Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ärsytti kovasti tänään aamulla kun KUKAAN EI PITÄNYT NIITÄ VITUN TAKASUMUVALOJA PÄÄLLÄ! Keskipäivän aikoihin ehkä yksi kymmenestä autoilijasta oli tajunnut takasumuvalon merkityksen. Hitaastihan tuolla tuli muutenkin ajeltua mutta olis silti turvallisempi olo jos näkis edessään jotain muutakin kuin tasaista valkoista pilveä. Hienointa oli nähdä autoja joissa palaa pelkät etusumuvalot. :jahas:
 
Kuuttakymppiä valtatiellä. Joo, on pakkasta, mutta toimii se kaasupoljin, kun sitä painaa, eikä se auto räjähdä. :jahas:
 
Teiden suolaus
 
Ärsytti kovasti tänään aamulla kun KUKAAN EI PITÄNYT NIITÄ VITUN TAKASUMUVALOJA PÄÄLLÄ! Keskipäivän aikoihin ehkä yksi kymmenestä autoilijasta oli tajunnut takasumuvalon merkityksen. Hitaastihan tuolla tuli muutenkin ajeltua mutta olis silti turvallisempi olo jos näkis edessään jotain muutakin kuin tasaista valkoista pilveä. Hienointa oli nähdä autoja joissa palaa pelkät etusumuvalot. :jahas:
Mä taas olen huomannut että takasumareita poltellaan pääasiassa ihan turhaan. Siinä motarin jonossa missä näkee kymmenen autoa edessään ei takasumari ehkä ole se tarpeellisin varuste. Ja sitten kun tuota sumarin polttelua jatketaan vielä kun on motarilta päästy taajamaan, niin täydellinen suoritus on valmis. Eilen aamulla en oikein osannut takasumareita kaivata ainakaan Lahdentiellä, iltapäivällä tilanne olikin jo toinen.
 
Juu, meilläpäin ei oo lunta vaan tullu viikkoihin. Näkyvyys on erinomainen.

Sama täällä. jotkut tosin köröttää kuuttakymppiä keskiviivan päällä kesälläkin. Eikä levikkeelle ajeta vaikka takana ois 10 km jono. Tuosta pitäisi jo tulla lakimuutos ja sakotusmahdollisuus.
 
Sama täällä. jotkut tosin köröttää kuuttakymppiä keskiviivan päällä kesälläkin. Eikä levikkeelle ajeta vaikka takana ois 10 km jono. Tuosta pitäisi jo tulla lakimuutos ja sakotusmahdollisuus.

Harmi, että tuota Like -nappulaa voi painaa vain kerran. Mielestäni tällainen käytös on Suomen liikenteen syöpä ja näinkin pienillä liikennemäärillä, kuin mitä Suomessa on, niin saadaan jo ruuhka aikaiseksi, kun joku perseilee 20km/h rajoituksen alle saatanallinen jono takanaan eikä käy edes mielessä siirtyä sivuun ja päästää jono ohitse. Toinen ongelma on se, että ei uskalleta ohittaa ellei edessä ole vähintään 5km suora ja tie täysin tyhjä. Vituttaa lähteä aina sieltä jonon perältä ohittamaan pitkää letkaa valoshown saattelemana mutta minähän en saatana suostu ajamaan jonkun apinan takia 20km/h alle rajoitusten. Ohi mennään vaikka väkisin.
 
Mielestäni tällainen käytös on Suomen liikenteen syöpä ja näinkin pienillä liikennemäärillä, kuin mitä Suomessa on, niin saadaan jo ruuhka aikaiseksi, kun joku perseilee 20km/h rajoituksen alle saatanallinen jono takanaan eikä käy edes mielessä siirtyä sivuun ja päästää jono ohitse.
Suht harvinaista tällainen on, että joku nyt oikeasti ajaa 20 km/h alle rajoituksen. Monesti vaan nopeusrajoitukset on asetettu niin päin vittua, että jos joku ajaa tarkalleen rajoituksen mukaan, takana on sitten kilometrin jono. Omalta lähiseudultakin tulee mieleen tieosuuksia joissa 60 km/h rajoitus kun täysin turvallisesti voi kesäkelillä ajaa 70-90 km/h, ja suurin osa ei sitten tuota älytöntä rajoitusta noudata. Mutta ei niitäkään nyt varsinasesti voi syyttää jotka älyttömiä rajoituksia noudattaa.

Yksi juttu mitä olen ihmetellyt on se että aina toitotetaan kuinka hirvivaara-alueilla pitäisi laskea nopeutta reilusti. Monesti voi olla 100 km/h rajoitus ja hirvivaara-alue, siinä on sitten 10 kilometrin jono perässä jos satasen alueella hidastaa reilusti hirvivaaran takia. Kysymys kuuluu että minkä vitun takia näillä hirvivaara-alueilla ei ole sitten matalampi nopeusrajoitus, kun siihen kerran olisi järkevä syy?
 
Kyllä niitä köröttelijöitä vaan palon on. mitä enempi ollaan maaseudulla, sitä vähempi liikennettä ja sitä enempi paappoja jotka ei enää edes ole liikennekelposia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nooh onhan noi vähäsen ikäviä millo harvoin sattuu kohtaamaan, kuitenkin se on pieni ajanmenetys jos vaikka 5 kilsaa joutuu ajamaan hitaammin ajavan takana. Monesti vain se oma "kiireisyys" tai lue omahyväisyys ajattelumallilla kaikkien muitten täytyy ajaa yhtä lujaa kuin mä saa sen "ajanmenetyksen" tuntumaan pitemmältä kuin se on. Esim viiden kilometrin matkalla puhutaan max. 2-3 min. Ja mikä estää painamasta torvee ja vilauttamasta valoja jos oot piikkipaikalla hidastelijan takana, joo joo, sä oot kolmantena eikä näin voi tehdä (;
 
ja sitä enempi paappoja jotka ei enää edes ole liikennekelposia.
Tästä tuli mieleen tapahtuma 2010 syksyllä, kun pidettiin rengasratsiaa. Meillä oli poliisi maantiellä ohjaamassa liikennettä sivuun ja kaikki sujui hyvin niin kauan, kunnes paikalle pamahti joku papparainen, joka ei huomannut yhtään keskellä tietä huitovaa poliisia, vaan olisi jyrännyt yli, jos poliisi ei olisi ehtinyt hyppään pois alta. Pari sekuntia ne arpoi mitä tehdään, mutta lähti tietysti vauhdilla perään. Saivat kiinni ja ottivat kortin pois. Ei tollasten paikka ole liikenteessä.
 
Nooh onhan noi vähäsen ikäviä millo harvoin sattuu kohtaamaan, kuitenkin se on pieni ajanmenetys jos vaikka 5 kilsaa joutuu ajamaan hitaammin ajavan takana. Monesti vain se oma "kiireisyys" tai lue omahyväisyys ajattelumallilla kaikkien muitten täytyy ajaa yhtä lujaa kuin mä saa sen "ajanmenetyksen" tuntumaan pitemmältä kuin se on. Esim viiden kilometrin matkalla puhutaan max. 2-3 min. Ja mikä estää painamasta torvee ja vilauttamasta valoja jos oot piikkipaikalla hidastelijan takana, joo joo, sä oot kolmantena eikä näin voi tehdä (;

Tuollanen kulttuuri pitäskin olla. Räikkä pohjaan jos ei tajua tilaa antaa. Se ei vaan kuulu Suomalaisen luonteeseen että liikenteessä edes yritetään olla joustavia ja otetaan muut huomioon. Tuon huomaa kyllä kun kaksikaistasella tiellä taajamassa laittaa vilkun päälle. Se on ikäänkuin käsky viereistä kaistaa ajavalla kiihdyttää niin että et varmaan pääse siihen rakoon pujahtamaan. Vittu se voi ehtiä mua ennen seuraaviin valoihin. Pakko sen edelle on päästä!
 
Ärsytti ja vitutti ihan suunnattomasti että jengi ei tajua fysiikan tai minkään muunkaan laeista yhtään mitään: Jos tie on jäinen ja päällä on puuterilumi ja näkyvyys on 20-50m niin et vaan VITTU voi ajaa 80-120km/h ja roikkua max 30m päässä edellisestä autosta.

Tulos nähtiinkin sitten aika monella tieosuudella aika monen sadan paskotun auton muodossa. Onnea ääliöt.
 
Vajaavetoset tuppaa vituttaan talvella, erityisesti liikennevaloissa kun edessä on vain se muutama auto, joidenka on kumminkin pakko täyttää kaikki kaistat, joista sitten ruovitaan puoli kilometriä että saadaan se kuuskymppiä taas vauhtia.
 
Toisaalta on niitä valoja turhempiinkin paikkoihin laitettu. Esimerkiksi laajavuorentiellä nämä liikennevalot
http://maps.google.fi/maps?q=laajav...6&panoid=6O2cnYEjky6xxBPN1AHQrg&cbp=12,0,,0,0

Luulisi tuolta torpankujalta pääsevän kääntymään ilman noita valojakin kunhan vain ajaa tarpeeksi lähelle laajavuorentietä, että näkee tuon roskakatoksen taakse.

Tuossa varmaan ajateltu jalankulkijoiden turvallisuutta, etenkin lasten tienylitysturvallisuutta. Laajavuorentiellä kuitenkin on kaikkien muiden suojateiden kohdalla liikenteenjakajat joiden kohdalla jalankulkijat voivat pysähtyä. Itse ajelen tuosta melko usein enkä näe haittaa että valot tuossa ovat, koska ei tuolta torpankujan suunnilta autoja kovin paljon tule.
 
Aamulla joku dorka käänty stopmerkin takaa suoraan eteen, vauhtia 60km/h. Kyllä absit taas huuti..

Joku saatanan spede meinasi lauantaina iltapäivällä vetästä mun päällekan Palokan vanhan keskustan ympyröissä. Saatanan pälli tuli kahta miljoonaa hämärässä ja vissiin molemmat ajovalot palaneena kun takavalot oli päällä. En mä huomannu sitä oikeesti yhtään. Varmaan oisin alle jäänyt jollen ois alta ehtinyt pois vaan ihan kävelemällä. Samaa vauhtia se jatkoi eteenpäin, ei ees jarruvalot vilahtaneet. Hitto kun en saanu rekkaria ylös.
 
Mikä perkele siinä on, että kun tullaan työpaikalle aikaisin, niin auto pitää jättää harvoille lämmitystolppapaikoille, vaikkei ole aikomustakaan käyttää lämmitintä? Vieläpä ajetaan perä tolppaan päin. Tolpattomia paikkoja on pilvin pimein, lähimmät 10 metrin päässä, joten laiskuudellakaan on vaikea perustella.

Kun noin pysäköidyt autot tuppaavat olemaan vielä ns paremmasta päästä, niin kiinnostaisi tietää, kummin päin se menee: onko pissa valmiina päässä jo autoa ostettaessa vai nouseeko vasta sen jälkeen? Syy vai seuraus?
 
Mikä perkele siinä on, että kun tullaan työpaikalle aikaisin, niin auto pitää jättää harvoille lämmitystolppapaikoille, vaikkei ole aikomustakaan käyttää lämmitintä? Vieläpä ajetaan perä tolppaan päin. Tolpattomia paikkoja on pilvin pimein, lähimmät 10 metrin päässä, joten laiskuudellakaan on vaikea perustella.

Kun noin pysäköidyt autot tuppaavat olemaan vielä ns paremmasta päästä, niin kiinnostaisi tietää, kummin päin se menee: onko pissa valmiina päässä jo autoa ostettaessa vai nouseeko vasta sen jälkeen? Syy vai seuraus?
Kyllä tässä pätee Newtonin III laki eli voiman ja vastavoiman laki: kusipäät vetävät mulkunjatkeita puoleensa ja päinvastoin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom