Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En käsitä, mikä vimma ihmisillä on "opettaa" raskaan kaluston kuskeja tuolla. Yhdistelmä/nuppi ajaa sen 86-89 km/h, siihen eteen kurvataan ihan edestä niin että huomataan ja sitten jäädään eteen ajamaan tasan 80 km/h. Joskus jopa alle. Tekis mieli saada oikeus soittaa poliisit näille idiooteille, mutta ainiin, oot rikollinen heti kun hyppäät ison auton rattiin. :jahas:

Monessa tapauksessahan se lapasesta lähteminen tapahtuu vain ensimmäisen ja viimeisen kerran, joten sikäli ongelma on ratkaistu. Harmi vain että tahtovat myös törmäillä toisiin autoilijoihin samalla. Mutta tuo on totta, ettei mitään äkkiliikkeitä kannata alkaa harrastamaan. Itse ainakin teen pitkän paluun takaisin omalle kaistalle, ja mielellään valitsen sellaisen kohdan missä keskipolanne on matalimmillaan - esim. joku silta yms. Huonommalla kelillä saa joka tapauksessa olla melkein yksin ohittamassa, joten mitään kiirettä ei ole. Jos takana ei näy ketään missää, niin yleensä jatkan vain sen ohituskaistan ajamista. Aina on kuitenkin joku rekka vastassa joten miksi turhaan vaihtaa.

Joo... Tämä rekkojen perässä köröttely sieppaa vaan itseä suunnattomasti, koska täällä tampereella työmatka sujuu monta kertaa kuukaudessa seuraavasti: Härmälän rampista moottoritielle (onnistun useimmiten väistämään sen kiihdytyskaistan loppuun pysähtyneen vanhan rouvan). Tästä on välittömästi vaihdettava vasemmalle kaistalle, koska mäessä ennen peltolammin ramppia jurnuttaa rekka, ja sen perässä~30 autoa odottavat turvallista poistumista moottoritieltä. Rampin jälkeen tie onkin mukavan tyhjä ja matka jatkuu talvisissa maisemissa kohti karkuvuoren tunnelia. Tässä vaiheessa on yleensä hyvä korjata hieman asentoa, koska kohta saattaa tapahtua ihan mitä tahansa!
Noh, tämä on taas yksi niistä aamuista kun se perkeleen autoletkan pää näkyy jo kilometrin päästä ja kyllä, kolme rekkaa peräkkäin(ovat ilmeisesti lähteneet ABC:lta ansaitun kahvihetken jälkeen) ja taas perässä vähintään 30 turvallista kuljettajaa (jotka aamu-tv:n säätiedotuksesta järkytyksekseen kuulivat että ajokeli on aivan saatanan huono, todellisuudessa normaali talvi aamu ) aikomuksenaan nousta hervannan rampista mukavasti hervannan valtatielle, tai kalevaan, tai siihen pöpelikköön kaistojen väliin.
No vihdoin on tullut aika poistua pelottavalta moottoritieltä, ja niinpä tämä täpärästi uskomattomasta (katuvaloa vasten saattaa erottaa muutaman lumihiutaleen) lumimyrskystä selviytynyt kolonnamme suuntaa kohti hervannan valtaväylää pudottaen reippaasti vauhtia "järjettömän" tiukkaan kurviin (rajoitus 70km/h) koska vaimon sisko oli juuri viime viikolla suistunut ojaan ihan uusilla saksan kitkoilla (jonon toinen pää edelleen moottoritiellä). Tämä ensimmäinen turvallinen kuljettaja on jo melkein vilkasliikenteisen valtaväylän liittymässä, jossa myös rajoitus 70km/h, mutta koska vauhtia ei enään ole kuin se 30km/h ja kiihdytyskaistan pää taitaa tuolla kaukana jo näkyä, ja kaasupedaaliin koskeminen tässä vaiheessa olisi suoranainen itsemurha, niin ei muuta kun liinat kiinni ja odottelemaan josko se omalta tuntuva väli sieltä jostain löytyisi.
No tässä vaiheessa rupeaa moottoritiellä olemaan vipinää, koska letkan toinen pää on ollut jo hetken pysähdyksissä moottoritien puolella, ja koska ohituskaista on saatanasta niin myös ne jotka jatkaisivat vielä suoraan odottelevat myös turvallisesti jonossa, koska vasemmalta kaistalta saattaa tulla vaikka joku saatanan hullu vastoin kaikkia fysiikan lakeja, ja se voi ajaa vaikka sataa!
Noh tämähän ei luonnollisesti meidän turvallista kuljettajaamme kovin paljoa kiinnosta, koska kuin ihmeen kaupalla paikalle sattui hänen mukava esihenkilönsä joka herrashenkilömäisesti antoi tälle kovia kokeneelle kuljettajallemme tilaa liittyä turvallisesti muiden työmatkalaisten joukkoon, ja näin selviytyminen oman liukuhihnan ääreen näytti jo melkein varmalta.
Itse tätä sähellystä kauempaa seuranneena päätin piittaamattomasti asettaa oman, ja muiden elämän vaakalaudalle, ja siirryin tuolle pelätylle kuoleman kaistalle vain ajaakseni kaukajärven ramppiin säästäen itsekkäästi muutaman minutin aikaa, koska tuo suma ei tuosta ihan heti purkautuisi.

Tämä tarina on osin fiktiivinen enkä ole tuossa paikassa ikinä romua nähnyt, mutta kaikki ainekset kunnon mälliin ovat hyvin usein olemassa. Toki ruuhkaisimpina aikoina valtaväylä pysähtyy melkein kokonaan, jolloin tuolle tilanteelle ei vain voi mitään (paitsi kiertää muualta), mutta hyvin usein em. tilanne johtuu juuri siitä, että sitä rekkaa tms. ei uskalleta/viitsitä ohittaa.

Joo... Tämä rekkojen perässä köröttely sieppaa vaan itseä suunnattomasti, koska täällä tampereella työmatka sujuu monta kertaa kuukaudessa seuraavasti: Härmälän rampista moottoritielle

Tuo kuulostaa sellaiselta tilanteelta, että omien hermojen kannalta olisi paras vain ottaa taksi ja juoda konjakkia takapenkillä :D Joskus ei vaan voi voittaa, vaikka mitä tekisi. Yhden ohi pääsee, ja seuraava on jo edessä.

Tuo kuulostaa sellaiselta tilanteelta, että omien hermojen kannalta olisi paras vain ottaa taksi ja juoda konjakkia takapenkillä :D Joskus ei vaan voi voittaa, vaikka mitä tekisi. Yhden ohi pääsee, ja seuraava on jo edessä.

On kyllä surullista seurata kuinka ympäröivä maailma lakkaa olemasta heti kun sen koslansa oven sulkee.

Olis kyllä mukavaa istua Bentleyn takapenkillä konu kourassa, vetää verhot kiinni ja nauttia kyydistä. No, joko se tai verenpainelääkitys :dance2:

Ei varsinaisesti. Tosin aina välillä hätkäyttää kun on katsonut muualle ja takaisin tien suuntaan katsoessa ensimmäinen ajatus on "nyt se perkele jarruttaa".
Joissain autoissa tosiaankin takasumareita ja jarruvaloja ei meinaa erottaa toisistaan vaikka kuinka ihmettelisi, lisäksi vituttaa siinä Hämeentiellä kykkiessä kun lamppuja palaa taaksepäin niin paljon kuin vain mahdollista. Eipä valoisana kesäpäivänä pitkät päällä vastaan ajavakaan aiheuta juurikaan haittaa muille, mutta kyllä siinä vähän idiootin leiman saa otsaansa. Ja kyllä, olen joskus itsekin ajanut takasumari päällä tietämättäni, katkaisija kun on sellaisessa paikassa että välillä menee vahingossa sumarit päälle, eikä katkaisijaa näe jos ei ihan varta vasten kurki sinne jalkatilaan. Mutta näissä tapauksissa mistä minä puhuin, on ne sumarit yleensä laitettu ihan tarkoituksella päälle ilman mitään järjellistä syytä.

Vinoparkit. Niihin ei vaan saa autoa näköjään ajettua ruutuun. Kun rivin ensimmäinen auto on päin persettä niin sitten on koko rivi.

Tiedättekö minkä takia jokaisessa autossa pitäisi olla sinko vakiovarusteena? No siihen on kaksi syytä. Mopoautot on tietysti toinen ja toinen on ne saatanan kusinaamat, jotka räpsäyttää pimeällä pitkät päälle kymmenen metriä ennen kohtaamista. Juu juu, niin niin, autokoulussa on opetettu juu. Niin on muakin opetettu, mutta se ei muuta sitä, että se on niin järrrjettömän ärsyttävää, että verenpaine pompahtaa heti tappiin, kun liikenteessä tuollaisen kohtaa. Juu, olet oikeassa, ei se häikäise, mutta sekään ei muuta sitä, että se vain on ihan saatanan ärsyttävää. Jos teet tuota, niin ole hyvä ja lopeta. Joskus saattaa käydä niin, että se olenkin minä joka tulee vastaan ja mulla saattaa silloin olla se sinko mukana.

Kaikki. Ärsyttäviä asioita liikenteessä ovat kaikki asiat. Oispa teleportteja.

e. Oonkohan sanonu tän aiemminki, ku oli näköjään jo yks postaus tässä ketjussa.

Tiedättekö minkä takia jokaisessa autossa pitäisi olla sinko vakiovarusteena? No siihen on kaksi syytä. Mopoautot on tietysti toinen ja toinen on ne saatanan kusinaamat, jotka räpsäyttää pimeällä pitkät päälle kymmenen metriä ennen kohtaamista. Juu juu, niin niin, autokoulussa on opetettu juu. Niin on muakin opetettu, mutta se ei muuta sitä, että se on niin järrrjettömän ärsyttävää, että verenpaine pompahtaa heti tappiin, kun liikenteessä tuollaisen kohtaa. Juu, olet oikeassa, ei se häikäise, mutta sekään ei muuta sitä, että se vain on ihan saatanan ärsyttävää. Jos teet tuota, niin ole hyvä ja lopeta. Joskus saattaa käydä niin, että se olenkin minä joka tulee vastaan ja mulla saattaa silloin olla se sinko mukana.
Gatling olisi kätevämpi. Auto vaan heti tiensivuun ja valojuovaa perään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä siinä on niin saatanan ärsyttävää? Minä teen aina noin eikä minua haittaa tai ärsytä yhtään kun joku tekee noin kun tulee minua vastaan.

Mietin kanssa että miten se niin saatanasti ärsyttää varsinkin jos ne ei edes häikäise? Kyllä ne pitkät kannattaa laittaa päälle mahd. nopeasti autojen kohtaamisen jälkeen tai jo kohdatessa. Itse laitan pitkät takaisin suurinpiirtein siinä kohtaa kun autot ovat rinnakkain.

Liikenneympyrään "hyökkijät" :jahas:

Tungetaan hirveellä vauhdilla vaan eteen ja toivotaan ettei osu.
Tai sitten hiivitään koko ajan lähemmäksi ja lähemmäksi ympyrää, niin että ympyrässä ajaja joutuu menemään aivan sisäkaarta pitkin tai jopa vähän penkan päältä.
Ja liukkaalla kelillä pitää vaan toivoa ettei perä lähde luistelemaan välttyäkseen peltivaurioilta.

Tuo viimeinen varsinkin on viime aikoina alkanut sapettamaan ihan huolella... täälläkin kun noita ympyröitä on joka risteyksessä :face:

Mietin kanssa että miten se niin saatanasti ärsyttää varsinkin jos ne ei edes häikäise? Kyllä ne pitkät kannattaa laittaa päälle mahd. nopeasti autojen kohtaamisen jälkeen tai jo kohdatessa. Itse laitan pitkät takaisin suurinpiirtein siinä kohtaa kun autot ovat rinnakkain.
Autokoulussa opetetaan laittamaan pitkät päälle 1-2 autonmittaa ennen kohtaamista. Siinä näkee sen välähdyksen ja se on ärsyttävää. Itsekin laitan pitkät päälle, kun autot on rinnakkain ja siinä ei mitään vikaa olekaan, kun toinen ei huomaa sitä millään tavalla.

