kuuteenkymppiin.

Tänään ja monena muunakin päivänä, vitutti sitten se arjen sankari, joka tuossa hienossa talvisäässä nerokkaasti vaihtoi mun takana bussikaistalle noin kilometri ennen kehää. Kiihdytti sit siinä sen verran että pääsi mun rinnalle ja jäi siihen. Kivasti sitten blokkaili mua siinä kun ensin yritin mennä sen eteen (kiihdytti) ja sitten taakse (jarrutti).

Olenko yksin sen toiveen kanssa, että yritetään pitää se oma vauhti suhteellisen tasaisena. Musta ainakin paljon kivempi vaihtaa kaistaa jos siinä vieressä ei satunnaisesti kiihdytellä tai jarrutella.
 
Noita saatanan rinnallaajia löytyy kyllä silloin tällöin, itsekkin ihmettelen kun ohi pitää päästä ja sit kun on metri menty ohi niin jäädään siihen. Itse rupeen varovasti valuttamaan rinnalle takas niin ohittaja usein tajuu ja löytää kaasubedaalin :D
 
Eniten vituttaa noi ketkä unohtaa etusumarit päälle, nooh ei sinne taustapeiliin nyt jatkuvasti katsella mut kumminkin. Ja tuntuu ettei ihmisillä oo käsitystä milloin niistä on hyötyy, paahdetaan moottoritiellä sataakahtakymppii sumarit päällä :jahas:


Ja sit tietenkin ärsyttää AUTOT, muut autot. Ai että ois kivaa ku sais yksin körötellä :D
 
Tämä, se on monesti paree körötellä rekan takana, en itse ainakaan uskalla "nostaa" ohituskaistalle kun jo usein siinä kaistojen välissä on pahalla kelillä reilu 5 cm pöperöä.

Ei muuta kun lappu lattiaan ja ohituskaistalle! (jos ei ole takatuuppari)
Jos ohituskaista on vielä luminen, niin pitää paljon paremmin kuin jäinen oikea kaista, vaikka perä saattaa hieman heitelläkkin. Kunhan vaan pitää mielessä ettei MISSÄÄN tapauksessa nosta jalkaa kaasulta varsinkaan polannetta ylitettäessä!! Jos on automaatti aski, niin varmuudeksi voi tuupata kepin vielä pakkovaihteelle, niin ei tule odottamattomia vetokatkoja :)

Tuo rekan takana ajaminen (en jaksa ohittaa kun kuitenkin nousen kohta ramppiin *100) tukkii liittymät aika tehokkaasti, ja vetää turvavälit nollaan, kun kaikkia vituttaa toistensa "varovaisuus" ;)
 
Joka päivä tulee 100km ajettua motarilla, ja kyllä näitä lappu-pohjaan-perä-irti kavereita näkee ohituskaistoilla. Muutaman kerran ovat pyörähtäneet 360-astetta rekkaa ohittaessa ihan meikän nokan edessä. Muuten niitä näkee vain motareiden keskialueilla nokat rutussa ja poliisi vierellä. Ja onhan näitä lehdissäkin. "Autoilija oli ohittamassa toista autoa, kun kuljettaja menetti autonsa hallinnan". :D

Toisaalta onhan se niin, että jos haluaa ohittaa, niin sitten mennään ohi. Turhan usein tulee vastaan tyyppejä, jotka ensin haluavat rekasta ohi, mutta sitten pelko iskee rinnalla eikä uskalletakaan mennä ohi. Ja siihen sitä sitten jämähdetään ohituskaistalle lumimyräkkään ohittajaletka perässä...Eli jos vähänkin arveluttaa, niin on parempi olla ohittamatta. Mutta sitten pitää perkele jättää turvavälikin.

btw. eikö siellä ohituskaistan lumen alla ole ihan sama jää mitä oikealla kaistallakin?

Asiasta kolmanteen, kuinkahan monella oli taannoisessa Helsingin kimppakolarissa kunnon kaskovakuutus? Pari vuotta sitten oli sama juttu, ja silloin poliisikin ihmetteli, kuinka monta uutta audibemaria oli ihan läjässä, eikä kuskilla ollut kuin pakollinen liikennevakuutus. Oli itkussa pitelemistä.
 
näitä lappu-pohjaan-perä-irti kavereita näkee ohituskaistoilla.

Se oli kielikuva! :face:

Tarkoitin lähinnä sitä, että se kärry lähtee lapasesta varmasti, jos liikkeissä ei ole tiettyä päättäväisyyttä! Tosin kulmikkuutta välttäen. Jos sen katiskan saa normaalissa rekan ohituksessa pyörähtämään, niin kannattaisi ehkä ottaa julkinen, tai vaihtaa vihdoinkin ne talvirenkaat alle!

Edit: tie harvoin jäätyy lumen alla, ja vaikka jäässä olisikin niin ei se lumi paksumpana kerroksena siitä mihinkään liiku. Ainakin itse mielummin ajan lumella kuin jäällä.
 
Tarkoitin lähinnä sitä, että se kärry lähtee lapasesta varmasti, jos liikkeissä ei ole tiettyä päättäväisyyttä! Tosin kulmikkuutta välttäen. Jos sen katiskan saa normaalissa rekan ohituksessa pyörähtämään, niin kannattaisi ehkä ottaa julkinen, tai vaihtaa vihdoinkin ne talvirenkaat alle!

Monessa tapauksessahan se lapasesta lähteminen tapahtuu vain ensimmäisen ja viimeisen kerran, joten sikäli ongelma on ratkaistu. Harmi vain että tahtovat myös törmäillä toisiin autoilijoihin samalla. Mutta tuo on totta, ettei mitään äkkiliikkeitä kannata alkaa harrastamaan. Itse ainakin teen pitkän paluun takaisin omalle kaistalle, ja mielellään valitsen sellaisen kohdan missä keskipolanne on matalimmillaan - esim. joku silta yms. Huonommalla kelillä saa joka tapauksessa olla melkein yksin ohittamassa, joten mitään kiirettä ei ole. Jos takana ei näy ketään missää, niin yleensä jatkan vain sen ohituskaistan ajamista. Aina on kuitenkin joku rekka vastassa joten miksi turhaan vaihtaa.
 
Ei muuta kun lappu lattiaan ja ohituskaistalle! (jos ei ole takatuuppari)
Jos ohituskaista on vielä luminen, niin pitää paljon paremmin kuin jäinen oikea kaista, vaikka perä saattaa hieman heitelläkkin. Kunhan vaan pitää mielessä ettei MISSÄÄN tapauksessa nosta jalkaa kaasulta varsinkaan polannetta ylitettäessä!! Jos on automaatti aski, niin varmuudeksi voi tuupata kepin vielä pakkovaihteelle, niin ei tule odottamattomia vetokatkoja :)

Toimii vanhoilla vehkeillä, uudet romut lyö hienot sutimisenesto/ajonvakautus systeemit päälle ja moottoritehot minimiin ja jarrua pyörille. Näin ripeä "ohitus" muuttuu noloksi hyytymiseksi vasemmalle kaistalle.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom