Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tilanne ei ole ohi ennen kuin se on katsottu loppuun saakka. :D Itä-Euroopan teillä tämäntyylisiä koheltajia liikkuu paljon. Siinä on tosiaan hyvä jättäytyä vähän kauemmas niin ehtii sitten väistämään lentäviä autonosia, ettei oma tuulilasi mene rikki...
Ei ei ei. Kyllähän tuo tilanne suorastaan huutaa tälläistä ratkaisua siltä joka ajaa kahden toisiaan vastaan kisailevien perässä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vitutusasiat:

1. Jono menee hitaasti alle nopeusrajoitusten ja olen odotellut jo viimeiset 10 kilometriä seuraavaa ohituskaistaa. Ohituskaista tulee, niin koko jono lähtee yhtenä kyrpänä kaasuttamaan yli sallitun nopeuden.
2. Perässäroikkujat. Tosi kiva kun viimeiset 100 kilometriä on joku roikkunut takapuskurissa kiinni. Ei mene ohi vaikka ois 10 kilometriä selvää ohitusulappaa edessä. Joskus vielä painan jarrut pohjaan ja otan vakuutuksesta hyvät rahat.
3. moottoritien ohituskaistatukkijat. Kivahan siinä vasemmanpuoleisella kaistalla on jutella mukavia vaimon kanssa samalla kun Lissu ja Matti leikkivät takapenkillä nakkipiilotusta. Mutta ei ole kivaa ajaa tämän onnellisen perheen takana kyrpä ottassa, kun ohitustilanne ei vain etene. Käyttäkää junia jos ette osaa painaa kaasua motarin vasemmalla kaistalla.

Saat kaiken ymmärrykseni.

1. Esimerkiksi Turku-Pori -väli on suhteellien rajoittunut ohituskaistoiltaan ja siellä tuo efekti on arkipäivää. Onneks ei ole ritariässän auto josta voi ampua ohjuksia. Olisin muuten otsikoissa koko aika.
2. Hidastaa vauhtia ja kaasua ja käsijarrua ja kun menee ohi niin hymyilee. Kaikki toimii.
 
Jos jollain on ongelmia liittyä rampeistä motareille on parempi luopua ajo-oikeudestaan. Missään moottoritielle sallitussa ajoneuvossa tuskin on nykyään niin vähän tehoja ettei motarille olisi turvallista liittyä. Enpä ole moisiin ongelmiin törmännyt ... :jahas:
 
Jos jollain on ongelmia liittyä rampeistä motareille on parempi luopua ajo-oikeudestaan. Missään moottoritielle sallitussa ajoneuvossa tuskin on nykyään niin vähän tehoja ettei motarille olisi turvallista liittyä. Enpä ole moisiin ongelmiin törmännyt ... :jahas:

Eli sä yrität mennä motarin liikenteeseen 60nopeudella sujuvasti mukaan etkä sitä satasta. Samoin jos näet vaikka rampin sillalla että sieltä kaukaa on tulossa letka autoja niin jäät odotteleemaan ja ajelet sitä 60 siihen letkaan kuin että kiihdytät hieman ja olet ennen sitä letkaa siellä motarilla. No kukin tyylillään....
 
Totta. Tehoa ku löytyy ni on liikenneturvallisuus taattu :whip:

Ei välttämättä mutta joissakin tilanteissa teho voi olla pelastuskin.
Esim. hankala selittää mutta syksyllä ajeltiin letkassa jossa vauhtia noin satanen ja vastaan tulijat samaan vauhtia. Kun aivan yllättäen olikin hirvi mun ja vastaan tulijan välissä siinä keskiviivalla juoksemassa samaan suuntaan kuin mä ajoin. Jos olisin vetänyt hihnat kiinni olisi perässä tulijat olleet niskassa mutta kun painon kaasua ja tehoja löyty sen verran että sain vauhtia niin menin sivulla olevasta hirvestä ohi ja samantien hirvi meni perästä metsään. Ja kukaan ei osunut siihen. Tuuriahan tuossa oli ja teko oli täysin reaktio jota en vielläkään osaa selittää. Mutta kaverit jotka tulivat perässä toisella autolla sanoivat että takaapäin katsottuna ilman kiihdytystä se hirvi olisi osunu mun kylkeen, vastaantulijan keulaan tai oltas hirvi,mä ja vastaantulija sekä kummankin perässä tulijat samassa kasassa. Ja toisaalta sitten jossiteltiin että jos alla olisi ollut joku -88 nissan micra tai vaikka -00 pikkukippo 1.0l koneella niin kiihdytys ei olisi onnistunut ilman vahinkoja. Samoin jos olisin jarruttanut niin sama homma, pelti olis paukkunu usean auton kanssa.
 
Tuohon olisi auttanut myös sopiva turvaväli.
 
Jos jollain on ongelmia liittyä rampeistä motareille on parempi luopua ajo-oikeudestaan. Missään moottoritielle sallitussa ajoneuvossa tuskin on nykyään niin vähän tehoja ettei motarille olisi turvallista liittyä. Enpä ole moisiin ongelmiin törmännyt ... :jahas:

Aika hyvin muuten jos vedät esim. tuolla aikasemmin mainitusta martinlaakson kehä 3 länteen -rampista jollain litrasella yariksella 80-90km/h vauhdin hyvissä ajoin ennen liittymistä ja rampin loppumista :D melkein tekisi mieli nähdä kyseinen suoritus.
 
Aika hyvin muuten jos vedät esim. tuolla aikasemmin mainitusta martinlaakson kehä 3 länteen -rampista jollain litrasella yariksella 80-90km/h vauhdin hyvissä ajoin ennen liittymistä ja rampin loppumista :D melkein tekisi mieli nähdä kyseinen suoritus.

tehojahan kompensoidaan kurviin ajettavalla nopeudella, toivottavasti jariksessa on renkaat kunnossa ;)

mutta yllättävän hyvin noillakin pääsee kun muistaa että 1000 -kuutioisia ajetaan aina kierroksilla, 4.2 v8:lla on sit varaa väännättää 2000rpm kierroksilla..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tehojahan kompensoidaan kurviin ajettavalla nopeudella, toivottavasti jariksessa on renkaat kunnossa ;)

mutta yllättävän hyvin noillakin pääsee kun muistaa että 1000 -kuutioisia ajetaan aina kierroksilla, 4.2 v8:lla on sit varaa väännättää 2000rpm kierroksilla..

Saa olla jariksessa alustakin aika hyvässä tikissä :D
 
Totta. Tehoa ku löytyy ni on liikenneturvallisuus taattu :whip:

Vasta kortin saaneena sattui melkoinen läheltä-piti-tapaus. Ajoin maantiellä n. 80 km/h ja joku tuli pihatien liittymästä eteen vittumaisesti. Ajattelin ohittaa auton heittämällä, mutta ajatus oli huono, koska edessä oli jyrkkä alamäki, josta ilmestyikin auto kun olin oikealla kaistalla. Tosissaan sai lyödä pienempää silmään, että kerkesi ohi. Olin juuri saanut uuden softan autoon, joka toi 30 heppaa lisää. Olen 90% varma, että ilman lisätehoja olisi pelti rytissyt. Aika opettavainen tilanne ohittamisesta oli tuo.

Traktorit aiheuttaa täälläpäin välillä vaaratilanteita, kun matelevat kapeilla mutkateillä edessä, mutta pahin tilanne sattui toissakesänä kun nuori jamppa tuli pihalta maantielle rehupiikit sojossa, eikä niiden takaa minua nähnyt. Olisi piikit tulleet kuskinpuolen ovesta läpi jos en ois ojan kautta koukannut:eek:
 
Eli sä yrität mennä motarin liikenteeseen 60nopeudella sujuvasti mukaan etkä sitä satasta. Samoin jos näet vaikka rampin sillalla että sieltä kaukaa on tulossa letka autoja niin jäät odotteleemaan ja ajelet sitä 60 siihen letkaan kuin että kiihdytät hieman ja olet ennen sitä letkaa siellä motarilla. No kukin tyylillään....

Kommentoin ihan ylipäätään motareille liittymistä. En toki aja mitään kuuttakymppiä, mutta ei ole tarve ollut tehdä mitään formulaliikkeitäkään. Tämä tästä...
 
Semmonen 1000 kilsaa viikossa tulee rullailtua ja kyllähän tuolla monenlaista näkee, oma TOP 3 vitutuslista

1. Jononkerääjät; yksi hidas ajoneuvo ei tee jonoa vaan se ensimmäinen joka siihen perään jää hinkkaamaan ja kerää toiset samanlaiset jonoksi. Mikä siinä voi olla niin vaikea heilauttaa edelle siitä hitaammin ajavasta tai vaihtoehtoisesti, jos siinä perseessä on niin ihanaa roikkua, jättää vähintään 100m väliä siten että takaa tulevat pääsevät molemmista turvallisesti ja sujuvasti ohitse. Mielestäni tämä on yksi pahimmista epäkohdista suomalaisessa liikennekulttuurissa ja aiheuttaa suoraan ja välillisesti päivittäin tuhansia vaaratilanteita monessa muodossa. Eli kun hitaammin ajava ajoneuvo saavutetaan siitä ajetaan viivyttelemättä turvallisesti ohitse tai sitten jätetään vähintään 100m väliä.

2. Kaistavarkaat; eli moottoritieajossa tukitaan vasen kaista kilometrien matkaksi ajamalla muutaman tuntikilometrin nopeuserolla verrattuna oikeaa kaistaa ajaviin. Mikä siinä on niin vaikeaa kääntää sitä rattia sen verran että taakaa nopeammin tulevat pääsevät sujuvasti jatkamaan vasenta kaistaa eteenpäin. Käsittääkseni näin määrää myös tieliikennelaki toimimaan eli ohituskaistaa ei rullata kuin sen aikaa että hitaampi ajoneuvo on ohitettu.

3. Kotipoliisit; Kenenkään muun, kuin virkavallan asia ei ole ”kouluttaa” muita kuljettajia. Sujuva liikenne tarkoittaa omista oikeuksista luopumista, ei niistä härkäpäisesti kiinnipitämistä kuten suomalainen juntti toimii.

Ajan viikottain itsekin jonkun 700km ja olen täysin samaa mieltä noista jokaisesta kohdasta. Varsinkin #1 on mielestäni juurikin se pahin epäkohta liikenteen sujuvuuden kohdalta ja se kiristää hermoja niin saatanasti, että kumma jos joskus ei verisuoni katkea päästä. Miten voi olla, Pohjanmaan/Keski-Suomen pitkillä 100km/h peltosuorilla kertyy jumalauta yli 10 auton jono, joka liikkuu 70km/h!?!?

Siis ei saatana, miten voi olla, ettei kukaan uskalla lähteä ohittamaan kun suoraa on kilometritolkulla eikä ketään tule vastaan. Itselläni nykyään tuollaisessa tilanteessa palaa hihat jo niin totaalisesti, että rykäisen koko letkan ohi kerralla vaikkakin lopussa monesti nopeutta kelautuu lähelle reilusti yli 150km/h.

Toinen asia, joka saa veren kiehumaan on juuri nämä kotipoliisit. Vaikka tekee ihan siistin ohituksen ja jättää sen jälkeen reilusti väliä ennen kuin siirtyy omalle kaistalle niin johan alkaa siitä huolimatta valoshow takapeilissä. Ja tätä tapahtuu jatkuvasti. Jos ohitan reilusti alinopeutta ajavan auton turvallisesti niin mikä siinä on niin vaikea hyväksyä, että pitää tuollainen mielenosoitus aloittaa. Kunnon apinoita jumalauta.
 
No jos koko ajan toiset välkyttelee pitkiä, niin jotain itsetutkiskelua kannattaa harrastaa. Kun normaalisti ihmisille sitä sattuu todella harvoin.

Asiaan: Viime viikolla alkoi vituttamaan. Ajelen taajamassa viittäkymppiä. Tulee suojatie vastaan ja joku tyyppi ylittää sitä. No pysähdyn siihen tietenkin. Ja samaan aikaan takana ollut skootteri painaa oikealta ohi. Omaa kiihdyttämistä piti vähentää että pissaviiksi ehti takaisin tielle ennen kuin osui reunakorokkeisiin. Ja siinä se sitten saatana kihnutti neljääkymppiä edessä koko loppumatkan. Mikä vitun idea se oli ohittaa auto suojatiellä? Ajoin koko matkan 30cm päässä takarenkaasta. Teki mieli vielä painaa tööttiä jatkuvasti.
 
Ajoin koko matkan 30cm päässä takarenkaasta.

Olen 100 % samaa mieltä siitä, että tuollaiseen skootteripelleen pitäisi vähintään hakata liikennekäyttäytymistä, on jo sellainen temppu tuo. Kannattaa silti muistaa, että jos tuollaisen jälkeen ajaa olemattomalla turvavälillä, ja skodepelle joutuukin ihan aidosta syystä jarruttamaan äkisti, ja ajat hänen päällensä, ja sattuu vakavammin, niin ei paljoa tule painoarvoa poliiseilta/oikeudelta
sille, että skodepelle sikaili sitä ennen.
 
Linnunpöntöt perkele. Tänään välähti. Pikavoittoa odotellessa.

Onhan tässä kortti ollukin taas taskussa jo kohta kolmatta kuukautta. Täytyy varmaan alkaa siirtymään noihin sunnuntaiajelijoiden joukkoon, ettei kortti lähde taas kuivumaan. Eli siis ryhdyn ykköskohdan jononkerääjiin:D
 
No jos koko ajan toiset välkyttelee pitkiä, niin jotain itsetutkiskelua kannattaa harrastaa. Kun normaalisti ihmisille sitä sattuu todella harvoin.

Asiaan: Viime viikolla alkoi vituttamaan. Ajelen taajamassa viittäkymppiä. Tulee suojatie vastaan ja joku tyyppi ylittää sitä. No pysähdyn siihen tietenkin. Ja samaan aikaan takana ollut skootteri painaa oikealta ohi. Omaa kiihdyttämistä piti vähentää että pissaviiksi ehti takaisin tielle ennen kuin osui reunakorokkeisiin. Ja siinä se sitten saatana kihnutti neljääkymppiä edessä koko loppumatkan. Mikä vitun idea se oli ohittaa auto suojatiellä? Ajoin koko matkan 30cm päässä takarenkaasta. Teki mieli vielä painaa tööttiä jatkuvasti.


Itse myös kerran todistin samanlaista tapahtumaa, kun auto jarrutti suojatien eteen päästämään pyörää taluttaneen hepun tien yli. Takana tulevat mopopellet eivät jaksaneet pysähtyä vaan koukkasivat auton ohi siitä vasemmalta puolelta. Onneksi ei ollut mikään pikkulapsi tietä ylittämässä, joka ei olisi tajunnut väistää mopoja.

Eillen myös kun kävin lenkillä ja takaata ajoi ohi pari skooteria ja edessä oli tasa-arvoinen risteys. Kummallakaan ei paljon jarruvalot syttyneet tai päät kääntyneet sinne oikealle vaikka kummallakin taisi olla vauhtia suunnilleen sen verran, mitä se kottero kulkee. Ainoa hyvä asia noissa on se, että itse ei ainakaan jää kakkoseksi, kun joku kaunis päivä mopopelle pamauttaa kylkeen ja lentää komeassa kaaressä konepellin yli. :D
 
Asiaan: Viime viikolla alkoi vituttamaan. Ajelen taajamassa viittäkymppiä. Tulee suojatie vastaan ja joku tyyppi ylittää sitä. No pysähdyn siihen tietenkin. Ja samaan aikaan takana ollut skootteri painaa oikealta ohi.

Ai tämä onkin näköjään yleistä. Tosin mun ohi mopo vetäs vasemmalta, mutta samalla suojatietä oli ylittämässä nainen lastenvaunujen kanssa. Otin mopon kiinni, avasin ikkunan ja karjuin niin kovaa kuin lähti, että "opettele liikennesäännöt, senkin @$£$##", niin paljon rupesi suututtamaan.Taisi olla pelle menossa takaisin koululle lounastauon jälkeen, mutta kun oma muksu on samassa koulussa en viitsinyt ajaa perässä parkkikselle saakka kertomaan vähän liikennesääntöjen perusteita.
 
Ai tämä onkin näköjään yleistä. Tosin mun ohi mopo vetäs vasemmalta, mutta samalla suojatietä oli ylittämässä nainen lastenvaunujen kanssa. Otin mopon kiinni, avasin ikkunan ja karjuin niin kovaa kuin lähti, että "opettele liikennesäännöt, senkin @$£$##", niin paljon rupesi suututtamaan.Taisi olla pelle menossa takaisin koululle lounastauon jälkeen, mutta kun oma muksu on samassa koulussa en viitsinyt ajaa perässä parkkikselle saakka kertomaan vähän liikennesääntöjen perusteita.

Lisätään vielä, että mopo vetäisi vasemmalta ohi vastaantulijoiden kaistaa pitkin.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom