Ärsyttävät asiat liikenteessä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei saatana joku kääpä ajoi jumbon kohdalla kehää itään mopoautolla, yritin vilkuttaa pitkiä takaapäin mutta tuskin se mitään tajus :jahas:

Noi mopoautot on mun mielestä melkonen kirous, pitäis imo poistaa liikenteestä koska suurin osa tuntuu olevan melkonen turvaallisuusriski sen moporatin takana :/ Ja noidenkin suosio tuntunut kasvavan aika hyvää tahtia. Kuuluuko mopoauton kortin saamiseksi edes mitään ajotunteja tms.?

Mopoautolla saa ajaa ihan mopokortilla. Eli siis se kuuluisa teoriakoe, jonka voi päästä vaikka umpijurrissa arvaamalla läpi. Ihan saatanan helppo.

Eräällä asuinalueella sijaitsevassa 90 asteen mutkassa (ei siis risteys, vaan pelkkä kurvi) käytän jostain ihmeellisestä syystä joka kerta vilkkua. Vituttaa ja hävettää, varsinkin kun joku vielä tulee takaa. Pitää vissiin istua vasemman käden päällä tästä lähtien kun ajaa siitä.

Näin keväisin ärsyttää aina kun motoristiääliöt ja jenkkipellet kaivautuvat koloistaan häiriköimään pitkin katuja

Näin keväisin ärsyttää aina kun motoristiääliöt ja jenkkipellet kaivautuvat koloistaan häiriköimään pitkin katuja

Näin keväisin vituttaa aina tasaisen varmasti esiin putkahtavat herkkäkorvat, joille niinkin vakava asia ,kuin ajamisesta aiheutuvat äänet, ovat ylitsepääsemättömän kohtuuton rasite (ainakin heidän omasta mielestään.)

Voimia ja jaksamista. Tulkaa avautumaan vain asiasta ihan IR myös, tarjoan olkapäätä.

Näin keväisin vituttaa aina tasaisen varmasti esiin putkahtavat herkkäkorvat, joille niinkin vakava asia ,kuin ajamisesta aiheutuvat äänet, ovat ylitsepääsemättömän kohtuuton rasite (ainakin heidän omasta mielestään.)

Tässäkin on niitä ääripäitä, vaikka vähän äänekkäämmilläkin putkilla varustettu pyörä ajaa normiaikaan ohi niin ei väliä. Sitten kun se sama idiootti jää kiertämään sillä ympyrää yksinään iloisesti revitellen siinä samalla alueella kun sinä nukut, niin jopa tekis mieli käydä asekaapilla, mennä ikkunaan passiin odottamaan seuraavaa kierrosta ja ampua kumit paskaksi siitä räpättimestä.
En harrasta mitään nopeuksista tai äänistä moralisointia sen enempää, mutta tuossa vaiheessa ei voi olla kyseessä mikään muu kuin huomion kipeä mulkku, jolla on tarve kertoa että minäkin olen täällä huomatkaa minut. Suomen maanteillä varmasti voi toteuttaa sitä revittelyintoa ja äänistä nauttimista ilmankin että muilla on sen takia kyrpä otsassa.

Niin, oliskohan alamäellä osuutta asiaan? Ei siihen kummoista alamäkeä tarvitse kun painovoima hoitaa homman. (tukkirekassa sitä massaa yleensä ihan reippaasti kuitenkin)

jep, tukkirekalla pääsee helposti yli satasen alamäessä kun pistää kytkimen vaan pohjaan.
Ja tuli tuosta aiemmasta kommentista mieleen, että kannattaa henkilöauto kuskien valita tarkasi missä lähtee esim. tukkirekan ohi. koska se on nimittäin todella vittumaista ku ollaan puolessa välin ohittamassa niin huomataa et auto tulee vastaan ja poletaan jarrua. ja pahimmassa tapauksessa jos rekkakuski joutuu painamaan jarrua kovinkin lujaa niin esim talvella saattaa kärry mennä linkkuun ja se on menoa sitten.

Tässäkin on niitä ääripäitä, vaikka vähän äänekkäämmilläkin putkilla varustettu pyörä ajaa normiaikaan ohi niin ei väliä. Sitten kun se sama idiootti jää kiertämään sillä ympyrää yksinään iloisesti revitellen siinä samalla alueella kun sinä nukut, niin jopa tekis mieli käydä asekaapilla, mennä ikkunaan passiin odottamaan seuraavaa kierrosta ja ampua kumit paskaksi siitä räpättimestä.
En harrasta mitään nopeuksista tai äänistä moralisointia sen enempää, mutta tuossa vaiheessa ei voi olla kyseessä mikään muu kuin huomion kipeä mulkku, jolla on tarve kertoa että minäkin olen täällä huomatkaa minut. Suomen maanteillä varmasti voi toteuttaa sitä revittelyintoa ja äänistä nauttimista ilmankin että muilla on sen takia kyrpä otsassa.

Aika lailla samat fiilikset. Ja tätä samaa asiaa käytiin läpi toisessakin threadissa niin lopputulos viellä taisi olla että ei se mopo tai vanha jenkkiromu kulje sen parempin vaikka äänet olisikin kovemmat. Mutta onhan se varmaan vitun hienoa ja mahtavaa fiilistä ajaa earit tai peltorit korvissa....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joidenkin on vissiin aivan pakko ajaa perseessä kiinni, vaikka luulisi että kolmiotarra auton perässä lisäisi sitä väliä entisestään.

Laissa pitäisi olla pykälä, joka sallisi tuupata mopoauto ojana jos sellainen tientukoksi tulee. Tulee ikävä vanhoja kunnon aikoja, kun koppimopoilla ajeli vain vammaiset ja vanhukset :D

Aika lailla samat fiilikset. Ja tätä samaa asiaa käytiin läpi toisessakin threadissa niin lopputulos viellä taisi olla että ei se mopo tai vanha jenkkiromu kulje sen parempin vaikka äänet olisikin kovemmat. Mutta onhan se varmaan vitun hienoa ja mahtavaa fiilistä ajaa earit tai peltorit korvissa....

No sehän on selvä että paremmin virtaava pakosarja ja putkisto tuo tehoa lisää ja sitä myöten "kulkee paremmin". Eri asia sitten kuinka suuri merkitys sillä kulkupuolen pienellä lisäyksellä on, mutta itse voin ainakin omakohtaisesti sanoa että jos pyöriin tulee sähkömoottorit ja kulkupuoli ja kaikki ominaisuudet on aivan samat niin siihen loppu mun harrastus. Kyllä komeat moottorin äänet on mulle helvetin iso osa sitä harrastusta ja siitä saatavaa nautintoa. Sama pätee autoihin. Varmaan aika moni jenkki jäis ajamati jos ei V8 höpöttäis pellin alla. Taitaa nää moottorin äänistä valittavat ihmiset olla sitä väkeä joille se autolla paikasta toiseen siirtyminen on muutenkin pelkkä rasite ja stressi. Kulkekaa sitten busseilla ja junilla ja tommosilla. Niihin ei "metakka" kantaudu nii kovasti.

No sehän on selvä että paremmin virtaava pakosarja ja putkisto tuo tehoa lisää ja sitä myöten "kulkee paremmin".

Saako nämä moottoripyörien uudet putket myös aikaan sen että koneen tyhjäkäynti muuttuu heikoksi, vai miks vitussa sitä moottoria pitää kierrättää aina liikennevalossa? Eikö ne paskat pysy muuten käynnissä?

Saako nämä moottoripyörien uudet putket myös aikaan sen että koneen tyhjäkäynti muuttuu heikoksi, vai miks vitussa sitä moottoria pitää kierrättää aina liikennevalossa? Eikö ne paskat pysy muuten käynnissä?

Se on mukavata!

No sehän on selvä että paremmin virtaava pakosarja ja putkisto tuo tehoa lisää ja sitä myöten "kulkee paremmin". Eri asia sitten kuinka suuri merkitys sillä kulkupuolen pienellä lisäyksellä on, mutta itse voin ainakin omakohtaisesti sanoa että jos pyöriin tulee sähkömoottorit ja kulkupuoli ja kaikki ominaisuudet on aivan samat niin siihen loppu mun harrastus. Kyllä komeat moottorin äänet on mulle helvetin iso osa sitä harrastusta ja siitä saatavaa nautintoa. Sama pätee autoihin. Varmaan aika moni jenkki jäis ajamati jos ei V8 höpöttäis pellin alla. Taitaa nää moottorin äänistä valittavat ihmiset olla sitä väkeä joille se autolla paikasta toiseen siirtyminen on muutenkin pelkkä rasite ja stressi. Kulkekaa sitten busseilla ja junilla ja tommosilla. Niihin ei "metakka" kantaudu nii kovasti.

Komppaan tätä täysin! Mun bemari on tehty täysin äänien ehdoilla. Ja eikä Mondeokaan ole huonoimmasta päästä...:D

. Taitaa nää moottorin äänistä valittavat ihmiset olla sitä väkeä joille se autolla paikasta toiseen siirtyminen on muutenkin pelkkä rasite ja stressi. Kulkekaa sitten busseilla ja junilla ja tommosilla. Niihin ei "metakka" kantaudu nii kovasti.

Ongelma ei ole se että metakka häiritsee mua kun olen liikenteessä autolla vaan muulloin. Hyvä esimerkki oli se kun olin lenkillä ja puhuin kännyyn ja joku wannabe motoristi ajoi ohi niin kaveri luurissa kysyi että mitä leikkaat sirkkelillä kun sellainen melu tulee. Tai kuten tuossa jo edellä mainittiin että kun joku ressukka ajaa sillä melusaasteella pillurallia illasta toiseen samaa katua edes takaisin. Ja edelleen en ymmärrä että mitä ajonautintoa olisi hirmu äänet joiden alta ei kuulisi omia ajatuksia tai voisi keskustella vieressä olijan kanssa.
Itselläni on "perheauto viellä jopa farkku" jossa tehot +200hp ja lähes normi putkisto ja sillä voi nauttia ajamista ja vauhdista ilman suurempia meluja. Ja en usko että millään putkella saisin tuota nautintoa tai ominaisuuksia niin paljon parannettua että se kompensoisi sitä melua.

Lisä kysymys: useimmilla noilla kovaäänisillä moottoriajoneuvoilla on viellä yksi ongelma eli liikenne valoissa ne meinaa sammua kun yhtenään pitää pumpata sitä kaasua, eli johtuuko tuo sammuminen siitä vapaata virtauksesta vai mistä?

Mäcgaiver kerkes ensin kysyä

Ja sitten löytyikin ensimmäinen bmw kuski. Onko jotain yhteistä bmw kuskeilla ja mopopojilla? No ainakin äänet pitää olla kovat kulkuneuvoissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom