Taas aiheuttaa poikkeusjärjestelyt risteyksissä pientä päänvaivaa, eilen yksi sankari ajoi kylkeen kun ei viitsinyt yhtään katsoa liikennemerkkejä jotka poikkeusjärjestelystä ilmoittavat. Eli tällä kertaa oli kyseessä
tämä risteys jossa tietyön vuoksi oikealta kaistalta saa ajaa vain oikelle, keskimmäiseltä suoraan ja vasemmalle kääntyvien kaistalta normaaliin tapaan vasemmalle. Tuossa risteyksen toisella puolella on tuo keskikaista suljettu, eli keskikaistalta suoraan ajavat siirtyvät oikeanpuoleiselle kaistalle risteyksessä.
Tämä teiden ritari siis päätti ajaa oikeanpuoleista kaistaa suoraan kuten aina ennenkin, niinpä autot osuivat yhteen tuossa heti risteyksen jälkeen. Ajoipa vielä tuossa mun etukulman kohdilla niin, että en törmäyshetkellä nähnyt kuin pienen siivun Korollan katosta. Eli törmäyksen väistäminen oli melko lailla tekemätön paikka kun en tuota vastapuolta siinä rinnalla nähnyt. No, pysähdyttiin sitten dösärille ihmettelemään ja ukko tietenkin alkoi kyselemään että miksi ajoin sen kylkeen. Totesin siinä että se ajoi mun kylkeen ja pyysin mukaani katsomaan mitä liikennemerkit ennen risteystä opastavat. Ei sopinut moinen kävelylenkki äijälle vaan pienen väittelyhetken jälkeen kutsuin poliisit paikalle, mua kun ei kiehtonut ajatus postiluukusta kolahtavasta Korollan maalauslaskusta. Perustelipa vastapuoli syyllisyyttäni silläkin, että hänellä ei ollut vilkku päällä, joten hän ajoi sääntöjen mukaisesti suoraan ja minun olisi tämä pitänyt havaita. No, kun olisin edes nähnyt sen auton...
Poliisit sitten jonkun ajan päästä pelipaikalle tulivat, selvittivät mitä oli käynyt ja antoivat äijälle kirjallisen huomautuksen. Onpahan asiasta mustaa valkoisella, että minä en syyllinen ollut. Niin monesti vaan saanut kuulla kauhutarinoita kuinka kolaripaikalla, johon ei ole poliisia kutsuttu, on syyllinen ensin myöntänyt syyllisyytensä, mutta kuitenkin myöhemmin käynyt tekemässä rikosilmoituksen jossa väittää toista osapuolta syylliseksi.