Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tota ekaa kappaletta en kyllä ihan täysin ymmärrä, en ainakaan ite jaksa alkaa jyräämään ihmisiä ihan periaatteen vuoksi jos on mahdollista väistää fiksusti, en tiiä luulis että mulkoilu tai viimeistään sanominen tekis asian selväks jotenkin järkevämmällä tavalla kun päin käveleminen? :wtf:

Tosta toisesta kappaleesta ja liikennevaloista lähtijöistä olenkin sitten aivan samaa mieltä, ei kuitenkaan vituta läheskään niin paljon kuin moottori- ja kehäteiden ramppiperseilyt.

ymmärrän kyllä sikäli hyvin tuon hirvosen kantaa ihan päin kävelystä koska nykyään tuntuu että teinareilla/jollain ihmisillä ei ole käytöstapoja.. ja jos erehtyy sanomaan jotain tulee sieltä *ittu *aatanaa haista ties mitä saat haistaakkin.. itse esim mulkoilen ja pahasti mulkoilenkin :D ja se kyllä on toiminut aika hyvin. mutta esimerkiksi tuossa tapauksessa jossa teinit tuli päälle ei ollut puhettakaan että kukaan olisi väistänyt sitten minnekkään suuntaan.. (en tiedä onko sillä merkitystä jos käy stainer-koulua.. me ollaan niin lahjakkaita eikä oikeesti osata muuta kun halata kiviä ja me saadaan omassa erikoisuudessa tehdä mitä halutaan).. välillä tuntuu hieman tuolta... mutta toki kaikki on persoonia ja jokaiselle on oma kasvatuksensa että ei voi yleistää vaikka kävis perähikiän ala-astetta:D

Korostan edelleen, että väistän kyllä mikäli tilaa on. Jos kaksi henkilöä kävelee rinnakkain vastaan, mutta kolmekin mahtuu kävelemään rinnakkain niin totta kai väistän heitä. Mutta nyt olikin kysymys siitä, että jos jalkakäytävää mahtuu kävelemään vierekkäin tasan kaksi henkilöä, ja minua vastaan kävelee kaksi spedeä rinnakkain. Eli Lefis, nimenomaan tässä tapauksessa minulla EI ole mahdollisuutta väistää fiksusti. Kyllä minäkin ensin mulkkaan, ja yleensä jompikumpi tällä tavalla väistääkin, mutta on niitäkin sattunut, ettei väistetä sitten millään. Siinä vaiheessa kävelen päin, enkä todellakaan ala niin nöyräksi, että käännyn sivuttain ja vedän mahan sisään tai kävelen autotiellä vaan siksi, että joku minäminä tyyppi ei voi hetkeksi mennä peräkkäin kaverinsa kanssa. Toki olisi sivistyneempää vain huomauttaa asiallisesti, mutta joskus olen tätäkin kokeillut, ja 99% tapauksista tientukkija ei nää omassa toiminnassaan mitään väärää, joten enpä jaksa olla sivistynyt. Kyllä tuo on mielestäni niin perusjuttuja, että ei voi valittaa, jos joku hieman töytäisee.

VITTU OPETELKAA AJAMAAN LIIKENNEYMPYRÄSSÄ OIKEIN!

Liikenneympyrässä on etuajovelvollisuus, ÄLÄ tunge eteen! ja se SAATANAN VILKKU LAITETAAN VASTA POISTUESSA ympyrästä ja mielellään vilkuta kanssa ULOS eikä sinne ympyrän sisälle päin. VITTU! Samaa mokaa tekee jopa "ammattiautoilijat", niin taksikuskeista bussikuskeihin. Puhumattakaan muista.

Liikenneympyrässä on etuajovelvollisuus, ÄLÄ tunge eteen! ja se SAATANAN VILKKU LAITETAAN VASTA POISTUESSA ympyrästä ja mielellään vilkuta kanssa ULOS eikä sinne ympyrän sisälle päin. VITTU! Samaa mokaa tekee jopa "ammattiautoilijat", niin taksikuskeista bussikuskeihin. Puhumattakaan muista.

Sitten on myös niitä jotka painavat ympyrässä (tai missä tahansa risteyksessä jossa heillä on etuajo-oikeus) kaasua kun näkevät jonkun tulevan "eteen" ja sitten lyödään jarrua ja tööttiä. Jos jatkaisivat ajoaan ilman tuota kiihdyttämistä niin "eteen tulija" olisi ehtinyt siihen vallan mainiosti.

Duoda,duoda,vaikka kuinka kanssa-autolijoitten missit liikenneympyrässä tai missä muussa paikassa tahansa harmittavat niin mitään etuajovelvollisuutta ei liikennesäännöt tunne,etuajo-oikeus,väistämisvelvollisuus taitaapi mm olla.Ainaskaan googlettamalla en moista sanahirviötä löytänyt.Eikä nyt kannata hernettä vetää nenään vaikka menikin vähäsen saivartelun puolelle :rolleyes:

Tänään keskustassa tapahtunutta:
Käännyin Ensilinjalta oikealle eli Wallininkadulle joka muuttuu samalla nimeltään Eläintarhantieksi. Kyseenomainen risteys on tasa-arvoinen, ei kolmioita. Joku 40-50-vuotias muija tulee harmaalla Golfilla Wallininkatua pitkin etelään eli minä tulin hänestä katsottuna oikealta. Käännyn tietenkin risteyksessä akan eteen, koska mulla on etuajo-oikeus. Mitä tapahtuu? Ämmä meinaa ajaa päin, vetää jotkut jarrutus- ja väistömanööverit sekä kehtaa soittaa torvea.

VITTU, luulis että tuollaiset ihan saatana perusasiat, kuten väistämisvelvollisuudet ja etuajo-oikeudet tasa-arvoisessa risteyksessä, on hallussa etenkin tossa iässä. Eniten tässä vituttaa se, ettei tuo akka varmasti tiedä edelleenkään itse ajaneensa päin vittua. Tässä on saleen taas jotain naisen loogiikkaa takana: "minä ajoin suoraan ja se kääntyi" tai muuta vastaavaa vajaaälyistä paskaa.

EDIT: Tästä risteyksestä siis kyse. Akan auton kulkusuuntaa kuvaa tässä tapauksessa tuo viininpunainen Nissan, jossa on hopean värinen vänkärin ovi.

Laitetaas toinen HELVETIN hauska juttu, joka tapahtui tuossa viikolla. Ajan T-risteykseen, jossa vasemmalta tulee iso kuorma-auto, jolla näyttää olevan vilkku päällä. Käännyn kuorma-auton edestä vasemmalle. Samalla kun käännyn, huomaan että kuorkilla onkin HÄTÄVILKUT päällä ja se ajaa ihan normaalia vauhtia (n. 50-60 km/h). Ehdin juuri ja juuri alta pois, koska vitut se minnekään kääntynyt, vaan jatkoi suoraan. KUKA VITUN TALIDOMIDILAPSI ajaa normaalin liikennevirran mukana normaalia vauhtia hätärit päällä?

Laitetaas toinen HELVETIN hauska juttu, joka tapahtui tuossa viikolla. Ajan T-risteykseen, jossa vasemmalta tulee iso kuorma-auto, jolla näyttää olevan vilkku päällä. Käännyn kuorma-auton edestä vasemmalle. Samalla kun käännyn, huomaan että kuorkilla onkin HÄTÄVILKUT päällä ja se ajaa ihan normaalia vauhtia (n. 50-60 km/h). Ehdin juuri ja juuri alta pois, koska vitut se minnekään kääntynyt, vaan jatkoi suoraan. KUKA VITUN TALIDOMIDILAPSI ajaa normaalin liikennevirran mukana normaalia vauhtia hätärit päällä?

Joo eihän se normaalia ole, että vedetään hätävilkut päällä, mutta aika rohkeeta lähtee eteen ennen kun toinen oikeasti näyttää alkavan ryhmittymään kääntymistä varten, noita villku päällä urpoja tuntuu nykyään olevan aika kivasti liikenteessä.

. KUKA VITUN TALIDOMIDILAPSI ajaa normaalin liikennevirran mukana normaalia vauhtia hätärit päällä?

Olen ollut autoalalla duunissa ja varmaankin lähemmäs 10 kertaa on tullut auto huoltoon siksi kun kaikki vilkut ovat päällä. Yleensä vika on korjaantunut sillä että painetaan hätävilkun katkaisijasta ne pois päältä. Joten kyllä näitä talidomeja riittää.

Ärsyttää yleisesti vilkun käyttämättä jättäminen. Kaistaa vaihtaessa, ja tänää yks jopa kääntyi pihaan ilman vilkkua!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oli taas joku hieno Skoda-mies liikenteessä äsken.. Muuten olisi ollu liikenne niin vähäistä, niin piti sitten omalla toiminnallaan aiheuttaa ~puolen kilometrin jono tuohon keskustaan. 60-alueella mittari-50:ä, joka risteykseen vauhti jonnekkin 20-30 kieppeille, siis vaikka vihreät paloivat. Ja sitten kun yllättäen about kaikkiin valoihin jouduttiin pysähtymään, niin valojen vaihtumisesta vihreäksi meni vähintään 5s joka kerta ennenkuin yhtään mitään alkoi autossa tapahtua. Ja sitten kun vihdoin se oikea vaihde sieltä laatikosta oli löytynyt, käsijarrut ym saatu kytkettyä pois, niin hissun kissun sellanen rivakka puolen minuutin kiihdytys takaisin tuonne 40-50 vauhteihin. Jos olisi ollut kiire johonkin, olisi voinu vaikka vituttaa. Onneksi ei ollu. Niin, ja ratissa tosiaan ennakko-odotuksista poiketen ei löytynytkään sitä vanhaa mummelia, vaan keski-ikäinen mieshlö. Jos tunnistat itsesi, niin palauta ajokorttisi takaisin Kellogg's:lle, pliis.

Ja ennenkun kukaan kukkahattutätien ammattiliiton edustaja kerkeää valistamaan kuinka "se muutama minuutti jonka tossa menettää ei haittaa mitään!", niin kyllähän se nyt vaan on niin, että jos yksi persereikä onnistuu tukkimaan koko keskustan liikenteen omalla toiminnallaan, niin kortti pitäisi tuollaisilta ottaa kylmästi pois ja ruoskia julkisesti kauppatorilla, yhdessa perseessä kiinni hiihtäjien ja muiden vähä-älyisten urpojen kanssa.

Yleinen aihe, mutta pakko avautua. Tänään 45 min automatkan aikana KOLME kertaa joku pelle meinas aiheuttaa kolarin "liittyessään" motarille rampista. Joka kerta sama kaava. Itse ajan TASAISTA vauhtia, ramppia pitkin tulee auto. Se tulee siten, että on minua jonkin verran edellä, muttei tarpeeksi turvallista kaistan vaihtoa varten. Oma vauhtini on hieman nopeampi. Koska minulla ei ole kiire, otan hieman jalkaa pois kaasulta yrittäen tehdä taulapään liittymisestä helpompaa. Urpo ei kuitenkaan tajua vinkkiä, vaan pysyy kiihdytyskaistalla edelleen. Lisäksi näyttää siltä, että hän ei enää löydä kaasua autostaan, koska vauhti ei kasva enää ollenkaan. Totean, että kiihdytyskaistaa on vielä sen verran reilusti jäljellä, että menen ohi autosta (kun alkaa vituttamaan). Totta kai siinä vaiheessa, kun painan reilusti kaasua, kyseinen huippukuski vetää äkkinäisellä ratin käännöllä eteeni, ja turvaväliä ei tosiaan montaa metriä tule. Saan polkea tosissani jarrua. Ei kyllä löydy edes sanoja tollaiselle idiotismille. Sen vielä jotenkin sulatan, että ruuhka-aikana täytyy joskus tunkea vähän pienempääkin väliin, jos tilaa ei ole, mutta voi jumalauta kun tänään olin itse suunnilleen ainoa auto, joka oli tulossa! MIKSI pitää jäädä tolla tavalla empimään. Mikä vittu siinä voi olla niin vaikeaa joko runtata kaasupoljinta siihen malliin, että pääsee varmasti ohi, tai sitten selvästi jättäytyä taaemmaksi. En minä ainakaan vittuunnu, että joku liittyy rampista eteeni, kunhan näyttää selkeästi, että nyt aikoo tehdä niin ja uskaltaa painaa sitä kaasua, eikä leikkaa 10 km/h alemmalla nopeudella läheltä etukulmaa eteen.

Ei kyllä löydy edes sanoja tollaiselle idiotismille. Sen vielä jotenkin sulatan, että ruuhka-aikana täytyy joskus tunkea vähän pienempääkin väliin, jos tilaa ei ole, mutta voi jumalauta kun tänään olin itse suunnilleen ainoa auto, joka oli tulossa! MIKSI pitää jäädä tolla tavalla empimään. Mikä vittu siinä voi olla niin vaikeaa joko runtata kaasupoljinta siihen malliin, että pääsee varmasti ohi, tai sitten selvästi jättäytyä taaemmaksi. En minä ainakaan vittuunnu, että joku liittyy rampista eteeni, kunhan näyttää selkeästi, että nyt aikoo tehdä niin ja uskaltaa painaa sitä kaasua, eikä leikkaa 10 km/h alemmalla nopeudella läheltä etukulmaa eteen.
Amen. Ei voi kuin vain toistaa, että harmittaa, kun ihmiset eivät tajua, että autoilu on etuoikeus eikä jokamiehenoikeus. Siellä pitää ajatella todella nopeasti.

Jos motarilla ajava alkaa hiljennellä niin se voi sekoittaa motarille liittyvän pasmoja. Ehkä se odottaa että nopeampaa tuleva menisi ohi eikä siksi lähde kiihdyttämään "kilpaa". Ylikohteliaisuutta seuraava raivokohtaus on huono juttu liikenteessä, toisten on vähän paha arvata että se auto joka juuri hiljensi, lähteekin sitten yhtäkkiä kiihdyttämään. Liittymien kohdalla ei pitäisi vauhtia muuttaa mihinkään suuntaan eikä hyppiä vasemmalle kaistalle, poikkeuksena rekat joissain tilanteissa ja ruuhkissa voi olla tarpeen antaa tilaa.

Itse ainakin liittymissä tyrkkään suoraan vasemmalle kaistalle jos näyttää siltä että on paljon autoja tulossa. Jos ne liittyy siihen mun eteen niin tod. näk. ajan kuitenkin niistä ohi niin parempi ottaa samantien se vasen kaista. Onko mitään muuta syytä olla antamatta tilaa ja ottaa se vasen kaista paitsi se että että joku idiootti jossain ei ehkä osaa katsoa että se vasen kaista on vapaa ennenkuin siirtyy sinne?

Olen miljoona kertaa meinannut ajaa jonkun perään, joka on reaktiomaisesti hypännyt vasemmalle kaistalle eikä ole tajunnut katsoa riittävän hyvin, kuinka kovaa sieltä takaata tullaankaan vasenta kaistaa.

Tuohon vasemmalle väistämiseen on poliisikin ottanut kantaa ja todennut, että kaistanvaihto on liittyjien vastuulla ja vasemmalle väistäminen aiheuttaa em. vaaratilanteita, koska ihmiset joko eivät osaa arvioida takaata tulevien nopeutta tai eivät vain katso riittävän hyvin. Sakkojakin on jaettu tästä.

http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/ho...5e6f?OpenDocument&ExpandSection=40#_Section40

^^Kyl mä oon ihan eri mieltä tosta "vasemmalle kaistalle hyppimisestä".Siinä ei tarvi kummankaan taivastella jos ramppia lähestyessä liikenteen salliessa lyö vilkun vasemmalle ja vaihtaa kaistaa.Toinen pääsee jouheesti motarille ja sä tulijan nopeudesta riippuen ajat takas oikeelle kaistalle sen eteen tai taakse.

e:hidas,Janne yllä kuvas hyvin tilanteen luki laissa mitä tahansa!

^^Kyl mä oon ihan eri mieltä tosta "vasemmalle kaistalle hyppimisestä".Siinä ei tarvi kummankaan taivastella jos ramppia lähestyessä liikenteen salliessa lyö vilkun vasemmalle ja vaihtaa kaistaa.Toinen pääsee jouheesti motarille ja sä tulijan nopeudesta riippuen ajat takas oikeelle kaistalle sen eteen tai taakse.
Kai sitä voi vaihtaa todellakin liikenteen salliessa, mutta jos takaata tuleva joutuu edes hipaisemaan jarrupoljinta, niin liikenne ei salli ja sinä olet mulkku, jos hyppäät vasemmalla tulevan eteen "helpottaaksesi" liittyjien elämää. Se liittyminen on jo oletusarvoisesti helppoa, jotkut ovat vain kädettömiä.

Itse ainakin liittymissä tyrkkään suoraan vasemmalle kaistalle jos näyttää siltä että on paljon autoja tulossa. Jos ne liittyy siihen mun eteen niin tod. näk. ajan kuitenkin niistä ohi niin parempi ottaa samantien se vasen kaista. Onko mitään muuta syytä olla antamatta tilaa ja ottaa se vasen kaista paitsi se että että joku idiootti jossain ei ehkä osaa katsoa että se vasen kaista on vapaa ennenkuin siirtyy sinne?

Sama. Monessa paikkaa rampit on toteutettu niinkin hienoon tyyliin, että kiihdytyskaista alkaa jyrkästi kaartuvan ylämäen jälkeen, jossa vauhtia ei voi pitää kun sen 30, max 40. Koita siinä sitten kiihdytellä täyteen vauhtiin, varsinkin kun kiihdytyskaista on typistetty niin lyhyeksi, kuin mahdollista. Tämä esimerkiksi liityttäessä tuolta Martinlaaksosta päin kehä 3:lle. Näissä paikoissa sen kyllä huomaa, että hyvin usein se on ammattikuljettaja, joka sitä tilaa tekee sille liittyjälle.

Miten tälläiset ihmiset jotka eivät osaa vasemmalle kaistalle turvallisesti vaihtaa ylipäätään sitten osaavat suorittaa motarilla ohituksen?

Suositut

Back
Ylös Bottom