Toi on vitun rasittavaa. Joka aamu kun tulee 6 maissa mentyä töihin, tän huomaa hyvin. Ite aina, ilman poikkeuksia vaihdan ajoissa pois ja takasin vasta kohdalla tai jäkeen, ettei häikäise. Jotkut mulkut vaihtaa 50m ennen kohtaamista, vaikka itellä ollu jo pitkän aikaa.

Katotaa sit saatana ku on varat avolavaa ja keulalla vähintää 500w valotehoa. Voin kertoa kokemuksesta että on muute törkeen kirkas. Tuttu kerto kerran että joku ei viittiny vaihtaa pitkille ni löi avolavasta koko arsenaalin kerralla päälle, ni vastaantulija veti liinat kiinni ja ajo penkkaa jäisellä tiellä :D

Toi on vitun rasittavaa. Joka aamu kun tulee 6 maissa mentyä töihin, tän huomaa hyvin. Ite aina, ilman poikkeuksia vaihdan ajoissa pois ja takasin vasta kohdalla tai jäkeen, ettei häikäise. Jotkut mulkut vaihtaa 50m ennen kohtaamista, vaikka itellä ollu jo pitkän aikaa.

Katotaa sit saatana ku on varat avolavaa ja keulalla vähintää 500w valotehoa. Voin kertoa kokemuksesta että on muute törkeen kirkas. Tuttu kerto kerran että joku ei viittiny vaihtaa pitkille ni löi avolavasta koko arsenaalin kerralla päälle, ni vastaantulija veti liinat kiinni ja ajo penkkaa jäisellä tiellä :D
Katse tien sivuun, niin ei häikäise niin paljoa, jos joku tulee pitkät päällä vastaan;)

Autokoulussa opetetaan laittamaan pitkät päälle 1-2 autonmittaa ennen kohtaamista. Siinä näkee sen välähdyksen ja se on ärsyttävää. Itsekin laitan pitkät päälle, kun autot on rinnakkain ja siinä ei mitään vikaa olekaan, kun toinen ei huomaa sitä millään tavalla.

Jaa, sekö onki joku ihan opetettu juttu. Olen itse ollut ihan siinä uskossa, että jotkut ihmiset ovat nimenomaan järjettömiä kuspäitä, jotka yrittävät sokaista minut ulos tieltä. Siinä ei menetä hevonvittujakaan, kun lyö ne pitkät päälle keulojen ollessa rinnakkain. Puollan singoilla suolausta.

Jaa, sekö onki joku ihan opetettu juttu. Olen itse ollut ihan siinä uskossa, että jotkut ihmiset ovat nimenomaan järjettömiä kuspäitä, jotka yrittävät sokaista minut ulos tieltä. Siinä ei menetä hevonvittujakaan, kun lyö ne pitkät päälle keulojen ollessa rinnakkain. Puollan singoilla suolausta.
Kyllä meille opetettiin silleen, että niitä pitkiä ei lyödä toisten naamalle, vaan vasta sitten, kun autot ovat rinnakkain.

Ja meille taas opetettiin että pitkät pois siinä vaiheessa kun autojen lyhyet valot kattaa väliin jäävän alueen ja takaisin päälle noin 10 metriä ennen kohtaamista. Ei mahdu minun kaaliin miksi pitkät valot pitää laittaa päälle ennen kohtaamista. Jos tiellä on vähänkään irtolunta niin sitähän on käytännössä sokea sekunnin pari kohtaamisen jälkeen. Odotan yleensä että autot ovat ohittaneet toisensa ja sitten vasta pitkät päälle.

Yksi sana, taksit. Vittu mitä runkkaajia 99%. Painukoot vittuun sieltä jaloista pyörimästä kun niille on omat kaistansa, en minäkää aja taksikaistalla.

Hyvänä kakkosena ne jotka ohituksen jälkeen jäävät eteen himmailemaan.
Mä en ole tota ikinä tajunnut, eka on kiire ohi ja sitten hidastetaan. Varsinkin vakkarinopeudet päällä toi on uber vitun ärsyttävää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom